***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:15

idd de dieren zijn de dupe, daar heb je gelijk in...maar niet door mij...

En gallen?
Jij vraagt dat je je aan moet melden, nou dan krijg je antwoord daarop..dan niet naar de bekende weg vragen zou ik zeggen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:20

runningkawa schreef:
Ik heb me al aangemeld voor opvang, ruime stal(len) met grote weide.
Maar daar krijg je niks op terug. Niet eens een berichtje we hebben genoeg plaatsen op het moment oid.
Gewoon niks....

Gewoon de verkeerde aan de telefoon gehad....misschien je adres en telefoonnummer niet duidelijk opgeschreven en de hele DB deugt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:23

lezen slimmerik
niet alleen hierdoor, maar dat lees je niet
Laatste keer ook voor de niet lezers

En nee, kan mijn eigen telefoon nummer en adres niet onthouden en ook niet goed schrijven...diverse keren....

En ik zeg nergens hele DB, maar wel dat voor mij de koek op is...en ja das mijn mening en ervaring door de jaren heen...helaas.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:30

slimmerik schreef:
Gewoon de verkeerde aan de telefoon gehad....misschien je adres en telefoonnummer niet duidelijk opgeschreven en de hele DB deugt niet.

Dit gaat niet over eigen ervaringen, tenminste niet in mijn posten.
Dit gaat over mensen (waaronder mijzelf) die er jarenlang zelf midden ingezeten hebben en dus ook jarenlang zich keihard ingezet hebben voor de dierenbescherming.
Dat heeft niets te maken met een verkeerde aan de telefoon gehad hebben, of een iemand tegenkomen die weinig tot geen verstand heeft van dieren....

Verder zeg ik ook niet dat de mensen die nog niet deze keerzijde meegemaakt hebben fout zijn, of dom, heb zelf ook veel te lang op de roze wolk gezeten.
Vooral het feit dat de bankrekening zo hoog was en er met dat bedrag weinig tot niets gedaan werd voor dieren heeft mij de ogen geopend.
En de vrijwilligers die met hooguit een EHBO diploma voor dieren denken dat ze experts zijn op dierenwelzijn.

En dan zal ik me verder maar stil houden over de extreem linksen waarvan hun afkeer tot mensen het wint boven het welzijn van de dieren....

En nu vind ik het echt genoeg geweest, het is niet mijn bedoeling hier om mensen uit hun droom te helpen want ik weet donders goed dat je dat zelf moet ondervinden.
Wel vind ik het dieptriest dat een anonieme post van een willekeurige inspecteur als betrouwbare bron wordt gezien en zelfs voor een aanpassing in de topictitel zorgt.

Zolang we hier in Nederland geen proffessionele instantie voor dieren krijgen met goed opgeleide mensen die gewoon in dienst komen van die instantie zal het altijd droevig gesteld blijven in Nederland vwb dierenbescherming en dierenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:34

Citaat:
En nu vind ik het echt genoeg geweest, het is niet mijn bedoeling hier om mensen uit hun droom te helpen want ik weet donders goed dat je dat zelf moet ondervinden.
Wel vind ik het dieptriest dat een anonieme post van een willekeurige inspecteur als betrouwbare bron wordt gezien en zelfs voor een aanpassing in de topictitel zorgt.

Zolang we hier in Nederland geen proffesionele instantie voor dieren krijgen met goed opgeleide mensen die gewoon in dienst komen van die instantie zal het altijd droevig gesteld blijven in Nederland vwb dierenbescherming en dierenwelzijn.

Juist!!!

Helemaal eens met het eerste
Om eerlijk te zijn wordt hier imo de "mod" functie van editen van berichten misbruikt...
Wij kunnen hier verder ook niet anoniem posten...
Gewoon net zo'n een ervaring en mening als van de andere dat bericht.
Maar wij moeten eens een pb openbaar maken... Bloos
Maar goed...zal het daar verder niet over hebben...

