Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Re: Hoefsmid mishandelt jong paard tijdens bekappen -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:32

Je weet niet eens zeker of het echt is gebeurt!!!
Je trekt al een conclusie terwijl nog niemand weet wat er nou echt is gebeurt..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:32

myxlea schreef:
Je weet niet eens zeker of het echt is gebeurt!!!
Je trekt al een conclusie terwijl nog niemand weet wat er nou echt is gebeurt..

En dat willen we natuurlijk wel graag weten.....

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:33

Daarom.. maar daarom hoeft er nog geen conclusie te worden getrokken dat hij het paard heeft mishandeld..

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:33

Ik sta op de stal waar dit alles is gebeurd en moet helaas zeggen dat het echt gebeurd is. Hij heeft deze jaarling behoorlijk toegetakeld. Gelukkig is het goed afgelopen......en loopt de jaarling weer vrolijk in het land. De smid staat er bij ons in de buurt om bekend niet al te vriendelijk om te springen met lastige paarden. Het zijn ook meiden bij mij van stal die hem hebben aangegeven

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:36

IceQueen schreef:
Ik sta op de stal waar dit alles is gebeurd en moet helaas zeggen dat het echt gebeurd is. Hij heeft deze jaarling behoorlijk toegetakeld. Gelukkig is het goed afgelopen......en loopt de jaarling weer vrolijk in het land. De smid staat er bij ons in de buurt om bekend niet al te vriendelijk om te springen met lastige paarden. Het zijn ook meiden bij mij van stal die hem hebben aangegeven

maar waarom hadden die meiden die hem hadden aangegeven, (als het waar is) dan niet foto's gemaakt van hoe die smid het paard sloeg met een hamer? dan zouden er tenminste echte bewijzen zijn
Laatst bijgewerkt door Xnorp op 31-07-07 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:36

IceQueen schreef:
en loopt de jaarling weer vrolijk in het land.

Hoeveel levens heeft dat beest?

Half dood? Dood? Zwaargewond? Niks aan de hand? Kritieke toestand? Op de kliniek?

In die fases is dit beestje al geweest? Hij geneest wel snel Clown
Laatst bijgewerkt door Sammie op 31-07-07 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:37

Helma_Edda schreef:
IceQueen schreef:

maar waarom hadden die meiden die hem hadden aangegeven, (als het waar is) dan niet foto's gemaakt van hoe die smid het paard sloeg met een hamer? dan zouden er tenminste echte bewijzen zijn

Idd... ik vind het nog steeds héél raar hoor.... echt waar.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:37

Sammie schreef:
IceQueen schreef:

Half dood? Dood? Zwaargewond? Niks aan de hand? Kritiek? Op de kliniek?

vrolijk in het land

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:38

Sammie schreef:
IceQueen schreef:

Half dood? Dood? Zwaargewond? Niks aan de hand? Kritiek? Op de kliniek?

ik weet ook niet meer wat ik moet geloven

Ashley__

En daar heb je het zoveelste verhaal. Hij loopt vrolijk in het land, staat op de kliniek, is dood...tsja.....

randalinpony

Quote openingspost LID:

Citaat:
Om het paard te kunnen bekappen maakte de smid gebruik van een ‘kluistertouw’ dat bedoeld is om te voorkomen dat het dier naar achteren trapt. Het touw wordt vastgemaakt aan een achterbeen van het paard, waarna het onder de buik door aan de hals wordt geknoopt. Het dier staat dan dus op drie benen, waarna het met een zijde tegen een muur wordt gedrukt.

Feitelijk onmogelijk: als je een achterbeen zó opbind, wordt bekappen alleen maar moeilijker voor jezelf, je trekt zo het achterbeen ónder het paard, en het paard kan zo echt niet lang blijven staan.
Bovendien wordt een paard bij kluisteren niet op drie benen gezet, en nog wat: hoe wil je zo zijn voorbenen bekappen?

Misschien sloeg dit paard wel en wilde de (oudere) smid geen problemen krijgen bij de achterbenen bekappen, dat kan.
Bij normaal kluisteren kan een paard normaal op vier benen staan, hoor. Of dacht je dat een merrie met een opgebonden achterpoot het gewicht van een hengst kan dragen zonder om te vallen?

Zijn er van het kluisteren ook fotos?

Maar ik heb hier al eerder een vraag over gesteld: aangezien de LID meeleest, willen ze misschien wel antwoord geven? Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:39

Idd, een paard kan toch niet op 2 benen staan als hij bijvoorbeeld een voorhoefje aan het bekappen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:39

topic krijgt wel hele rare wendingen

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:40

Idd..

Xnorp

runningkawa schreef:

idd

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:40

IceQueen, heb jij gezien of de verwondingen overeen kunnen komen met verwondingen aangericht door de mens? Ok, ik weet dat dat vrij moeilijk te beoordelen is door niet veeartsen en in sommige gevallen is het voor hen ook zelfs moeilijk te bepalen...
De hoefsmid staat bekend als een niet al te vriendelijke man als het lastige paarden betreft, maar dat zijn verhalen he, zijn er meer mensen met slechte ervaringen die een lastig/moeilijk/angstig paard hebben?
Weet je, ik kan af en toe op mn 29e een enorme penny zijn, maar mag er toch van uit gaan dat de meiden bij jou op stal wel het verschil kunnen zien tussen een corrigerende tik of mishandeling?

