Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:10

Lindy1982 schreef:
dnk je haha het is mijn werk Knipoog

zalig Haha! Maar tis gekomen omdat een paar jaar geleden de eerste forensisch antropoloog maar dan voor dieren in amerika is ontstaan. Ik dacht dat moet ik ook worden. Dus mischien binnen 13 jaar ofzo gaan we nog samenwerken Go jij! Go jij!

effie off topic: ik heb respect voor wat je doet

maar terug on topic. snap echt niet,als jullie er zijn geweest je zo de kwestie kan ontkennen.
lees het artikel nu is. Denk als de rechtzaak komt je een zware klap gaat krijgen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-08-06 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:12

dnk je het is heel dank baar werk.. maar ik zit wel aan de andere kant ik pm je wel even

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:17

Dat ze de paarden 'zomaar' meenemen, dat kan ik mij eigenlijk ook bijna niet voorstellen.
Ik kan het niet helpen hoor, maar wanneer ik deze versie las, overviel me het gevoel van "wat toevallig dat die mevrouw zoveel zielige kneusjes had staan". Ik ken vele paardebedrijven met meer dan 50 paarden, en daar zit ook altijd wel een kneusje tussen, soms twee en in uitzonderlijke gevallen drie, maar de rest ziet er dan ook tip top uit. Dat was hier zeer waarschijnlijk niet het geval... Ik kan er verder geen uitspraken over doen, ik was er niet bij en ik heb het ook niet gezien. Misschien heeft ze wel gelijk en zien de paarden er allemaal verder wel tiptop uit.
Wel wat gek, dat er dan hier niet meer recente foto's zijn geplaatst van die paarden waar het om gaat. Je zou toch zeggen dat ze het tegen deel willen bewijzen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:19

Dat is ook mijn grootste struikelblok en dat heb ik ook al eerder gezegd Ja Er kan er 1 tussen staan die er toevallig niet helemaal optimaal bij staat met een geldige gezondheidsreden (in 9 van de 10 gevallen een ouder paard) maar meerdere jonge dieren die er zo uit zien, dan hoop ik toch dat er een lichtje gaat branden.

En kom AUB niet aan met dat het toeval is Ziek
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-08-06 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:21

als er 1 bij staat die mager is en er valt wat over te verklaren is er niets aan de hand bijv omdat ie oud is wij hadden een shet staan van 37 jaar oud je begrijpt al niet meer dik te krijgen.. dierenbescherming is ook langsgeweest en zag al snel dat het dier het wel geod had .ze nemen echt niet zomaar in bealsg zoals ik al eerder had gezegd.. er is dan wel meer aan de hand en echt niet 1

enneh die was niet zo mager als deze paardjes.. maar is nu helaas aan ouderdom overleden

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:34

Ik snap eigenlijk niet dat er toch zoveel medestanders van deze mevrouw lijken te zijn, beetje eng, krijg bijna een sektegevoel. Hoewel foto's duidelijk sterk verwaarloosde paarden laten zien, worden die foto's afgedaan met dat de paarden door ziekte wat "schraal" zijn en bij 1 paard hangt het oog er half uit, maar nog wordt mevrouw door een aantal mensen verdedigd. Raar...
De dierenbescherming is een behoorlijk log apparaat, eer die in aktie komen en ook daadwerkelijk tot inbeslagname overgaan, dan moet er echt wel wat meer aan de hand zijn dan alleen een wraakactie van een ex-werknemer en een paar wat "schrale" paarden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:39

klopt helemaal

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:42

katiavl schreef:
swel raar dat iedereen zegt van wel en aanhangers van mevrouw beweren van niet.

Onzin, ik ben van niemand een aanhanger en ken ook gevallen waarbij de DB zonder enige waarschuwing vooraf dieren in beslag nam en waarbij het achteraf nog onterecht bleek ook!

