Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:27

luxje schreef:
,,Als er twintig mensen waren verdronken, hadden ze er minder over geschreven”, schampert moeder Lootsma.


vind dit toch wel een kwalijke zin Bloos


Is het ook. Maar leer me de pers kennen. Het gesprek wordt niet woordelijk weergegeven. Misschien is het wel in een heel andere contex gezegd. Die mensen zijn dus ook echt ramgek gemaakt de laatste tijd. Ik denk dat je in je wanhoop idd zo'n uitspraak doet.

Anoniem

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:49

Nee hoor slimmerik ze zullen het weer niet gezegd of gedaan hebben Verward

Hoe kan iemand die 300 paarden houd nu echt met zijn dieren betrokken zijn?
Evenals de mensen die het hier alsmaar voor hem opnemen.Of het zijn beroeps relnichten of geen dierenliefhebbers.

Meneer Lootsma neemt gewoon zijn verantwoording niet tegen over zijn dieren.Continu schuift hij de verantwoording naar een ander.

Als mijn paard morgen op de snelweg loopt omdat mijn bedrading niet in orde is,dan heeft niet mijn buurman het gedaan die wel eens toezicht houd ,maar ik.Wiens verantwoording het blijft de paarden op de wei te houden door een goede omheining .Daar komt het ongv.op neer.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:06

Volgens mij is er ondertussen toch echt geen onduidelijkheid meer dat de paarden op die hogere dobbe gestaan hebben. Dat daar iets gebeurd is lijkt mij ook vrij logisch, maar ik zie nog steeds niet hoe je hem daar de schuld van kan geven.

Anoniem

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:09

ik idd ook niet, als hier de paarden door de draad vliegen en de weg oprennen, en aangereden worden, (hoop niet dat het gebeurd) dan is het ook de schuld van de eigenaar?
het hogere stuk afzetten, en ze daar laten staan is het enige wat je kan doen in het donker..

Anoniem

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:20

Hij had de keuze om ze gewoon :
A ,15 oktober weg te halen zoals gevraagd is.
B, De dag van de stormwaarschuwing ze weg te halen
c,op een risico land niet meer paarden houden dan je kan verplaatsen.
D,de schuld eens bij zichzelf te zoeken in plaats van Jan en alleman de schuld te geven.

Paarden op een bergje zetten zonder omheining is niet je paarden veilig stellen.Dan moet je zorgen dat er een weide is voldoende hoog en goed afgezet.Het is bekent dat onderlopen gebeurt in dit gebied dan hoor je van te voren een noodplan te hebben klaar liggen.Heb je dit niet omdat je niet kan of wil dan houd je de dieren of aan huis of je houd ze niet.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:38

die hogere kwelder was wel omhiend geloof ik hoor.
noodomheining, weet niet hoe of wat.
ze zijn er uit gebroken.

Anoniem

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:02

Ik ga hier verder niet meer op in.
Kan alleen hopen dat de gene die de heer Lootsma zo geweldig vinden beter voor hun eigen paarden zorgen anders zie ik het er maar triest voor de paarden in.

Hoewel verdrinken is natuurlijk, een geweldige natuurlijke dood Nors opkijken

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:05

bedoel je mij, dat ik vind dat lootsma goed voor zijn paarden zorgde..
nee zo is het ook weer niet.
ik heb me ontiegelijke zorgen gemaakt toen die dieren op dat eiland stonden, en ik denk er expres maar niet te veel over na hoe in en in triest het is dat die paarden die gingen zwemmen tegen hekken aanzwommen, niet verder konden en verdronken. Boos!
dat neem ik die man zeker wel kwalijk.
ik zeg alleen dat er wel een omheining was geplaats, om bij de feiten te blijven.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:54

silvana schreef:
Nee hoor slimmerik ze zullen het weer niet gezegd of gedaan hebben Verward

Hoe kan iemand die 300 paarden houd nu echt met zijn dieren betrokken zijn?
Evenals de mensen die het hier alsmaar voor hem opnemen.Of het zijn beroeps relnichten of geen dierenliefhebbers.


Sorry hoor, maar juist als je zoveel dieren hebt ben je echt wel een dierenliefhebber. Ik voel me nu toch wel (bijna) persoonlijk aangevallen. Wij hebben ook een fors boerenbedrijf en zijn dus 7 dagen in de week.....20 uur per dag met de dieren bezig. Tonnen geïnvesteerd in het dierenwelzijn..... Alleen zo krijg je een optimaal in zijn vel zittend dier en dus de maximale opbrengst......

Voor ons boeren is het geen baan van 9 tot 5...... Het is hard werken: hetgeen je alleen volhoudt als je voor 200 % van je dieren houdt.

En ik neem het niet voor die boer op maar hij is in mijn ogen pas schuldig als het officiële onderzoek uitwijst dat dat zo is....en zoals ik zo vaak hier vermeld heb, zal ik de eerste steen werpen als hij schuldig blijkt te zijn want dan mag hij wat mij betreft hangen....maar alleen dan en geen dag eerder....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 16-11-06 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:56

silvana schreef:
Hij had de keuze om ze gewoon :
A ,15 oktober weg te halen zoals gevraagd is.
B, De dag van de stormwaarschuwing ze weg te halen
c,op een risico land niet meer paarden houden dan je kan verplaatsen.
D,de schuld eens bij zichzelf te zoeken in plaats van Jan en alleman de schuld te geven.

Paarden op een bergje zetten zonder omheining is niet je paarden veilig stellen.Dan moet je zorgen dat er een weide is voldoende hoog en goed afgezet.Het is bekent dat onderlopen gebeurt in dit gebied dan hoor je van te voren een noodplan te hebben klaar liggen.Heb je dit niet omdat je niet kan of wil dan houd je de dieren of aan huis of je houd ze niet.


De paarden stonden niet op een bergje maar een berg die zowel met een hek als een sloot omheind was. Het is een locatie die regelmatig gebruikt werd bij overstromingsgevaar en was daar dan ook voor ingericht.

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:31

ik nodig iedereen uit , om binnenkort even langs te komen, ong 5 km van mijn huis staan 30 lootsma paarden op een kaal stuk land.....als we nog even wachten.is dat volgende week een modderpoel en staan ze zonder eten..bij voeren doen ze ook niet,....


of zal ik deze week eens fotos maken,..

deze paarden staan er nu een ruime week....

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:33

komt de aid er nog wel?
weet je dat toevalig? (kan me voorstellen dat men elkaar in het dorp wel op de hoogte houd?)

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:35

Laat maar fotos zien! Ja

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 01:56

sigrid1182 schreef:
ik nodig iedereen uit , om binnenkort even langs te komen, ong 5 km van mijn huis staan 30 lootsma paarden op een kaal stuk land.....als we nog even wachten.is dat volgende week een modderpoel en staan ze zonder eten..bij voeren doen ze ook niet,....


of zal ik deze week eens fotos maken,..

deze paarden staan er nu een ruime week....

Ben heel benieuwd naar de foto's.....

Ik zou als ik jou was de AID ook een mail sturen. Je zou toch verwachten dat dit niet meer zou kunnen gebeuren..... Sorry hoor, en er zal wel weer krietiek komen, maar ik blijf die man een hufter vinden!!!!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:41

Zeker de AID of dierenbescherming inlichten als het mis dreigt te gaan.

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:56

Oeps, zie typo..... ik bedoel kritiek natuurlijk Clown

miekemuys

Berichten: 252
Geregistreerd: 13-04-05

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:10

Citaat:
ik nodig iedereen uit , om binnenkort even langs te komen, ong 5 km van mijn huis staan 30 lootsma paarden op een kaal stuk land.....als we nog even wachten.is dat volgende week een modderpoel en staan ze zonder eten..bij voeren doen ze ook niet,....


of zal ik deze week eens fotos maken,..

deze paarden staan er nu een ruime week....

sorry hoor, maar hoe komt het dat er nu na dit drama plots, zoveel verhalen naar boven komen?
kon het voor dit drama dan niemand wat schelen? of maakt het nu na het drama niet meer uit wat de eigenaar met zijn paarden doet, het deugd toch niet meer?

volgens mij zijn er nog wel een pak andere paarden, die het een heel stuk slechter hebben dan de paarden van deze handelaar. maar omdat ze niet in het nieuws komen, hoef je jezelf daar niet druk om te maken hé.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:11

sigrid1182 schreef:
ik nodig iedereen uit , om binnenkort even langs te komen, ong 5 km van mijn huis staan 30 lootsma paarden op een kaal stuk land.....als we nog even wachten.is dat volgende week een modderpoel en staan ze zonder eten..bij voeren doen ze ook niet,....


of zal ik deze week eens fotos maken,..

deze paarden staan er nu een ruime week....


Wat heeft de AID of DB hier aan gedaan, ik neem aan dat je daar inmiddels contact mee gehad hebt?

Anoniem

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:42

ardennen schreef:
Citaat:
ik nodig iedereen uit , om binnenkort even langs te komen, ong 5 km van mijn huis staan 30 lootsma paarden op een kaal stuk land.....als we nog even wachten.is dat volgende week een modderpoel en staan ze zonder eten..bij voeren doen ze ook niet,....


of zal ik deze week eens fotos maken,..

deze paarden staan er nu een ruime week....

sorry hoor, maar hoe komt het dat er nu na dit drama plots, zoveel verhalen naar boven komen?
kon het voor dit drama dan niemand wat schelen? of maakt het nu na het drama niet meer uit wat de eigenaar met zijn paarden doet, het deugd toch niet meer?

volgens mij zijn er nog wel een pak andere paarden, die het een heel stuk slechter hebben dan de paarden van deze handelaar. maar omdat ze niet in het nieuws komen, hoef je jezelf daar niet druk om te maken hé.



Wij hebben er hier ook zo een, iedereen is het onderhand beu om actie te ondernemen, velen rijden om, om er maar niet langs te hoeven, iedereeen, letterlijk iedereen die van de paarden af weet, spreekt er schande van. Ken politiemensen die er echt alles aan gedaan hebben om dit een halt toe te roepen, het lukt niet!!!! Er is iets mis met onze wetgeving. Ik ook ken deze man, hij mij zeer zeker ook. Heb een aanvaring met hem en zijn vrouw gehad betreffende de paarden, bedreigen doet hij en uitvoeren doet hij ook. Mensen met paarden deinzen daar voor terug. Ik ook!

Zo iets is nooit van de een op de andere dag. Nooit! Zolang men maar de andere kant op blijft kijken, gaat dit door.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:47


salayka2001
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-12-05

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:46

ik vind ook niemand schuldig hoor overal weer andere verhalen over hoe het gegaan is(bijv. dat ze snachts voor de waterpeiling gingne kijken en toen in 1 keer hele velle lampen aan deden de paarden renden toen naar hun veilige plekje: (eilandje) toen liep het vol daar stonden ze ) maar ik dnke dat de buiten staanders er niet 100% goed over kunnen oordelen. okay de eigenaar had ze al veel eerder weg moeten halen maar het ligt dnek ik niet allemaal aan de eigenaar

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:43

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de beloofde foto's van Sigrid1182

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:49

Ze is het vast "vergeten" of zou het bewerken meer tijd kosten als gepland?? Nee flauwekul....ik ga haar pb-en Ja

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 07:20

Ze is vast druk met bellen van de AID en DB over die paarden die zij zag Ja

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 07:26

nee hoor ik heb het smoor druk met werk...

en om er te komen meot ik eerst wel door een paar stukken land lopen.....ze staan nl niet aan een weg....


dus ik moet er even tijd voor maken...

en zoals het nu lijkt, is dat misschien dit weekend....