Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:Zijn jullie niet bang dat de PvdD op een gegeven moment het paardrijden an sich aan wil gaan pakken?
Gaby schreef:Zouden we hier ook zo hebben gereageerd als het hier om koeien ging? Koeien die hard hadden geknokt, maar uiteindelijk geslacht werden (een deel van de kudde dan)?
jasmijn78 schreef:Miss_Montana schreef:De paarden zijn volkomen gezond en kunnen nog perfect gebruikt worden als recreatiepaard maar uiteindelijk kunnen we ze dus alsnog uitzwaaien op weg naar de slager.
Volkomen gezonde varkens, kippen en koeien verdwijnen toch ook naar de slager? En dat terwijl er zat mensen zijn die als hobby kippen, varkens of een koetje houden. En daar hoor je niemand over. Dat heeft gewoon als simpele reden dat er vlees wordt gegeten en dat er verder geen markt voor deze dieren is.
En er is op zich niks mis met het houden en slachten van gezonde dieren. Ik ben ook tegen bio-industrie, ik vind het ook vreselijk om te zien dat dieren geen dier waardig bestaan kunnen lijden. Maar het kopen van een gezond slachtvarken om die in mijn achtertuin te houden als hobbyvarken zal de bio-varkenshouderij niet stoppen. Het enige wat eenigzins kan helpen is geen vlees meer eten.
Ik hoop ook dat deze paarden niet bij de slacht komen, maar ik denk dat er toch een hoop terecht gaan komen. Ik vind het gewoon hypocriet dat mensen zich nu ineens zo druk maken omdat het toevallig paarden zijn, die buiten 3 dagen natte voeten verder een prima leven hebben gehad. Als je dat afzet tegen het aantal andersoortige dieren dat een pokkeleven heeft gehad en naar de slacht gaan, vind ik veel reacties mbt tot die paarden gewoon erg Penny en zwaar overtrokken.
Texas1 schreef:die vent moeten ze minstens al die beesten afnemen en voor elk geredde paard moet hijzelf 10 jaar de cel in....dat is pas realistisch! belachelijk dat hij ze terug krijgt en dus in de slacht belanden....ze hebben zo hard geknokt!
Gaby schreef:Zouden we hier ook zo hebben gereageerd als het hier om koeien ging? Koeien die hard hadden geknokt, maar uiteindelijk geslacht werden (een deel van de kudde dan)?
Ongeacht of de paarden wel of niet geslacht worden, ik zou, als boer zijnde, ook roepen dat ze geslacht werden na zo'n gebeurtenis!
Niemand kan je verbieden om ze naar de slacht te brengen ( tenzij de pvdD ervoor zorgt dat de boer ze niet naar de slacht kan brengen)en wie weet zijn er wel mensen die zo'n getraumatiseerd paardje van een lot als paardenworst willen redden. Mochten ze dan doen, dan heb jij als boer geld en zij een goed gevoel, want ze hebben een goede daad verricht.
Ze waren anders ook naar de slacht gegaan hoor, en zo veel extra trauma krijgen ze daar niet door, paarden worden in Nederland vrij snel geslacht.
speedy16 schreef:hoor net op het nieuws dat de paarden helemaal niet naar de slacht gaan!!!![]()
IKbenEllen schreef:Zijn jullie niet bang dat de PvdD op een gegeven moment het paardrijden an sich aan wil gaan pakken?
XFramboOsJe schreef:NIej Normaal Zeg
DAt DOej Juh Tog NIej![]()
STomme Boer
draumpje schreef:mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...
r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer
ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?
oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)
pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all
Marigold schreef:speedy16 schreef:hoor net op het nieuws dat de paarden helemaal niet naar de slacht gaan!!!![]()
op welke zender hoorde je dat?
ik had het ook zo begrepen hoor, eigenlijk al sinds maandag, de boer heeft uitleg gegeven op tv friesland.
maar ja, andere media beweren blijkbaar iets anders, aangezien dit topic er alsmaar over gaat dat de paarden binnenkort naar de slacht gaan..
Marigold schreef:op welke zender hoorde je dat?
ik had het ook zo begrepen hoor, eigenlijk al sinds maandag, de boer heeft uitleg gegeven op tv friesland.
maar ja, andere media beweren blijkbaar iets anders, aangezien dit topic er alsmaar over gaat dat de paarden binnenkort naar de slacht gaan..
bowena_84 schreef:Wat is het nou jongens, dalijk zit ik me hier voor niets op te winden
Gaby schreef:.
Ze waren anders ook naar de slacht gegaan hoor, en zo veel extra trauma krijgen ze daar niet door, paarden worden in Nederland vrij snel geslacht.
Matsje schreef:Weet iemand of ergens dat filmpje van die reddingsactie te bekijken is? Heb het niet gezien...