De werkwijze van de DB is per woonplaats verschillend en hangt af van wat voor vrijwilligers ze er hebben lopen. De meeste van dit soort vrijwilligers zien het liefst een paard wat 24 uur per dag op stal staat met een dikke deken op. Zij vermenselijken dieren.
Als je geluk hebt heb je met een vrijwilliger te maken die een diploma EHBO voor dieren heeft en een paar manegelesjes heeft gehad, dat noemen ze ervaren vrijwilligers.
En dat geldt voor alle huisdieren, zelden tref je een DB medewerker met kennis en ervaring over/met het diersoort.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:50

juist ThePast03, dat is dus ook mijn ervaring met de mensen van de DB
ze bedoelen het allemaal hartstikke goed
maar helaas hebben ze geen verstand van de zaken waar ze zich mee bemoeien
ik heb ze eens op het bedrijf gehad waar ik de fjorden van reed, dat die dieren zo zielig waren , zo zonder deken op het land
sodemieter op , fjorden met een wintervacht waar een mamoet jaloers op word een deken op?
stelletje mafkezen , en zo zijn er nog veel meer voorbeelden

ik vind het goed dat er een organisatie is die op komt voor belangen van dieren , maar daar zou wele goede controle over die organisatie zijn
en een dikke opleiding voor de inspecteurs...
zolang dat er niet is
hoeft de DB van mij geen enkele steun te verwachten

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:55

Ik zou toch niet alle mensen van de dierenbescherming over 1 kant scheren. Ik ken ook mensen die goede ervaringen hebben met de DB en heb er zelf ook mee te maken gehad toen ik een verwaarloosd dier aantrof. De medewerkers van de DB waar ik mee te maken had wisten wel degelijk waar ze het over hadden en gingen er zeer professioneel en met beleid mee om.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:57

toevallig heb ik zelf ook een aantal jaren geleden oog in oog gestaan met de DB.
Waarom mijn zwaar zieke pony was broodmager omdat hij te ziek was om te eten. hij stond in een weiland langs een druk bezocht zandpad.
tuurlijk valt zo n gratenhuis op.
das logisch.
werd gebeld door de boer waar hij stond dat ze hem mee wilde nemen. heb daar mijn dierenarts bij gehaald en de heren verteld dat mijn pony aan t vechten was voor zijn leven.
utrecht was al geen optie meer omdat hij zelfs te ziek was om te vervoeren.
heb de heren vriendelijk verzocht om 3 maanden later weer eens te komen kijken.
dit hebben ze ook gedaan en toen waren ze wel tevreden met wat ze zagen.
mijn pony super gelukkig en een lekker buikje in de wei.
geloof mij de DB neemt heus geen dieren mee die er echt niet te errug voor woorden bijstaan hoor!!!!
ze zitten er misschien soms wel eens naast maar in dit geval zeer zeker niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:59

Cayenne schreef:
Ik zou toch niet alle mensen van de dierenbescherming over 1 kant scheren. Ik ken ook mensen die goede ervaringen hebben met de DB en heb er zelf ook mee te maken gehad toen ik een verwaarloosd dier aantrof. De medewerkers van de DB waar ik mee te maken had wisten wel degelijk waar ze het over hadden en gingen er zeer professioneel en met beleid mee om.

Er zal best wel ergens een goede tussenzitten die meer kennis heeft maar mijn ervaringen met de lui van de dierenbescherming zijn zodanig slecht dat ze van mij ook geen rode cent meer krijgen.

Daarbuiten om blijf ik me verbazen dat iedereen het maar normaal lijkt te vinden dat de dierenbescherming een van de rijkere verenigingen in Nederland is. In plaats van hun medewerkers gedegen opleidingen te geven, geld te besteden aan dieren die het nodig hebben zitten ze het geld wat de mensen geven op te potten. Al jaren.

Van mij mag het hier in Nederland verandert worden, meer in de richting zoals Amerika.
Goed opgeleide mensen in dienst van de overheid en vrijwilligers alleen laten werken onder supervisie van een ervaren, goed opgeleide medewerker.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:02

het beleid wat ze hier voeren voor dierenmishandeling is zowieso al een ding van lik mijn vestje.
als mensen hier net zo zouden worden gestraft zoals in amerika zou t er allemaal heel anders uit zien lijkt mij.
word er een beetje moe van zelfs. mensen komen er alleen met een boete vanaf. terwijl ze in amerika voor een behoorlijke tijd kunnen gaan zitten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:03

ubimone schreef:
geloof mij de DB neemt heus geen dieren mee die er echt niet te errug voor woorden bijstaan hoor!!!!
ze zitten er misschien soms wel eens naast maar in dit geval zeer zeker niet.

Geloof me, het is maar net wie je treft en in welke woonplaats je woont.
Denk je nu echt dat degene die hier vertellen dat het wel vaker gebeurd dat allemaal verzinnen of een "aanhanger" van de eigenaresse is?

