Millanka"
[quote="maverick schreef:Millanka schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen die hier zeggen dat ze het walgelijk vinden, vegetariërs zijn.
Ik zeg niet dat het niet walgelijk is, maar ik ben dan ook zelf wel een vegetariër.
Waarom zou je daar vegetariër voor moeten zijn?
Omdat het met andere dieren ook gebeurt. Behalve als je misschien biologisch vlees koopt (en ik weet niet of dat ook enigsinds verandering maakt in de manier van slachten) maar het dier dat je eet kan net zo goed ook op zo een wijze geslacht zijn.
Zeg niet dat dit in ieder slachthuis zo gebeurt

Jij weet overduidelijk al helemaal niet waar je over praat. Hier in nederland gebeurt dat totaaaaaallll niet op die manier, nog niet eens in de buurt van! Dus ik voel me niks niet schuldig over dat biefstukje op m'n bord! Daarnaast, die vergelijking vind ik echt onzin, joden werden naast slecht gehouden en slecht gevoed gemarteld. Oke, toegeven niet overal worden hier de beestjes goed gehouden, daarbij bedoel ik ook al die paarden die wij (op een enkeling na waaronder ikzelf) in een stalletje proppen. Maar ze worden NIET mishandelt ze worden niet slecht gevoed! dus nee, die vergelijking slaat nergens op! een boer zorgt voor z'n dieren en die geeft om z'n dieren en daarvoor hoeft 't echt geen biologische boer te zijn!