Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:35

Perrokai schreef:
Zo als ik begrepen heb heeft de koper van 345 het afgeblazen en niet de verkoopster.

Kan het niet vinden in dit topic... ga er even vanuit dat gezien mijn bescheiden mening dat wanneer die vriendin afgeblazen heeft vanwege de stoute aard van het beestje, dit wel vermeld was in dit topic en niet onder de noemer:
345 schreef:
Maar die verkoop ging niet door wegens andere redenen zoals ik al aangegeven had.

Of je moet al over andere info beschikken dan wij via dit topic....


Perrokai schreef:
Feit blijft dat de verkoopster hem ook daar in de verkoop heeft gezet.

En wat is dar mis mee, behalve dat jij aan ieder feit het stoute gedrag van het paard verbind...

Perrokai schreef:
En het feit blijft dat het gat steeds kleiner en krapper word dat Vincent zo braaf is geworden dat ze er zelf opgestapt is om naar wedstrijden te gaan.

Nee dat is een aanname, braaf geworden en verkoopster weer op het paard is gaan zitten...
staat het topic van verkoopster ook haaks op de uitspraken van 345... Immers schrijft verkoopster dat ze het paard weggebracht heeft om daar doorgereden te worden (zal de letterlijke tekst dadelijk opzoeken) en schrijft 345 dat verkoopster bij haar op het paard ging zitten en het dan bij de uitgang steigerde... dus in de periode na haar val en dat het paard bij 345 kwam heeft ze haar angst al overwonnen en is zelf weer op het paard gaan zitten...
Zo dat gat ook weer dicht... Haha!
Maar een gesloten gat zonder getuigen... paard is uitgebracht door een derde persoon, zouden er dus ook getuigen moeten zijn uit die periode die kunnen getuigen over het stoute gedrag van het paard


Perrokai schreef:
Zoals gezegd de L1 heeft zij hem zelf niet gereden dus durfde ze nog niet denk ik, of ze moet zwanger of ziek of iets geweest zijn. Of had dusdanige kneusingen van het rijden dat ze niet kon, haha bah flauw he kon het niet laten, dat laatste is speculatie of speculaas.

Nope, even het door mij geleverde statje weer doornemen.. Dat de andere ruiter het paard L1 heeft gestart maakt er nog geen automaat van, zou dat wel zo zijn had de 14 jarige hem immers probleemloos kunnen rijden, verkoopster moet een L1 paard als Z1 ruiter zelf weer L1 starten en dus zelf de 10 winstpunten bij elkaar rijden om te mogen promoveren naar de L2



Perrokai schreef:
Ehm, die punten Nistria, ik lees wat er staat, bij de uitslagen staan zes verschillende lokaties met daar onder getallen bij iedere lokatie en het totaal is dan 19. Wat dat is geen idee Bloos Ik weet nu een klein beetje dankzij Alane maar blijf een leek, Nummer 1 had er 38 of zoiets. Staat bij de knsh kring breda brabantse kampioenschappen lijst iets....

Als je niet weet waar hetgene wat er staat betekent hoe kun je dat dan aanhalen alszijnde bewijs/feiten?????

Perrokai schreef:
Nou ben ik vanmiddag op mijn doodbrave miskoop pownie naar huis gereden voor het eerst, door het bos, de weilanden en door de woonwijken en over de hoofdweg. "hij deed geen stap verkeerd" is de conclusie, het is niet de waarheid, hij sprong een aantal keren opzij en achteruit, bij een plas, bij iets anders wat hij wel zag en ik niet, bij aanstormen hafi's die door het water rende schoot hij vooruit, hij maakte daar op de heenweg aanstalten om even een showtje weg te gaan geven, hij wilde een aanscheurende mercedes in elkaar trappen die al slippend over een modderpad aankwam (ik ook dus dat is niet vreemd) de man durfde er niet meer langs en maar goed ook anders had hij twee hoeven in zn deur gehad moet ie maar niet zo achterlijk rijden, en hij gaf nog een bokje toen ik hem met de zweep aantikte om zijn showtje te verhinderen. Dus letterlijk zou hij heel wat pasjes verkeerd hebben gezet en toch bestempel ik hem als "geen pas verkeerd gezet". Hij is geen robotje. Dus als iemand nog valt over de definitie braaf of geen pas verkeerd laat het dan nu duidelijk zijn dat ik geen robotje bedoel. Steigeren en bokken tot je er af ligt is niet braaf, een keer steigeren kan voorkomen, deed de mijne ook van schrik en uit protest, bokken deed hij vaker, uit protest en toch was hij braaf. Omdat het niet hoog en niet extreem was met de bedoeling je er af te werken.

Een paard alleen maakt geen combinatie... daar komt de kunde en ook kennis van de ruiter aan te pas... een paard wat niet goed verkeersmak is, of een ruiter die niet weet wat te doen, maakt een paard niet gelijk een miskoop...
Als je denkt dat een paard een automaat is, helaas... een behaalt resultaat in de sport is behaalt door de combinatie paard/ruiter en niet door het paard of de ruiter alleen....
Een paard verspilt geen energie voor niets, alles heeft een oorzaak, een reden....



Perrokai schreef:
Waarom ging ver verkoopster zelf niet door de L1 met Vincent ? Durfde ze toen nog niet, was trainingstal nummer twee dan zo goed dat hij daar doodbraaf is geworden ? Tijd tussen de L1 en L2 om hem toen in training te geven was er blijkbaar niet. Dus de theorie dat ze hem weggebracht heeft naar een trainingstal en hij daar zo braaf van terugkwam is nog niet kloppend te krijgen zo. Kijken of ik het gat verder dicht kan zetten....
momentje.... Slapen


Omdat het niet op internet staat betekent niet gelijk dat het niet zo is... dan heb je nog een verschil tussen kunnen en mogen... Als de combinatie L2 startgerechted is dan MOET de verkoopster de L1 overslaan...
ALS de combinatie alleen de L1 heeft gereden heeft dan MOEST de verkoopster nog de L1 doorrijden.
DAT de verkoopster een ander heeft gevraagd het paard eerst uit te brengen is niet zo heel vreemd... én als het verkooptechnisch was, had ze die ruiter ook kunnen vragen om verder te rijden en dan verkopen en had ze zelf niet meer opgehoeven....
Spreekt mi alleen maar voor de verkoopster dat ze het paard zo veilig achtte dat ze er zelf wel mee kon starten...

Maar je gaat voorbij aan het nivo van de 14-jarige....
Laatst bijgewerkt door Alane op 06-04-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

345
Berichten: 32
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:42

ik zou zeggen : Hou vol jongens

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:52

345 schreef:
ik zou zeggen : Hou vol jongens


dat draagt bij....

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:08

is er nog steeds niet bekend wanneer het hoger beroep is?

345
Berichten: 32
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:31

Alane schreef:
345 schreef:
ik zou zeggen : Hou vol jongens


dat draagt bij....



Volgens mij wil je helemaal niet dat er iets bijgedragen wordt.
Je denkt dat je discusieert maar volgens mij wil je gewoon altijd het laatste woord hebben.
Geeft niks hoor.
Ik ga nu nog niet alles hier neerzetten aangezien er nog een hoger beroep komt.

Daarom zeg ik: hou nog even vol jongens. Doei, doei

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:53

Alane schreef:
Of je moet al over andere info beschikken dan wij via dit topic....


