Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
myxlea schreef:Je weet niet eens zeker of het echt is gebeurt!!!
Je trekt al een conclusie terwijl nog niemand weet wat er nou echt is gebeurt..
IceQueen schreef:Ik sta op de stal waar dit alles is gebeurd en moet helaas zeggen dat het echt gebeurd is. Hij heeft deze jaarling behoorlijk toegetakeld. Gelukkig is het goed afgelopen......en loopt de jaarling weer vrolijk in het land. De smid staat er bij ons in de buurt om bekend niet al te vriendelijk om te springen met lastige paarden. Het zijn ook meiden bij mij van stal die hem hebben aangegeven
IceQueen schreef:en loopt de jaarling weer vrolijk in het land.
Helma_Edda schreef:IceQueen schreef:Ik sta op de stal waar dit alles is gebeurd en moet helaas zeggen dat het echt gebeurd is. Hij heeft deze jaarling behoorlijk toegetakeld. Gelukkig is het goed afgelopen......en loopt de jaarling weer vrolijk in het land. De smid staat er bij ons in de buurt om bekend niet al te vriendelijk om te springen met lastige paarden. Het zijn ook meiden bij mij van stal die hem hebben aangegeven
maar waarom hadden die meiden die hem hadden aangegeven, (als het waar is) dan niet foto's gemaakt van hoe die smid het paard sloeg met een hamer? dan zouden er tenminste echte bewijzen zijn
Sammie schreef:IceQueen schreef:en loopt de jaarling weer vrolijk in het land.
Hoeveel levens heeft dat beest?
Half dood? Dood? Zwaargewond? Niks aan de hand? Kritiek? Op de kliniek?
Sammie schreef:IceQueen schreef:en loopt de jaarling weer vrolijk in het land.
Hoeveel levens heeft dat beest?
Half dood? Dood? Zwaargewond? Niks aan de hand? Kritiek? Op de kliniek?
Citaat:Om het paard te kunnen bekappen maakte de smid gebruik van een ‘kluistertouw’ dat bedoeld is om te voorkomen dat het dier naar achteren trapt. Het touw wordt vastgemaakt aan een achterbeen van het paard, waarna het onder de buik door aan de hals wordt geknoopt. Het dier staat dan dus op drie benen, waarna het met een zijde tegen een muur wordt gedrukt.
runningkawa schreef:topic krijgt wel hele rare wendingen
Apple schreef:Hoe komt het uberhaubt dat een paard omvalt tijdens bekappen? Dat is wat apart.
runningkawa schreef:topic krijgt wel hele rare wendingen
Kimberley77 schreef:IceQueen, heb jij gezien of de verwondingen overeen kunnen komen met verwondingen aangericht door de mens? Ok, ik weet dat dat vrij moeilijk te beoordelen is door niet veeartsen en in sommige gevallen is het voor hen ook zelfs moeilijk te bepalen...
De hoefsmid staat bekend als een niet al te vriendelijke man als het lastige paarden betreft, maar dat zijn verhalen he, zijn er meer mensen met slechte ervaringen die een lastig/moeilijk/angstig paard hebben?
Weet je, ik kan af en toe op mn 29e een enorme penny zijn, maar mag er toch van uit gaan dat de meiden bij jou op stal wel het verschil kunnen zien tussen een corrigerende tik of mishandeling?
myxlea schreef:Kimberley77 schreef:IceQueen, heb jij gezien of de verwondingen overeen kunnen komen met verwondingen aangericht door de mens? Ok, ik weet dat dat vrij moeilijk te beoordelen is door niet veeartsen en in sommige gevallen is het voor hen ook zelfs moeilijk te bepalen...
De hoefsmid staat bekend als een niet al te vriendelijke man als het lastige paarden betreft, maar dat zijn verhalen he, zijn er meer mensen met slechte ervaringen die een lastig/moeilijk/angstig paard hebben?
Weet je, ik kan af en toe op mn 29e een enorme penny zijn, maar mag er toch van uit gaan dat de meiden bij jou op stal wel het verschil kunnen zien tussen een corrigerende tik of mishandeling?
Geloof me, meiden kunnen zich enorm aanstellen en van een mug een olifant maken (doe ik zelfs soms ook) Dus tja...
Citaat:ja idd, maar ik houd me even onpartijdig, totdat iemand met een heel goed argument komt want ik heb echt geen idee wie ik moet geloven