Jij kan niet zeker weten of ze er in dit geval naast zitten, dat is aan de rechter om te beoordelen en die krijgt alle feiten onder zijn ogen. Wij niet.

glowin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:04

Als jullie het stukje nog eens lezen wat in de stem ston op 25 augustus toen naar het commentaar van de DB is gevraagd
"Volgens woordvoerder Jelko de Ruijter van de Dierenbescherming is aan het besluit twaalf dieren af te voeren een gedegen afweging vooraf gegaan. "Dat doen de twee inspecteurs niet op eigen houtje. Ze worden hierin bijgestaan door een dierenarts, die ook de beslissing neemt."

Dus heeft uiteindelijk de dierenarts beslist en de DB gehandeld. Niet alles hoeft altijd hetzelfde te gaan. Zoals eerder aangegeven kan elke inspecteur in elke regio zijn/haar beslissing nemen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:04

Citaat:
Deze zaak wordt steeds vreemder; de dierenarts (volgens Kees heeft hij een eed afgelegd?!) die de LID heeft geadviseerd, blijkt in het verleden de eigen dierenarts van deze paardenhoudster geweest te zijn, totdat zij hem de wacht aanzegde vanwege zijn te hoge honoraria en zij haar huidige (veel?) goedkopere dierenarts inhuurde. In al de voorgaande jaren heeft de LID adviserende dierenarts klaarblijkelijk geen aanleiding gevonden de LID in te schakelen! De objectiviteit van deze dierenarts kun je toch op zijn minst in twijfel trekken .

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:06

Wordt er niet regelmatig op bokt beweerd dat er een voorbeeld moet worden genomen aan amerika waar wel streng tegen dierenleed wordt opgetreden?

Die animal cops reageren op elk telefoontje over mogelijke dierenmishandeling. Soms blijkt er dan sprake te zijn van dierenmishandeling en dat zien we op tv terug en soms blijkt er dan geen sprake te zijn van dierenmishandeling en dat zien we bijna niet op tv want dat is minder interessant.

Dat vinden we dan ontzettend goed maar als de dierenbescherming komt kijken omdat ze een melding krijgen van een fjord die er verwaarloosd bij zou staan vinden we het schandalig dat ze komen kijken?

Ze doen dan precies hetzelfde wat wij zo goed vinden van de animal cops. Als dan blijkt dat die Fjord prima zonder deken kan staan wordt die toch niet in beslag genomen. Dus het vooroordeel dat ze zomaar paarden in beslag nemen klopt dus niet.

Bovendien krijgen we nu weer hele discussies over of een paard op wei beter af is dan in een stal. Natuurlijk is het voor een paard fijn om veel weidegang te hebben maar met een paard gewoon maar op wei pleuren ben je er niet.

Wil je je paard zoveel mogelijk alleen maar gras/hooi laten eten en zo weinig mogelijk bijvoeren dan is volgens mij de stelregel dat je ongeveer een hectare per paard nodig hebt. Oke je hebt ook mensen die zeggen een halve hectare per paard maar dan is 10 hectare voor 50 paarden in ieder geval te weinig om puur van die wei te kunnen leven.

Dus 10 hectare voor 50 paarden is prima om in te verblijven en het is helemaal top van die Wanda dat ze de paarden zoveel weidegang bied en ze niet staan weg te kwijnen op stal.

Maar met de medische verzorging en bijvoeden is ze gewoon te kort geschoten en dan verzorg je ze gewoon slecht hoeveel weidegang ze ook krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:08

ubimone schreef:
het beleid wat ze hier voeren voor dierenmishandeling is zowieso al een ding van lik mijn vestje.
als mensen hier net zo zouden worden gestraft zoals in amerika zou t er allemaal heel anders uit zien lijkt mij.
word er een beetje moe van zelfs. mensen komen er alleen met een boete vanaf. terwijl ze in amerika voor een behoorlijke tijd kunnen gaan zitten

Strengere straffen zou prima zijn. Maar dan graag wel eerst ervaren goed opgeleide mensen anders hou ik me hart vast. Dan loop je dus kans als je een stel shetlanders in de sneeuw hebt buitenlopen, die nota bene ook nog een prima schuilstal hebben, je in de cel belandt.

Eerst mensen met gedegen kennis over de verschillende huisdieren en wat de beste huisvestiging is in het belang van het dier. Geen mensen die dieren als een soort kleine mensjes zien.