Nee, dezelfde info, om andere redenen van de koper toen niet omdat de verkoopster de koop terugtrok. Dus precies zoals ik zeg.

Citaat:
En wat is daar mis mee, behalve dat jij aan ieder feit het stoute gedrag van het paard verbind...


Niks, het geeft alleen maar aan dat ze hem vanaf dag 1 tot die dag te koop heeft gezet en dus van hem af wilde en een ander paard aan het zoeken was. Dus nu moet ik gaan aannemen dat haar reden voor verkoop opeens heel anders is dan de maanden daarvoor? Volgens jou was ze voor 345 al over haar angsten heen maar bracht hem er toch naar toe voor training en verkoop, ging ze er toch zelf niet mee op wedstrijd is bij 345 op hoge poten vertrokken en heeft een andere trainer gezocht en sindsdien zou het dan zo'n ommekeer zijn geweest, echter zo braaf dat ze hem zelf uit kon brengen was hij nog niet. Alleen bj 345 weten ook meerdere mensen hoe moeilijk hij nog was, zoals je gelezen hebt heeft ze hem aan een bekende aangeboden, erbij verteld heo en wat en gezegd dat ze dacht die persoon er wel mee om zou kunnen gaan. Intussentijd getuigen zat hoe braaf hij was bij 345 en hoe ze haar angsten had overwonnen.

Citaat:
Nee dat is een aanname, braaf geworden en verkoopster weer op het paard is gaan zitten...
staat het topic van verkoopster ook haaks op de uitspraken van 345... Immers schrijft verkoopster dat ze het paard weggebracht heeft om daar doorgereden te worden (zal de letterlijke tekst dadelijk opzoeken) en schrijft 345 dat verkoopster bij haar op het paard ging zitten en het dan bij de uitgang steigerde... dus in de periode na haar val en dat het paard bij 345 kwam heeft ze haar angst al overwonnen en is zelf weer op het paard gaan zitten...
Zo dat gat ook weer dicht... Haha!
Maar een gesloten gat zonder getuigen... paard is uitgebracht door een derde persoon, zouden er dus ook getuigen moeten zijn uit die periode die kunnen getuigen over het stoute gedrag van het paard


Gat gedicht met wat braaf genoeg of niet braaf genoeg ? Fijn dat zij haar angsten heeft overwonnen, is wel een aanname omdat je dat helemaal niet weet, misschien is ze nu nog niet over haar angsten heen, daarom de vraag reden van verkoop ? En wie zegt jou dat die getuigen er niet zijn dan ? Is ook een aanname.....


Citaat:
Nope, even het door mij geleverde statje weer doornemen.. Dat de andere ruiter het paard L1 heeft gestart maakt er nog geen automaat van, zou dat wel zo zijn had de 14 jarige hem immers probleemloos kunnen rijden, verkoopster moet een L1 paard als Z1 ruiter zelf weer L1 starten en dus zelf de 10 winstpunten bij elkaar rijden om te mogen promoveren naar de L2


Ehh daar klopt iets echt niet hoor, kijk maar eens na de datums erbij. De andere ruiter was er koud afgestapt en zij start L2 nadat hij L1 heeft gedaan met Vincent. Verder staan alle uitlslagen op internet en nergens de verkoopster in de L1 alleen deze man met Vincent.

Citaat:
Als je niet weet waar hetgene wat er staat betekent hoe kun je dat dan aanhalen alszijnde bewijs/feiten?????


Een officiele uitslag van de KNHS mag ik aanhalen als keihard bewijs tenzij die ook al liegen. Wat ik zeg staat er, aan de experts om het uit te leggen of zelf te gaan zoeken. Het staat achter haar naam met Vincent. Ik heb er geen oordeel over geveld nog een conclusie aan verbonden dus kan ik het aanhalen. Waar staat eigenlijk dat ik het bewijs noem ? bewijs van wat dan ?

Citaat:
Een paard alleen maakt geen combinatie... daar komt de kunde en ook kennis van de ruiter aan te pas... een paard wat niet goed verkeersmak is, of een ruiter die niet weet wat te doen, maakt een paard niet gelijk een miskoop...
Als je denkt dat een paard een automaat is, helaas... een behaalt resultaat in de sport is behaalt door de combinatie paard/ruiter en niet door het paard of de ruiter alleen....
Een paard verspilt geen energie voor niets, alles heeft een oorzaak, een reden....


Geloof me, bij mijn paardje maakt de combi niets uit zolang de ruiter maar niet te jong en te iel of zonder spierballen is. Mijne is een miskoop door verzwegen gezondheids problemen niet door zn karakter of verkeersmakheid. Daar is hij super in juist. Maar hij is absoluut niet geschikt voor kinderen terwijl hij daarvoor aangeboden werd. Echt de ideale kinderpony ook kleine kinderen, een levensverzekering. Gelukkig ben ik geen kind had ik hem ook niet voor een kind gekocht, ben ik verre van iel en slap. Haha!
Ik denk dus niet dat een paard een automaat is daar was het hele verhaal voor bedoeld waar je op reageerde.....

Citaat:
Omdat het niet op internet staat betekent niet gelijk dat het niet zo is...


Wel dus alles is bekend behalve haar L1 op Vincent....en hierboven al uitgelegd ergens.....

Citaat:
dan heb je nog een verschil tussen kunnen en mogen... Als de combinatie L2 startgerechted is dan MOET de verkoopster de L1 overslaan...
ALS de combinatie alleen de L1 heeft gereden heeft dan MOEST de verkoopster nog de L1 doorrijden.
DAT de verkoopster een ander heeft gevraagd het paard eerst uit te brengen is niet zo heel vreemd... én als het verkooptechnisch was, had ze die ruiter ook kunnen vragen om verder te rijden en dan verkopen en had ze zelf niet meer opgehoeven....
Spreekt mi alleen maar voor de verkoopster dat ze het paard zo veilig achtte dat ze er zelf wel mee kon starten...

Maar je gaat voorbij aan het nivo van de 14-jarige....


Nee JIJ gaat constant voorbij aan het niveau van de 14 jarige, wat heeft het niveau van de 14 jarige er mee te maken ? De verkoopster reed Z1 en zij zelf kon hem niet eens aan. Haar instructeur niet, zoveel andere niet, de instructeurs nu hebben er moeite mee. Dit had erbij moeten verteld worden aan de 14 jarige....zo simpel is het gewoon omdat dit gewoon niet een geschikt paard was voor deze 14 jarige.....hoe je het ook wend of keert.

Edit: de quotes klopten van geen kant

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 00:42

345 schreef:
Alane schreef:


dat draagt bij....



Volgens mij wil je helemaal niet dat er iets bijgedragen wordt.
Je denkt dat je discusieert maar volgens mij wil je gewoon altijd het laatste woord hebben.
Geeft niks hoor.


moah valt wel mee, als je me zou kennen Haha!

Niet Perrokai, niet dezelfde info... jij hebt andere bronnen dan alleen dit topic.. geeft niet.. maar er zijn meer paarden die Vincent als naam hebben en nog meer paarden die onder een andere naam uitgebracht worden dan de naam wat staat op het stamboekpapier...
Als jij zeker weet dat het om hetzelfde paard gaat maar met namen van ruiters erbij... dan heb je nog andere bronnen dan dit of het vorige topic...
Is niets mis mee, maar dat soort info vindt je niet met google of welke zoekmachine dan ook....

