Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:19

heet van de naald.

Het is nog niet zeker dat de uitzending morgen niet wordt uitgezonden. Dwangsom of niet.

Morgenmiddag valt de beslissing
wordt vervolgd

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:20

zondag bedoel je! ;)

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:23

newnails schreef:
zondag bedoel je! ;)

mijn excuses, door deze feestdag vergeet ik dat het maar donderdag is.
idd zondagmiddag

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:23

correctie 2 zondag avond wel bij de les blijven he :P

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:26

Weet iemand wat de straf is als hij wel uitzendt? Net zoals Peter R de Vries?

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:33

Alane schreef:
Is wel leuk dat ze bij jouw beelden komen schieten, en je dan open en bloot van van alles beschuldigen, dat ook weer opnemen,en dan niet vergeten dat wanneer ze komen voor hoor en wederhoor, hun voorbereid zijn en jij niet..
beetje knippen en plakken, en voila... je bent de boeman.
"is het paard braaf?" "Ja, heel braaf alleen als ze hengstig is, dan is ze iets nukkig als je aan haar buik zit" en dat wordt dan:
"Is het paard braaf?" "Ja, heel braaf [knip]" en vervolgens beelden dat het paard nukkig doet tijdens het borstelen gedurende de hengstigheid (wat de gemiddelde Nederlanders sowieso niets tot weinig zegt)
en voila, de gemene verkoper is gemaakt....

(ik praat niets goed, ken de handelaar niet, ken de beelden niet......

Kopt zo kun je iemand heel snel er als een boeman uit laten zien. Maar ik neem aan dat ze van het programma niet zomaar bij de eerste de best handelaar naar binnen zijn gelopen en zijn gaan filmen. Voor dat ze er heen gegeaan zijn lijkt het me (zoals Stegeman zelf heeft gezegd) dat ze bewijzen zijn gaan zoeken en hij heeft tal van gedupeerden van deze vrouw gesproken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:45

Zoals mijn ventjelief dan zegt: namen en rugnummers please!
Ook de gedupeerden zullen aan het woord komen om zo een beeld te vormen van deze persoon, mag ik wel aannemen?
Je gaat vast niet met je bolo op tv om iemand 'zomaar' te beschuldigen.
Ook al straalt je eigen naïviteit er misschien vanaf, maar dat is aan de kijkers en kenners om te beslissen. ;)

Ben nu wel benieuwd geworden wat er wordt uitgezonden en hoe.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:00

EMHI schreef:
Maar ik neem aan dat ze van het programma niet zomaar bij de eerste de best handelaar naar binnen zijn gelopen .

MarvanTom schreef:
Ook de gedupeerden zullen aan het woord komen om zo een beeld te vormen van deze persoon, mag ik wel aannemen?

aannames ... ... ... dat is het probleem bij dit soort topics en ook uitzendingen.... mensen moeten maar aannemene dat alles op de juiste feiten berust... dat er geen dingen zijn weggelaten of bijverzonnen...

Paardenhandel is zo'n schemerwereld, maar de gemiddelde nederlander en niet paardenmens wel over gehoord heeft (en vaak weinig goeds) maar absoluut geen ervaring in of mee hebben..
En zo'n programma is alleen maar een bevestiging van vooroordelen en aannames. Dit gewoon in z'n algemeenheid....

ik verwees al eerder naar een recent topic: de TS dacht dat een keuring op gezondheid gewoon door de bevriende handelaar van de verkoper gedaan kon worden....
als hij/zij niet wijzer is geworden van de antwoorden, dan kun je dadelijk weer een topic verwachten.. ik ben bedonderd...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:22

piecon schreef:
Weet iemand wat de straf is als hij wel uitzendt? Net zoals Peter R de Vries?

Vraag ik me ook af.
Jammer dat de aflevering waarschijnlijk zondag niet is.. :n

nijntje01

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:30

De uitzending van Alberto Stegeman's "Undercover in Nederland" over de paardenhandelaar die haar paarden zou mishandelen en slachtpaarden verkoopt, is voorlopig uitgesteld.

Staat op de voorpaginanieuws

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:38

Alane schreef:
EMHI schreef:
Maar ik neem aan dat ze van het programma niet zomaar bij de eerste de best handelaar naar binnen zijn gelopen .

MarvanTom schreef:

aannames ... ... ... dat is het probleem bij dit soort topics en ook uitzendingen.... mensen moeten maar aannemene dat alles op de juiste feiten berust... dat er geen dingen zijn weggelaten of bijverzonnen...

Paardenhandel is zo'n schemerwereld, maar de gemiddelde nederlander en niet paardenmens wel over gehoord heeft (en vaak weinig goeds) maar absoluut geen ervaring in of mee hebben..
En zo'n programma is alleen maar een bevestiging van vooroordelen en aannames. Dit gewoon in z'n algemeenheid....

ik verwees al eerder naar een recent topic: de TS dacht dat een keuring op gezondheid gewoon door de bevriende handelaar van de verkoper gedaan kon worden....
als hij/zij niet wijzer is geworden van de antwoorden, dan kun je dadelijk weer een topic verwachten.. ik ben bedonderd...