Edit: Bij Animal Cops zie je ook dat als mensen teveel dieren hebben en het niet meer aankunnen dat ze die mensen proberen te helpen. Ze krijgen dan zelf de kans om de dieren te plaatsen of mee te geven, mogen zelf ook aanwijzen welke dieren ze afstaan. Ze krijgen zelfs gratis medische hulp als ze de dierenarts niet kunnen betalen en altijd meer dan genoeg tijd om aan te tonen dat ze in het vervolg beter om gaan met hun dieren.

Dat is toch heel anders dan wat hier gebeurd.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:09

Nogmaals... als de DB had gewaarschuwd, had ze dat wel in het bericht op haar site gezet.

Hier drie voorbeelden van andere gevallen met paarden uit het verleden (regelrecht van de site gekopieerd). Je hoeft niet alles te lezen, alleen het vetgedrukte gedeelte.

/////////////////////////////////////

Inspectiedienst neemt ernstig verwaarloosde paarden in beslag
02-02-2002
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft drie ernstig verwaarloosde paarden in beslag genomen. Tegen de 46-jarige eigenaar uit Steenwijk is proces-verbaal opgemaakt. Begin januari kreeg de man ook al een proces-verbaal en werd hij gesommeerd zijn 23 sterk vermagerde paarden, die buiten liepen in de vrieskou, op stal te zetten. Twee van de paarden overleden vervolgens alsnog ten gevolge van de doorstane ontberingen.

De Steenwijker was op dat moment duidelijk gemaakt dat na enkele weken een hercontrole zou plaatsvinden. Toen de LID deze week opnieuw controleerde, waren drie paarden er dermate slecht aan toe, dat ze meteen in beslag zijn genomen. Hoewel de conditie van de overige dieren beslist nog niet optimaal is, was inbeslagname van deze paarden nog niet aan de orde. De LID blijft de ontwikkelingen in deze treurige kwestie nauwlettend volgen.

Een ander bericht:

Inspectiedienst neemt zes paarden in beslag
20-02-2003
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft afgelopen maandag in Rockanje zes ernstig verwaar-loosde paarden in beslag genomen. Vier volwassen paarden en een veulen van ongeveer negen maanden oud waren sterk vermagerd. De moeder van de veulens had twee grote open wonden aan borst en schoft. Ook de hoeven van de paarden waren slecht verzorgd.
De eigenaresse was al vaker gesommeerd om beter voor haar dieren te zorgen. Nu opnieuw bleek dat ze de verzorging van haar dieren niet onder controle had, werden de paarden in beslag genomen. Ze worden nu behandeld door dierenartsen van de Faculteit Diergeneeskunde in Utrecht.De dieren zijn in eigendom overgedragen aan de Dierenbescherming.

Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming neemt veestapel in beslag
02-02-2004
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft in Nes (Fr.) 49 koeien en tien paarden in beslag genomen. Twee weken geleden had de LID al samen met een dierenarts poolshoogte bij de desbetreffende boer genomen. In zijn weiland, een natte bende zonder enige beschutting voor de dieren, liepen toen vijftig koeien en 39 paarden en pony`s. De boer kreeg een proces-verbaal, het derde in twee jaar. Verder moest hij er binnen een week voor zorgen dat de dieren onderdak kwamen. Bij hercontrole, een week later, liepen nog steeds veel dieren buiten. Hierop is in overleg met de officier van justitie besloten tot inbeslagneming. Donderdag zijn alle koeien die nog buiten liepen in beslag genomen en vrijdag alle paarden.

En dan het bericht over deze zaak:

Inspectiedienst treft tientallen verwaarloosde paarden aan
24-08-2006
De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Baarle-Nassau vijftig verwaarloosde paarden aangetroffen. De dieren waren sterk vermagerd. De LID heeft tegen de eigenaresse proces-verbaal opgemaakt. De LID heeft vijftien paarden bij de vrouw weggehaald en elders ondergebracht.

Een van de dieren heeft een ernstige oogontsteking, die wellicht euthanasie moet betekenen. De paarden hebben de laatste tijd geen of veel te weinig voedsel gekregen. De eigenaresse mag de 35 andere paarden nog behouden om te laten zien dat zij ze wel goed kan verzorgen. De LID voert binnenkort opnieuw een inspectie uit. Daarvan zal afhangen of deze paarden alsnog elders worden ondergebracht. Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda moet bepalen hoe de zaak juridisch wordt afgehandeld

Valt op niet, dat in alle andere berichten wel staat dat er gewaarschuwd is, of dat de eigenaar al eerder problemen met de DB heeft gehad, en hier staat er opeens niks over...
Dit is het enige geval met paarden waar niet bij staat dat er gewaarschuwd is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:11

Arno, dat gaat echt niet voor alle gevallen op. Met het geval waarbij ik te maken heb gehad (als beller) werd het niet op de site gezet, en zo kan ik nog wel meerdere gevallen opnoemen.

