Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
T@nj@ schreef:Wat is het verschil dan zou je wel al die dingen hebben die jij noemt? Ik zie het verschil bijvoorbeeld niet met een halster of een hoofdstel, wel of geen zadel (ik rij al jaren zonder) wel of geen cap (wat doe ik een ander daarmee aan als ik zonder cap rij?) Of bedoel je soms het bit? Ben jij van mening dat je die nodig hebt om je paard te kunnen stoppen? Hmmmm, als dat zo is, laat maar dan, dat is een heel andere discussie en daarvoor zou je je in een ander topic kunnen melden, maar ga nou niet mensen die wél zo rijden en hun paard daar prima mee onder controle houden voor stom uitmaken. Blijkbaar heb je niet echt een idee waar je over praat en dan zo reageren, dat vind ik nou weer erg stom.......
runningkawa schreef:KirstenFranc
Dat maakt niets uit.
Je bent gewoon WA verzekerd, en niks meer als je dat bewijs hebt, dat is ook het kromme ervan.
En ook het gemene dat ze dat al jaren mensen willen laten doen geloven.
Elaine schreef:Nee hoor, ik zeg helemaal niet dat je paard beter te houden is met bit. Ik weet echt wel dat je sommige paarden zelfs beter kan houden met een hoofdstel zonder bit. Maar vind het wel onverantwoord en een slecht voorbeeld voor jongere ruiters. Ik zie soms bij ons kinder zonder zadel, zonder cap en alleen een simpel touwtje vastgebonden aan het halster door het park crossen. Als je valt heb je niet alleen jezelf ermee. Je paard/pony kan verschrikkelijke schade aanrichten.
Hmmm, ik ben bijna 40, rij al jaren op deze manier maar ik voel mij echt niet verantwoordelijk voor het koter van een ander die zo nodig zo moet gaan rijden hoor. Daar zijn nu ouders voor, om die kinderen te begeleiden tijdens het rijden. Niets onverantwoords aan mijn manier van rijden. Kom zeg, zou toch even lekker worden dat ik mij moet gaan bezighouden met een manier van rijden welke mij tegen de borst stuit omdat een ander de moeite niet neemt zijn koter in de gaten te houden? sorry hoor, maar dat heeft niets met mijn manier van rijden te maken of met een ruiter rijbewijs maar gewoon met luie ouders!
Maar goed, het is je eigen verantwoording, naar mijn mening is cap nog steeds het veiligst Nogmaals, wat doe ik een ander aan als ik geen cap draag? geef daar nu eens antwoord op. en zonder zadel zit je nou eenmaal niet het stevigst op de gladde paardenrug als je paard een schijnbeweging maakt of op hol slaat. Jij misschien....dus spreek voor jezelf a.u.b. en ga mij niet vertellen waneer ik steviger op mijn paard zit, weet jij helemaal niets van namelijk.
Ik heb het dus niet over de mensen die zonder bit rijden, ik heb zelfs resepect voor die mensen. Ik heb het over de mensen die onverantwoord rijden
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nou met onverantwoord bedoelt, ik lees alleen maar een verhaal over kinderen die niet door hun ouders in de gaten gehouden worden, heeft niets met onverantwoord rijden te maken maar alleen met de ouders
beantsje schreef:O ja, krijg je dan alsnog een verplicht oormerk in het oor van je paard?
Whiz schreef:Ik vind het echt onzin... Ik heb me rijbewijs... ik weet heel goed wat de verkeersregels zijn enz..
En daarbij komt dat ik al bijna 15 jaar rij... en nu nog minstens 4 keer per week een buitenrit maak .... is nog nooit iets gebeurd.
beantsje schreef:Whiz schreef:Ik vind het echt onzin... Ik heb me rijbewijs... ik weet heel goed wat de verkeersregels zijn enz..
En daarbij komt dat ik al bijna 15 jaar rij... en nu nog minstens 4 keer per week een buitenrit maak .... is nog nooit iets gebeurd.
Een praktijk-examen is kolder. Er zullen altijd paarden zijn die je niet veilig mee naar buiten kunt nemen, en het is niet te toetsen of je dat kunt inschatten, of niet.
T@nj@ schreef:@ Majella001was 1 April grap van dat oormerk
Maar nooit iets in het oor van je paard? Doe jij niet aan de nieuwste rage met bling bling oorbellen voor paarden dan?
Majella001 schreef:Bling bling oorbellen...??? Huh...nooit van gehoord, meen je dat??
Nee zou ik dus nooit doen, geen gaten in mijn paard!
Majella001 schreef:Ik vind dat ze dit moeten organiseren voor mensen (ongeacht minderjarigen of meerderjarigen) die MINDER dan 10 jaar aantoonbaar paardrij ervaring hebben!
ja maar ook 21 jaar en ouder die net 4 jaar paardrijden vind ik gevaarlijk!
Dus gewoon even lekker een grens hanteren!