Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpringerVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:20

Urbanus schreef:
Valerie heb ik leren kennen als ontzettend integer als het om dieren gaat. Ik vertrouw blind op haar verhaal.

❤️

MyWishMax

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:24

Spalken heb ik idd vaker gezien en gehoord. Ook veulens waar ik van dacht dat het nooit goed kon komen waar je uiteindelijk niks meer aan zag. Maar dan was het idd goed als de spalken eraf gingen.

Bedankt voor jouw verhaal! Ik ben het helemaal eens met dat je niet altijd de ander (vorige eigenaar oid) zwart hoeft te maken om jezelf in een beter daglicht te zetten. Het komt toch wel erg vaak voor dat het verhaal ineens heel anders voorgedaan wordt en dat is jammer en nergens voor nodig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:26

SpringerVal schreef:
Elisa2 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Het veulen is inderdaad bij een dierenarts geweest en heeft onder begeleiding daarvan gestaan voor een maand of 3.
Het wil wel eens voorkomen dat veulens die krom ter wereld komen nog uit moeten vouwen en wat hulp nodig hebben in het recht worden. Hierop hebben de fokker en de dierenarts dus besloten het dier eerst een kans te geven. Dit veulen was een verrassingsveulen. De fokmerrie was aangekocht om te fokken met een van zijn eigen hengsten en bij scannen bleek dit veulen erin te zitten.

Toen het veulen na spalken toch nog steeds heel moeilijk kon staan waardoor de kans van de operatie ook aanzienlijk daalde wilde de fokker het veulen inslapen. Tot deze mensen langskwamen. En nee ik had het veulen nooit en te nimmer meegegeven, roep ik nu. Maar je weet niet wat je doet in zo’n situatie. Er komen ook veel emoties bij kijken die we nu met z’n allen niet voelen.

Begrijp ik helemaal hoor, als de DA het met spalken wilde aankijken begrijp ik ook.

Achteraf oordelen is altijd makkelijker..

Zoals ik het zie is alles met de beste intenties gebeurd en het is gewoon jammer en sneu voor het veulen dat het het niet gered heeft.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

SpringerVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:27

MyWishMax schreef:
Spalken heb ik idd vaker gezien en gehoord. Ook veulens waar ik van dacht dat het nooit goed kon komen waar je uiteindelijk niks meer aan zag. Maar dan was het idd goed als de spalken eraf gingen.

Bedankt voor jouw verhaal! Ik ben het helemaal eens met dat je niet altijd de ander (vorige eigenaar oid) zwart hoeft te maken om jezelf in een beter daglicht te zetten. Het komt toch wel erg vaak voor dat het verhaal ineens heel anders voorgedaan wordt en dat is jammer en nergens voor nodig.

Ja en toen ik dit verhaal binnenkreeg in grote getalen in m’n inbox omdat pzb mij de moeder Theresa van de stichtingen noemde voelde ik me toch geneigd om op onderzoek uit te gaan. Daarbij heb ik ALLE partijen eerlijk benoemd in hun aandeel. Niemand was hier onschuldig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:29

Ik heb het verder niet goed meegekregen, want ik heb geen fb. Maar dat is juist erg netjes om alle kanten/partijen te benoemen. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:29

SpringerVal schreef:
MyWishMax schreef:

Ja en toen ik dit verhaal binnenkreeg in grote getalen in m’n inbox omdat pzb mij de moeder Theresa van de stichtingen noemde voelde ik me toch geneigd om op onderzoek uit te gaan. Daarbij heb ik ALLE partijen eerlijk benoemd in hun aandeel. Niemand was hier onschuldig.

