Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:@horsedances: volgens mij heb je het onderzoek niet helemaal goed gelezen of ben je gespeend van enige juridische kennis. Geen dossiervorming als aanklager is gewoon een beginnersfout van de ergste categorie. Verder Mevrouw Sloet, die overigens een zeer capabele dierenarts is, is hoofd Interne en ik kan me in de verste verte niet voorstellen wat dat te maken heeft met de gebruikte trainingswijze en de heer Welling was rond die tijd (volgens mij) nog teamarts van het A kader. Deze laatste is nauwelijks onafhankelijk te noemen. Zoals reeds eerder gezegd, maar waarschijnlijk heb je daar minder verstand van, is het bij medische zaken maar wie je het vraagt. Ik ben zelf ook eens als getuige deskundige voor een aanklagende partij ingeschakeld en met elk verhaal kan je verschillende kanten op, zo werkt dat nu eenmaal. Als goede aanklager kan je daar terdege gebruik van maken.
Ik zou zeggen lees het stuk nog maar eens door dan zie je dat de aanklager van de KNHS aardig de oren gewassen is.
edit:typefout
....Citaat:Bij dit onderzoek van dr. Sloet is geconstateerd/waargenomen (op basis van medische parameters zoals melkzuur,hartslag en stresshormoon) dat het langere tijd laag, diep en rond aan de slofteugel lopen van - niet specifiek daartoe- getrainde/geoefende paarden geen stress(verhoging) geeft.
merrieveulen schreef:Citaat:r botvervormingen bij paarden die langdurig 'in de krul' getraind zijn, dat werpt dan een totaal ander licht op de zaak...
Arabesk schreef:ze moeten ook niet verbaasd opkijken als bij internationale wedstrijden boe geroep opstijgt uit het publiek. Want reken maar dat ook het buitenland dit niet pikt.
ikkemetwikke schreef:Arabesk schreef:ze moeten ook niet verbaasd opkijken als bij internationale wedstrijden boe geroep opstijgt uit het publiek. Want reken maar dat ook het buitenland dit niet pikt.
ik kan het alleen maar hopen.
Karl66 schreef:Merrieveulen, als je een onderzoek citeert, moet je het wel correct citeren. De uitkomst van dat onderzoek was dat een dressuurpaard grotere kans op botwoekeringen had dan een niet dressuurpaard, maar dat LDR niet de reden kon zijn omdat LDR-getrainde springpaarden die woekeringen niet hadden.
russel schreef:Daar zijn genoeg foto's over beschikbaar, ook met medische verslagen en onderzoeken. Kennelijk is dat bij deze zaak niet in verband gebracht, kennelijk wordt het longeren op deze manier bij deze pony niet als zodanig ervaren.
Doet mij denken aan het trainen van de jonge Russische gymnastiekmeisjes voor de Olympische Spelen 30 - 35 jaar geleden. De meisjes groeiden niet meer, maar waren ook na een aantal jaren afgeschreven. Het doel heiligde de middelen.
Gaan we over een jaar of 5 a 10 nog een onderzoek van P & P verwachten? Kijken wat er intern is ontstaan, zouden ze dan eventueel van een verband willen spreken?
JurybijZ schreef:De rookwolken en kruitdampen rond de uitspraak van het tuchtcollege van de KNHS, inzake Power & Paint, zijn nauwenlijks opgetrokken of de hangjongeren van het cybercafé Bokt trekken alweer ten strijde. Hun toorn is deze keer gericht op mevrouw de aanklager, die het in haar hoofd gehaald heeft om onbeslagen ten ijs te treden. Haar dommigheden en stupiditeiten worden extensief uitgemeten op het forum. Gebruik makend van een taalgebruik en spelling die de onderwijzers en leraren Nederlands in elkaar doet krimpen, spijkeren de hangjongeren hun proclamaties aan de muur van het cybercafé. Uit oma's schuurtje worden de heksenketels weer van het stof ontdaan om de pek ook deze keer weer lekker op te stoken. De kippen hebben de bui al aan zien komen en zijn een paar takken hoger in de boom gaan zitten om hun verentooi te redden. De kerstbomen worden dit keer twee weken eerder afgetuigd, want zoveel onkunde en plichtsverzuim dient op de brandstapel te worden afgestraft. Onder aanvoering van de peperdame van de nieuwsredactie van Bokt wordt de route naar het kantoor van de KNHS uitgestippeld. Essentieel, in de keuze van de route, is natuurlijk dat men her en der wat straatklinkers kan verzamelen, om deze bij aankomst in Ermelo met een sierlijke boog door de ramen van de portacabines van de KNHS te gooien. Op de dag des oordeels zadelen de hangjongeren hun hobbelpaarden, starten hun illegaal opgevoerde snorfietsen en stellen hun TomTom in op het federatiecentrum in Ermelo. De Bokkers die langs de route wonen hebben hun keuken-apparatuur naar buiten gesleept, en staan aan de kant van de weg overjarige rookworsten uit te delen. Niet Bokkers, die langs de route wonen hebben hun kippen opgehokt alsof er een vijfde uitbraak van de vogelgriep aanstaande is. Misselijk geworden van de overjarige rookworsten in combinatie met de glühwein en jägerthee staat de meute voor het hek van het federatiecentrum in Ermelo. De embryonaal ontuigde kerstbomen worden op een stapel gegooid en her en der wordt er een Paardenkrant uit de rugzak getoverd om de brandstapel mee aan te steken, de spandoeken worden ontrold en de pijlen krijgen een bad in de cyanide. Terwijl de alom aanwezige camera's van de nationale en internationale media hun plaatjes schieten, bestormen de eerste hangjongeren de hekken rondom het federatiecentrum op zoek naar de aanklaagster, niet wetende dat deze inmiddels asiel heeft aangevraagd en gekregen in Argentinië. In al dit gebulder en lawaai is allang niet meer te horen dat de buitenlandse verslaggevers aan de omstanders vragen of dit een protest is tegen het feit dat Nederland de grootste exporteur is van paardenvlees.
russel schreef:Tja het mag misschien lachwekkend zijn, maar een flinke zure ondertoon en een niet te missen boventoon heeft het wel. Schiet daardoor zijn doel wel voorbij. Sarcasme mag ik wel, maar deze schrijver pleegt steeds overkill in zijn stukken. Waardoor de kern waar het om draait alleen maar ridicuul wordt en de missie in mijn ogen iig niet geslaagd is.
russel schreef:Nee, sorry, hij wil kennelijk iets duidelijkmaken, maar zijn manier van schrijven is zijn doel voorbij geschoten dat ik het ook niet snap. Maar zijn moraal zal wel zijn dat bokkers &**(()_)_@#$% zijn.