Over dat de koper heeft afgeblazen toen het paard bij 345 stond staat niets in dit topic.... als je niet beschikt ovre andere info dan verzin je het dus ter plekke... kom anders met een link naar die uitspraak van 345 en waarom zou 345 er anders die opmerking over maken en niet gewoon zeggen dat de koper bedankt heeft (om welke redenen dan ook)????

Als je een paard met spierballen moet rijden wordt het tijd dat je iets gaat doen aan je eigen rijtechnische vermogen, en dan kom je terug op mijn opmerking: de combiantie moet passen...... maar dat is geheel offtopic
Dat niet iedere pony een kinderpony is is geen onbekend gegeven... maar de kopers waren niet op zoek naar een kinderpony... die waren op zoek naar een sportpaard, een sportpaard voor een meisje met ambities die op oger nivo heeft gereden... en geen beginnerspaard.

Nog een keer, uitslagen blijven niet eeuwig op internet staan... soms komen uitslagen in z'n geheel niet eens online.... en/of staan er maar heel kort op.... niet alles wat niet te vinden is via google bestaat niet...

Dan even verder op je redenatie, van het aantal proeven... kom sowieso al 1 start tegen waar ze 177 punten heeft behaalt... en een 2e proef met 194 punten... dat is 1 winstpunt op 2 starts op een gevaarlijk paard waar ze ozo bang voor is.. nog 9 punten te gaan om M1 te worden en dan nog 8...
Doet ze daarnaast ook nog maar even mee, met gevaar voor eigen leven aan dressuurtalent voor 5 jarigen (weet even niet of die meetelt voor winstpunten KNHS dus dat even terzijde)
Perrokai je weet weinig tot niets over wedstrijden en wedstrijdrijden, je doet laagdunkend over het jurycorps in die regio en je bent min of meer neerbuigend naar de andere wedstrijdruiters in die regio, omdat je min of meer verondersteld dat je de punten zomaar kado krijgt en weinig ervoor hoeft te doen...

Ik ga niet voorbij aan het nivo van de 14 jarige... dat heft er inzoverre mee temaken dat je het niet hebt over een beginner...
De verkoopster heeft die kopers niet gedwongen dit paard te kopen, dat was uit vrije wil, en het is niet aan de verkoopster te bepalen en vooruit te zien of de ruiter het paard dan wel of niet kan rijden, succesgarantie, en dat de combiantie past....
De verkoopster had problemen met een 4 jarige die bang was, en een angstig paard doet wat er ingebakken zitten.. zijn lijf proberen te redden... vooral een paard dat nog niet zo lang onder het zadel is, nog weinig vertrouwen heeft in de ruiter kan dan volledig flippen... en dat is niets abnormaals... een paard zadelmak maken, inrijden en doorrijden is een vak apart... Z1 zijn als ruiter is geen garantie daarvoor en geeft je niet gelijk de kennis en wetenschap hoe om te gaan met een jong paard... Deze verkoopster was zo slim om er niet verder zelf mee door te emmeren en zocht professionele hulp... waar ze helaas nu mee om de oren wordt geslagen.

Dat het paard en de 14 jarige niet bijelkaar passen is niet de discussie.. de discussie is of het de verkoopster te verwijten valt... of helaas pindakaas, niemand is schuld maar de combinatie past gewoon niet bijelkaar.
Net als die mooie schemerlamp die net niet bij je behang past... binnen 14 dagen kun je ruilen, als je hem in de winkel hebt gekocht... heb je hem 2e hands, helaas pindakaas

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 02:00

Op 12 10 2004 zegt ze dat Vincent nog ingereden moet worden en dat ze in april L1 start dus 1-4-2005
1-4-2005 zou ze dus ongeveer L1 gaan starten
14-12-2005 Vincent ís GETRAIND op B/L niveau en word op dat moment professioneel getrained
22-1-2006 Vincent staat nog te koop bericht ze
22-1-2006 Nieuwe adevertentie Vincent, wordt GETRAIND op L niveau....
28-1-2006 het bericht van het vallen vertrouwen kwijt, instructeur neemt hem over, rodeo etc.
29-1-2006 Het topic over de schaduwangst
5-7-2006 De laatste zoekpoging naar een ander paard Vincent is nog steeds niet haar ding om welke reden dan ook.
7 10 2006 tot
12-12-2006 reed de andere ruiter op vincent L1
11-3-2007 rijdt ze een wedstrijd die volgens mij niets met de KNHS of niveau plaatsing te maken.
26-6-2007 Ze staat niet met vincent op de lijst bij L1 L2 of waar dan ook en ik zoek me rot heb wel de uitslagen van de zomer gelezen maar geen
Vincent en geen verkoopster te vinden....Voor zover ik lees vinden alle wedstrijden in de herfst plaats klopt dat ?

6-10-2007 tot
9-12-2007 Heeft verkoopster M1 gereden op Vincent
3-1-2008 Vincent is verkocht denk ik iig is ze weer actief op zoek naar een ander paard en plaatst een advertentie op Bokt.

Tussen 12-12-2006 en 6-10-2007 moet ze dan zelf ergens de L1 en L2 gereden hebben maar die uitslagen heb ik niet gevonden. Ik zeg dus niet dat ze niet bestaan maar ik heb ze niet gevonden, misschien vind ik ze nog....alle uitslagen ervoor en erna heb ik wel gevonden. Ik heb ook uitslagen van 2006. Heeft ze dan in de zomer van 2007 de L1 en L2 gereden ? Kan dat ?

O en Alane, je vind het echt wel via Google hoor, het is niet alleen de naam Vincent, dezelfde afstamming dezelfde leeftijd en bij dezelfde vereniging....uit dezelfde plaats,lijkt me sterk dat er daar nog 1 staat, zn tweelingbroer, die wel braaf is Haha! hebben ze de verkeerde ingeladen......
Zoek eens hoeveel met dezelfde afstamming je kunt vinden ? Ik 1 tje, met google, een merrie van 6 jaar...Nu mij gaan beschuldigen van bronnen ? Wat zijn jouw bronnen dan ?

Citaat:
Als je een paard met spierballen moet rijden wordt het tijd dat je iets gaat doen aan je eigen rijtechnische vermogen, en dan kom je terug op mijn opmerking: de combiantie moet passen...... maar dat is geheel offtopic
Dat niet iedere pony een kinderpony is is geen onbekend gegeven... maar de kopers waren niet op zoek naar een kinderpony... die waren op zoek naar een sportpaard, een sportpaard voor een meisje met ambities die op hoger nivo heeft gereden... en geen beginnerspaard.


Nu gaan we mij beoordelen ? Ik rijdt hem zonder spierballen, je krijgt hem niet bij een merrie weg zonder spierballen en dan zeker niet de trailer in als er een merrie staat. Als hij een merrie ziet duikt hij met kind er op of ernaast op de merrie. Als er een rivaal bij loopt gaat hij het gevecht aan om de merrie met kind er op of ernaast. DAN moet je spierballen hebben of tegengewicht of een combi daarvan. En je haalt twee dingen door elkaar, kinderpony slaat op de mijne niet op vincent. Dat is nu net die draaingen die je maakt om mijn woorden onderuit te halen met iets wat er niet staat of wat ik niet zeg of wat ik niet doe en wat er niets mee te maken heeft. Dat is geen eerlijke discussie meer.

