Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:34

Zouden we hier ook zo hebben gereageerd als het hier om koeien ging? Koeien die hard hadden geknokt, maar uiteindelijk geslacht werden (een deel van de kudde dan)?

Ongeacht of de paarden wel of niet geslacht worden, ik zou, als boer zijnde, ook roepen dat ze geslacht werden na zo'n gebeurtenis!
Niemand kan je verbieden om ze naar de slacht te brengen ( tenzij de pvdD ervoor zorgt dat de boer ze niet naar de slacht kan brengen)en wie weet zijn er wel mensen die zo'n getraumatiseerd paardje van een lot als paardenworst willen redden. Mochten ze dan doen, dan heb jij als boer geld en zij een goed gevoel, want ze hebben een goede daad verricht.
Ze waren anders ook naar de slacht gegaan hoor, en zo veel extra trauma krijgen ze daar niet door, paarden worden in Nederland vrij snel geslacht.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:38

IKbenEllen schreef:
Zijn jullie niet bang dat de PvdD op een gegeven moment het paardrijden an sich aan wil gaan pakken?

Nee hoor, ik niet. Al vind ik het hier en daar nog niet zo'n slecht idee Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:41

Gaby schreef:
Zouden we hier ook zo hebben gereageerd als het hier om koeien ging? Koeien die hard hadden geknokt, maar uiteindelijk geslacht werden (een deel van de kudde dan)?

Eh... ik had inderdaad waarschijnlijk wel zo gereageerd, want ik ben tegen het doden van dieren om het vlees. Maar of het merendeel van de mensen zo had gereageerd, geen idee...... Clown

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:43

hoor net op het nieuws dat de paarden helemaal niet naar de slacht gaan!!! Haha! Haha!

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:45

Dit is toch afschuwelijk.
Een heel poppekast op t.v., en dan dit.

Ik vind het dieptriest voor die dieren, en hadden ze beter kunnen verdrinken, aangezien transport naar Italie al vreselijk is, laat staan als ze worden ingevoerd.

Ik heb namelijk een keer op t.v. gezien dat paarden voordat ze de grens van Italie werden overgebracht, moedwillig de ogen werden ingeslagen, dan waren de invoerkosten minder... Verdrietig
Een ander graatmagere paard werd met de staart vastgebonden aan een ander paard z'n staart (dood)en moest dit paard zijn soortgenoot op deze wijze de vrachtwagen uit helpen.

Troosteloos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:45

@Love_Suus: Geen MSN-taal alsjeblieft!

jasmijn78 schreef:
Miss_Montana schreef:
De paarden zijn volkomen gezond en kunnen nog perfect gebruikt worden als recreatiepaard maar uiteindelijk kunnen we ze dus alsnog uitzwaaien op weg naar de slager.

Volkomen gezonde varkens, kippen en koeien verdwijnen toch ook naar de slager? En dat terwijl er zat mensen zijn die als hobby kippen, varkens of een koetje houden. En daar hoor je niemand over. Dat heeft gewoon als simpele reden dat er vlees wordt gegeten en dat er verder geen markt voor deze dieren is.

En er is op zich niks mis met het houden en slachten van gezonde dieren. Ik ben ook tegen bio-industrie, ik vind het ook vreselijk om te zien dat dieren geen dier waardig bestaan kunnen lijden. Maar het kopen van een gezond slachtvarken om die in mijn achtertuin te houden als hobbyvarken zal de bio-varkenshouderij niet stoppen. Het enige wat eenigzins kan helpen is geen vlees meer eten.

Ik hoop ook dat deze paarden niet bij de slacht komen, maar ik denk dat er toch een hoop terecht gaan komen. Ik vind het gewoon hypocriet dat mensen zich nu ineens zo druk maken omdat het toevallig paarden zijn, die buiten 3 dagen natte voeten verder een prima leven hebben gehad. Als je dat afzet tegen het aantal andersoortige dieren dat een pokkeleven heeft gehad en naar de slacht gaan, vind ik veel reacties mbt tot die paarden gewoon erg Penny en zwaar overtrokken.

Laat mij dan maar lekker Penny zijn als jij dat opmaakt uit mijn reactie Vork Daarbij gaat dit onderwerp over de 100 volkomen gezonde, van de verdrinkingsdood geredde paarden uit Friesland. Als je mijn post goed had doorgelezen dan kon je zien dat ik het over desbetreffende paarden had, niet over de algmene slacht van paarden. Dus niet de andere volkomen gezonde dieren die jaarlijks met duizenden in Nederland alleen al worden getransporteerd en afgeslacht op de meest gruwelijke manieren. Dus zodra het over vee gaat vind ik het lichtelijk offtopic, wel even erg en zoniet erger maar daar zou een ander topic voor moeten worden geopend. Het gaat hier over de geredde paarden uit Friesland niet over de algemene slacht.

Wat ik wil is gewoon dat deze paarden een kans krijgen op een goed leven. De meeste mensen hier willen de slacht niet stoppen maar ze willen de slacht van DEZE paarden stoppen. Het is toch volkomen onnodig als er genoeg mensen zijn die die dieren een goed bestaan willen geven? Dat zeg je zelf ook al, dus laat ze lekker verkocht worden aan particulieren die wel om ze geven en graag met ze bezig gaan.

Roozzz

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:46

Texas1 schreef:
die vent moeten ze minstens al die beesten afnemen en voor elk geredde paard moet hijzelf 10 jaar de cel in....dat is pas realistisch! belachelijk dat hij ze terug krijgt en dus in de slacht belanden....ze hebben zo hard geknokt!

Volkomen mee eens! Ze verdienen ook niet nog eens een ritje transport naar Italie. Dat is pas wreed vervoer! Dit mag voor geen één paard!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:47

Gaby schreef:

Ongeacht of de paarden wel of niet geslacht worden, ik zou, als boer zijnde, ook roepen dat ze geslacht werden na zo'n gebeurtenis!
Niemand kan je verbieden om ze naar de slacht te brengen ( tenzij de pvdD ervoor zorgt dat de boer ze niet naar de slacht kan brengen)en wie weet zijn er wel mensen die zo'n getraumatiseerd paardje van een lot als paardenworst willen redden. Mochten ze dan doen, dan heb jij als boer geld en zij een goed gevoel, want ze hebben een goede daad verricht.
Ze waren anders ook naar de slacht gegaan hoor, en zo veel extra trauma krijgen ze daar niet door, paarden worden in Nederland vrij snel geslacht.

Heel eerlijk.... ja
Imo is elk dier gelijk en ook koeien hadden moeten knokken om in leven te blijven. Het gaat zich er egwoon om dat meneer lekker zijn gang kan gaan na wat er allemaal gebeurd is, er is hier enorm gesolt met onschuldige onweerbare wezens en dat schiet bij mij gewoon t verkeerde keelgat in. En k geloof dat k ergens zag staan dat ze naar italie ginen (of heb kd at verkeerd Bloos) IK heba fgelopen donderdag beelden gezien hoe die transport eraan toe ging nog maar erbuiten te laten hoe ze geslacht worden, dan liever in Nerderland dan daar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:48

Gaby schreef:

Ik zou het iig net zo erg hebben gevonden Ja

XFramboOsJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:49

Moderatoropmerking:
MSN-taal is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 07-11-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:51

speedy16 schreef:
hoor net op het nieuws dat de paarden helemaal niet naar de slacht gaan!!! Haha! Haha!

op welke zender hoorde je dat?
ik had het ook zo begrepen hoor, eigenlijk al sinds maandag, de boer heeft uitleg gegeven op tv friesland.
maar ja, andere media beweren blijkbaar iets anders, aangezien dit topic er alsmaar over gaat dat de paarden binnenkort naar de slacht gaan.. Lijst

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:51

IKbenEllen schreef:
Zijn jullie niet bang dat de PvdD op een gegeven moment het paardrijden an sich aan wil gaan pakken?

De PvdD is helemaal niet zo extreem hoor! Zo willen ze wel bijv. wettelijke regels voor het huisvesten van paarden. Maar dat lijkt mij alleen maar nuttig!

XFramboOsJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:55

Moderatoropmerking:
MSN-taal is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 07-11-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:55

XFramboOsJe schreef:
NIej Normaal Zeg Boos!
DAt DOej Juh Tog NIej Huilen
STomme Boer Boos!

ABN Graag! Oftewel, geen MSN taal!

@IKbenEllen: Ik denk niet dat ze zo radicaal zijn, dat zou gekkenwerk zijn om het paardrijden af te schaffen en totaal niet realistisch. Laat ze dan eerst beginnen met het afschaffen van de jacht bij de koninklijke familie ofzo Vork Mijn stem gaat de 22e iig uit naar de PvdD, wat er daarna gebeurt zien we wel.

Is er al meer bekend over dat nieuwsbericht?

Roozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:57

De slacht is wel degelijk een marteling. Als je ziet hoe het transport is naar een slachthuis (soms helemaal naar italie) dan is dat echt niet normaal ofzo Boos!

draumpje schreef:
mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...

r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer

ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?

oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)

pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:57

Marigold schreef:
speedy16 schreef:

ik had het ook zo begrepen hoor, eigenlijk al sinds maandag, de boer heeft uitleg gegeven op tv friesland.
maar ja, andere media beweren blijkbaar iets anders, aangezien dit topic er alsmaar over gaat dat de paarden binnenkort naar de slacht gaan.. Lijst

Gister bij Paul en Witteman heeft Micky dat ook nog eens gezegd maar er zitten hier gewoon een paar drammers die maar blijven stoken....... Komt ook door die relpartij van de Partij voor de Dieren Duivel

De paarden die niet verhandelbaar zijn.....dus onbetrouwbaar, kreupel, chronische aandoeningen etc. die gaan naar de slacht: een zéér klein percentage dus.....

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:58

Wat is het nou jongens, dalijk zit ik me hier voor niets op te winden Clown

MiranxSuraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:59

de paarden gaan niet naar de slacht.. we zijn er vanmiddag geweest en vroegen of we even bij de paarden mochten kijken hij zei nee liever niet... toen zei 1 van ons nou ik heb wel interesse in 1 van de paarden.. ja alle paarden hebben al een plek zei die , OOH naar de slacht of niet zeiden we
waar op hij reageerde dat de paarden helemaal niet naar de slacht gaan

dikke bende daarop het erf Tong uitsteken niet normaal maar ja
grote bulden met wortels tomaten suikerbieten etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:00

Marigold schreef:

Op teletext bij rtl4, 5 en 7 kan je ook lezen dat ze naar de slacht gaan. Het staat nu op een andere pagina maar gisteren op de hoofdpagina 101.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:01

oke dan!
bevestiging! Lachen

missmontana, ja als je goed leest staat er dat ze naar de eigenaar gaan, en speculeren ze dat die ze naar de slacht doet, alles voor de sensatie.. Koe

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:02

bowena_84 schreef:
Wat is het nou jongens, dalijk zit ik me hier voor niets op te winden Clown

Het staat op omroep Fryslan, het is gezegd door de boer, het is door een van onze "redsters" gezegd op TV....

PvdD (kiezersbedrog) en de Telegraaf beweerden wat anders......

Ik weet wel wat ik moet geloven Ja Gewoon even gezond verstand gebruiken....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:02

Gaby schreef:
.

Trauma... Dat weet jij niet.

Ze worden in Ned. snel naar de slacht gedaan omdat de Overheid hier achter zit.

Of het nu om kippen/varkens etc. gaat.
Wanneer instanties geen oplossing hebben of problemen gecreeerd hebben dat kies men direct voor de minste weerstand. Move, ruime, weglopen van problemen...grenzen dicht...

nl. hier zitten een hele grote groep gezonde paarden tussen, maar ik denk dat de eigenaar aangesproken is op de toekomstige verzorging van deze dieren.
En aangezien we in een Ambtelijk/hokjesland leven zal er wel ergens iemand met een wetje of regel gezwaaid hebben. Met als eindconclusie " slachten" in Zuid Italie"
Waarom niet in Belgie ? Bespaar je de trip van dagen , maar ja ze zijn al gewend aan hutje op mutje te wachten op wat komen gaat. Ach gut Trauma... gewoon gewenning.....Net als de ambtenaren...

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:04

Weet iemand of ergens dat filmpje van die reddingsactie te bekijken is? Heb het niet gezien...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:05

Net bij RTL nieuws: Ze gaan niet naar de slacht

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:06