Hoe bedoelden ze dat jij de moeder Theresa bent?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:31

Ik zou dat opvatten als compliment, maar of het ook zo bedoeld is? :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:31

Kijk, zo wordt het verhaal steeds overzichtelijker +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:33

MyWishMax schreef:

Ja ik ook, maar ik gok dat ze het niet zo bedoelen :=

SpringerVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:34

MyWishMax schreef:

Het stond er ook niet in de positieve zin van het woord HAHAHAHA ze deden alsof ik een soort van moeder Theresa speelde terwijl ik aan dit soort praktijken meedeed. Ik wist tot het bericht onder mijn ogen kwam echter helemaal van niks .

Maar omdat iedereen weet dat ik enorm veel onderzoek doe naar stichtingen stroomde mijn hele inbox vol en voelde ik me geneigd om eerst zelf even een onderzoekje in te stellen en dan met een antwoord te komen.

SpringerVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:45

Nee Rizette en het aller aller aller vervelendst aan dit verhaal is dat nog steeds geen van de drie partijen vinden dat ze iets verkeerd hebben gedaan. Schiet mij maar lek.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:51

SpringerVal schreef:
Nee Rizette en het aller aller aller vervelendst aan dit verhaal is dat nog steeds geen van de drie partijen vinden dat ze iets verkeerd hebben gedaan. Schiet mij maar lek.

Nou zeg dat inderdaad. Ik was op FB al fel (en kreeg een storm aan likes), maar de woede zakt niet af. Alles en iedereen in dit verhaal praat zichzelf schoon en het draait om "ikke ikke ikke" in plaats van het verdomde echte slachtoffer: het veulen!

In wat voor een wereld leven we. En ieder noemt zichzelf "paardenliefhebber". 8)7

SpringerVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:56

Elin_ schreef:
SpringerVal schreef:

Nou zeg dat inderdaad. Ik was op FB al fel (en kreeg een storm aan likes), maar de woede zakt niet af. Alles en iedereen in dit verhaal praat zichzelf schoon en het draait om "ikke ikke ikke" in plaats van het verdomde echte slachtoffer: het veulen!

In wat voor een wereld leven we. En ieder noemt zichzelf "paardenliefhebber". 8)7

Maar echt. En jullie hoeven niet te denken dat de fokker hier vrij uit ging. Die heb ik namelijk ook bestookt met een heftige woedeaanval.

SpringerVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:04

Rizette schreef:
Dit topic gaat over PZB niet over de twee andere eigenaren. Maar ik heb zelf ook ooit drie pony's weggegeven aan een plek die veel beter bij ze pastte. Gelukkig is dat al weer jaren terug en ponytjes zijn alle drie inmiddels in redelijke gezondheid de 20 jaren al ver gepasseerd. Was dat fout gegaan had ik ook zo'n verhaal aan mijn broek kunnen krijgen. Nu het goed gaat hoor je er niemand over. Iedereen blij. Maar met die ponytjes ging het echte verhaal mee. Met hun goede kanten en ook zeker hun mankementen. Geen verzinsels zoals PZB er bij maakt. En voor zover ik kan bekijken is PZB de enige eigenaar die er weer een circus van gemaakt heeft met sneren en onwaarheden over de fokker erbij zonder enig contact te hebben opgenomen. PZB vind zichzelf kundiger dan iedereen maar in dit rijtje van drie springen ze er glansrijk bovenuit vwb de betreft het verneuken van de massa en het grijpen van de kassa. Bij de fokker en de tweede eigenaar waren de muntjes niet de drijfveer, ook niet het zwart maken van andere mensen. Achteraf kun je heel makkelijk zeggen wat iedereen had moeten doen. Nu je weet dat het niet goed is gekomen.

Sterker nog. Het beheer heeft contact gehad met de koper van de pony waar het ten eerste om ging. Zij heeft zelf ook pzb bericht met de vraag waar dit op sloeg en dat vooral het verhaal dat ze niet wilde zeggen waar hij vandaan kwam gewoon echt niet klopt.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:19

SpringerVal schreef:
Hai,

Makkelijk praten over mij als ik er niet bij ben hè meiden! Ik wil even een paar dingen duidelijk gezegd hebben.

