Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:20

Lilliputter schreef:
7 merries?????? Mehn, geld teveel zeker :=

Ja 7 merries, dan wordt er vast wel eén geaccepteerd :P Hahaha.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:20

sigrid1182 schreef:
nou ik wil wel speculeren over dekgeld...

ik denk dat hij tussen de 1500-2000 euro gaat kosten...

@jury, volgens mij heeft totilas ook veel van zn moederlijn mee gekregen...

het achterbeen gebruik van zn vader en hijzelf is wel een groot verschil.... :o

Volgens horses.nl wordt het dekgeld ongeveer 5000 euro! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:23

Zo duur en ingewikkeld hoeft dat toch helemaal niet te zijn :D
"Ding Dong, goedemorgen buurman...ik mis mijn vreselijk hengstige merrie, ik denk dat ze vannacht is uitgebroken...heeft u haar soms gezien???..O..ik zie haar al, kijk haar eens leuk spelen met Totilas in de binnenbak...Hoe zouden ze daar nu terecht zijn gekomen???" :+

ibikus

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:23

Jouw merrie moet er eerst nog eentje werpen voor je haar bij Toto gooit :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:25

Ik ga voor een 2de carriere van Terlia. Die van fokmerrie en dan in combi met Totilas. :j

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:26

Suzanne F. schreef:
Ik ga voor een 2de carriere van Terlia. Die van fokmerrie en dan in combi met Totilas. :j

Die gedachten had ik ook al ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:26

Sjuim, Bo gaat ook die kant op verhuizen als de nieuwe schuur helemaal klaar is....:D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:29

Sjuimpje schreef:
Mijn vriend kwam zonet HP tegen bij de snackbar en die zei dat het echt gekkenhuis is.

En een goede maaltijd zit er dan nog niet aan . :(:)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:32

NelsonG schreef:
@jury: Ik ben het wel met je eens. Vond dat Totilas in Amsterdam ook minder door de proef liep. Heb wel alleen de kur gezien.
Toen dacht ik nog: nou ja, het kan niet altijd top zijn en we verwachten natuurlijk ook veel.
Maar ja, nu ik dit lees........

Kwam dat niet doordat Edward hem die ochtend niet had gereden, omdat hij zo ontzettend relaxed leek op stal? En dus niet doordat hij al of niet gedekt heeft? Daardoor was hij wat meer gespannen dan hij gewend was.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:53

Wat denken jullie: Totilas geschikt voor mijn Burggraaff x Nimmerdor x Kaiserstern x Joost!?
Haha dan krijg je apart bloed haha

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 01:56

Al zou ik nog zo graag een Totilasje willen, met zulke onvriendelijke voorwaarden hoef ik er niet eens over na te denken. Iemand een idee waarom ze dit zo doen? Zijn ze soms ergens bang voor?

Ik hoop voor de fokkers die het wel gaan proberen dat hij zijn kwaliteiten ook vererft, want dat is natuurlijk maar de vraag.

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:56

hello,

I am from germany and everybody here is going crazy having a baby by Totilas. They lost connection because Holand is much more better and choose Dressagehorses after better criteries..

Does anybody from you signed in for semen ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:27

Totilasfore schreef:
hello,

I am from germany and everybody here is going crazy having a baby by Totilas. They lost connection because Holand is much more better and choose Dressagehorses after better criteries..

Does anybody from you signed in for semen ?

Hm I think there's nothing to complain about Germany.
Germany also breeds great dressagehorses.

Totilas hasn't proven himself yet as a stallion, only as a dressagehorse. I still think it's a bit risk with that kind of money and conditions.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:30

Pfff, dan krijg je ook nog een heel duur veulen terwijl je nog niet weet wat het wordt. Stel dat het helemaal niets is, dan moet je alsnog een hoop vragen wil je de dekkosten en alle andere dingen die erbij komen kijken eruit halen..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:40

je moet iig 5000 euro over hebben en een goed fokkende merrie hebben...dan denk ik dat je niet een buil zult vallen......

en als je merrie al diverse keren emt veulen op veiling is geweest en netjes verkocht is, heb je natuurlijk grote kans dat je bv op een veiling kan verkopen...

als "de van helvoirt" bij totilas dekken hebben zij volgend jaar op de veiling weer de verkooptopper....

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:01

I just got a call from a dutch horsedealer. he told me that Totilas already has offsprings, he is now 10yo and if I am so naive to belive that they havn´t had breed him to noone ?

Is that true ?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:04

No, that's gossip!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:04

Ik denk ook niet dat men niet uit de kosten komt met een goede (bewezen) merrie,
de betere veulens verlaten nu ook niet het erf onder de € 5000,- /-€ 7000 (mits alles goed gaat natuurlijk ;-))

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:06

Zoals Sigrid zegt: als van Helvoirt met een van zijn merries dekt en het wordt een veilingtopper...

Volgens mij is die man een van de weinige die geld over houdt aan zijn fokkerij.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:17

Daar zit je wel een beetje naast hoor. Wie zegt dat het een gezond veulen word ? Denk je dat zij alleen maar perfecte veulens fokken ? Hoe kan het dan dat je er bijv. zo weinig van hoort in de sport ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:21

Vudress schreef:
Zoals Sigrid zegt: als van Helvoirt met een van zijn merries dekt en het wordt een veilingtopper...

Volgens mij is die man een van de weinige die geld over houdt aan zijn fokkerij.

Dit is ook maar de laatste paar jaar hoor, dat de veulens voor die prijzen op de veiling verkocht worden.
En soms zijn die bedragen ook zo belachelijk hoog om een hengst te promoten, zoals bv Zalzatime v. Painted Black destijds.

We hebben er eentje van de V jaargang op stal gehad van Huub, een OO-seven, € 4.100,- als veulen :Y)
Resultaten: VSN finale, winnaar Horsefoodcompetitie, winnaar van de Havikerwaard nakomelingen kampioenschap Zwolle,
CK Ermelo Pavo Cup 2e onder HP 74,5 pnt daarna verkocht aan Frenk Jespers, Toine Hoefs en Kathy Connelly van de Hyperion Farm om vervolgens naar Amerika af te reizen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:22

Mosh schreef:
Daar zit je wel een beetje naast hoor. Wie zegt dat het een gezond veulen word ? Denk je dat zij alleen maar perfecte veulens fokken ? Hoe kan het dan dat je er bijv. zo weinig van hoort in de sport ?

Omdat ze bv naar het buitenland vertrekken :+ zie voorbeeld hieronder....

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:25

En ik ken de andere kant ;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:26

Volgensmij wil je ontzettend graag iets vertellen Mosh?
Doe je ding zou ik zeggen

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:28

Dat ga ik niet zo hier neerzetten, vind ik ook niet netjes.
Maar ik weet dat er dus ook een andere kant is, een minder rooskleurige dan de meesten hier neerzetten.
Om het iets te verduidelijken, een fokker is een fokker en v. H ook. Er zijn dus ALTIJD goede en mindere veulens. Hier wordt een beetje een beeld geschetst dat v. H alleen maar goede veulens fokt, er niets mis kan gaan en dat het altijd een veilingtopper op kan leveren... En hoewel de meesten hier alleen maar positieve verhalen hebben over deze nakomelingen, heb ik een paar negatieve. En dat is niet gebaseerd op één paard ;)
Laatst bijgewerkt door Mosh op 03-02-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt