Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:46

Sim0ne schreef:
_likepink_ schreef:
even terug op anky.anky is begonnen in de b.en sommige andere hebben een hoger paard gekocht dus lijkt het mij dta anky niet zo omgaat en de andere wel omdat ze wrascheinlijk zooo hoog de TOP SPORT willen bereiken.
(lijkt mij dan)

Sorry, maar dit stukje is echt onleesbaar... Wat bedoel je? En hoe weet jij hoe Anky haar paarden traint, ben je er wel eens bij geweets?

ik bedoelde dat anky in b is begonnen en dta het mij leek dta ze in haar trainingen geen paarden dubbel vouwt ect.en dat sommige mensen al een hoger paard hebben gekocht en die dit soort dingen doen.(niet iedereen)

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:47

Wat wil deze amazone in godsnaam bereiken? Ik kan me moeilijk indenken dat zij op andere momenten met respect voor paarden kan omgaan. Deze foto's getuigen van NUL respect voor het paard in het algemeen en getuigen van weinig of geen inzicht in paarden. Blijkbaar probeert zij het machtsspel met het paard te winnen en zet daar alle grove middelen voor in... Zielig voor haar dat ze het zo doet en ontzettend zielig voor het paard... Krijg er gewoon een afkeer van... Bah!!

Vrees eigenlijk wel dat zulke praktijken niet alleen bij haar gezien worden.... Toch goed dat hier een signaal gegeven wordt dat deze praktijken echt niet door de beugel kunnen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:53

Ulissa schreef:
Alsof die methodes zoveel van elkaar verschillen. Slapen

Dat vind ik nogal een beschuldiging, zonder bewijs te overleggen.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:54

wat ik gewoon zo erg vind van die foto is dat ze hem zo in de buiging wil trekken maar aan de andere kant zit ie ook nog vast met een bijzet.... dus hij kan helemaal niet zover buigen oehh dat moet zo zeer doen Verdrietig

maar niet meer over nadenken Bloos

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:55

Mausie schreef:
Vrees eigenlijk wel dat zulke praktijken niet alleen bij haar gezien worden.... Toch goed dat hier een signaal gegeven wordt dat deze praktijken echt niet door de beugel kunnen.

Daar ben ik idd ook bang voor. Juist daarom is het goed dat zulke dingen openbaar gemaakt worden. Laat maar weten dat zoiets not done is!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:57

_likepink_ schreef:
ik bedoelde dat anky in b is begonnen en dta het mij leek dta ze in haar trainingen geen paarden dubbel vouwt ect.en dat sommige mensen al een hoger paard hebben gekocht en die dit soort dingen doen.(niet iedereen)

[vertaalmode]Ik bedoelde dat Anky met haar paarden op B-niveau is begonnen en dat het mij leek dat ze in haar trainingen geen paarden dubbel vouwt en dergelijke. En ik bedoelde dat sommige mensen een paard kopen die al op een hoger niveau is, en met dit soort methoden proberen een goed resultaat te behalen.[/vertaalmode Nagelbijten / Gniffelen]

Ik denk niet dat er eerder met leerpaarden zo omgegaan zal worden dan met groene paarden. Ik denk dat deze omgang volledig vanuit de ruiter/amazone geinitieerd wordt, en dat het paard alleen invloed heeft op de gevolgen van deze omgang.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:02

Citaat:
Het gaat hier toch om de methode van die Christine -nog wat- en niet om Anky? Verschrikkelijk dat ze zo haar paarden moet behandelen, om het ''juiste'' resultaat te krijgen. Ik hoop dat ze nu ook zelf wel in ziet, dat dit dus niet de juiste oplossing is.

Het gaat er om welke enge, dieronvriendelijke en anatuurlijke praktijken er in de paardensport en met name door voorbeeldgevende topruiters worden gehanteerd. Laten we nu niet zo naief zijn dat deze misselijkmakende praktijken zich enkel tot Christine Wells beperken. Ook van Janssen, Van Grunsven en Gal zijn video's in de omloop waar de honden geen brood van lusten en de betrokken paarden liever ter plekke geeuthaniseerd hadden willen worden. Ook de beelden op deze video's zijn beslist geen momentopnames.

Anoniem

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:09

Even in de herhaling Lachen
Maya schreef:
Moderatoropmerking:
SVP ontopic naar de kwestie, het is niet echt relevant om er allemaal andere ruiters en combinaties bij te halen. Beperk je tot deze amazone.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:17

Hester schreef:
_likepink_ schreef:

[vertaalmode]Ik bedoelde dat Anky met haar paarden op B-niveau is begonnen en dat het mij leek dat ze in haar trainingen geen paarden dubbel vouwt en dergelijke. En ik bedoelde dat sommige mensen een paard kopen die al op een hoger niveau is, en met dit soort methoden proberen een goed resultaat te behalen.[/vertaalmode Nagelbijten / Gniffelen]

Ik denk niet dat er eerder met leerpaarden zo omgegaan zal worden dan met groene paarden. Ik denk dat deze omgang volledig vanuit de ruiter/amazone geinitieerd wordt, en dat het paard alleen invloed heeft op de gevolgen van deze omgang.

Volgens mij is mevrouw W. een pro die paarden van anderen rijdt, dat houd automatisch in dat zij bezig is met opleiden van dieren.

Mevrouw W. is internationale ruiter, subtopper wel te verstaan.
Wat de reden is van dit paard er zó doorheen halen is, weten we niet, misschien is dit een onhandelbare rotbok die door de eigenaar is gebracht om even 'bijgepeerd' te worden. (Maar zelfs dan, er zijn mensen die dit soort paarden zonder dit soort geweld weer aan de gang krijgen, en zonder dat het dier zulke fysieke risicos loopt: steigeren als je kop zo vast zit, levensgevaarlijk!)

Maar naar wat ik op dat duitse forum heb gelezen van o.a. een voormalig stalmedewerkster, is dat dit voor haar de normale gang van zaken in een training is.

Daar lopen de rillingen je van over de rug...

Een oorzaak van dit soort geweld zou ik niet zo gauw kunnen geven, behalve dan dat het in 'hogere' kringen al jaren niet te tammetjes toegaat.
En dat juist in de subtop veel dingen gebeuren die niet kunnen, is niet vreemd. Je bent ambitieus en het lukt maar niet...grrrrr

Hoe lang is het geleden dat bijv. Ruiters en Rechters verscheen, en dat Ernest van Loon in de Hoefslag te vuur en te zwaard het steeds meer opduikende handgebruik en hulpmiddelengebruik bestreed?
En hoe heeft dressuur zich sinds die tijd ontwikkeld? Ach gut

Misschien een idee om een nieuw topic te openen in hoeverre mevrouw. W een op zichzelf staand geval is? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:34

randalinpony schreef:
Hoe lang is het geleden dat bijv. Ruiters en Rechters verscheen, en dat Ernest van Loon in de Hoefslag te vuur en te zwaard het steeds meer opduikende handgebruik en hulpmiddelengebruik bestreed?
En hoe heeft dressuur zich sinds die tijd ontwikkeld? Ach gut

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Niet best.........

Citaat:
Misschien een idee om een nieuw topic te openen in hoeverre mevrouw. W een op zichzelf staand geval is? Lachen

Dat lijkt mij wel interessant........

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:51

Er gebeuren veel meer duistere zaken dan wij weten !!
De meeste prof ruiters hebben een eigen stal, alles (wat niet mooi voor het oog is) gebeurt achter gesloten deuren. Geen mens die mee mag/kan kijken.
Deze mevrouw in kwestie heeft geen eigen stal, en is erg "ondoordacht" bezig om dit telkens onder de ogen van de ander pension klanten te doen. Ik wil dit rijden helemaaaaal niet goed praten ( ik ben hier ook erg op tegen, de meeste problemen moet je met rust en gedult oplossen), ik wil alleen maar aangeven dat in de hogere sport veel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:54

Bloos!
Arm beest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:12

MissJ schreef:
Mausie schreef:

Daar ben ik idd ook bang voor. Juist daarom is het goed dat zulke dingen openbaar gemaakt worden. Laat maar weten dat zoiets not done is!