Nog een keer alle uitslagen staan op internet vanaf 2004 kan ik ze vinden. Google is niet heilig, KNHS heeft ook archieven met uitslagen van jaren terug. Hmm, en ik kom helemaal geen L niveaus tegen met haar er op bij de KNHS maar wel alle andere van dat jaar. Geef de link maar per PB dan kijk ik en als het er staat dan geef ik het eerlijk toe.

Citaat:
Perrokai je weet weinig tot niets over wedstrijden en wedstrijdrijden, je doet laagdunkend over het jurycorps in die regio en je bent min of meer neerbuigend naar de andere wedstrijdruiters in die regio, omdat je min of meer verondersteld dat je de punten zomaar kado krijgt en weinig ervoor hoeft te doen...


Hoe kom je hier nu bij ? Ten eerste citeer je letterlijk mijn eigen woorden, ten tweede oordeel ik niet ik vraag, jullie mogen zelf oordelen. Staat er nog bij ook.
Dit is een rechtstreekse persoonlijke beschuldiging nergens op gestaafd. Ik suggereer helemaal niets qua punten en ik zeg nergens dat je ze kado krijgt of er niets voor hoeft te doen. Waar staat dat ? Of dat neem je gewoon maar aan ? Aanname ? Ik doe laagdunkend over het jurycorps ??
Nu zoek je echt een stok om de hond mee te slaan....

Welke professionele hulp en bij wie en wanneer en hoe lang ?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:32

Alane schreef:
Perrokai schreef:
Ehm, die punten Nistria, ik lees wat er staat, bij de uitslagen staan zes verschillende lokaties met daar onder getallen bij iedere lokatie en het totaal is dan 19. Wat dat is geen idee Bloos Ik weet nu een klein beetje dankzij Alane maar blijf een leek, Nummer 1 had er 38 of zoiets. Staat bij de knsh kring breda brabantse kampioenschappen lijst iets....

Als je niet weet waar hetgene wat er staat betekent hoe kun je dat dan aanhalen alszijnde bewijs/feiten?????


Jeetje Alane, wel goed blijven lezen aub.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je alles wat je leest, zo probeert te draaien dat het tegen de kopende partij werkt.
Laat mij eens zien waar ik het aanhaal alszijnde bewijs/feiten??
Ik heb zelfs nog gezegd dat ik niks weet van coupens e.d......

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:39

Nisteria.. je eigen quote even goed lezen, ik had het tegen Perrokai, die geen absoluut geen weet heeft van wedstrijden, uitslagen van concoursen op internet etc... en haalt dan hetgeen wat ze vind aan met haar eigen interpretatie van die getallen....
dus... Jeetje Niseria wel goed blijven lezen aub Haha!

Ik schrijf nergens iets tegen de kopers te hebben, ken die mensen helemaal niet...
haal enkel aan dat er soms gewoon geen passende combiantie van te maken is en dat hoeft niet altijd de schuld van de verkoper te zijn, net zo min de schuld van de koper...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:49

Alane schreef:
Nisteria.. je eigen quote even goed lezen, ik had het tegen Perrokai,


oke, wist niet dat het aan Perrokai bedoelt was.
Ik voelde me aangesproken omdat ik ook gemeld heb dat ik ook niet wist waar die punten voor waren.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:25

Nistria schreef:
Alane schreef:
Nisteria.. je eigen quote even goed lezen, ik had het tegen Perrokai,


oke, wist niet dat het aan Perrokai bedoelt was.
Ik voelde me aangesproken omdat ik ook gemeld heb dat ik ook niet wist waar die punten voor waren.


Ach gut Haha!

@Perrokai, de regels voor het starten met leeftijdsgrenzen is nog niet zo lang geleden ingevoerd...
Mijn dochter is nu ook een 3 jarige aan het inrijden/doorrijden, ook wij hebben al een planning gemaakt voor de volgende indoor... gebasseerd op hoe de pony zich nu gedraagd en zich laat rijden...
in het geval van de verkoopster, is het gewoonweg koffiedik kijken, waarom ze haar planning niet heeft kunnen handhaven... Ze had toen in iedergeval genoeg vertrouwen in het paard om dit te gaan willen doen...
Dan is ze eraf gevallen, inrijden en beleren is een vak apart... en niet voor iedereen weggelegd, ze meld dat ze eraf is gevallen, letsel heeft overgehouden en bang is geworden.. een dag later komt ze met een topic over de angst van haar paard voor schaduwen.... dan gaat het paard naar een trainingsstal en ze zet het paard te koop.. een goede valpartij is niet niks, en niet vreemd dat ze het paard te koop heeft staan... (bokt is geen dagboek, en je hoeft geen dagelijks verslag te doen van alles wat er gebeurd met je paard...) Dat er gaten zitten tussen postings van de verkoopster is niets vreemd mee... ik ben zelf ook wel eens een hele poos niet bokt te vinden met reacties of teksten (wil niet gelijk zeggen dat ik dan niet meelees, maar dat is een ander verhaal)
Dat ze een paard zoekt hoeft niet gelijk te betekenen dat het ter vervanging van dit paard was, mischien zocht ze er gewoon 1 bij, advertentie voor een ander etc etc..

Uitslagen blijven niet voor eeuwig en altijd op internet staan....
Of en combiantie M1 startgerechtigd is en/of winstpunten heeft kun je opvragen bij de KNHS, lijkt me niet dat ze daarover liegt... en zijn we weer terug bij het ontbreken van jouw kennis van zaken betreffende de wedstrijdsport en ga je dan gelijk uit van het slechte van de mens..
7 december is de 14 jarige er voor eerst sinds de verkoop op gaan zitten sinds de aankoop.. (en evn uit mijn hoofd was dat ongeveer een maand na aankoop en ivm slechte weer)
en in januari ca 2 maand na de verkoop gaat ze zoeken naar een ander paard, is niets mis mee...
Wat vreemd blijft is dat er geen recentelijke getuigen zijn, paard heeft mi niet ergens in een grot gestaan ter training, had begrepen dat verkoopster paarden op en pensionstal moet stallen.. daar zouden toch meer getuigen te vinden moeten zijn die het gedrag van het paard kennen?

Om L1 en L2 in een seizoen door te rijden zou je dus behoorlijk wat starts moeten maken met dit paard, is immers niet braaf te noemen... het zijn 20 winstpunten die je moet behalen... maar Perrokai veroordeel niet als je niet weet hoe het heilt en zeilt bij de wedstrijdsport....
Je komt eerst met aannames die je verkondigd als feitelijk bewijs, terwijl je niet weet hoe de vork in de steel zit, reglementair maar ook hoe men omgaat met uitslagen op het internet...

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:25

Alane schreef:
in het geval van de verkoopster, is het gewoonweg koffiedik kijken, waarom ze haar planning niet heeft kunnen handhaven... Ze had toen in iedergeval genoeg vertrouwen in het paard om dit te gaan willen doen...

Wat te willen gaan doen en wanneer ? Koffiedik kijken kun je ook beschouwen als feiten verzamelen.
Citaat:
Dan is ze eraf gevallen, inrijden en beleren is een vak apart... en niet voor iedereen weggelegd, ze meld dat ze eraf is gevallen, letsel heeft overgehouden en bang is geworden.. een dag later komt ze met een topic over de angst van haar paard voor schaduwen.... dan gaat het paard naar een trainingsstal en ze zet het paard te koop..

Edit vincent stond voor het inrijden, voor de val na de val en na de training te koop op bokt.
Citaat:
een goede valpartij is niet niks, en niet vreemd dat ze het paard te koop heeft staan... (bokt is geen dagboek, en je hoeft geen dagelijks verslag te doen van alles wat er gebeurd met je paard...) Dat er gaten zitten tussen postings van de verkoopster is niets vreemd mee...

Edit in die periode zitten geen gaten en is dus nagenoeg een dagboek, waar het gat zit heb ik allang aangegeven.....Ook waar een ander L1 met hem gereden heeft: Google op: Dressuur, Vincent, Farrington, "rijvereniging" (de naam dus) en de combinatie ervan dan zie je het ook, dan hoef je het niet te blijven ontkennen. Ontkennen of verdraaien als je het niet zelf gezien hebt maakt het zo zinloos en trek je er weer scheve verhoudingen in.
Citaat:
Dat ze een paard zoekt hoeft niet gelijk te betekenen dat het ter vervanging van dit paard was, mischien zocht ze er gewoon 1 bij, advertentie voor een ander etc etc..

Het is alduidelijk dat ze er maar 1 paard op na kan houden, een medestander heeft dat in het vorige topic al gezegd. Ten tweede plaats ze zelf een advertentie met: Ik zoek al een tijdje een dressuurpaard, terwijl Vincent te koop staat, lijkt me niet voor een ander als ze vervolgens reageert op vele andere dressuurpaarden.

Citaat:
Uitslagen blijven niet voor eeuwig en altijd op internet staan....
Of en combiantie M1 startgerechtigd is en/of winstpunten heeft kun je opvragen bij de KNHS, lijkt me niet dat ze daarover liegt... en zijn we weer terug bij het ontbreken van jouw kennis van zaken betreffende de wedstrijdsport en ga je dan gelijk uit van het slechte van de mens..


Nogmaals, wel lezen, de uitslagen vanaf 2004 tot nu staan op de website van de KNHS Kring Breda dus ? Waarom staan ze niet op internet dan ?
Is allemaal gelogen, niet volledig ? Wat ? Ga dan kijken en oordeel jij dan.
Wie zegt er dat ze liegt ? Ik niet, ik kan alleen haar en vincent nergens op de uitslagen tegen bij Kring Breda, van het hele jaar 2007 niet. Misschien heeft ze bij een andere kring gereden ? Ik kan haar wel vinden bij M1 in de winter van 2007/2008 en als Vincent op 7 dec. al bij de nieuwe eigenaren was heeft ze niet al die wedstrijden kunnen starten met Vincent. Nogmaals bekijk de uitslagen zelf voordat je over mij oordeelt.
Zoals ik ook al ettelijke malen ZELF heb aangegeven heb ik GEEN kennis van wedstrijden en alles wat erbij hoort en geef ik iedere keer ook aan dat ik letterlijk overneem wat er staat en dat ik NIET oordeel aan de hand van punten omdat het me niets zegt, dus ga ik NIET uit van het slechte in de mens. Zo zit ik dus niet eens in elkaar maar dat wist je al. Ik ben eerder naief en ga uit van het goede in de mens hoe vaak ik ook een klap in mn gezicht krijg. Bloos

Citaat:
7 december is de 14 jarige er voor eerst sinds de verkoop op gaan zitten sinds de aankoop.. (en evn uit mijn hoofd was dat ongeveer een maand na aankoop en ivm slechte weer)

En ondertussen is er buiten mee gereden en gelongeerd e.d. Staat ook in het Topic.
Citaat:
en in januari ca 2 maand na de verkoop gaat ze zoeken naar een ander paard, is niets mis mee...


3 januari na de verkoop is exacte datum. Jij maakt ervan dat er iets mis mee is omdat je weer 1 puntje uit het geheel pakt en de big picture vergeet.
Vanaf dag 1 dat ze Vincent ging inrijden tot eind vorig jaar probeert ze vincent te verkopen, net zo lang zoekt ze een ander paard. Daar is niets mis mee, moet ze helemaal zelf weten maar er is een reden voor dat ze hem vanaf dag 1 wilde verkopen. Wat is die reden dan, kleur niet mooi ?
Potentie heeft ie, rijden was helemaal in orde gekomen volgens jou, angst was overwonnen, goed getrained......dus ?
Citaat:
Wat vreemd blijft is dat er geen recentelijke getuigen zijn, paard heeft mi niet ergens in een grot gestaan ter training, had begrepen dat verkoopster paarden op en pensionstal moet stallen.. daar zouden toch meer getuigen te vinden moeten zijn die het gedrag van het paard kennen?

Dat is een aanname, misschien zijn ze er wel maar reageren hier niet omdat ze daar een goede reden voor kunnen hebben. Zo'n aanname kan ik ook maken, waarom zijn er dan niet zoveel getuigen die kunnen bevestigen hoe braaf hij is geworden. Misschien zijn die er niet, misschien ook wel maar reageren ze niet om dezelfde redenen als de anderen. Dus een aanname want je weet dit niet....ik ook niet.
Citaat:
Om L1 en L2 in een seizoen door te rijden zou je dus behoorlijk wat starts moeten maken met dit paard, is immers niet braaf te noemen... het zijn 20 winstpunten die je moet behalen... maar Perrokai veroordeel niet als je niet weet hoe het heilt en zeilt bij de wedstrijdsport....
Je komt eerst met aannames die je verkondigd als feitelijk bewijs, terwijl je niet weet hoe de vork in de steel zit, reglementair maar ook hoe men omgaat met uitslagen op het internet...


Nogmaals ik veroordeel niet ( hoe vaak heb ik het nu gezegd ?) Ik geef alleen aan dat de uitslagen vanaf 2004 op internet staan, en ik geef aan waar ik haar en of Vincent wel kan vinden of niet kan vinden. Ik ga niet herhalen waar wel en waar niet. Ik zeg ook niet dat ik er iets uit opmaak, ook niet wat ik van de getalletjes erachter vind of hoe ik ze zie. Helemaal niets. Die lijsten waar ze staan, zijn geen aannames, waar ze niet staan zijn geen aannames, ze staan daar niet, misschien bij een andere kring ? Nogmaals ik weet het niet, ik weet het net ik weet het niet en ik heb geen mening daarover. Die lijsten met uitslagen, zijn wel bewijs of de KNHS moet ze vervalsen ?? Of sinds wanneer zijn uitslagen van seizoenen van de KNHS aannames ?

NR. Rubriek 9/2008 Achternaam Voornaam Pers.nr. Paard Combinr. Vereniging Ver. Nr. PLaats
6.... M-1...... ok .. ******** ******* 344 418 Vincent 462 027 ****** .... 60 127 Kaatsheuvel

Rijen Prins Bernhard 1 ----------- 6 en 7 oktober 2007
Kaatsheuvel Kegelaar 0 -------- 13 en 14 oktober 2007
Dongen pr. Marijke 7---------- 27 en 28 oktober 2007
Galder Ulvenhout 4------------ 10 en 11 november 2007
Loon op zand 7............ 17 en 18 november 2007
Waspik Langstraat 0............ 8 en 9 december 2007
Totaal 19
reserve

Dat staat er bij uitlslagen, nogmaals , geen oordeel, geen commentaar behalve dat op 8 en 9 december Vincent volgens Alane al weg was, ik weet de exacte datum niet. Dus waar leest iemand mijn minachting voor de jury, de KNHS en of iets anders wat daarmee te maken heeft ? Ik kan er niets aan doen dat zij dit op internet zetten op deze manier....het zal toch nut hebben lijkt je ook niet ?