Wat is er mis met aannames zoals ik mijn vraag heb gesteld?
Een uitzending zonder de gedupeerden aan te horen is toch niet een neutrale berichtgeving?
Hoor, wederhoor en dat is wat IK verwacht in zo'n uitzending. En op basis daarvan vorm ik dan mijn mening.
JIJZELF neemt aan dat dat niet zo is; dat kan ik niet helpen.
De ketel verwijt de pot dat ie zwart ziet-ding dus. Of was t andersom? Lekker belangrijk. ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:15

Juist dat wederhoor daar zit het probleem, de gedupeerden hebben verteld wat hen is overkomen, dan worden er verborgen camaraakties gepleegd, aan elkaar geknutseld en die beelden (die de kijkers maar aan moeten nemen als reeel en ongekunsteld) krijgen wij te zien.... en wat de makers ons willen laten zien en geloven, zo worden de beelden gemonteerd.
Dan krijgt de 'dader' vaak zonder vooraankondiging de 'feiten' onder de neus gedouwd en mag dan een weerwoord doen, die uiteraard voor de uitzending ook met knippen en plakken dat laten zien wat ze willen bewijzen...
Dat onaangekondigde is er vaak de reden voor dat iemand of een bedrijf niet wil meewerken, zonder voorbereiding.
Waardoor dus ook 'onschuldige' beschadigd kunnen worden.
maw en samengevat... het is maar net wat ze de kijker willen laten geloven.

En ik zeg niet dat de gedupeerden liegen, maar vaak zijn er 2 waarheden... en kan ik me dus voorstellen dat een bedrijf of persoon wil voorkomen dat iets uitgezonden wordt..

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:19

nijntje01 schreef:
De uitzending van Alberto Stegeman's "Undercover in Nederland" over de paardenhandelaar die haar paarden zou mishandelen en slachtpaarden verkoopt, is voorlopig uitgesteld.

Staat op de voorpaginanieuws

Voorpagina of niet...

morgenmiddag valt de definitieve beslissing over het wel of niet uitzenden van het programma pas !

Geduld is een schone zaak....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:23

Ik ga zondag zeker kijken, ben benieuwd.

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:40

xx_Kelly_xx schreef:

Het is nog even afwachten of het zondag uitgezonden mag en gaat worden.
Nog even geduld.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:42

EMHI schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

Het is nog even afwachten of het zondag uitgezonden mag en gaat worden.
Nog even geduld.

Zo dan: Als het uitgezonden mag worden, ga ik zondag zeker kijken. Ben benieuwd. :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:45

Alberto was net op radio538, er is idd een idiote hoge boete als ze het toch uitzenden maar het gaan alléén om de beelden die gemaakt zijn met de verborgen camera toen ze zich voordeden als potentiële kopers.
Ze mogen wel het programma over haar maken, maar dan dus met het overige beeldmateriaal dat ze hebben.

Morgen horen ze het hoe&wat precies en dan beslissen ze wat ze doen en maken dit in de loop van de dag bekend.

Maar zoals hij zelf zei: ze zijn niet voor 1 gat te vangen gelukkig :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:48

Stegeman kennende.... Doet hij het gewoon.. Wat dat betrefd is hij te goed voor de eerlijkheid in Nederland.

We zullen afwachten.....
Ben zéér benieuwd naar de uitzending... Mijn mond is opengevallen van verbazing iniedergeval...

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:50

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:00

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:04

Volgens de advocaat van de paardenhandelaar is de paardenwereld een kleine wereld en als haar naam bekend zou worden gemaakt dan zou ze daar veel schade aan hebben..

Maar SBS6 maakt haar naam helemaal niet bekend.. dat doet Alberto nooit. Dus laat SBS maar in hoger beroep gaan!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:06

xx_Kelly_xx schreef:
Volgens de advocaat van de paardenhandelaar is de paardenwereld een kleine wereld en als haar naam bekend zou worden gemaakt dan zou ze daar veel schade aan hebben..

Maar SBS6 maakt haar naam helemaal niet bekend.. dat doet Alberto nooit. Dus laat SBS maar in hoger beroep gaan!

kortom komt erop neer dat ze gewoon door kan gaan met dr malafide praktijken...pfff..en de schade die ze andere heeft aangedaan doen er niet toe.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:13

sherif schreef:
xx_Kelly_xx schreef:

kortom komt erop neer dat ze gewoon door kan gaan met dr malafide praktijken...pfff..en de schade die ze andere heeft aangedaan doen er niet toe.

Mee eens. Schade? Volgens mij doet ze dat zichzelf aan. Van mij mag ze een trap onder d'r kont krijgen, hup de gevangenis in of iets dergelijks. :(

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:27

Als slachtoffer in Nederland sta je nergens!
Al jaren proberen slachtoffers van deze de weg van Justitie te volgen in de hoop recht te krijgen.Helaas is de pure realiteit anders en wordt de dader verdedigt met alle macht ,en het slachtoffer in zijn hemd gezet en een nog groter slachtoffer van het Juridisch systeem.
Zelfs het bundelen van krachten en bewijs heeft geen enkele invloed blijkt. Slachtoffer blijft slachtoffer.
Ik blijf hopen dat het Recht zal Zegevieren en hou vertrouwen in de wet, ook al is die zo krom als een hoepeltje.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:39

Weet je wát pas bizar is(lang leve google) dat deze oplichtster een paar jaar geleden een gedupeerde van een andere oplichter in de Brabantse paardenhandel die bij tros opglicht op tv is geweest een veulen heeft gegeven als soort van troost omdat ze door die man opgelicht waren...

Onder overigens nóg een andere stalnaam was ze toen zelf bezig, das al stalnaam nr 3 :?