Precies, compleet met naam en al! Ja

Vind het echt vreselijk, maar ben ook bang dat het meer voorkomt.. Ja

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:19

Boos! Boos! Boos! Wat een vreselijk K u t wijf is dit zeg, hier zijn gewoon geen woorden voor. Straffen heeft schijnbaar geen zin ze is, zoals ik gelezen heb, al een keer eerder gestraft....heeft schijnbaar niet geholpen. Jammer dat het paard niet achterover is gevallen of dat hij haar ergens op een paaltje heeft kunnen spiesen....handen en benen amputeren is volgens mij de enige oplossing voor dit soort wezens.

Trouwens diegene die t lef hebben gehad op t op film te zetten petje af voor hun...ze hebben me wel op een idee gebracht. Extreme duivel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 17:49

Toch vraag ik me af wat deze mevrouw als excuus gaat geven. Ik begrijp uit het artikel dat ze meerdere paarden zo rijdt Nagelbijten / Gniffelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:59

.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-07-07 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:00

Cayenne schreef:
Toch vraag ik me af wat deze mevrouw als excuus gaat geven. Ik begrijp uit het artikel dat ze meerdere paarden zo rijdt Nagelbijten / Gniffelen

indd me 2

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:18

Zo ga je toch niet met dieren om !
Gatverdamme Dat arme dier..Zou ik haar even lekker in de montrekken slaan en ga zo maar door?Dit vindt ik gewoon apseurt!Dom mens hoe durft ze!%$**@@ Boos! Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:41

lindenhofje schreef:
De meeste prof ruiters hebben een eigen stal, alles (wat niet mooi voor het oog is) gebeurt achter gesloten deuren. Geen mens die mee mag/kan kijken.
Deze mevrouw in kwestie heeft geen eigen stal, en is erg "ondoordacht" bezig om dit telkens onder de ogen van de ander pension klanten te doen. Ik wil dit rijden helemaaaaal niet goed praten ( ik ben hier ook erg op tegen, de meeste problemen moet je met rust en gedult oplossen), ik wil alleen maar aangeven dat in de hogere sport veel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Dat zijn pure speculaties. Je hebt daar geen bewijzen van en dit raakt dus kant nog wal....bovendien gaat dit topic over deze rijdster en niet over dingen die niet bewezen zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:56

Yakkes die foto's! Niet normaal meer Boos!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:09

Geweldig dat er iemand geweest is om dit vast te leggen.
Zou vaker moeten gebeuren.
Ben bang dat dit soort praktijken op veel plaatsen voorkomt en ben er helemaal voor om hetzelfde te doen bij deze dame...
Hiha give me my boots

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:17

Citaat:

Dat zijn pure speculaties. Je hebt daar geen bewijzen van en dit raakt dus kant nog wal....bovendien gaat dit topic over deze rijdster en niet over dingen die niet bewezen zijn.

Dat het speculaties zijn mag dan wel zo wezen maar ga maar eens naar een willekeurige wedstrijd bij de inrijbaan kijken. Dan zie je ook dierenmishandeling op en top! Mensen staan er vaak niet eens bij stil dat ze hun paard voor het minste of geringste op hun kop geven.Alle problemen los je met geduld op maar helaas hebben we dat niet want we moeten immers in no time aan de top staan. Of in ieder geval rederlijk meedraaien.
Dit soort mensen als Mevrouw W. zijn geen uitzondering, waren ze dat maar.
Ik hoop dat ze dit nu eens gaan gebruiken om iedereen wakker te schudden dat het nu anno 2007 echt tijd wordt dat we die middeleeuwse (hulp)middelen gaan boycotten. En wie wel een hulpstuk nodig heeft is geen paard waardig!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:19

Arm paardje.. Ik vind het echt zielig.. Krijg echt kippevel. Zulke mensen verdienen geen paarden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:36

MissJ schreef:
Dat klopt, het gaat om Christine Wells. Ik word er een beetje onpasselijk van dat Anky hier steeds bij betrokken wordt.

Amen!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:45

Op welke bladzijde staat de update?? Het is misschien handig om dat erbij te zetten? Alvast bedankt!