2e is gewoon waarheid als een Koe

En gaat nu slaapjes doen Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:37

Oh uiteraard wordt het misbruikt hoor Ja Om bokkers op te hoogte te houden. (Waar jullie uiteraard weer smullend op reageren Knipoog )

Iedereen hier op Bokt is anoniem, het is up to you of je die anoniemiteit wilt gebruiken.
Als ik sommige reacties hier zie dan geef ik deze persoon ook helemaal gelijk. Tja, jullie reacties waren ook eigenlijk wel een beetje voor de hand liggend Bloos

Ik denk dat de dierenliefhebbers hier blij moeten zijn dat er uberhaupt nog mensen zijn die zich in willen zetten, want met dit soort commentaar was ik wel 2 keer na gaan denken Pff, en wat te denken van schaduwaccounts hier op Bokt, zijn die ook dieptriest? Komt op precies hetzelfde neer hoor Lachen

Erg jammer dat mensen ieder topic over dit soort dingen weer misbruiken om hun gal te spuwen Dat jullie het er niet mee eens zijn, best! Ja Dat jullie andere ervaringen hebben.. best Ja Maar probeer dat niet bij iedereen door de keel te drukken. Probeer aan de beesten te denken waar de DB WEL op tijd was, en waar WEL wat aan werd gedaan. 15 mensen in een heel land is weinig, en met een wet die niet achter je staat moet je het dan maar zien te mannen? Ga er maar aan staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:41

Voor een SA krijg je ook een ow en account wordt gesloten
Voor plaatsen van een PB krijg je ook een OW

En hou eens op met dat gedoe over gal spuwen, doe jezelf ook, alleen dan met alleen maar positieve berichten.
Een topic editen omdat dat jou aanstaat is niet opjectief als lid nieuws redactie.
Zeker omdat dit gewoon een ervaring is van een lid die kan kiezen mee doen in de discussie of niet.
Zoniet, jammer dan. Eigen keuze.
Wij maken er toch ook geen SA voor aan?

maar nogmaals, daar ga ik verder niet op in, mag hopen dat je dat zelf ook wel kunt inzien Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:42

Nee hoor, voor een aangevraagde SA krijg je geen OW. Dit was ook besproken.
Pardon? Dit topic is niet ge-edit omdat het mij niet aanstaat. Zou je dat willen onderbouwen?

Ik heb ook gezegd dat er dingen zijn waar ik het niet mee eens ben, maar relativeren is ook een kunst hoor. Je hebt al eerder gezegd dit topic met rust te laten, doe dit dan ook Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:43

runningkawa schreef:
Om eerlijk te zijn wordt hier imo de "mod" functie van editen van berichten misbruikt...
Wij kunnen hier verder ook niet anoniem posten...
Gewoon net zo'n een ervaring en mening als van de andere dat bericht.
Maar wij moeten eens een pb openbaar maken... Bloos
Maar goed...zal het daar verder niet over hebben...

2e is gewoon waarheid als een Koe

En gaat nu slaapjes doen Lachen

Tja en dan gaan we maar op de man spelen.... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:44

Of dit besproken is kunnen wij niet ruiken
En dan had die persoon toch gewoon een geldig SA kunnen aanmaken (die overigens nog nooit verleend is voor zoiets zover ik me herriner)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:45

Schaduwaccounts zijn toch verboden? Tenzij aangevraagd bij het modteam?
Is deze post goedgekeurd door het modteam en ook de beslissing dat het een "officiële update" is?
Wordt Bokt tegenwoordig zo partijdig?

Dit heeft niets met gal spugen te maken.
Zet je ook update in de titel gezet als een van de ex-inspecteurs zijn verhaal komt doen en dat verhaal niet overeen komt met het verhaal van deze "anonieme" inspecteur (waarvan niemand weet of hij/zij dat zelfs wel is?). Je moet nu natuurlijk wel ja zeggen.

Daar bovenop maak je nu een opmerking die je absoluut niet kunt maken!
Waar haal je het lef vandaan om te beweren dat ik (of de anderen) zich niet inzetten voor dierenwelzijn? Misschien wel veel meer dan die anonieme bron van jou!

En dit was echt mijn laatste post in dit topic.
Dit heeft geen enkele zin als mensen met meer macht het topic naar hun eigen hand gaan zetten.
Veel succes ermee!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:45

Zou je nog even willen uitleggen waarom ik niet objectief zou zijn met het aanvullen van informatie nadat er zelfs om een reactie is gevraagd van jullie? Daar denk je dan uitleg aan te geven zeg Lachen

Voor beide partijen.
Daarbij heb ik helemaal niet gezegd dat jullie je niet inzetten voor dierenwelzijn. Het zou juist mooi zijn wanneer we deze frustratie met zijn allen daarin omzetten Haha!

Maar goed, voor sommige mensen is het nooit goed. Ik heb als taak om het topic uptodate te houden.