Moet ik de rest nu ook nog gaan overtypen zonder tabs op bokt of ga je zelf even kijken. Ik doe het gerust hoor als je denkt dat ik alles verzin of als je blijft proberen om ze van tafel te vegen.... Haha! Vork Alhoewel het is wel mooi weer en heb geen zin om binnen te zitten heel de dag. Cool

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:47

perrokai, wat jij heb gevonden dat zijn inderdaad verreden wedstrijden met het aantal plaatsingspunten.
Na 4 wedstrijden had ze 19 plaatsingspunten en staat ze op plaats 6 van 32, reserve voor regio.

Geen slechte resultaten dus.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:20

Haha zo zie je maar, dat ik niet oordeel en geen vooroordelen had. Dit getuigt ervan dan dat de verkoopster goed haar best heeft gedaan met Vincent dan toch ? Denkt iemand dat ik dan als ik het verzin met goede uitslagen zou komen als ik zoveel vooroordelen zou hebben ?
En dan nu, waarom kan ik haar nergens in de lijsten vinden van L1 en L2 terwijl die ook op internet staan..........Is weer gewoon een vraag, kan ze in een andere Kring gereden hebben misschien ?
Zal ik de L1 resultaten van de andere ruiter plaatsen of is dat niet interessant, die heeft als eerste de L1 gereden met Vincent.

Het is wel leuk op zich maar het zegt allemaal niets over het feit of Vincent dan geschikt was voor deze 14 jarige ietwat bangige ruiter ?
Bij mij rijst meer de vraag waarom verkopen als je zo'n prachtpaard hebt met potentie en je als combi dus wel funktioneert.........en op weg bent naar meer....is weer gewoon een vraag....of ik denk hardop zeg maar.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 00:13

Neuh niet verzinnen, maar wel niet weten waar je over praat (en dat is niet negatief bedoelt naar jou als persoon maar gericht aan hoe je je best doet om de verkoopster te belasten en je eigen gelijk te halen..

De resultaten die jij naar boven hebt gehaalt zeggen niets over het aantal behaalde winstpunten die per start zijn behaalt...
In onze regio gaat het om de minste punten, dat betekent dat je voor een 1e plaats dus 1 punt krijgt, 2e plaats 2 punten etc... wordt er 'streng' gejureerd kun je dus eerste worden met 179 punten en dus geen winstpunten...


Het gaat er niet om om aan te tonen of het paard wel of niet geschikt was/is, maar of de verkoopster daarvoor enig blaam treft, daar heb ik het in ieder geval telkens over gehad...
De feiten die gegeven zijn adh van getuigenverklaringen zijn die van 2 jaar geleden.. dat de verkoopster een paard heeft verkocht met een karakterprobleem..
verkoopster zelf noemt het op bokt angst voor schaduwen...
Het fei ligt er dat de verkoopster weer vertrouwen heeft gekregen in het paard, en zelf zoveel vertrouwen dat zij het paard uitbrengt op vreemde terreinen....

de vraag gaat dus over is het de schuld van de verkoopster dat de 14 jarige op hoog nivo geredene met dit paard geen klik heeft...
verkoopster heeft haar angst overwonnen, kunnen we daardoor een rotkarakter uitsluiten? (mijn mening: als de streken blijven, zou de verkoopster wel gek zijn om er weer op te durven klimmen)
Mogn we aannemen dat de uitbarstingen inderdaad kwamen door de angst voor schaduwen? (mijn mening: ja, immers schrijft de verkoopster indiezelfde topics dat hij alleen flipt binnen bij schaduwen, en buiten niet... paard is bij 345 ook geflipt.. was dat binnen of buiten? waarom zou verkoopster toen liegen over het buiten flippen, immers kon ze deze rechtzaak niet voorzien)
Is de vrerkoopster M1 + 8 geworden, en heeft ze dus zelf dit paard uitgebracht, ipv van de gastruiter dit paard verder uit te brengen....

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:44

Alane, ik heb een vraagje:
Liegt de verkoopster in jouw ogen als ze zegt dat Vincent nog nooit een stap verkeerd heeft gezet?
(zoals ze voor de rechter beweerde)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:34

Een rechter zal niet vragen of het paard ooit een stap verkeerd heeft gezet... er is geen paard ter wereld die nooit eens iets uitgehaald/gedaan heeft...
Kan me dus niet voorstellen dat de rechter een vraag gesteld heeft die het algemene gedrag en gedragingen van het paard in zin zou vatten...
Zelfs een rechter die geen pepernoot verstand heeft van paarde n zou weten dat zo'n opmerking /antwoord nooit waar kan zijn...

Ik ken het paard verder niet... ken de vraagstelling van de rechter niet...
Kan me zo voorstellen dat de eisers he gedrag uitgelegd heeft en dat de rechter aan de verkoopster vraagt of ze dit gedrag kende bij dit paard... maar dat zijn aannames van mij Haha!

De rechter vond schijnbaar de uitleg van de verkoopster betrouwbaar genoeg om de eisers niet in het gelijk te stellen...

Blijf me nog steeds afvragen waarom die koop bij 345 niet is doorgegaan....
Als de verkoopster zo graag van het paard afwilde is het toch vreemd dat ze die toen niet door liet gaan...
345 geeft aan dat het paard potentie heeft, dat de aspirant koper op de hoogte was van het rotkarakter... en dat die koper daar wel mee om kon gaan... (en toch heeft de verkoopster haar angst overwonnen, maar dat terzijde) Tevens ga ik ervan uit dat er een bedrag is afgesproken...
dan blijft over medische gronden... maar dat kan weer niet want de huidige kopers zullen hem hebben laten keuren... zou er naast het gedrag en de medische gronden (die dan bewezen zijn) eigenlijk voor de verkoopster geen enkele reden meer overblijven om haar leven te wagen... en zou een achterdeur verkoop eerder voor de hand liggen... toch?
zover mijn hersenspinselen voor vanmiddag...

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:37

Moderatoropmerking:
Herhaald verzoek om het hier NIET op de persoon te gaan spelen. Wil je iets aan iemand kwijt: doe dit dan per PB en houd dit topic vrij van mededelingen die eigenlijk alleen naar elkaar zijn!
Bedankt Lachen

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:50

Hmmm, wie heeft er getemd ? of plaatst een Mod ook naar eigen keus een opmerking. Ik was het niet iig. Haha!

Alane, ik weet dat je het niet persoonlijk bedoeld, dat kan feitelijk ook niet want je kent me niet in het echt. Maar twee post terug stonden er wel persoonlijke dingen in, als mijn veronderstelde mening over het jurycorps etc. Dat is echt onzin...ik heb juist respect voor iedereen, ga zelfs nog een stukje mee in de gedachte van de verkoopster mocht alles een vooropgezet plan zijn geweest.

Ze heeft dan M1 met 19 winstpunten, zeg ik dat goed ? Wedstrijden worden hier allemaal buiten op gras gereden in de zomer, herfst zo'n beetje, en in NL ? Voornamelijk binnen of buiten ? Waar rijdt vincent nu en toen met de 14 jarige, binnen of buiten ? Kan iemand dat even uitproberen, binnen of buiten rijden met Vincent ? Wie weet is hij gewoon nog niet van zn schaduwfobie af. Kan toch ook ?

