Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Dat is echt de grootste onzin die je hier verkondigd.
Flinke enkelbreuk welke op de foto's en mri perfect is genezen. Maar wel elke dag flinke pijn waardoor degene mank loopt, zelfs na 7 jaar nog
Flubberboot schreef:Ik vind ze anders echt geen dierenkwellers hoor. Ze doen echt goede dingen en er zijn vast veel goede verhalen. Echter vind ik de slechte verhalen te groot en heftig om ze te ondersteunen in wat ze doen. Idee wat ze hebben is echt fantastisch, uitvoering vaak wat minder
Kinke schreef:die snap ik niet, er zijn hier toch genoeg verhalen te vinden waarbij zaken niet kloppen?
Waarom wil jij dan perse iedereen ervan overtuigen dat het allemaal geweldig is?
hahahatsjoe schreef:Rocamor dat is waar, maar als je Owen ziet bijvoorbeeld, dat hij in zijn eentje heerlijk rond aan het scheuren is in de bak, dat hij vrolijk naar je toe komt... Die moest PzB ook afmaken van veel bokkers. Je weet gewoon niet alles en je weet niet precies wat er aan de hand is en om deze mensen dan compleet af te maken, ik vind het laag.
Babootje schreef:hahahatsjoe schreef:Het punt is dat je de verhalen maar van een kant hoort en als PzB hun kant van het verhaal doet dat dit niet geloofd / in twijfel getrokken wordt. Daarom vind ik dat mensen daar zelf moeten gaan kijken en met ze moeten praten en niet af gaan op een 2e handsverhaal. Ook bij eigen ervaringen zit er een andere kant aan het verhaal. Daarom vind ik het niet juist dat er ergens midden in dit topic gezegd wordt dat het liegers en bedriegers zijn.
Ze liegen er in ieder geval over dat PZB een non-profit organisatie is (zie hun website).
Dat kun je heel goed zelf constateren door een beetje op te letten hoeveel paarden er ongeveer geplaatst worden. Met een gemiddeld adoptiebedrag.
De inkomsten uit adopties lopen via een BV. De kosten en donaties lopen via de Anbi stichting. Uit de donaties alleen kunnen ze blijkbaar de toko al draaiend houden (staat in het jaarverslag van de Anbi). Wat er aan de adopties wordt verdiend is verder gewoon winst.
Waarom denk je dat die inkomsten niet via de Anbi lopen?. De Anbi mag geen winst maken. Wat doet de organisatie PZB met een BV en 3 stichtingen? Wel winst maken. PZB is dus helemaal geen non profit hulporganisatie, maar gewoon een paardenhandelaar.
Rocamor schreef:PZB an sich is toch wel een non-profit? Maar ze hebben een hele slinkse manier voor non-profit + profit in elkaar verweven. Die niet snel opvalt als je niet verder kijkt dan strikt noodzakelijk. De handelwijze valt voor mij in de categorie:
hahahatsjoe schreef:Het punt is dat je de verhalen maar van een kant hoort en als PzB hun kant van het verhaal doet dat dit niet geloofd / in twijfel getrokken wordt. Daarom vind ik dat mensen daar zelf moeten gaan kijken en met ze moeten praten en niet af gaan op een 2e handsverhaal. Ook bij eigen ervaringen zit er een andere kant aan het verhaal. Daarom vind ik het niet juist dat er ergens midden in dit topic gezegd wordt dat het liegers en bedriegers zijn.Kinke schreef:die snap ik niet, er zijn hier toch genoeg verhalen te vinden waarbij zaken niet kloppen?
Waarom wil jij dan perse iedereen ervan overtuigen dat het allemaal geweldig is?
Dat wil ik niet. Ik wil aangeven dat er een andere kant kan zitten aan een verhaal en dat het een slechte zaak is dat de mensen van PzB uitgemaakt worden voor leugenaars en bedriegers. Ook bij eigen ervaringen zit er een andere kant aan het verhaal.
hahahatsjoe schreef:Diepe zucht... waarom mensen in dit topic de mensen bij PzB zo graag weg zetten als dierenkwellers (en inhalige graaiers) ?
En mods: dit is niet persoonlijk, dit is zoals het is.
hahahatsjoe schreef:Edit: mijn eigen paard Rhea. Had hoge overhoef, liep kreupel maar had geen pijn. Om de ontsteking te remmen kreeg ze duivelsklauw. Zo heeft ze het nog 3 jaar volgehouden. Ineens merkte ik dat ze wel pijn had, dat zag ik aan haar ogen. Toen is ze ingeslapen.
Babootje schreef:candalisa schreef:Er wordt door niemand gezegd dat het dierenkwellers zijn dat heb jij ervan gemaakt.Moderatoropmerking:Oorspronkelijke bericht is verwijderd
hahahatsjoe schreef:kiki1976 schreef:Dat is echt de grootste onzin die je hier verkondigd.
Flinke enkelbreuk welke op de foto's en mri perfect is genezen. Maar wel elke dag flinke pijn waardoor degene mank loopt, zelfs na 7 jaar nog
Vindt je ? Mijn tante is 95, heeft haar been op 2 plaatsen gebroken begin dit jaar. Het is goed geheeld maar ze hebben het niet recht gezet. Ze loopt daardoor kreupel, maar heeft geen pijn.
Paard van vriendin met gebroken been. Bot zit niet goed op elkaar dus been is minder lang dan de rest (volgens de dierenarts) maar het is verder wel goed geheeld. Loopt kreupel maar heeft geen pijn (ook volgens de dierenarts).
Edit: mijn eigen paard Rhea. Had hoge overhoef, liep kreupel maar had geen pijn. Om de ontsteking te remmen kreeg ze duivelsklauw. Zo heeft ze het nog 3 jaar volgehouden. Ineens merkte ik dat ze wel pijn had, dat zag ik aan haar ogen. Toen is ze ingeslapen.
pmarena schreef:Hier bij Mareentje ook de medicatie van de DA afgebouwd en vervangen door Duivelsklauw. Tot ook dat uiteindelijk niet meer nodig was gelukkig.
Ik ben het niet eens met kreupel = per definitie pijn of die en die aandoening betekent per definitie pijn.
Alles komt in gradaties, bij het ene individu pakken dingen anders uit dan bij het ander. Er kan ook nog sprake zijn van mis-diagnoses en baasjes die dingen een beetje verkeerd begrepen hebben / door elkaar halen enzo. De wereld is niet zwart-wit.
oji schreef:hahahatsjoe schreef:Edit: mijn eigen paard Rhea. Had hoge overhoef, liep kreupel maar had geen pijn. Om de ontsteking te remmen kreeg ze duivelsklauw. Zo heeft ze het nog 3 jaar volgehouden. Ineens merkte ik dat ze wel pijn had, dat zag ik aan haar ogen. Toen is ze ingeslapen.
Pardon....hoge overhoef is een hartstikke pijnlijke aangelegenheid. Die kreupelheid was wel degelijk een uiting van pijn! Zo'n dier 3 jaar kreupel en wel laten doorlopen is in mijn ogen net zo goed dierenkwellerij.
Als dat je uitgangspunten zijn, snap ik dat je de praktijken van PZB goedpraat, maar dan heb je in mijn ogen geen paarden lievend hart.