Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siets schreef:Wie praat er nou weer over de slacht? Kan dit onderwerp nu eindelijk een positieve wending krijgen? Al dat negatieve geblaat...
ThePast03 schreef:Kippenvel en tranen toen ik de beelden op Omroep Friesland zag.
Eerlijk is eerlijk, vannacht had ik nog mijn bedenkingen bij de "lokpaarden" maar gelukkig had ik stevig ongelijk.
Meiden fantastisch! Jullie verdienen met recht de titel bokthelden!
Delphi2 schreef:Meissie17 schreef:@ passival de eigenaar wordt vervolgd
Er wordt een strafrechtelijk onderzoek ingesteld, maar of hij wordt vervolgd is pas stap 2.
Er zal eerst bewezen moeten worden dat hij echt verantwoordelijk was voor dit drama, en ik hoop van harte dat dat gaat lukken!!
Yvette26 schreef:Als ze ze gaan veilen zou dat wel heel mooi zin, maar tot nog toe zijn de paarden gewoon nog van die Klootsma..
Siets schreef:Ja het mag dan misschien aan mij liggen, maar vind het al zielig voor die paarden dat er uberhaupt over slacht wordt gepraat. Ze mogen nu eerst lekker bijkomen, straks wordt er wel verder gekeken!
Nikj schreef:Yvette26 schreef:Als ze ze gaan veilen zou dat wel heel mooi zin, maar tot nog toe zijn de paarden gewoon nog van die Klootsma..![]()
Heet hij echt Klootsma? Toepasselijke naam zeg
En dat idee dat we misschien met heel Bokt door moeten blijven hameren lijkt me een goed plan
HorseGurl13 schreef:Ik denk trouwens dat veel paarden wel een goed plekken je krijgen aangezien dit alles de media behoorlijk heeft gehaaldIk wist trouwens niet eens dat ze bedoelt waren voor de slacht
Verder hoorde ik dat 3 veulens het niet hebben overleefd die bij de Seedykster toer onder de "verwarming" lagen.....
Passival schreef:.Geweldig dat de meeste paarden het er toch nog levend vanaf hebben gebracht! Hulde aan de ruiters, maar ook aan alle andere hulpverleners die er toch wel dagen zijn geweest, alles hebben geprobeerd om de paarden te redden.
misschien waren het ook wel paarden voor opfok, Ik dacht dat ik er wel aardig wat enters en twenters bij zag lopen. verder zijn het ook wel vleespaarden denk ik.
Helaas ben ik bang dat de meeste ellende nu pas gaat beginnen. Waar gaan alle paarden heen? Hoe gaat het nu met de paarden? wie is aansprakelijk voor dit alles? Wat gaat er met de eigenaar van de paarden gebeuren en wat gaat er met het Fryske Gea gebruiken?
Heb nog niet op tv gezien, zodra er weer iets voorkomt ga ik even kijken.