En dan, weet jij Alane de exacte datums waar de getuigenissen over gaan ? De getuigen spreken over verschillende periodes en verschillende locaties dus het kan niet allemaal twee jaar geleden zijn. En nog steeds waar zijn al de getuigen die kunnen bevestigen dat de nare periode
met Vincent voorbij was. En de vraag, waar stond Vincent toen hij verkocht werd en hadden ze daar een binnenbak. Dit puur om te kijken of de schoen misschien heel ergens anders wringt.

Hoe dan ook eigenlijk, Vincent was en is nog steeds een pittig paard. Is een pittig paard geweest en heeft zeker problemen gehad in zijn jonge jaren en er is niet met zekerheid te bepalen of dat nu wel of niet verleden tijd is.

Twee citaten uit de eerste rechtzaak:
Citaat:
De Kaatsheuvelse is zich van geen kwaad bewust. "Ik ben zelf ook een zenuwachtige ruiter op wedstrijden." Toch heeft Vincent bij haar nooit gesteigerd, stelt ze


Citaat:
Er moet volgens haar 'iets' gebeurd zijn met het paard na de verkoop. "En daar is mijn cliënt niet verantwoordelijk voor."


Citaat 1 klopt niet, nooit is NOOIT en als ze zelf ook zenuwachtig is ligt het dus volgens haar niet aan de zenuwachtigheid van de 14 jarige...en daarbij in het achterhoofd houdend dat ze zelf toch ook heel wat moeite met hem heeft gehad ookal was het twee jaar terug, anderhalf jaar of 1 jaar.

Dan stelt ze dat de kopers iets met Vincent gedaan hebben waardoor hij een draak is geworden ??? Als je nu de voorgeschiedenis kent gaan dan je haren niet een beetje rechtovereind staan ?

Dan laat ze hem voorrijden door haar instructeur bij de verkoop, klimt er zelf niet op omdat zij zelf die ermee door de L1 L2 en M1 heeft gereden, haar angsten overwonnen had, zelf Z1 niveau heeft, hem niet goed genoeg kan voorstellen voor M1 niveau die ze nog maar net heel vers hebben bereikt samen met goede resultaten ?

Na 2/3 moeilijke jaren die ze met Vincent meemaakt, hem verkoopt omdat hij toch ook haar ideale paardje niet is al heeft ze haar angst misschien deels overwonnen, al zijn Vincent en zij misschien wel beter aan elkaar gewend geraakt, moet haar instructeur hem voorstellen, ging er dan niet een lichtje branden bij de verkoopster toen er een 14 jarige voor haars stond die aangaf wat bangig te zijn dat Vincent daar misschien gelijk misbruik van zou gaan maken na het trauma van een nieuwe baas een nieuwe omgeving en een veel jongere bangige ruiter er op ? En zou je dat niet even melden op dat moment als ze echt braaf zoekt ? Dat als hij de ruimte krijgt die ook neemt en dat een 14 jarige dat niet meer zomaar even oplost ? Net zoals zij zelf heeft meegemaakt met hem. ?

Die twee proefritjes van een kwartier, half uur ? Na de instructeur zeggen helemaal niets over of hij wel of niet braaf is. Daar kan je dat simpel weg niet uit opmaken. Ik heb er afgelopen jaar misschien wel 30 keer naar staan kijken. Steigerend en bokkend jong paard, instructrice er 10 minuten op en hij liep de hele les redelijk netjes. Mijne begon na 1 week pas te klieren en uit te proberen en kreeg last van zijn verhuizing. Die eerste week was het een heel braaf paard. De drie maanden die volgden niet. Als je in zo'n proefritje niets bijzonders van zo'n paard vraagt zul je ook meestal geen bijzondere reacties krijgen. De verkoopster had het gewoon moeten melden, informatieplicht heet dat.

En dan wijkt de discussie hier nog enorm af van de zaak zoals hij voorkomt bij de rechtbank. Dit is een discussie waar mensen met verschillende meningen en ervaringen discuseren. De rechter kijkt niet naar ons, ook niet naar mij dus ik ben totaal niet bepalend voor de uitslag van het hoger beroep. Vreemd ook dat mij dat zo vaak ten laste word gelegd. De rechter beperkt zich tot te feiten en bewijzen en getuigenverklaringen. Of Alane of ik die wel of niet geloven doet er niet toe. Wij hebben er ook geen zeggenschap over of ALS het allemaal van 2 jaar terug zou zijn, de rechter dit wel of niet bewezen gaat achten. Voor hetzelfde geld vind hij/zij het wel bewezen en voor hetzelfde geld niet. Als je NOOIT zegt is dat voor de rechter ook NOOIT en niet ja ach 2 jaar terug wel regelmatig maar de laatst twee jaar niet meer. Zo abstract denken ze bij de rectbank en aders geef je een foute voorstelling van zaken. Als je beweert dat de kopers het paard iets aangedaan hebben, is wel leuk maar ook dan moet je met bewijzen komen als je het daarop speelt. En als er voor de rechter een aantal anderen gaan getuigen dat hij wel braaf was en geschikt voor een 14 jarige, zal dat ook zeer zeker verschil uit gaan maken. Echter als er alleen maar getuigen komen die zeggen hoe lastig hij was en er is niemand die komt vertellen hoe lief hij was, tja wat zal een rechter dan denken is de vraag.

Ik had hem niet verkocht zonder verhaal erbij aan een 14 jarige, ook als het twee jaar geleden was dat hij extreem tekeer ging en zeker omdat het gewoon een pittig paard is hoe dan ook. En zelfs ik kreeg het verhaal mee van de verkoopster waarin ze zei,: Hij is echt heel eerlijk maar als hij straks bij jou staat kun je nog wel eens raar staan te kijken, misschien ook niet maar misschien wel. Dan gaat hij zich aanstellen en je uit proberen.
Maar je mag me altijd bellen en ik kom desnoods naar je toe, zei ze. En dat heeft ze ook gedaan twee keer, 300 km heen en 300 km terug. Een paard in een veeeeeel lagere prijsklasse. Ik zei, dan begin ik toch weer helemaal bij het begin als dat gebeurd, dat heb ik er wel voor over. En het gebeurde en ik ben er iedere dag mee bezig geweest, twijfelde zelfs in het begin eventjes, een Topic geopend op bokt, een daar heel veel bijval, steun en tips gekregen en zo is het gelukt. Was ook een paard met temperament, 50% arabier, niet ideaal om mee te beginnen als eerste paard. Een arabier in een fries pakkie....
Maar zo hoort het, DAT is eerlijk en dat is goed geregeld en zo krijg je nooit gezeur met je koper. En in de prijsklasse van Vincent mag je zoiets helemaal wel verwachten. Volgens mij wonen ze niet eens zo ver uit elkaar...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:52

Alane schreef:
Een rechter zal niet vragen of het paard ooit een stap verkeerd heeft gezet... er is geen paard ter wereld die nooit eens iets uitgehaald/gedaan heeft...
Kan me dus niet voorstellen dat de rechter een vraag gesteld heeft die het algemene gedrag en gedragingen van het paard in zin zou vatten...
Zelfs een rechter die geen pepernoot verstand heeft van paarde n zou weten dat zo'n opmerking /antwoord nooit waar kan zijn...

Ik ken het paard verder niet... ken de vraagstelling van de rechter niet...
Kan me zo voorstellen dat de eisers he gedrag uitgelegd heeft en dat de rechter aan de verkoopster vraagt of ze dit gedrag kende bij dit paard... maar dat zijn aannames van mij Haha!


maar als de verkoopster bijvoorbeeld uit eigen beweging gesteld heeft dat het paard nooit een stap verkeerd heeft gezet, zit ze wel degelijk fout...

*ziet het voor zich*

Rechter: "mevrouw, is het paard volgens u braaf, zoals u eerder gesteld heeft?"
Verkoopster *verontwaardigd*: "Vincent heeft nog nooit een stap verkeerd gezet!!"

en dan..???

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:03

Voordat er wederom de wildste speculaties de ronde gaan doen over de verkoopster mbt de TeM... Ik heb geTeMd... en daar had ik een zeer goede reden voor.

Citaat:
="Perrokai"]Alane, ik weet dat je het niet persoonlijk bedoeld, dat kan feitelijk ook niet want je kent me niet in het echt. Maar twee post terug stonden er wel persoonlijke dingen in, als mijn veronderstelde mening over het jurycorps etc. Dat is echt onzin...ik heb juist respect voor iedereen, ga zelfs nog een stukje mee in de gedachte van de verkoopster mocht alles een vooropgezet plan zijn geweest.

Wat ik je duidelijk probeerde maken is dat je winstpunten niet zomaar kado krijgt... Dat wanneer je met een draak in de ring verschijnt je dit ook terug ziet in je punten.. veronderstellen dat de verkoopster in 4 starts zomaar genoeg winstpunten zou hebben vergaard met een niet te rijden paard is voor mij gelijk aan sinterklaas jury's en duidt dat MI erop dat je en weinig kaas gegeten hebt van de wedstrijdsport en de jury niet geheel serieus lijkt te nemen. En dat die opmerkingen voortkomen uit het feit dat je zo overtuigd bent dat de verkoopster willens en wetens een gevaarlijk paard heeft verkocht... (en dit een verklaring om aan te tonen hoe ik tot deze conclusie bent gekomen, een mening dus)

En nee je zegt het wederom niet goed...de verkoopster is niet M1+ 19 geworden, maar M1 + 8 of 9 winstpunten, ga geen uitslagen en stukken tekst die je vindt gebruiken als je niet weet wat ze betekenen...

Slecht nieuws reist het snelst... goed nieuws wordt over gezwegen.... Iedereen zal spreken over een vervelend paard, niemand over een braaf paard...
Dat daar niet over sproken wordt is niet zo raar... vreemder is dat in een gebied waar iedereen iedereen kent er geen getuigen te vinden zijn die het paard kennen vlak voor de verkoop... Dat zou het verhaal van de kopers een stuk aannemelijker maken.

Of het paard nooit gesteigerd heeft, wordt alleen ontkracht door de uitspraak van 345, die wederom het paard van 2 jaar geleden kent (en dan heb ik het over 2006) en nooit gesteigerd kan bedoelt zijn als 'in onder de man'
Als je de verklaringen in dezelfde stukken leest schrijft de koperspartij zelfs het bij hen begon als hoofd omhoog werpen (ten teken van ongehoorzaamheid) en eindigde het in steigeren, en dat ondersteunt het verhaal van de verkoopster....

Neu mijn haren gaan niet overeind staan bij die uitspraak... en net ingereden paard gaat grenzen zoeken en uitproberen... is geen vreemd gegeven.. Een bang paard nog grenzend zoekend, dat nog geen 100 % vertrouwen heeft in de ruiter, kan compleet flippen en dat zegt weinig over zijn karakter... Als het paard leert vertrouwen te krijgen in de ruiter, en/of de angst overwint/wordt weggenomen... is het paard gewoon braaf....

Mischien is er wel een lampje bij de verkoopster gaan branden, mischien heeft de kopers wel gevraagd of dit niet te veel van het goede is... Nogmaals we zijn niet bij de verkoop aanwezig geweest. Darbij hoeft de verkoopster geen rekening te houden met/of in te kunnen schatten of de 14 jarige (en dat is geen beginner, en de verkoopster moet kunnen vertrouwen op het eigen beoordelingsvermogen van de kopers) het rijtechnisch allemaal aankan.. immers verkoopt ze allen het paard en niet haarzelf erbij.

Vreemd blijft het wel dat de ozo bange verkoopster haar angst heeft overwonnen en dat terwijl het paard dezelfde is gebleven.

Ik heb ook meerdere keren geschreven dat het aan de rechter te bepalen is... dat een uitspraak niet gelijk betekent dat de 'winnaar' ok gelijk heeft maar dat die in het gelijk gesteld wordt.
Dat er soms geen schuldigen aan te wijzen is, maar dat het mens eigen is om een schuldige aan te willen wijzen...
De tekst in het begin van de topics is een tekst geschreven door een derde, wel of niet aanwezig geweest bij de zitting, daar zit ook een stuk eigen mening bij, wat niet gelijk feiten hoeven te zijn... flippen uit angst is wat anders dan verzet tonen/ongehoorzaam zijn.

Bijna ieder paard probeerd de ruiter uit... is geen raar gegeven, niets apart.
In jou voorbeeld sla je de spijker al op z'n kop, heeft de verkoopster de kans gekregen om te kijken wat er met het paard is? Of heeft de koper gelijk geeist dat de verkoopster het paard terug moest nemen?
Dit paard is niet verkocht als recreatie boshobbel knol, tenminste zo begrijp ik uit de teksten, (betekent niet dat het paard daarom staatgevaarlijk zou mogen zijn) voor een meisje met enge ervaring en kennis van zaken...

@Liezel1: ALS... ALS.. ALS..

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:58

Alane schreef:
In jou voorbeeld sla je de spijker al op z'n kop, heeft de verkoopster de kans gekregen om te kijken wat er met het paard is? Of heeft de koper gelijk geeist dat de verkoopster het paard terug moest nemen?


De verkoopster is meerdere malen gebeld en gemaild. Lange tijd kregen ze geen gehoor, misschien was ze op vakantie? Later kregen ze wel contact.
Eerste reactie was: Och wat sneu voor .... en hij had dat natuurlijk bij haar nog nooit gedaan.
Verder niks van hoe je het op kon lossen of "zal ik eens langskomen om te helpen?"
Iets wat je imo wel doet als dit paard je aan je hart gaat of als hij het bij haar nooit gedaan heeft...
Nee, ze had geen tijd om langs te komen.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:02

Nistria, waarom zou je naar je oude paard moeten om iemand te helpen die alle juiste hulp heeft?
Jij als instructrice hebt toch ook op Vincent gereden en kan haar toch helpen, daar ben je instructrice voor, de verkoopster is dat niet.

Nogmaals mijn eerdere vraag: wanneer komt de zaak voor. Imo heeft het geen zin om zo verder te discussieren.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:17

Perrokai schreef:
Hmmm, wie heeft er getemd ? of plaatst een Mod ook naar eigen keus een opmerking. Ik was het niet iig. Haha!

Een mod plaatst een modopmerking als dat nodig is. TEM's zijn niet noodzakelijk daarvoor.
Daarnaast is het nu de derde modopmerking geweest en nog steeds zijn er posts die echt van persoon tot persoon zijn en niet in zijn algemeenheid. Daarnaast is alles nu wel gezegd.

Ofwel, er komt nu voor hier een slotje, wil je onderling verder discussieren dan kan dat per PB Lachen