Dat ze het dus wel op de site hadden gezet is dus zeker niet in alle gevallen waar.
en dat het het enige paardengeval is wat jij beweerd, is dus al HELEMAAL niet zo.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:16

Cayenne schreef:
Arno, dat gaat echt niet voor alle gevallen op. Met het geval waarbij ik te maken heb gehad (als beller) werd het niet op de site gezet, en zo kan ik nog wel meerdere gevallen opnoemen.

Dat ze het dus wel op de site hadden gezet is dus zeker niet in alle gevallen waar.
en dat het het enige paardengeval is wat jij beweerd, is dus al HELEMAAL niet zo.

Ik ben denk ik niet duidelijk, of jij wil mij niet begrijpen. WAT gaat niet voor alle gevallen op?
Het is alleen een tikkeltje opvallend, dat er bij ALLE gevallen met paarden die wél op de site komen, bij staat dat er gewaarschuwd is. Het zou ook dom zijn om dat er niet bij te zetten, want dan gaan mensen denken: goh, ze hebben haar niet eens gewaarschuwd.
Daarom zullen ze dat er volgens mij altijd bij zetten. De enige verklaring dat het er niet bij staat, is dat ze het niet hebben gedaan.

Natuurlijk komen niet alle meldingen en inbeslagnames op de site. Maar deze is wel op de site gekomen. En wat wel op de site komt, daar kijken ze echt wel eventjes goed naar of ze het berichtje wel kloppend hebben gemaakt. Dit kan niet iets zijn dat ze 'per ongeluk' vergeten zijn er bij te zetten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:18

Cayenne schreef:

Persoonlijk vind ik het ook wel vreemd dat ze, terwijl ze er zoveel publiciteit aan geven, geen melding maken van een eerder gemaakte waarschuwing.
Als er niet gewaarschuwd is zou er een dier er zo erg aan toe moeten zijn dat ze verwachten dat hij op zeer korte termijn overlijdt als ze niet ingrijpen. Nu lees ik dat ze het wel hebben over het afmaken van het paard met het ontstoken oog. Blijkbaar is dat dus hun verweer?

Dan zou de behandelende dierenarts aan het woord moeten komen. Was de situatie acuut levensbedreigend? Stond er een operatie gepland? etc. etc.
Er zijn veel te veel dingen die wij niet weten, maar het is opvallend dat de dierenbescherming niet eerst heeft gewaarschuwd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:19

@ Arno

jij wilt het niet snappen geloof ik, ik had het ook over de gevallen die WEL op de site hebben gestaan, en waar ook waarschuwingen zijn uitgedeeld, maar die er niet bij hebben gestaan.

*zucht*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:20

@ThePast03, dat herinnert me aan de operatie die gepland zou staan. Kan deze kliniek niet laten zien dat er dan wel medische zorg is verleend?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:24

Afbeelding
en als je dan een atactisch veulen ruw gaat laden, knalt ze keihard op de stenen op de grond.... (Tarqua)

de eigenaresse: "Tja, toen Tarqua, ze liep mee tot de wagen maar was absoluut niet van plan daarin te gaan: Een algehele worstelpartij, en dat met een atactisch paard, ze ging drie keer stijl recht omhoog en duvelde achterover. Heel goed voor haar rug. "

De dierenarts die het oordeel tot afvoeren gaf is een dierenarts die door Wanda de deur uitgezet was. Ze heeft een andere dierenarts in dienst genomen.

Citaat:
De LID adviserende dierenarts blijkt in het verleden de eigen dierenarts van deze paardenhoudster geweest te zijn totdat zij hem de wacht aan zegde vanwege zijn te hoge honoraria en zij haar huidige dierenarts inschakelde. In de periode dat deze dierenarts medische zorg verleende aan de paarden van deze mevrouw heeft hij klaarblijkelijk geen aanleiding gezien de LID in te schakelen! Was het geld toen goed genoeg of was er echt niets aan de hand? De objectiviteit van deze LID adviserende dierenarts kan op zijn minst in twijfel worden getrokken