1. Ik voelde me genoodzaakt om er iets over te zeggen omdat Paard zoekt baas mij ineens in verband bracht met het hele gebeuren terwijl ik daar nog niet rondliep.

2. Ik heb natuurlijk mijn versie van het verhaal niet enkel en alleen van de fokker. Ik heb overleg gehad met de betrokken dierenarts en met degene die die locatie verhuurde aan de fokker. Maar ook van beeldmateriaal in de vorm van filmpjes en documenten. Zo werk ik. Nooit van horen zeggen altijd met gedegen onderzoek en bewijs.

3. In het stuk wat ik heb geschreven staat ook duidelijk dat ik het niet oké vind dat het veulen is weggegeven.

4. Waar ik heel erg over val is de sneer over dat ik ook beheer ben in opgelicht in de paardenwereld. Ik doe heel veel op dit gebied. Niet alleen m’n werk over malafide stichtingen. Ik help ook heel veel mensen particulier met hun oplichtingszaak. Maar ik ben ook mens, als ik ergens ongevraagd en onterecht in betrokken word moet ik dat zelf ook kunnen bespreken. Als ik zo’n post maak mag ik daar niet mijn beheerderstaken op uitvoeren. We zijn met 7 beheerders en we doen alles in overleg op de achtergrond.

Ik hoop zo voldoende geïnformeerd te hebben.

En ohja, ik zei inderdaad moraalridder. Iemand afmaken is altijd zo makkelijk via internet. Ga jij er ff aanstaan als je 3,5 maand alles op alles hebt gezet met zo’n lief veulen. Het is altijd zo makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Ik ben ook woest geweest op de fokker hoor!! Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik was degene waar je moraalridder tegen zei en ik heb helemaal niemand afgemaakt. Ik vind oprecht dat men veel meer eigen verantwoording moet nemen, dan blijven dit soort instanties zoals pzb en al die andere ellende ook niet zo makkelijk in stand namelijk. Want als ik iets slecht vind zijn het dit soort instanties, maar ik kan inderdaad ook geen goed woord opbrengen voor al die mensen die hun eigen verantwoording niet nemen en hun paarden zon ellendig leven insturen.
En ja ik vind dat ik daar zon uitgesproken mening over mag hebben, na meer dan 30 jaar paarden en de meest vreselijkste ziektes en kwalen te hebben meegemaakt. Het is niet in woorden te omschrijven hoe hard je jezelf dan moet maken om die laatste beslissing te kunnen nemen (die je trouwens ook uit liefde voor je paard maakt), maar ik neem hem en zal dat altijd zelf blijven doen.

De reactie waar jij mij moraal ridder op noemde was mijn reactie op een bericht van beheer van opgericht in de paardenwereld waarin werd gemeld dat men eerst het hele bericht moest lezen voordat er reacties kwamen, want het was niet slim van de handelaar geweest, maar de verantwoording lag bij de koper.
Niet de ene handelaar (PZB die zijn miserie voor grof geld laat "adopteren") erom afbranden en dan van de gewone handelaar zeggen dat het dan verantwoording koper is als die zijn miserie weggeeft.
Dat vond ik echt zo hypocriet als de neten idd. En eerlijk gezegd gewoon dommig van "opgelicht in de paardenwereld", want zij horen of jij nou beheer bent of niet (waar ik trouwens pas hier achter kwam dat jij in het beheer zit) onpartijdig te blijven.