Wil je het niet lezen, dan zit er nog een kruisje rechtsboven hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:47

Cayenne schreef:
Nee hoor, voor een aangevraagde SA krijg je geen OW. Dit was ook besproken.
Pardon? Dit topic is niet ge-edit omdat het mij niet aanstaat. Zou je dat willen onderbouwen?

Ik heb ook gezegd dat er dingen zijn waar ik het niet mee eens ben, maar relativeren is ook een kunst hoor. Je hebt al eerder gezegd dit topic met rust te laten, doe dit dan ook Lachen

Ik heb mijn mening herzien, kan ook
blijf in dit topic... Tong uitsteken

De titel is ge-edit na een bericht dat in jou straatje past.
Is geen update, maar gewoon een ervaring en mening van een bokker die niet het lef heeft zelf te posten.
Net zoveel mening als dat bijv pluck en ik hebben...alleen aan de andere kant.

Een update is iets als, de uitspraak tegen de eigenaar is... of zoiets

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:49

Nee, het is ge-edit omdat het gevraagd werd door iemand anders (niet de inspekteur in dit geval), dus hoe kom je erbij dat het in mijn straatje past? Kun jij door mijn beeldschermpje kijken?

Er is een update neergezet omdat er meer uitleg werd gegeven over de situatie.
Dat is al vaker in topics gedaan, en dus helemaal niet nieuw.

Nogmaals, er zit ook een kruisje rechtsboven hoor. Gebruik ik ook weleens Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:50

De mening van iemand die nog bij de dierenbescherming werkt is niet bepaald objectief te noemen natuurlijk. Clown
Alsof die de beerput open gaat trekken en verteld wat er werkelijk gaande is.
De mening van een inspecteur (waarvan niemand kan achterhalen of hij/zij dat werkelijk is) is geen update maar gewoon een bericht van een bokker die anoniem wil blijven.

En mogen we er nu over ophouden.
Jij krijgt je zin: de dierenbescherming is fantastisch! Mensen stort zoveel mogelijk op de rekening van de dierenbescherming, wordt hun bankrekening weer lekker hoog en zijn ze straks weer de rijkste vereniging van Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:52

en daar kun jij ook op klikken.... (en daar heb je dus geedit zonder dat in beeld aan te geven)

omdat wij steeds alleen maar positief mogen zijn en op negatief jij dat afdoet als galspuwen en klik maar op kruisje en dat soor niet horende uitspraken

dat is geen update, maar wat geleuter van iemand die zelf niet post en nu niet bepaald een neutraal beeld heeft
Dus simpelweg een pb openbaar knallen...

maar gaat nu slapen...dit is nogal oftopic

idd ThePast03
ze zijn geweldig en super en fantastisch en alleen maar goeds en redden elk aangegeven dier Ja

droom lekker allemaal...niet wakker worden....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:53

Nee, er werd gevraagd naar de andere kant van het verhaal, ook door de tegenstanders. Nou, hierbij deze dus Haha!
Ik vraag me trouwens af waarom er dan niet zo van de toren werd geblazen in andere topics? Verward (waar gewoon hetzelfde werd gehandeld en ik zie nu ook dezelfde mensen voorbij komen Clown )

Ik heb nooit gezegd dat de DB fantastisch is hoor, maar dat mag je best zo opvatten. Alles voor de dieren dan maar Haha!

Welterusten Doei, doei Ik duik er ook in.
En RK, wanneer jij denkt dat ik iets naar mijn hand heb ge-edit mag je van mij Temmen hoor Lachen Dat geldt voor iedereen, graag zelfs! Ik word graag op mijn fouten gewezen Lachen (Nou zie ik uberhaupt niet hoe ik een het sluiten van een topic via Firefox kan editten maar goed Haha! )

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:14

ik ben allang bij dat er zoiets als de DB is en ik geloof ook wel dat het niet makkelijk zal zijn met wetgeving en alles.. Wat mij betreft is de DB wel degelijk nuttig geweest voor allerhande dieren, anders had ik nu nooit mijn lieve katje gehad.

Die mensen zijn toch wel even berijdt het moeilijke pad te kiezen in welzijn voor de dieren en dat vind ik toch best bewonderingswaardig. Laat iedereen die commentaar heeft maar lekker zelf op pad gaan en het beter doen, zal ze vast vies tegen vallen dat het niet zo gemakkelijk is...

de DB zal vast wel fouten maken, daar zijn het immers mensen voor..

en nog iets.. is het nou zo nodig om je mening door te drammen? vind dat nergens op slaan.. Is je goedrecht dat je de DB niet kan uitstaan, maar naar 1x die boodschap verkondigen is het wel duidelijk hoor, hoeft niet zo ongelovelijk vaak herhaald te worden..

