Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Paard vermist in de Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:56

Als alle zoekende of wannebee zoekende pb-en naar Amon de eigenlijke eigenaresse en zij coördineert dan houdt zij het overzicht en geeft haar nummer aan de zoekers en vraagt de nummers van de zoekers. Punt een zit zij dan niet meer thuis in spanning met het gevoel dat ze er niks aan kan doen, maar helpt actief zonder haar rug te forceren punt twee weten wij of het nut heeft om nu of morgen te gaan zoeken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:57

KiWiKo schreef:
een ding is zeker............ hij heeft geen ongeluk gehad, anders hadden we dat al wel geweten....... hij loopt dus nog steeds ergens

Daar heb je gelijk in..

Ik blijf de hele dag dit topic in de gaten houden, hopelijk is hij vandaag terecht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:57

Er was toch een tijd geleden een paard vermist op het strand, die toen bij een kleine pensionstal oid werd gevonden? Zijn jullie alle (ook kleine boerderijtjes enzo!) stallen in de omgeving afgeweest om te informeren?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:01

Joost is nu aan de kant bij Giersbergen aan het zoeken. Hij had wel een paardenspoor gevonden die er niet hoorde in het rulle zand, en die heeft hij zover mogelijk gevolgt maar liep dood in het bos.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:04

Juul schreef:
Er was toch een tijd geleden een paard vermist op het strand, die toen bij een kleine pensionstal oid werd gevonden? Zijn jullie alle (ook kleine boerderijtjes enzo!) stallen in de omgeving afgeweest om te informeren?

Ja precies! Wie weet waar hij ergens staat. Ik hoop echt dat hij snel gevonden wordt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:05

als iemand beslist om vanuit het noorden die kant op te jagen met paard en al om te gaan zoekken en een plekje over heeft in de trailer houd ik me aanbevolen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:06

Helaas woon ik te ver , anders was ik mee komen helpen.
In ieder geval heel veel succes, de moed niet opgeven.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:07

allereerst hoop ik uit de grond van m'n hart dat hij heelhuids teruggevonden wordt!

Verder kan ik helaas niet veel doen aangezien ik geen trailer heb om daarheen te gaan.

ik zou zowieso omroep brabant even bellen of zei iets willen laten weten op het nieuws en ik weet dat ze daar ook een kabelkrant hebben (zo heet het volgens mij ook) waar je alle nieuwsberichten kan lezen op tv met een muziekje erbij. Misschien een tip om het daar ook op te laten zetten. Dan bereik je ook de niet paardenmensen daar uit de nabije omgeving.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:08

Pff wat een nachtmerrie, hopelijk wordt Amon snel gevonden..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:08

hart van nederland heb ik inmiddels gemaild.. Lachen

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:09

Jeetje wat erg. Heel veel sterkte en succes. Helaas woon ik ook te ver weg, maar ik zal heel hard voor jullie duimen.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:10

O, wat vreselijk.. Dit is de nachtmerrie van elke ruiter.

Ik hoop dat hij opgevangen is op een stal of bij particulieren! Ik ben niet in staat om mee te helpen zoeken, vind de hulp van iedereen hier overweldigend.

Heel veel succes en heel veel sterkte in deze onzekere tijd!

ik duim..

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:11

Jeetje wat erg zeg.. Niets anders dan lof voor de mensen die actief mee zoeken en zoveel mogelijk anderen op de hoogte stellen!!

Hopelijk wordt Amon snel gevonden, ik duim voor jullie!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:12

bel s met t drunens ruiterhuis, die zitten pal in de regio en kennen vast zat mensen daar

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:13

Jeetje wat erg zeg!
Hopenlijk vinden jullie hem vandaag.
Gelukkig zijn er superveel mensen die jullie willen helpen met zoeken.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:14

heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat hij snel gevonden wordt. Een vriendin van mij heeft in die omgeving familie wonen, zal die ook even inseinen..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:15

Wat een naar bericht. Ik heb een aantal mensen die ik ken in die omgeving gemaild en gesmsd, met een link naar dit topic en de hint om vandaag eens in de buurt te gaan wandelen. Het zijn geen paardenmensen, maar ze hebben wel ogen (heb ze trouwens wel op het hart gedrukt niet met een vreemd paard in de weer te gaan, maar gewoon naar de politie te bellen mochten ze het paard tegenkomen, dus wees gerust). Heel veel succes met zoeken!

