Palaverend ga ik wat drinken , wat is dat in vredesnaam.... palaveren ? (ik ga even een biertje vatten ) Meent Ceesje serieus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ceesje schreef:Maagzweer ( ik geloof zelfs dat er een bacterie is welke zich ook veroorzaker mag noemen van een maagzweer)
detour schreef:je blijft maar in je DNA hangen; alsof alles bepaald wordt door interne factoren; je kunt het dier nooit los van zijn omgeving zien, dat zul je toch met me eens, zijn neitwaar? Enneh,, als onze paarden van de wilde afstammen, zouden ze het slechte toch in hun DNA moeten hebben? Heb je nou nog een linkje van je onderzoek, Anneve???
Nina_rex schreef:ceesje schreef:Maagzweer ( ik geloof zelfs dat er een bacterie is welke zich ook veroorzaker mag noemen van een maagzweer)
Klopt, maar ook hierbij geldt: deze bacterie kan pas daadwerkelijk klachten veroorzaken als de omstandigheden daarnaar zijn (stress, verkeerd voedingspatroon).
Wat palaveren was wist ik wel (niemand Pirates of the Caribbean gezien?), de redenatie vind ik niet slecht, alleen de eindoplossing lijkt me erg rigoreus...
katiavl schreef:detour schreef:je blijft maar in je DNA hangen; alsof alles bepaald wordt door interne factoren; je kunt het dier nooit los van zijn omgeving zien, dat zul je toch met me eens, zijn neitwaar? Enneh,, als onze paarden van de wilde afstammen, zouden ze het slechte toch in hun DNA moeten hebben? Heb je nou nog een linkje van je onderzoek, Anneve???
Omdat het één belangrijke link kan zijn, waarom zou het dan genegeerd moeten worden? evenals de mogenlijke trigger die huisvesting vormt. Waarom tunnelvisie op huisvesting, als genetica mogenlijk hand in hand gaat. De eindoplossing moet uiteindelijk gezocht worden. En die kan alleen maar gevonden worden als er naar alle oorzaken gezocht word.
Of om te bewijzen dat stallen per definitie slecht is?
Nadya schreef:Anneve, jij benadert paarden (en mensen) vast niet erg holistisch of zie ik dat verkeerd?
katiavl schreef:Maar wat heeft de holistische wetenschap met genetica te maken? Die link snap ik niet
detour schreef:Nadya schreef:Anneve, jij benadert paarden (en mensen) vast niet erg holistisch of zie ik dat verkeerd?
Anneve houdt zich bezig met wetenschap en voor een hoop wetenschappers is hilisme maar vage materie!![]()
Zonde trouwens, kan zo mooi samengaan, reguliere en holistische of homeopatische zorg (beetje offtopic).
detour schreef:Dat vind ik ook, nadya, en ookal is MvD een wetenschapper, ze heeft juist door het kijken naar het gedragspatroon in het geheel dingen ontdekt die imo erg van belang zijn. Dus terwijl de wetenschappers elkaar verder trachten te overtuigen hoop ik dat zji wat gaat breiken in praktische zin en dat het paard in NL het beter gaat krijgen!
detour schreef:katiavl schreef:Maar wat heeft de holistische wetenschap met genetica te maken? Die link snap ik niet
Waarom moet het een het ander uitsluiten en waarom wordt er niet ingegaan op het welzijn van de dieren? waarom 1 detail als DNA terwijl (als je MvD 's artikel goed leest) MvD met veel meer gegronde argumenten komt, veel breder is georienteerd en al jaren deskundig is op dit vlak???
KOm haar dan tegemoet, zoek contact en vraag haar in hoeverre ze zelf onderzoek naar DNA heeft gedaan en of je iets voor haar kunt zijn, of je iets kunt toevoegen!