Katja

Re: *-UPDATE-* Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:20

runningkawa schreef:
jammer dat men niet gewoon een bericht plaats onder eigen naam, beetje laf, niemand kan ip's zien (behalve mods) of een adres achter halen
Een ip is natuurlijk niet de enige manier om iemand te traceren sommige mensen geven een hoop van zichzelf weg in hun berichten.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:30

Verschrikkelijk zeg!
Laat ze dat dier helpen in plaats van zo toe gaan staan kijken en filmen!
Echt vrezelijk! Sommige mensen ook... Boos!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:36

Ehm... sorry hoor.. op zich is hier een interessante discussie gaande.. maareh.. zijn we niet inmiddels soort van offtopic in een discussie beland die niet zo heel veel meer te maken heeft met het oorspronkelijke topic... ??? Is het misschien een idee om ergens anders verder van gedachten te wisselen...?

Anoniem

Re: *-UPDATE-* Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:51

Katja schreef:
runningkawa schreef:
jammer dat men niet gewoon een bericht plaats onder eigen naam, beetje laf, niemand kan ip's zien (behalve mods) of een adres achter halen
Een ip is natuurlijk niet de enige manier om iemand te traceren sommige mensen geven een hoop van zichzelf weg in hun berichten.

Dan hebben ze de keuze om te reageren, of niet Lachen
Net als elke andere bokker Lachen
Om dan je bericht te laten plaatsen door iemand van de nieuwsredactie als zijnde update?
Gewoon een mening van die persoon, waarin bijv het laatste stukje gebasseerd is op eigen interpretatie zonder verder info te weten wat mensen al allemaal gedaan en gezien hebben Lachen
Dus niet erg netjes en totaal geen update waarde Lachen

Verder ben ik het helemaal met joy eens dat dit nogal of topic is.

En ik krijg de hele tijd dit liedje in mijn kop:

Droom maar van de overwinning, en de zege
Droom maar van uw mooie vredesideaal
...Droom maar dat het u wel lukken zal ditmaal

Meneer de president, slaap zacht!

Doei, doei

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:59

Ik ben het met RK eens dat de laatste alinea niet erg netjes is. Die had van mij best aangepast mogen worden of er uit gehaald worden. Dat is puur op de man spelen. Iedereen weet op wie er gedoelt werdt met die alinea. Voor de rest heb ik er helemaal geen problemen mee om zo anoniem een ervaring van deze situatie te plaatsen. Het gaat ook om dit geval. Niet om al die andere gevallen. Als je daar over wil praten kan je ook een andere topic openen.

Wat mij en vele andere met mij tegen het borst stuit is dat er gewoon wordt gefilmd en niks wordt gedaan. Dat kan dan 1 min zijn geweest, maar dat is dan wel 1 min te lang. Je had ook andere dingen kunnen ipv staan te wachten op het stro met je armen over elkaar.

Dat is waar het om gaat,niet over andere gevallen. Dit paard en deze situatie. In amerika zijn ze wat dat betreft een stuk strenger

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:03

WinBinChes schreef:
Ik ben het met RK eens dat de laatste alinea niet erg netjes is. Die had van mij best aangepast mogen worden of er uit gehaald worden. Dat is puur op de man spelen.

Op de man spelen?? Dát kan ik er niet uithalen hoor.

Citaat:
Spijtig, uiteindelijk weer tenkoste van de dieren, zoals bijv. de mensen die zeggen geen donaties meer aan de DB te doen, krijg daar een beetje het gevoel bij van "omdat ik niet mee mag spelen" ik zou zeggen, grow up en ga eerst eens het minder plezante veldwerk doen. Dan kun je meepraten, en weet je waarover je het hebt.

Wel wordt er door enkele mensen op de man gespeeld richting Cayenne .....puur persoonlijke aanval.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:28

Citaat:
de mensen die zeggen geen donaties meer aan de DB te doen,
Ik wel.

Maar daar wil ik het helemaal niet over hebben. Er wordt hier meer op de man gespeeld. Maar dat zal je op een forum helaas altijd wel houden. Topic gaat niet over de DB of andere zaken, maar over dit paard en zijn eigenaar. Als je wat te zeggen hebt tegen bepaalde personen, doe dat via PB. Doe ik ook, niet heel bokt hoeft mee te genieten.