Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cinnepin schreef:Ja ik vind die Brice ook super leuk! Maar voor mij ook nooit via pzb
Josien_ schreef:Cinnepin schreef:Ja ik vind die Brice ook super leuk! Maar voor mij ook nooit via pzb
Precies dit. Ben een liefhebber, maar zou er nooit een via deze constructie willen hebben.
Welsh cobs zijn pittige pony's, daar vergissen mensen zich nogal eens in. *zegt degene met een sleutelbeenbreuk door val van jonge cob*
Heb er al meerdere te koop zien staan omdat het karakter te pittig was.
StalNollie schreef:Ik als handel kan dit wel beamen. Welsh cob willen der kop er nog wel eens opzetten. Je moet van goede huize komen deze te overtuigen met je mee te werken. Voor handel niet veel waard.
pmarena schreef:Goh dat Cobjes zo gezien worden...heerlijke paardjes juist!
MarjanB schreef:Ik heb een tink x Welsh cob en je moet ze even begrijpen en opvoedenverder nuchter en braaf!
Dreamboy schreef:pmarena schreef:Goh dat Cobjes zo gezien worden...heerlijke paardjes juist!
Niemand zegt dat het geen heerlijke paardjes zijn. Ik had er toevallig een die heel rillerig was. Zijn vader stond bekend als heel lastig. Daar moet je dan wel mee om kunnen gaan. Ik kon het niet. Heb er meerdere ervaren mensen bij gehad die tegen de zelfde problenen opliepen. Maar over het algemeen zijn het heerlijke veelzijdige dieren.
MyWishMax schreef:Dat is niet zo raar, toch? Voor de liefhebbers zijn ze zat waard en als ze makkelijk en braaf zijn ook. Net als iedere pony, maar als ze minder makkelijk zijn en niet geschikt voor het gemiddelde kind dan kan je als je handelt ze misschien beter overslaan. Want dan moet je naar net die liefhebber treffen. Maar dat is bij elke pony lastig die nog niet geschikt is voor het gemiddelde kind
MyWishMax schreef:De meeste gaan er niet speciaal naar op zoek, dus als ze te duur zijn nemen ze ze gewoon niet mee. Dan ligt het meer aan karakter dat ze de goedkopere niet mee willen nemen. Dat wordt hiervoor toch ook geschreven juist door iemand die er vanuit handel ervaring mee heeft? Waarschijnlijk zijn er veel meer andere types die wel gewoon simpel te verkopen zijn. Alleen maar slim zakelijk gezien om ze dan gewoon over te slaan.
Nu moet ik zeggen dat ik de Nlse cobs echt compleet anders vind als de Engelse. Wij hebben er 1 op stal die uit de Uk geïmporteerd is en krijg veel mee via vriendin die in Engeland woont waar ze juist populair zijn voor gezinnen en kinderen. Die types zijn toch wel heel anders qua karakter en vaak ook bouw als wat je hier ziet. Daar zijn het juist wel weer de hele makkelijke gezinspony's. Heet bij degene die fanatieker rijden, maar bij de beginners dood braaf. Echt wel anders als het Nlse type qua bouw en karakter.
MarliesV schreef:Zouden jullie deze inmiddels off topic discussie ergens anders voort willen zetten?
AmyJames dat hoop ik ook. Vind het wel bijzonder dat een dier die zoveel 'problemen' heeft en al anderhalf jaar bij hun heeft gelopen, zo binnen een korte periode een andere plek heeft gevonden.
Hoop echt dat ze hem goed doorlichten en op de foto zetten!
Dreamboy schreef:MyWishMax schreef:De meeste gaan er niet speciaal naar op zoek, dus als ze te duur zijn nemen ze ze gewoon niet mee. Dan ligt het meer aan karakter dat ze de goedkopere niet mee willen nemen. Dat wordt hiervoor toch ook geschreven juist door iemand die er vanuit handel ervaring mee heeft? Waarschijnlijk zijn er veel meer andere types die wel gewoon simpel te verkopen zijn. Alleen maar slim zakelijk gezien om ze dan gewoon over te slaan.
Nu moet ik zeggen dat ik de Nlse cobs echt compleet anders vind als de Engelse. Wij hebben er 1 op stal die uit de Uk geïmporteerd is en krijg veel mee via vriendin die in Engeland woont waar ze juist populair zijn voor gezinnen en kinderen. Die types zijn toch wel heel anders qua karakter en vaak ook bouw als wat je hier ziet. Daar zijn het juist wel weer de hele makkelijke gezinspony's. Heet bij degene die fanatieker rijden, maar bij de beginners dood braaf. Echt wel anders als het Nlse type qua bouw en karakter.
Die vlieger gaat ook niet altijd op. Die van mij was dan wel in Nederland gefokt maar uit geimporteerde ouders. Kwam van een zeer goed bekend bestaande fokker, dus niet op de gok gefokt zeg maar. Ik ken er ook een die rechtstreeks geimporteerd is. Was in zijn jongere jaren echt een draak. Inmiddels loopt hij z dressuur. Je moet er mee om kunnen gaan, maar dat zelfde geldt voor arabieren en nog een aantal rassen.