Ik ben met jou niet eens in discussie gegaan of heb ik jou genoemd in mijn berichten daar, want ik snap ook wel dat het voor jou persoonlijk ronduit kut is , je was er niet bij , je reed nog niet voor die handelaar en je doet je stinkende best om dit soort wansituaties op te lossen. En dat PZB dit gelijk er even bijpakte om jou aan de schandpaal te nagelen is vies, maar dat maakt deze hele situatie waarbij het veulen de enige verliezer was er niet minder vies om.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:33

SpringerVal schreef:
Rizette schreef:
Dit topic gaat over PZB niet over de twee andere eigenaren. Maar ik heb zelf ook ooit drie pony's weggegeven aan een plek die veel beter bij ze pastte. Gelukkig is dat al weer jaren terug en ponytjes zijn alle drie inmiddels in redelijke gezondheid de 20 jaren al ver gepasseerd. Was dat fout gegaan had ik ook zo'n verhaal aan mijn broek kunnen krijgen. Nu het goed gaat hoor je er niemand over. Iedereen blij. Maar met die ponytjes ging het echte verhaal mee. Met hun goede kanten en ook zeker hun mankementen. Geen verzinsels zoals PZB er bij maakt. En voor zover ik kan bekijken is PZB de enige eigenaar die er weer een circus van gemaakt heeft met sneren en onwaarheden over de fokker erbij zonder enig contact te hebben opgenomen. PZB vind zichzelf kundiger dan iedereen maar in dit rijtje van drie springen ze er glansrijk bovenuit vwb de betreft het verneuken van de massa en het grijpen van de kassa. Bij de fokker en de tweede eigenaar waren de muntjes niet de drijfveer, ook niet het zwart maken van andere mensen. Achteraf kun je heel makkelijk zeggen wat iedereen had moeten doen. Nu je weet dat het niet goed is gekomen.

Sterker nog. Het beheer heeft contact gehad met de koper van de pony waar het ten eerste om ging. Zij heeft zelf ook pzb bericht met de vraag waar dit op sloeg en dat vooral het verhaal dat ze niet wilde zeggen waar hij vandaan kwam gewoon echt niet klopt.

Maar de koper heeft zich in haar kant van het verhaal op facebook toch ook niet bepaald lovend uit gelaten over de fokker. Dus kan het niet zo zijn dat pzb een groot deel van het verhaal van de koper heeft gehoord en dit voor waar aan heeft genomen?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:56

Ik zie nu dat PZB (edit: andere stichting sorry :') ) vraagt naar medicatie via fb. Iemand reageert hierop dat als de NVWA het ziet er een boete ontvangen kan worden door stichting, klopt dit? Anders niet heel slim. :\
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 12-08-23 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:58

Caitlin_K schreef:
Ik zie nu dat PZB vraagt naar medicatie via fb. Iemand reageert hierop dat als de NVWA het ziet er een boete ontvangen kan worden door PZB, klopt dit? Anders niet heel slim. :

Wat voor medicatie?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:00

Caira schreef:
Caitlin_K schreef:
Ik zie nu dat PZBvraagt naar medicatie via fb. Iemand reageert hierop dat als de NVWA het ziet er een boete ontvangen kan worden door PZB, klopt dit? Anders niet heel slim. :

Wat voor medicatie?

Prascend
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 12-08-23 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:01

Bedankt voor je uitleg valerie. :j

Medicatie op recept mag zeker niet zo in gehandeld worden.
Zoals bijvoorbeeld Pracend.

edit, tegelijk een bericht. Nee dat mag niet

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:02

Oops, ik zie trouwens dat het een andere stichting is sorry :') Geen PZB maar Stichting paard in nood

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:49

bizar en ik snap er niet veel van. Ik ben trouwens eerder geneigd de handelaar te grloven in dit geval. Vind het verhaal van de kopers erg onwaarschijnlijk. Gedwongen om een veulen mee te nemen, jaja. En pzb... na ja.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:10

Caitlin_K schreef:
Oops, ik zie trouwens dat het een andere stichting is sorry :') Geen PZB maar Stichting paard in nood

Ja is strafbaar handel in medicijnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:16

Ja, dat Pracend duur is zullen ze nu ook wel doorhebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:18

Babootje schreef:
Ja, dat Pracend duur is zullen ze nu ook wel doorhebben.

Poeh, dat is zó duur :=.