Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 01:13

Millanka"
[quote="maverick schreef:
Millanka schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen die hier zeggen dat ze het walgelijk vinden, vegetariërs zijn.

Ik zeg niet dat het niet walgelijk is, maar ik ben dan ook zelf wel een vegetariër.

Waarom zou je daar vegetariër voor moeten zijn?

Omdat het met andere dieren ook gebeurt. Behalve als je misschien biologisch vlees koopt (en ik weet niet of dat ook enigsinds verandering maakt in de manier van slachten) maar het dier dat je eet kan net zo goed ook op zo een wijze geslacht zijn.

Zeg niet dat dit in ieder slachthuis zo gebeurt ;) Maar iemand heeft ook eens gezegt dat wij dieren tegenwoordig 'houden' als hoe de duitsers vroeger de joden hielden. In een bepaalde zin is dat ook waar.[/quote]

Jij weet overduidelijk al helemaal niet waar je over praat. Hier in nederland gebeurt dat totaaaaaallll niet op die manier, nog niet eens in de buurt van! Dus ik voel me niks niet schuldig over dat biefstukje op m'n bord! Daarnaast, die vergelijking vind ik echt onzin, joden werden naast slecht gehouden en slecht gevoed gemarteld. Oke, toegeven niet overal worden hier de beestjes goed gehouden, daarbij bedoel ik ook al die paarden die wij (op een enkeling na waaronder ikzelf) in een stalletje proppen. Maar ze worden NIET mishandelt ze worden niet slecht gevoed! dus nee, die vergelijking slaat nergens op! een boer zorgt voor z'n dieren en die geeft om z'n dieren en daarvoor hoeft 't echt geen biologische boer te zijn!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 01:21

ik heb de filmpjes ook bekeken...nee zeer zeker onprettig en dat dit zo moet is voor mij ook erg ongeloofwaardig een van de reden waarom ik de filmpjes heb bekenen.
je zal je paard zo maar terug zien.
zeker indruk gemaakt...maar heb ze idd erger gezien..veel en veel erger en dan nog niet eens paarden.....hier draaide me maag nog niet bij om....maar wel een oneerlijke dood en dat idd zo`n kerel dit kan doen....voorbeeld 2 paarden in de boks met de hoofden naar elkaar toe zien hoe de ander word beschoten....of het paard wat na 3 schoten nog leefde..... ;(

Maartje1990

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 01:25

ik heb ook een tijd afschuwelijke filmpjes toegestuurd gekregen op hyves, jaren terug. Van beesten die levend gevilt werden en nog steeds levend terug op die wagen werden gesmeten. Krijg die beelden nooit meer uit m'n kop :n ik was toen 13 oid. ondertussen 20, zie 't nog zo voor me. Soms, zo triest.... zo triest

rkvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 02:48

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 03:18

Laten we er iig maar voor gaan zorgen dat in nederland de dieren er in de toekomst alleen maar op vooruit zullen gaan, en niet achteruit. Dan zijn we al héél goed bezig. Vind het super erg, maar mensen en bedrijven die stelselmatig dieren mishandelen zijn in mijn ogen nog steeds meer de uitzondering dan de regel (in nederland) Jammer dat boeren steeds weer worden uitgemaakt voor dierenbeulen, terwijl ze dat echt totaal niet zijn. Mensen die andere levende wezen zo kunnen laten lijden, die zijn per definitie ziek. Ik geloof niet dat normale mensen dit andere levende wezens kunnen aandoen. Mensen die dit doen zijn ziek.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 03:23

rkvdh schreef:
Tot mijn verbazing leveren deze bedrijven ook vlees aan Nederlandse bedrijven!
Kijk maar op hun website http://www.vianderichelieu.com/ :( :( :(

wat ik uit het fimpje haalde is dat deze slagterij gesloten is.....of heb ik het nu miss ?

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 05:42

Vraag me af waarom de filmpjes zijn weg gehaald wegens te schokkend, dit is vaak de harde realiteit van mensen 'de beesten' die dieren zo behandelen, en dat zou iedereen in de hele wereld die vlees is moeten bekijken! En dan nog zijn er zat mensen die het niks interesseren..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 07:10

frangelica schreef:
rkvdh schreef:
Tot mijn verbazing leveren deze bedrijven ook vlees aan Nederlandse bedrijven!
Kijk maar op hun website http://www.vianderichelieu.com/ :( :( :(

wat ik uit het fimpje haalde is dat deze slagterij gesloten is.....of heb ik het nu miss ?

Nee, hij is nog steeds open en er wordt onderzoek gedaan.
Jammer inderdaad dat mensen hier geloven dat dit vlees niet in Nederland terecht komt wanneer dat overduidelijk wel zo is. Ik vraag me dan ook af waarom mensen dit gewoon vol blijven houden terwijl er bewijs van is :?

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:42

@maartje1990: nou, dan vind ik jou wel erg naiëf als je denkt dat dit niet in Nederland gebeurd. Nee, ik kan geen slachterij aanwijzen, maar ik kijk alleen al naar het voorbeeld van die losgebroken stier, een tijdje terug, die naar het slachthuis moest, en waarbij men op z'n ballen ging staan, terwijl het dier al lang uitgeput op de grond lag nadat het in het water terecht was gekomen en van een trap afgevallen was.

Ik ben blij dat ik sinds 2 maanden helemaal geen vlees meer eet!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:45

Onedisire. één voorbeeld kan je niét vergelijken met deze gruwelbeelden.
tuurlijk gaat het óók in NL wel eens mis.
maar hier in canada gaan 20.000 paarden zo... en hier in nederland zal er ook wel wat mis gaan, maar dat zullen geen 20.000 dieren zijn.
Tenzij je die kippetjes waarbij ze *plop* kop eraf , doen ook zielig vind.
Of de varkens die de electro in gaan.

Ik wil alle mensen die hier in dit topic nu een grote mond hebben over de nederlandse slachterijen, meevragen naar de slachterij op 7 mei. En voor die mensen speciaal, noem een slachterij in NL, en ik zal proberen of we mogen gaan kijken.
Want oordelen voor je iets ondernomen hebt, vind ik eigelijk walgelijk. Dan veroordeel je hier mensen in nederland, terwijl je niet eens weet hoe het er in normale omstandigheden aan toe gaat!

En met geen vlees eten red je het niet.
Ook in vla,pudding , gebak e.d wordt allemaal gelatine gebruikt. Ook dit komt van geslachtte dieren.

even als voorbeeld :
Colaflesjes
varkenskoppen
winegums
drop
fruitgom mix
dropmix
kersen
kikkers mix
marshmallows
nougat
ongeklopte magere verse kaas!
stophoest
chocolademouse

en zo zijn er nog véél meer dingen waar dus producten van geslachte dieren inzitten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:49

@jolliegirl: Ik ben mee gegaan met jullie.. 2 keer zelfs. Je kan die slachterij niet vergelijken met een grote.. Bij Van Veen worden er 3 tot 8 paarden op een dag gedaan.. Bij een grote slachterij 100 koeien zomaar op een dag. Dat kán je dus echt niet vergelijken. Want ook in zo'n slachterij ben ik ooit geweest.

Daarnaast gaat het in álle kippen slachterijen het er hetzelfde aan toe.. En dat is gewoon walgelijk dat dat in een rijk land als Nederland gebeurd..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:53

De kippenslachterij waar ik ben geweest, was vrij simpel hoor :=
Kip ging op n band, stonden mensen naast, *plop* kop eraf.

Maar noem maar een grotere slachterij, gaan we de volgende excursie daarheen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 09:54

Kan het praten over een excursie en welke producten slachtafval gebruiken in een ander topic?
Hier graag ontopic blijven :)

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:55

Geen 20.000 dieren, omdat we misschien niet zulke grote slachterijen hebben, dat weet ik nl niet ;) ? Maar ook al gebeurd het met 100 dieren, dan zijn dat er nog steeds 100 te veel in mijn ogen (het op de verkeerde manier slachten heb ik het nu over ;) ). En als het in een ontwikkeld land als Canada kan gebeuren, dan kun je mij niet wijs maken dat er niet ergens in Nederland een slachterij is, waar men ook op de verkeerde manier met de dieren om gaat.

veropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:59

dit is toch niet normaal! zo zielig. maar in nl zijn ze wel beter voor de dieren hoor

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:02

Jolliegirl schreef:
De kippenslachterij waar ik ben geweest, was vrij simpel hoor :=
Kip ging op n band, stonden mensen naast, *plop* kop eraf.

Maar noem maar een grotere slachterij, gaan we de volgende excursie daarheen :)

Sorry, moet toch even 1 dingentje rechtzetten.. In een kippen slachterij wordt de kop er niet afgehakt.. Dat is onzin.. Ze worden levend aan de poten opgehangen en door een bak elektroden gedaan met de kop.. Meer dan de helft overleefd dat en lijdt dus meerdere minuten. Er is in Nederland geen slachterij die de koppen afhakt.. Dat zou ook wel erg traag gaan ;) Ik pb je zo wel even, om niet verder offtopic te gaan.

IK vind het trouwens echt apart hoe die mensen ermee om gaan in dat filmpje als er is mis geschoten.. Heel bizar zeg! Toen die ene man getrapt werd dacht ik; lekker voor je :o

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:42

Mensen lees a.u.b. wat ik schrijf. Ik zeg dat het niet in ieder slachterij zo gebeurt, dus het kan best goed zo zijn dat het in Nederland niet zo gebeurt. Maar niet al ons vlees dat wij eten komt uit ons eigen land. Daarnaast heb ik het dus over het algemene van het vlees. Niet specifiek over paarden. En er word gezegt dat de beestjes niet 'overal' zo goed worden gehouden? Op het moment dat jij niet-biologisch op eet, dan kan ik je garanderen dat je een 'niet zo goed gehouden' dier op eet. Daar zul je toch echt iets meer voor moeten neerleggen.

