’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:05

paintedblack schreef:
Fleurtje100 schreef:
Ik denk wel dat vooral maneges gewoon zo kindveilig mogelijk moeten zijn. Er komen immers iedere dag heel veel kinderen, en hoe goed je als ouder ook oplet of ze instructies geeft er kan altijd iets misgaan. Wiens schuld dat is, is dan niet eens de vraag. Wel hoe dergelijke ongevallen voorkomen kunnen worden, en dat is toch ook door maneges, stalmolens ed zo veilig mogelijk voor kinderen te maken.

Jep Afgod

He he zijn we er eindelijk uit...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:31

Es79 schreef:
Wendy schreef:
En dat neemt weg dat jij als ouder verantwoordelijk bent? Want dat is volgens mij dus het punt. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat je je kind niet altijd in de gaten kunt houden, dus is het jouw verantwoordelijkheid als ouder niet wat het kind op dat moment uitvreet?

Volgens mij doen heel veel ouders zich hiermee af en vinden het eigenlijk wel makkelijk als het kind zich zelf vermaakt op bijvoorbeeld een manege. Dan hoeven zij zelf tenminste niet te zorgen voor allerlei voorzieningen voor hun kind.

Nee, dat zeg ik helemaal niet dat maak jij ervan.
Je wilt me gewoon niet begrijpen, dat is wel duidelijk.

Nee hoor, ik ben het alleen totaal niet met je eens, dat is heel wat anders.

Een aantal jaren lijkt het al zo dat de hele wereld zich maar moet aanpassen omdat veel mensen kinderen hebben, maar de verantwoordelijkheid voor die kinderen er niet bij willen nemen. Als je een kind hebt, ben je altijd verantwoordelijk. En niet de rest van de wereld.
En niet alles hoeft veilig te zijn voor kinderen. Als jij als ouder je kind niet altijd in de gaten kunt houden, lijkt het me toch wel logisch dat je dan op z'n minst zorg voor een echte speelplek en het kind niet dumpt op een manege zoals vaak gebeurt?
Het worden hier onderhand amerikaanse toestanden... alles komt vol te staan met waarschuwingen en alles moet idiotproof zijn en dichtgetimmerd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:33

Fleurtje100 schreef:
Ik denk wel dat vooral maneges gewoon zo kindveilig mogelijk moeten zijn. Er komen immers iedere dag heel veel kinderen, en hoe goed je als ouder ook oplet of ze instructies geeft er kan altijd iets misgaan. Wiens schuld dat is, is dan niet eens de vraag. Wel hoe dergelijke ongevallen voorkomen kunnen worden, en dat is toch ook door maneges, stalmolens ed zo veilig mogelijk voor kinderen te maken.

Dit lijkt me een omgekeerde wereld.
Volgens mij moet juist het uitgangspunt zijn dat je altijd moet opletten. Juist op plekken die niet specifiek voor kinderen bedoeld zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:36

Wendy, ik ben het niet met je eens.
Natuurlijk hebben ouders de verantwoordelijkheid over hun kinderen. Maar een manege, waar kinderen komen, hebben net zo goed verantwoordelijkheid te dragen dat de boel wel zo veilig mogelijk gemaakt wordt. Vorige week nog een item in een van de nieuwsprogramma's gezien en ik schrok van de 'veiligheid' van sommige maneges. Hier en daar was het zelfs behoorlijk gevaarlijk voor de volwassenen en paarden. Daar mag van mij naar gekeken worden, hoor. Absoluut!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:40

Ik ben het wel met Wendy eens, Ik vind het ook de omgekeerde wereld, Ik vind het niet aan manegehouders om ervoor te moeten zorgen dat hun terrein kindveilig is, Het is al moelijk genoeg om aan de eisen te voldoen om het voor paarden zo veilig mogelijk te maken. Ik denk dat bij de gedachte dat maneges maar moeten zorgen dat het kindveilig is, dat het er dadelijk op aan komt dat alle maneges kinderen die er niks te zoeken hebben gaan verbieden op het terrein te komen. En dat je als kind alleen nog maar welkom bent als je braaf de lessen komt volgen en je aan de regels wilt houden. Want anders is de verantwoordelijkheid voor de maneges TE groot.
Het is bij ons in Duitsland al zo dat als hier een kind of volwassene loopt en die gaat bij ons op de hooizolder (die echt onveilig is) en waar zelfs een ketting voor hangt. en hij valt door het rotte hout of wat dan ook, dan kunnen wij dokken, want dan hadden wij er maar voor moeten zorgen dat de kinderen er niet bij konden komen. Te belachelijk voor woorden want er hangt niet voor niks een dikke ketting voor en dus draait het erop uit dat maneges kinderen gaan weren van hun terrein, omdat de ouders dus blijkbaar de verantwoordelijkheid niet willen nemen een beetje beter op ze te passen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:59

Cavaletti; het zou een wisselwerking moeten zijn. Ouders die met hun (niet)rijdende kinderen naar de manege gaan, letten op hun kinderen en de manege zorgt ervoor dat het zo veilig mogelijk is, voor iedereen inclusief kinderen en paarden.
Ik zag vorige week op TV stapmolens op maneges waar de knoppen op een plek zitten, waar iedereen bij kan, die slecht werken en bv. slechte bedrading wat er uit hangt. Dat is niet alleen gevaarlijk voor kinderen, maar voor iedereen.
Is het zo gek dat ik vind dat zo'n bedrijf moet zorgen dat zoiets goed geinstalleerd en veilig wordt?

Ik vind het net zo goed belachelijk dat men eist dat je je paard ten alle tijde onder controle moet houden. Tja, ik heb een jonkie en op de weg geeft dat wel eens commotie als we wandelen. Want de medeweggebruikers zijn niet altijd erg sociaal op de weg, terwijl mijn paard op zich wel braaf is, maar ja, hij schrikt wel van zulke gasten. En toch vereist men van mij dat ik mijn paard onder controle hou, anders ontstaan er levensgevaarlijke situaties.

Een hooizolder die levensgevaarlijk is, moet je trouwens ook opknappen, lijkt mij. Of mag ik dat niet zeggen? Niet alleen voor kinderen, maar voor iedereen, want dat is gewoon gevaarlijk. Wat als het instort??? Je zult er maar net onderdoor lopen, nou, ik moet er niet aan denken.....

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:03

Tja... ik ben kinderloos en snap beide kanten.

Enerzijds vind ik het een goede zaak als plekken een beetje kindveilig zijn. Anderzijds vind ik dat de ouders de verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun kids; kinderen kan áltijd iets overkomen, en pap en mam horen daarop te letten. Ik vind helaas ook dat veel ''moderne ouders'' het opvoeden van de kids aan de school of de maatschappij overlaten... met alle gevolgen van dien.

Een ongeluk kan gebeuren, zelfs bij de beste en meest oplettende ouder... maar dit voorbeeld van de tredmolen vind ik helaas wel een geval van ''even niet opgelet''....

Ik had het als kind niet moeten wagen om bij zo'n ding in de buurt te komen!

Wij zijn ook consequent opgevoed. Beleefd zijn, gedraag je netjes, geen gegil of geren in gezelschap en als je mee uit mag (bv uit eten), niet overal aankomen, en bij pappa en mamma in de buurt blijven. Ik heb nooit iets gestolen, als ik iets kapot maakte vertelde ik het eerlijk, ik was beleefd tegen volwassenen en was bepaald geen pestkop met andere kinderen... (eerder de gepeste!)
Wij hadden voor alles regels. Geen enkel kind HOUD zich ook altijd aan die regels, maar ze helpen tóch.

Hier zie ik het bijvoorbeeld te vaak dat veel te kleine kinderen zonder toezicht buiten spelen! Doodeng. Of dat ze met fietsjes over de stoepen crossen!!! Dat vind ik zo erg... ze zullen maar een oudere van de sokken fietsen. Boos! Ik had het niet in mijn hoofd hoeven halen op de stoep te fietsen!
Toen ik klein was, gingen mijn ouders tot een bepaalde leeftijd mee als ik buiten was. Later mocht ik ''alleen''... maar gingen ze elk half uurtje of elk uur even kijken, (iets wat ik niet merkte trouwens) en ik mocht alleen op bepaalde plekken komen, en niet verder dan bepaalde herkenningspunten.
Als we ergens heen gingen, moest ik bij mijn ouders blijven. En dat deed ik dan ook.

Ik schrik enorm als ik zie hoe ouders hun werk ''met kids combineren''... of eigenlijk juist NIET! De kinderen zijn van half acht 's morgens tot half acht 's avonds soms onder de pannen... school, naschoolse opvang... en thuis direct naar bed.
Belachelijk. Als je kinderen wilt, dien je er voor ze te zijn. Ik vind bovenstaande echt schokkend en zie het steeds vaker. En ja, dat er dan geen tijd overblijft voor de opvoeding, lijkt me overduidelijk, toch...?

Ouders; als je aan kinderen begint, wacht je een zware taak. Geen enkele ouder kan het 100% goed doen. Maar begin er niet aan als je er geen tijd voor hebt, de opvoeding niet ziet zitten of ''je eigen dingen wilt doen''. Een kind is geen statussymbool...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:12

Nadya schreef:
Een hooizolder die levensgevaarlijk is, moet je trouwens ook opknappen, lijkt mij. Of mag ik dat niet zeggen? Niet alleen voor kinderen, maar voor iedereen, want dat is gewoon gevaarlijk. Wat als het instort??? Je zult er maar net onderdoor lopen, nou, ik moet er niet aan denken.....

Hooizolder word niet gebruikt, is megagroot en in een deel hebben ze extra gaten gemaakt om hooi naar beneden te gooien dus als je in zo´n gat valt donder je hard naar beneden. maar niemand heeft daar wat te zoeken, dus waarom opknappen als het niet gebruikt word. En het is niet zo dat het op instorten staat.

Het probleem is dat je een dagtaak hebt om politieagentje te spelen om iedereen te waarschuwen dat ze daar en daar niet mogen komen, Ze lopen bij ons overal. Dat vind ik gewoon onfatsoenlijk en heeft met opvoeding te maken. Er staat erg dure apparatuur op de zolder bij de binnenbak van bijv de sproei-installatie, Laatst liep daar dus een jongetje die dus ergens was waar ie niet mocht komen en het had niet veel gescheeld of ik had hem echt naar beneden gesmeten. Vader van jongetje zat doodleuk koffie te drinken in de kantine en om op die zolder te komen moet je echt overal langs waar gewoon PRIVE staat en niemand mag komen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:26

Cavaletti, da's heel vervelend en dat meen ik oprecht. Lachen
Kunnen jullie geen roosters in die gaten maken? Hebben wij ook op onze hooizolder en dat werkt aardig goed.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:31

Nadya schreef:
Cavaletti, da's heel vervelend en dat meen ik oprecht. Lachen
Kunnen jullie geen roosters in die gaten maken? Hebben wij ook op onze hooizolder en dat werkt aardig goed.

Nee waarom, wij hebben de hooizolder niet nodig en die gaten zijn speciaal gemaakt zodat je hooi naar beneden kunt gooien in de stallen. ( wij hebben hooi in plastic dus geen baaltjes) Waarom dichtmaken voor andermans veiligheid, Wij weten hoe we er moeten lopen, en verder is het verboden toegang voor iedereen, Ik weiger mijn huis, of mijn bedrijf aan te passen voor andere mensen omdat die zich niet aan de regels kunnen houden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:33

Dan niet.

Onze roosters kun je juist gewoon openen, zodat we de balen naar beneden kunnen gooien. Dus het is niet helemaal afgesloten, maar wel een stuk veiliger. Ik hou zelf ook niet zo van gaten (heb hoogtevrees, zelfs al bij zo'n gat).

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:43

het zijn geen speeltoestellen, ik snap zowiezo niet dat dat jongetje in de stapmolen aan het spelen was. dit is toch vragen om problemen. als dan alles beveiligd moet worden: straks mogen er ook geen auto's meer rijden, want stel je voor een kind speelt op de weg en wordt aangereden. zo kunnen we nog wel even doorgaan. er zijn ook gewoon gebieden waar kinderen niet mogen komen. straks gaat het hier nog net zo worden als in amerika, waar in de handleiding moet staan dat er geen katten in de magnetron mogen, omdat ze ze er anders instoppen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:23

Wendy schreef:
Fleurtje100 schreef:

Dit lijkt me een omgekeerde wereld.
Volgens mij moet juist het uitgangspunt zijn dat je altijd moet opletten. Juist op plekken die niet specifiek voor kinderen bedoeld zijn.

Hoe bedoel je niet specifiek voor kinderen. Alsof de klanten op maneges alleen ouderen zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:40

cavaletti schreef:
Nadya schreef:

Hooizolder word niet gebruikt, is megagroot en in een deel hebben ze extra gaten gemaakt om hooi naar beneden te gooien dus als je in zo´n gat valt donder je hard naar beneden. maar niemand heeft daar wat te zoeken, dus waarom opknappen als het niet gebruikt word. En het is niet zo dat het op instorten staat.

Het probleem is dat je een dagtaak hebt om politieagentje te spelen om iedereen te waarschuwen dat ze daar en daar niet mogen komen, Ze lopen bij ons overal. Dat vind ik gewoon onfatsoenlijk en heeft met opvoeding te maken. Er staat erg dure apparatuur op de zolder bij de binnenbak van bijv de sproei-installatie, Laatst liep daar dus een jongetje die dus ergens was waar ie niet mocht komen en het had niet veel gescheeld of ik had hem echt naar beneden gesmeten. Vader van jongetje zat doodleuk koffie te drinken in de kantine en om op die zolder te komen moet je echt overal langs waar gewoon PRIVE staat en niemand mag komen.

Pfoei. Met stijgende verbazing dit gelezen. Heb ff gekeken op jullie site. Jullie bieden kamers aan en een vakantiehuisje etc.? Kun je niet aan ontkomen dat er ook mensen met kinderen komen. Of je moet ze echt weren. Het betreffende kind - ik weet niet hoe oud, want dat zeg je er niet bij - was waarschijnlijk gewoon op avontuur. Dat doen ze nu eenmaal. Mensen die bij jou komen verpozen moet je dan maar van te voren vertellen (voordat ze boeken liefst) dat het je niet interesseert of ze zich doodvallen. Ik denk niet dat ik kom...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:56

Citaat:
Pfoei. Met stijgende verbazing dit gelezen. Heb ff gekeken op jullie site. Jullie bieden kamers aan en een vakantiehuisje etc.? Kun je niet aan ontkomen dat er ook mensen met kinderen komen. Of je moet ze echt weren. Het betreffende kind - ik weet niet hoe oud, want dat zeg je er niet bij - was waarschijnlijk gewoon op avontuur. Dat doen ze nu eenmaal. Mensen die bij jou komen verpozen moet je dan maar van te voren vertellen (voordat ze boeken liefst) dat het je niet interesseert of ze zich doodvallen. Ik denk niet dat ik kom...
[quote]

erg apart je antwoord als je niet weet hoe het eruit ziet, Wij hebben een ruitersportzaak, een hotel en een PRIVE stal, Dit zijn 3 aparte gebouwen die een eindje bij elkaar uit de buurt liggen, De ruitersportzaak en het hotel zijn zakelijk maar de stal en binnenbak enz is PRIVE (mijn speledingetje) Natuurlijk kun je bij ons een kamer boeken en je paard stallen, maar dat betekent dat je je aan de regels moet houden en dat zijn er echt niet veel, 1 NIET roken in de stallen en 2 waar het verboden toegang is is het gewoon verboden te komen, PFF als dat al teveel regels zijn dan heb ik inderdaad liever niet dat je komt. Kinderen komen hier genoeg, zijn welkom, maar hebben zich aan de regels te houden net als de volwassenen, dat betekent als ze die regels zelf niet kunnen lezen of uitvoeren dat de ouders ervoor moeten zorgen dat hun kinderen de regels naleven, Is dat teveel moeite voor de ouders dan heb ik ook liever dat ze wegblijven.
Bij ons kan en mag verder veel, veel ruimte enz. De regels die wij hebben zijn STANDAARD regels en daar heeft iedereen zich aan te houden.

En als kinderen op avontuur willen dan gaan ze het bos maar in dat ligt hier vlak achter het terrein, als jij zo iemand bent die je kinderen op avontuur wilt laten gaan op andermans hooizolder (die overigens altijd gevaarlijk zijn voor kinderen) dan is diegene inderdaad niet welkom.
Er is hier bos, speelaparatuur, fietsen enz voor de kinderen, maar inderdaad is mijn stal geen speelplaats en ook geen avonturenpark.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:08

cavaletti schreef:
Citaat:
Citaat:
erg apart je antwoord als je niet weet hoe het eruit ziet, Wij hebben een ruitersportzaak, een hotel en een PRIVE stal, Dit zijn 3 aparte gebouwen die een eindje bij elkaar uit de buurt liggen, De ruitersportzaak en het hotel zijn zakelijk maar de stal en binnenbak enz is PRIVE (mijn speledingetje) Natuurlijk kun je bij ons een kamer boeken en je paard stallen, maar dat betekent dat je je aan de regels moet houden en dat zijn er echt niet veel, 1 NIET roken in de stallen en 2 waar het verboden toegang is is het gewoon verboden te komen, PFF als dat al teveel regels zijn dan heb ik inderdaad liever niet dat je komt. Kinderen komen hier genoeg, zijn welkom, maar hebben zich aan de regels te houden net als de volwassenen, dat betekent als ze die regels zelf niet kunnen lezen of uitvoeren dat de ouders ervoor moeten zorgen dat hun kinderen de regels naleven, Is dat teveel moeite voor de ouders dan heb ik ook liever dat ze wegblijven.
Bij ons kan en mag verder veel, veel ruimte enz. De regels die wij hebben zijn STANDAARD regels en daar heeft iedereen zich aan te houden.

En als kinderen op avontuur willen dan gaan ze het bos maar in dat ligt hier vlak achter het terrein, als jij zo iemand bent die je kinderen op avontuur wilt laten gaan op andermans hooizolder (die overigens altijd gevaarlijk zijn voor kinderen) dan is diegene inderdaad niet welkom.
Er is hier bos, speelaparatuur, fietsen enz voor de kinderen, maar inderdaad is mijn stal geen speelplaats en ook geen avonturenpark.

Ik begrijp best dat je regels hebt en iedereen zal zich met de beste bedoelingen daar ook aan willen houden. Maar je maakt je er een beetje te makkelijk vanaf dat regels nu eenmaal regels zijn. Je moet je realiseren dat dat bij kinderen nu eenmaal niet altijd zo werkt. Ik hoop echt voor je dat er niks gebeurt, want ook al zeg je dan "eigen schuld, dikke bult" dat wil je toch allemaal niet.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:18

Wie heeft het over eigen schuld dikke bukt, dat heb ik nog nooit gezegd. Ik geef toe ik ben geen kinderliefhebber, en gelukkig ben ik in de positie om mensen de deur te wijzen als het de spuigaten uitloopt, Nogmaals dit is een discussie tussen de kinderloze en de mensen met kinderen, maar ik vind in deze discussie heel erg naar voren komen dat ouders vinden dat alles en iedereen maar moet wijken omdat er kinderen in aantocht zijn. Want kinderen gaan nou eenmaal op avontuur zeggen ze, en kort door de bocht komt dat er dus op neer dat als mijn buren kinderen zouden hebben die op avontuur gaan dan moet ik alles hier hermetisch af gaan sluiten voor de veiligheid van andermans kinderen zodat die buiten eigen terrein geen gevaar lopen. mensen met kinderen moeten gewoon eens snappen dat er echt een heleboel mensen zijn die niet van kinderen houden.

REGELS zijn REGELS als je je er niet aan houd dan moet je de gevolgen ook ondervinden. Zo is het in alles, In het verkeer enz.
Bij elk bedrijf waar je komt gelden bepaalde regels of voorschriften, en mij is geleerd daar respect voor te hebben en me daaraan te houden. Zeker op andermans terrein.

Maar ja mijn ouders mochten en konden mij ook nog gerust een klap op mijn kont geven als ik niet luisterde, tegewoordig bellen je kinderen dan gelijk de speciale telefoonlijn van mishandeling. Dus misschien ligt het wel daaraan dat kinderen in mijn ogen maar kunnen doen en laten wat ze willen. Ik sta soms werkelijk met verbazing te kijken naar wat kinderen tegen hun ouders of anderen durven te zeggen of te doen, De ouders staan erbij en keken ernaar. Slappe hap Een schop onder de kont horen ze te krijgen.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 13-07-07 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:22

haha, dus als je niet van kinderen houdt, moet je gewoon niks beveiligen , dan raken ze vanzelf op Knipoog

nee ik vind ook dat je kunt overdrijven, maar een waarschuwinsbordje of een hekje oid, moet een kleine moeite zijn op plekken waar mensen en dus ook kinderen vrij mogen komen.
Op iets wat toch al verboden terrein is, nee dan hoeft het wat mij betreft niet, als het dan mis gaat, eigen schuld dikke bult om het maar even cru te zeggen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:26

lejo schreef:
haha, dus als je niet van kinderen houdt, moet je gewoon niks beveiligen , dan raken ze vanzelf op Knipoog

hahah nu je het zegt, ze zijn hier in de buurt al aardig op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:34

Cavaletti: dat je niet van kinderen houdt dat druipt er idd wel vanaf ja.
Ik vind zelf echt niet dat kinderen alles maar moeten, mogen en kunnen. Maar als je op de hoogte bent van gevaarlijke situaties en het feit dat kinderen erbij kunnen.... Ik hoop nogmaals oprecht voor je dat er niks zal gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:36

Waarom moet dat veranderen?
Als je je kinderen bij houd komen ze toch niet op die zolder?
En dan is de zolder toch ook niet gevaarlijk?
Die is pas gevaarlijk als kinderen rond zwerven zonder ouderlijk toezicht..en ja..daar is niet iedereen van gedient..op een paar moeders na Haha!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:43

Babootje schreef:
Cavaletti: dat je niet van kinderen houdt dat druipt er idd wel vanaf ja.
Ik vind zelf echt niet dat kinderen alles maar moeten, mogen en kunnen. Maar als je op de hoogte bent van gevaarlijke situaties en het feit dat kinderen erbij kunnen.... Ik hoop nogmaals oprecht voor je dat er niks zal gebeuren.

Eigenlijk zei ik het verkeerd. Ik vind kinderen best wel leuk, Alleen als ik al die onopgevoede monsters van tegewoordig zie dan heb ik al gegeten en gedronken. Ouders zijn geen ouders meer zoals het vroeger was, tegewoordige noemen we ze " snelle ouders"
Snel tussen je carriere door een kind baren
Snel ophalen na je werk uit de creche
Snel volstouwen met snoep en kadootjes want dan houden ze effe 5 minuten hun mond
Snel thuis wat eten naarbinnen proberen te werken
Snel daarna een dvd tje aan want dan kun je wat voor jezelf doen
en dan snel naar bed.

nee sorry ik ben hiervoor te langzaam denk ik om zo´n snelle moeder te worden. ik houd het maar bij mijn dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:45

En als je kind dan lastig is omdat de 3 r-en van vroeger niet meer bestaan, heet het ADHD

Maar je mag er niks van zegen hoor, je hebt geen kinderen.
dat mijn moeder er net zo over denkt, haar hele leven met kinderen heeft gewerkt en er dus niet uit is geweets, dat telt niet, die is oud en versleten of zo Lachen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:46

haha, volgens mij kun je daarover nog een heel nieuwe discussie starten Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:59

cavaletti schreef:
Wie heeft het over eigen schuld dikke bukt, dat heb ik nog nooit gezegd. Ik geef toe ik ben geen kinderliefhebber, en gelukkig ben ik in de positie om mensen de deur te wijzen als het de spuigaten uitloopt, Nogmaals dit is een discussie tussen de kinderloze en de mensen met kinderen, maar ik vind in deze discussie heel erg naar voren komen dat ouders vinden dat alles en iedereen maar moet wijken omdat er kinderen in aantocht zijn. Want kinderen gaan nou eenmaal op avontuur zeggen ze, en kort door de bocht komt dat er dus op neer dat als mijn buren kinderen zouden hebben die op avontuur gaan dan moet ik alles hier hermetisch af gaan sluiten voor de veiligheid van andermans kinderen zodat die buiten eigen terrein geen gevaar lopen. mensen met kinderen moeten gewoon eens snappen dat er echt een heleboel mensen zijn die niet van kinderen houden.

REGELS zijn REGELS als je je er niet aan houd dan moet je de gevolgen ook ondervinden. Zo is het in alles, In het verkeer enz.
Bij elk bedrijf waar je komt gelden bepaalde regels of voorschriften, en mij is geleerd daar respect voor te hebben en me daaraan te houden. Zeker op andermans terrein.

Maar ja mijn ouders mochten en konden mij ook nog gerust een klap op mijn kont geven als ik niet luisterde, tegewoordig bellen je kinderen dan gelijk de speciale telefoonlijn van mishandeling. Dus misschien ligt het wel daaraan dat kinderen in mijn ogen maar kunnen doen en laten wat ze willen. Ik sta soms werkelijk met verbazing te kijken naar wat kinderen tegen hun ouders of anderen durven te zeggen of te doen, De ouders staan erbij en keken ernaar. Slappe hap Een schop onder de kont horen ze te krijgen.

Nou Cavaletti, jij kan aardig overdrijven. Clown
Jij ziet het blijkbaar meteen ook in 2 kampen: mensen MET en mensen ZONDER kinderen. Mensen met kinderen (ben ik er toevallig eentje van) vinden dat alles en iedereen moet wijken. En bedankt. Hoezo zwart/wit? Wie is hier eigenlijk te zwart/wit? En nu begin jij over het al dan niet slaan van kinderen? Goh, ik durf al bijna niet te zeggen dat ik mijn dochter nooit sla, maar dat ze me echt niet voor alles en nog wat hoeft uit te maken. Er zijn nog tussenwegen om je kind aan te pakken, mocht je het willen weten. Dat sommige ouders dat niet doen, tja, vervelend, maar scheer niet iedereen over 1 kam. Hoe kortzichtig kun je zijn. Maar goed, mijn gevoel was juist, jij bent geen kinderliefhebber. Dat kan, maar het is zo voorspelbaar aan het worden. Tong uitsteken
Bijna saai gewoon.

Nou, het is mij duidelijk hoe jij blijkbaar denkt. Elke ouder wordt in het hokje 'slappe hap' gezet. Whahahaha, nou, ik moet er maar hard om lachen om zulke stomzinnige posts. Haha!
Daar kun je echt niets mee als welwillende ouder, dat lijkt me duidelijk. Ja