_June

Carolinef schreef:
bel s met t drunens ruiterhuis, die zitten pal in de regio en kennen vast zat mensen daar

Dat wilde ik net zeggen! En hoefsmeden en dierenartsen uit de regio. Die komen ook overal!

_Covergirl_

Pfff, dit is echt de grootste nachtmerrie van iedere paardenliefhebber.

Ik volg dit topic ook al sinds gister, en hoopte vanmorgen te kunnen lezen dat Amon weer terecht was, maar helaas, nog niet...

Ik heb het bericht ook via Hyves aan iedereen gestuurd, alle beetjes helpen.
Als er een zoektocht wordt georganiseerd, meld ik me aan. Woon totaal niet in de buurt, maar
zou graag helpen zoeken, het voelt machteloos om alleen maar achter je computer te zitten.

Veel sterkte vandaag!

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:17

Tjee wat een schrik. Wij rijden ook heel vaak op de Drunense Duinen en ergens in mijn achterhoofd hou ik altijd rekening met een los brekend paard als je eraf valt en wat dan als hij wegrent? Nu lees ik dit verhaal en krijg er kippenvel van. Dit is je ergste nachtmerrie!!!!

Ik hoop dat Amon vandaag gevonden wordt. Met de eigenaar van de '3 Linden' hadden we vorige maand nog een gesprek hierover. Het gebied is heel groot, maar er is heel veel toezicht. De boswachters van dit natuurgebied rijden er dagelijks per paard doorheen. Als zij vandaag melding hebben gekregen dat je paard los is zullen ze alles in het werk stellen om hem te vinden. Idd zou ik ook de randen van de Duinen waar stallen en maneges staan benaderen, je paard kan daar al wel opgevangen zijn maar mogelijk is e.e.a. nog niet goed doorgegeven aan betreffende instanties.

Heel veel succes en ik hoop gauw te kunnen lezen dat je paard veilig en wel gevonden is!!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:19

Is het een idee om het volgende als flyer te printen en rondom het gebied op te hangen op manege's bomen en dergelijke

Vermist sinds 25-02-2008

Foto Amon
Vanmiddag ging ik wandelen met mijn KWPNer Amon. We zijn een weekje op vakantie in Biezenmortel (aan de Loonse en Drunense duinen). Tijdens het wandelen heeft heeft hij zich losgerukt en is weggegalopeerd.

Vanaf 13.00 uur vanmiddag heb ik hem niet meer gezien. Hij is niet terug naar stal gerend. Ik heb alles en iedereen (manege's, dierenartsen, pensionstallen, staatsbosbeheer, politie etc etc) al gebeld maar niemand heeft zich nog gemeld.
Ik wil vragen of iedereen die in de buurt woont een oortje en/of oogje open wil houden voor berichten over dit paard.

Toen hij ervandoor ging had ie alleen een touwhalster om met een leadrope eraan vast. De foto's zijn genomen vlak voordat hij er vandoor ging.

Als je iets gezien of gehoord hebt, zou je dan willen bellen naar de politie Brabant-Noord. Zij weten ervan en hebben mijn telefoonnummer. Alvast heel erg bedankt!!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:22

Jeetje wat moet dat schrikken zijn geweest. Heel veel sterkte. Hopelijk is hij gauw thuis. Flyers door het gebied lijkt me idd een goed idee. Succes!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:22

Ik had toch zo gehoopt dat hij nu vanmorgen bij het ochtendlicht al terecht zou zijn. Zit hier te duimen dat hij nu zo snel mogelijk gevonden wordt! Dat is het enige wat ik kan doen...

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:25

ik heb em ook nog op 2 andere forums geplaatst.... Dus worden er nog meer mensen bereikt...

Nu maar heel hard duimen dat hij snel terecht is...

@sonjim: Goed idee *LOL*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:25

Ik ga vandaag naar Drunen, kan dus ook naar het Drunens Ruiterhuis als dat gewenst is, tevens ga ik de wegen rond de duinen vandaag langs met mijn auto, in de richting Biezenmortel/Cromvoirt/Drunen. Helaas op dit moment niet in staat om te paard te gaan, mocht er een zoekactie komen dan ga ik zeker te paard mee. De stal waar ik sta zit op 200 meter van Bosch en Duin af.
Zijn Bosch en Duin, de Rustende Jager en Giersbergen al op de hoogte gebracht? Aangezien ik daar vandaag langrijd kan ik er wel pamfletten achterlaten? Je mag me pben voor mijn tel. nummer.