Er is ook eerder gezegt door iemand dat diegene scharreleieren koopt, want ze vind het zo fijn dat die dieren kunnen scharrelen? Dan kan je beter voor een paar dubbeltjes meer een bio ei kopen, daar scharrelen de dieren pas écht! ;) Met scharrel eieren hebben ze het een stuk beter als met kooi eieren maar nog komen ze nooit buiten en hebben ze naar mijn idee niet echt de ruimte die ze nodig hebben. Daarnaast zijn hun snavels nog steeds afgeknipt.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:02

Jannepauli schreef:
Ik ben geen watje en heb dus even naar de foto's gekeken.. daar is niet veel op te zien maar de tekst erbij geeft aan wat er mis gaat. En dat alleen al is voor mij genoeg om niet naar de film te kijken. Té gruwelijk.

Sluit ik me helemaal bij aan. De paasbrunch gaat ook niet makkelijk meer naar binnen nu..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:05

Cayenne schreef:
Kan het praten over een excursie en welke producten slachtafval gebruiken in een ander topic?
Hier graag ontopic blijven :)

Dat zou jammer zijn, het importvlees uit Canada en Mexico zit immers in onze snacks en andere vleesproducten. Dit toont aan dat je door deze producten te mijden wel degelijk iets kunt doen aan de vraag/aanbod situatie.
Zeggen dat dat niet 'ontopic' is, is als stellen dat de zonsopgang geen onderdeel van de dag is....
Ik denk dat je iedereen hierover moet informeren en erop moet wijzen dat ze dus wel degelijk iets aan kunnen doen....

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:25

Met het kopen van goedkoop vlees van de" kilo knaller" , bespaar je eigenlijk niet zozeer in je portemonnee maar des te meer op het welzijn van miljoenen dieren. dat mogen meer mensen zich wel eens gaan realiseren.
Ook zouden we af moeten stappen van het idiote idee dat we elke dag vlees nodig hebben. elke dag vlees uit de bio industrie kan op den duur alleen maar slechte gevolgen hebben; denk aan de grote hoeveelheden hormonen in het vlees; meisjes van 9 jaar die al vol in de puberteit zijn. of nog erger; door de beesten vol te spuiten met antibiotica die onvermijdelijk ook in onze foodchain terecht komt waardoor het erg plausibel wordt geacht dat wij op den duur immuniteit ontwikkelen tegen de antibiotica. schrikbeeld he, maar meer waarheid dan men denkt.
en scharrelkippen zijn echt heel misleidend; tuurlijk het is al een vooruitgang maar denk maar niet dat deze kippen heerlijk scharreldend door de weides struinen. hiervoor moet je toch echt vrije uitloop eieren hebben. wil je hier meer over weten kijk dan eens op : www.wakkerdier.nl

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:28

bruceandnoon schreef:
Met het kopen van goedkoop vlees van de" kilo knaller" , bespaar je eigenlijk niet zozeer in je portemonnee maar des te meer op het welzijn van miljoenen dieren. dat mogen meer mensen zich wel eens gaan realiseren.
Ook zouden we af moeten stappen van het idiote idee dat we elke dag vlees nodig hebben. elke dag vlees uit de bio industrie kan op den duur alleen maar slechte gevolgen hebben; denk aan de grote hoeveelheden hormonen in het vlees; meisjes van 9 jaar die al vol in de puberteit zijn. of nog erger; door de beesten vol te spuiten met antibiotica die onvermijdelijk ook in onze foodchain terecht komt waardoor het erg plausibel wordt geacht dat wij op den duur immuniteit ontwikkelen tegen de antibiotica. schrikbeeld he, maar meer waarheid dan men denkt.
en scharrelkippen zijn echt heel misleidend; tuurlijk het is al een vooruitgang maar denk maar niet dat deze kippen heerlijk scharreldend door de weides struinen. hiervoor moet je toch echt vrije uitloop eieren hebben. wil je hier meer over weten kijk dan eens op : http://www.wakkerdier.nl

Zó met jou eens!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:30

Ik ga het niet kijken, dan ben ik de hele dag van slag. Arme dieren!
En dat in een land als Canada, dat verwacht je toch niet?
Hoe kunnen mensen zo wreed zijn?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:47

sommige mensen hebben geen andere keus als kiloknallers te kopen.bijstandmoeders, AOW-ers.als je een tientje hebt om eten van te kopen, ga je geen onsje scharrelbiefstuk halen van 5 euro ..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:51

Mss ligt het aan mij, maar ik kan niets van die foto's maken. Ik snap ze gewoon niet...kan er zelfs geen paard op ontdekken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:53

spicegirl schreef:
sommige mensen hebben geen andere keus als kiloknallers te kopen.bijstandmoeders, AOW-ers.als je een tientje hebt om eten van te kopen, ga je geen onsje scharrelbiefstuk halen van 5 euro ..

Dan koop je geen vlees, vlees heb je niet elke dag nodig. Dat je het 2 of 3x koopt omdat je niks anders kan betalen oke.. Logisch! Maar er zijn ook zoveel mensen die dat niet doen! Hier thuis ook, mijn moeder wil geen scharrelvlees kopen want dat is te duur.. Nou wat een onzin! We zijn hier echt niet arm en 2 euro per x ga je echt niet dood van..