KarinvdM

Apple schreef:
Hoe komt het uberhaubt dat een paard omvalt tijdens bekappen? Dat is wat apart.

Een enter? Ach, die zijn soms erg lastig hoor en ze laten zich soms zo vallen. Ik heb er ook zo eentje gehad.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:41

runningkawa schreef:

Omdat iedereen alles voor zoete koek aanneemt en vervolgens van alles gaat roepen...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:42

Kimberley77 schreef:
IceQueen, heb jij gezien of de verwondingen overeen kunnen komen met verwondingen aangericht door de mens? Ok, ik weet dat dat vrij moeilijk te beoordelen is door niet veeartsen en in sommige gevallen is het voor hen ook zelfs moeilijk te bepalen...
De hoefsmid staat bekend als een niet al te vriendelijke man als het lastige paarden betreft, maar dat zijn verhalen he, zijn er meer mensen met slechte ervaringen die een lastig/moeilijk/angstig paard hebben?
Weet je, ik kan af en toe op mn 29e een enorme penny zijn, maar mag er toch van uit gaan dat de meiden bij jou op stal wel het verschil kunnen zien tussen een corrigerende tik of mishandeling?

Geloof me, meiden kunnen zich enorm aanstellen en van een mug een olifant maken (doe ik zelfs soms ook Tong uitsteken ) Dus tja...

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:44

myxlea schreef:
Kimberley77 schreef:

Geloof me, meiden kunnen zich enorm aanstellen en van een mug een olifant maken (doe ik zelfs soms ook Tong uitsteken ) Dus tja...

ja idd, maar ik houd me even onpartijdig, totdat iemand met een heel goed argument komt Knipoog want ik heb echt geen idee wie ik moet geloven

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:46

Nogmaals, de versies hier van "deze smid zou zoiets nooit doen" kloppen van geen kant.
Dat roepen ze ook altijd van verkrachters "het was altijd zo'n leuke man, die doet zoiets niet"
Misschien een beetje rare vergelijking, maar de mens zit ingewikkelder in elkaar dan jij denkt.

De LID heeft inderdaad foto's, en het paard leeft nog!!.
De verhalen dat hij overleden is zijn onzin, maar de verhalen dat het een roddel is en dat het paard koliek had en helemaal niet in elkaar is geslagen is ook onzin. De LID heeft foto's en bewijs genoeg. Lijkt mij dat er ook DA verklaringen zijn.

Deze man zat gewoon hartstikke fout, en als er mensen zijn die gewoon niet willen geloven dat hij fout zat, het zij zo, maar dat is dus eigenlijk gewoon je kop in het zand steken Lachen

@Myxlea, sorry meid maar je verhaal klopt van geen kant. Op deze manier komen er dus roddels en foute verhalen de wereld in. Graag eerst de volgende keer feiten plaatsen voordat er vanalles langs elkaar heen gaat lopen Anders kun je morgen de LID bellen en het verhaal zelf nog een keer horen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:47

Nou daarom vraag ik het ook, niet om het artikel in twijfel te brengen, ,maar omdat wat ik zielig kan vinden een ander niet zielig vind, wat de 1 mishandeling vind, kan voor de ander heel normaal gedrag zijn en ga zo maar door.
Een tik is prima als een dier vervelend is, ware het niet dat het hier om een jaarling gaat welke best weleens angst kan hebben en dan zou ik persoonlijk niet eens een tik uitdelen, maar vertrouwen geven..mocht het dier wel lastig zijn en happerig etc, dan kan die een tik op de neus verwachten bv..ja van een penny als ik Knipoog
dus wat voor jaarling het is, is al de vraag, is het dier gewend aan de hoefsmid etcetc...bljf het wel een vreemd fenomeen vinden het dier te kluisteren ipv een uurtje extra ervoor uit te trekken om die hoefjes te doen, als je ongeduldig bent had je een ander beroep moeten kiezen..
Vooralsnog wacht ik het volgende nieuwsbericht af met de resultaten en bevindingen van de VA en LID etc...voor mij geen zelfgecreeerde tussenweg uit de verhalen..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:49

EDIT: daarom haalde ik Dutreaux ook aan Cayenne Knipoog is dit de eerdere verklaring van de LID of heb je net weer bericht van ze gehad Cayenne?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:50

Domme vraag vast Bloos Waar staat LID voor Nagelbijten / Gniffelen ?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:50

Citaat:
ja idd, maar ik houd me even onpartijdig, totdat iemand met een heel goed argument komt want ik heb echt geen idee wie ik moet geloven

Dat is zo ook onmogelijk te bepalen... Lachen

Cayenne, de vraag is wat er precies op de fotos te zien is.
En wat alleen door die meiden die aangifte gedaan hebben, is verteld, aangezien er hier ook ergens te lezen is dat er al een soort discussie gaande was tussen smid en meiden.

Laat ik het zo zeggen, ik denk dat dit verhaal inderdaad allerlei kanten heeft die wij nog niet kennen. Ben wel benieuwd naar het verdere verloop.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 31-07-07 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt