de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:47

Kippenvel en tranen toen ik de beelden op Omroep Friesland zag.
Eerlijk is eerlijk, vannacht had ik nog mijn bedenkingen bij de "lokpaarden" maar gelukkig had ik stevig ongelijk.

Meiden fantastisch! Jullie verdienen met recht de titel bokthelden!

Natasjavegas

de paarden zijn gered!!

Ik heb zeer veel respect voor de mensen die op hun paard het koude water in zijn gegaan om
alle paarden weer aan land te krijgen echt goed van ze en super wat zullen hun koude benen gehad hebben ook al denkt je daar op dat moment niet aan. Als ik zoin paard zou kunnen redden
omdat de eigenaar hem misschien naar de slacht zou willen doen dan zou ik zeker zoin paardje onder mijn hoede nemen.

Heb wel medelijde met de paarden die verdronken zijn wat meoten die bang zijn geweest
ik vraag me ook af of deze paarden niet een trauma overhouden aan water ik zou iig nooit
het water meer indurven. De paarden die het nu gered hebben zullen wel allemaal ziek worden
wat wel erg zielig al die kou zoin lange tijd.

gelukkig zijn ze gered en wat een mooi filmpje ik kreeg een brok in me keel ervan

Owens_hartje

Siets schreef:
Wie praat er nou weer over de slacht? Kan dit onderwerp nu eindelijk een positieve wending krijgen? Al dat negatieve geblaat...

Mijn Idee. Knipoog
Bokt was er voor de redding, maar die gaat nu dus verder. Knipoog
Ik vind dat deze paarden een goed tehuis hebben verdiend. Haha!
En er lopen zat mensen rond die er wel 1 wil hebben Bloos

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:48

ThePast03 schreef:
Kippenvel en tranen toen ik de beelden op Omroep Friesland zag.
Eerlijk is eerlijk, vannacht had ik nog mijn bedenkingen bij de "lokpaarden" maar gelukkig had ik stevig ongelijk.

Meiden fantastisch! Jullie verdienen met recht de titel bokthelden!

Ja zo zat ik gister ook. Leuk idee, maar kon niet echt bedenken hoe ze dat voor zich hadden, maar gelukkig is het toch gelukt! Haha!

Rixt_

DB en AID heeft niet echt heel juist gehandeld naar mijn mening. Ze zijn toch altijd zo goed? En nu pas actie na 2 dagen?? Bij slachting zoals de koeienziekte kunnen ze wel direct overgaan, maar bij het redden van deze paarden moet het zo lang wacthen????

kimenragna

gelukkig!! Haha!
echt geweldig van die mensen Haha!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:49

Ik zou er best 1 willen,, maar denk niet dat mijn moeder zo blij mee is.. Bloos

eekhoornerik

Wow wat een prachtige beelden zeg! Echt geweldig dat die paarden de lokpaarden zo uit vertrouwen volgden en dan die dijk opgalloppeerden.

Beelden om nooit meer te vergeten...

wat zullen de ruiters trots zijn met deze prestatie en ervaring.
En we mogen zeker niet de rest van de vrijwilligers vergeten die zich dagen hebben ingezet voor deze lieve dieren.

Ik stem voor een topic waar er up to date info gegeven wordt over de verdere gang van zaken rond de paarden!

dorientjuh

GEWELDIGE ACTIE!!! OK dan!
Ik heb helemaal rillingen over mijn rug lopen, nu maar hopen dat ze goed verzorgd worden en dat ze er allemaal bovenop komen en dat ze een betere toekomst krijgen!

Cyntje

Ja op mijn oude stageplek hebben ze een tinker die toendertijd ook uit het noorden uit zo´n verwaarloosde kudde vandaan kwam!

en er liepen echt wel mooie paardjes tussen Ja

Siets

Ja het mag dan misschien aan mij liggen, maar vind het al zielig voor die paarden dat er uberhaupt over slacht wordt gepraat. Ze mogen nu eerst lekker bijkomen, straks wordt er wel verder gekeken!

hildede

Delphi2 schreef:
Meissie17 schreef:
@ passival de eigenaar wordt vervolgd Knipoog

Er wordt een strafrechtelijk onderzoek ingesteld, maar of hij wordt vervolgd is pas stap 2.

Er zal eerst bewezen moeten worden dat hij echt verantwoordelijk was voor dit drama, en ik hoop van harte dat dat gaat lukken!!

en anders moeten ze in de lente maar terug komen...dan zien ze de vertrapte veulens wel liggen op het land

Nikj

Yvette26 schreef:
Als ze ze gaan veilen zou dat wel heel mooi zin, maar tot nog toe zijn de paarden gewoon nog van die Klootsma..

*LOL*
Heet hij echt Klootsma? Toepasselijke naam zeg Bloos

En dat idee dat we misschien met heel Bokt door moeten blijven hameren lijkt me een goed plan Lachen

Dianta

Ik vind het echt geweldig wat deze vrijwilligers hebben gedaan! Dit verdient toch een jong paard uit die kudde voor elke redder? Lachen

Maar mijn vraag geldt nog steeds: heeft het laatste paard het nu gered?

Oretha

Wat een aangrijpend filmpje zeg..ik kreeg tranen in mijn ogen fijn vond ik eht dat de paarden zo naar de dijk liepen...gelukkig maar Ach gut hopelijk komt alles goed met ze!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:50

Nu maar hopen dat er geen ziekte is...

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:50

Ik denk trouwens dat veel paarden wel een goed plekken je krijgen aangezien dit alles de media behoorlijk heeft gehaald Tong uitsteken Ik wist trouwens niet eens dat ze bedoelt waren voor de slacht Verward Verder hoorde ik dat 3 veulens het niet hebben overleefd die bij de Seedykster toer onder de "verwarming" lagen.....

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:51

Siets schreef:
Ja het mag dan misschien aan mij liggen, maar vind het al zielig voor die paarden dat er uberhaupt over slacht wordt gepraat. Ze mogen nu eerst lekker bijkomen, straks wordt er wel verder gekeken!

Die paardjes horen er niks van hoor Knipoog Het waren maar een paar losse posts, waar maak je je druk om?

Anoniem

Ze mogen er zo hier 2 neerzetten, daar heb ik wel plek voor.
Maar betalen ga ik zo'n eikel niet

Emori

Nikj schreef:
Yvette26 schreef:
Als ze ze gaan veilen zou dat wel heel mooi zin, maar tot nog toe zijn de paarden gewoon nog van die Klootsma..

*LOL*
Heet hij echt Klootsma? Toepasselijke naam zeg Bloos

En dat idee dat we misschien met heel Bokt door moeten blijven hameren lijkt me een goed plan Lachen

hahaha
nee niet helemaal
maar die k er voor is zéér toepasselijk neergezet Knipoog
we mochten zijn naam hier niet schrijven nl Knipoog

Sjoukie1305

haha, nee hij heet Lootsma, vond de K ervoor echter iets toepasselijker!

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:52

Super dat de paarden gered zijn en supergoed van iedereen die daarbij geholpen heeft!
echt goed dat ze weer aan land zijn Lachen
en dat laatste paard...dat zag er zielig uit, hopelijk komt het daar weer goed mee!

March

HorseGurl13 schreef:
Ik denk trouwens dat veel paarden wel een goed plekken je krijgen aangezien dit alles de media behoorlijk heeft gehaald Tong uitsteken Ik wist trouwens niet eens dat ze bedoelt waren voor de slacht Verward Verder hoorde ik dat 3 veulens het niet hebben overleefd die bij de Seedykster toer onder de "verwarming" lagen.....

Dat kan ik morgen voor je gaan vragen, over die veulens, ik doe zijn paarden, dus ben er morgen weer...

Cyntje

Ik vind dat bokt er ook voor de paarden moet zijn ( toe hoeverre dat kan ) om mee te oordelen wat er met de paarden gaat gebeuren!

( tenslotte, wisten ze op het nieuws ook niet dat er nou eenmaal geen bonte friese paarden zijn )

netam12

Passival schreef:
Geweldig dat de meeste paarden het er toch nog levend vanaf hebben gebracht! Hulde aan de ruiters, maar ook aan alle andere hulpverleners die er toch wel dagen zijn geweest, alles hebben geprobeerd om de paarden te redden.

misschien waren het ook wel paarden voor opfok, Ik dacht dat ik er wel aardig wat enters en twenters bij zag lopen. verder zijn het ook wel vleespaarden denk ik.

Helaas ben ik bang dat de meeste ellende nu pas gaat beginnen. Waar gaan alle paarden heen? Hoe gaat het nu met de paarden? wie is aansprakelijk voor dit alles? Wat gaat er met de eigenaar van de paarden gebeuren en wat gaat er met het Fryske Gea gebruiken?

Heb nog niet op tv gezien, zodra er weer iets voorkomt ga ik even kijken.
.

Dat denk ik ook maar het blijft nog steeds geweldig dat de ruiters dat hebben gedaan