StalNollie schreef:Featherlight heeft geen wachtlijst meer zei doet geen paarden meer particulier op locatie, de ging het op een andere toer gooien dacht ik.
PZB is toch geen particulier?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ze melden het opstap probleem wel. Dus aan de nieuwe adoptant dan of dat gaan doen. Zonder te weten wat het dier mankeert.
Annemiekev schreef:Veulen van 9 maanden €2500 ligt dat aan mij of is dat veel?
Nu een nieuwe brice, geen goed huis gehad maar krijgt wel een aangemeten zadel mee… hebben hun die laten maken dan? Of is de zin geen goed thuis gehad standaard bij elke adoptie….
maralyn schreef:Annemiekev schreef:Veulen van 9 maanden €2500 ligt dat aan mij of is dat veel?
Nu een nieuwe brice, geen goed huis gehad maar krijgt wel een aangemeten zadel mee… hebben hun die laten maken dan? Of is de zin geen goed thuis gehad standaard bij elke adoptie….
Als ik kijk naar de kwpn veilingdan wèl ja!
Daar zijn veulens weg gegaan voor een habbekrats.
Annemiekev schreef:Veulen van 9 maanden €2500 ligt dat aan mij of is dat veel?
Babootje schreef:hahahatsjoe schreef:Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.
Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.
Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?
Dreamboy schreef:Annemiekev schreef:Veulen van 9 maanden €2500 ligt dat aan mij of is dat veel?
Die Brice is wel super knap trouwens. Hij staat daar al 1,5 jaar. Lijkt mij een Welsh Cob? Die hebben over het algemeen geen hele makkelijke ruggen wat zadels betreft dus ik kan me zo voorstellen dat pzb dat zadel heeft laten aan meten.
oji schreef:Ik zie dat ze de bruikleen aangepast hebben in houderschap....
https://www.paardzoektbaas.nl/een-paard-adopteren/
_San87_ schreef:oji schreef:Ik zie dat ze de bruikleen aangepast hebben in houderschap....
https://www.paardzoektbaas.nl/een-paard-adopteren/
Hmmm, dat is wel slim. Dan verschuift de risico-aansprakelijkheid ook, dacht ik.
Brainless schreef:Maar houderschap is hetzelfde als bv een huurhuis en leaseauto; ook dan wordt je geen eigenaar en kun je het contract opzeggen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Houderschap