Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Rizette schreef:Heb al eens een ree met een gebroken poot gevonden en die heb ik gewoon achter in de auto gelegd en ben er mee naar de dierenarts gereden.
Je weet neem ik aan dat dat verboden is?
speurneusc schreef:Over "verzorging" in het wild levende dieren, hier bij enkele bosvennen werd van de zomer met die extreme hitte door de boswachter toch water gebracht!!! Het mag/kan wel alleen in de OVP doen ze dus gewoon nix.
Rizette schreef:pillow schreef:Hoeveel kun je nog meer bedenken Rizette. Man man man je houd maar niet op hé . wat ben je een zei...….
Erg zwak als je het op de persoon gaat spelen ipv op de zaak. Mag toch wel enig niveau hier verwachten hoop ik?. Schelden is toch echt wel een beetje sneu.
Jennyj01 schreef:@karl66 Jeetje. Kun je nou echt alleen maar zeiken op anderen? Probleem met jou is dat je graag ziet dat iedereen het met je eens is. Helaas dat is niet zo.
En dat geld eigenlijk ook voor jou pillow. Jij bepaald niet wie hier reageert en met welke inbreng.
oomens schreef:Jennyj01 schreef:@karl66 Jeetje. Kun je nou echt alleen maar zeiken op anderen? Probleem met jou is dat je graag ziet dat iedereen het met je eens is. Helaas dat is niet zo.
En dat geld eigenlijk ook voor jou pillow. Jij bepaald niet wie hier reageert en met welke inbreng.
Mensen hoeven het zeker niet met elkaar eens te zijn, maar het zou fijn zijn wanneer er door alle partijen eens inhoudelijke argumenten gegeven zouden worden in plaats van alleen of vooral emotionele diarree.
mysa schreef:Vlees wordt vast wel verkocht hoor. Maar tjonge wat een massaslachting gaat dat worden, afschuwelijk. Heel jammer dat het project niet op een diervriendelijke manier uitgefaseerd kan worden.
Francieen schreef:Ik zat te denken vandaag. Stel ze zetten restaurants rond de ovp en daar serveren ze vlees van de beesten die daar leven. Dan breng je de populatie voor een deel terug. Mensen kunnen dan genieten van een uitzicht op de ovp met een bv hertenbiefstuk. Ik persoonlijk vind het niet zielig als daarvoor beesten afgeschoten worden, meer eten voor de anderen. Wat ik we zonde vind is dat ze nu herten gaan schieten en dat er waarschijnlijk niks met dit vlees gedaan word. Misschien klinkt het heel dom..
Rizette schreef:Het is maar de vraag of het vlees zo o.k. is na jaren gedwongen eten van jakobskruiskruid en mosterdzaad. Er is ook een hele hoge wormbesmetting in de OVP. Ik weet niet wat dat allemaal met het vlees doet. Bij autopsie is dat allemaal naar voren gekomen. Ik eet wel vlees maar hoef echt geen vlees uit de OVP. .Om reden dat ik het vlees niet vertrouw en omdat ik dit beleid niet financieel wil ondersteunen en er aan mee wil werken dat het maar doorgaat. Dan wordt het nog aantrekkelijker om daar maar te blijven vermeerderen met de dieren Als je zo graag wild wit eten haal het dan via de plaatselijke jager dan weet je in welk gebied het gelopen heeft en wat voor leven het heeft gehad. Ik vraag me ook af waar al de reeen zijn die dan momenteel in Nederland zouden zijn. Bij een strenge winter zou je ze dan veel meer moeten zien, ze komen dan op zoek naar voedsel overal. En ik zie er bij een strenge winter geen 1 op zoek naar voer en ik woon toch zeer landelijk.
Tallie1979 schreef:Rizette schreef:Het is maar de vraag of het vlees zo o.k. is na jaren gedwongen eten van jakobskruiskruid en mosterdzaad. Er is ook een hele hoge wormbesmetting in de OVP. Ik weet niet wat dat allemaal met het vlees doet. Bij autopsie is dat allemaal naar voren gekomen. Ik eet wel vlees maar hoef echt geen vlees uit de OVP. .Om reden dat ik het vlees niet vertrouw en omdat ik dit beleid niet financieel wil ondersteunen en er aan mee wil werken dat het maar doorgaat. Dan wordt het nog aantrekkelijker om daar maar te blijven vermeerderen met de dieren Als je zo graag wild wit eten haal het dan via de plaatselijke jager dan weet je in welk gebied het gelopen heeft en wat voor leven het heeft gehad. Ik vraag me ook af waar al de reeen zijn die dan momenteel in Nederland zouden zijn. Bij een strenge winter zou je ze dan veel meer moeten zien, ze komen dan op zoek naar voedsel overal. En ik zie er bij een strenge winter geen 1 op zoek naar voer en ik woon toch zeer landelijk.
Je vervalt in herhaling. Een paar weken geleden is er al eens over gesproken en toen is je het proces uitgelegd. Het onderzoeken van het vlees voor het verkocht mag worden etc. Ik adviseer je dus ook een paar pagina's terug te scrollen.
Ik begijp dat je op zoek blijft naar een stok om mee te meppen, maar om nou een langspeelplaat iedere keer opnieuw af te spelen, lijkt mij ook niet nodig.
Rizette schreef:...Kan best zijn dat er niets aan de hand is maar zou me niets verbazen als daar nog een nasleep van komt...