Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Simmie schreef:Is Katja niet duidelijk genoeg?
Graag on-topic en niet elkaar afkatten!!
QQQQ schreef:horseyfries schreef:De regelgeving van de FEI is gebaseerd op het feit dat paarden een loshangend hoofd hebben???
Nee, lezen heb je nog steeds niet geleerd.
Je weet zelf niet meer wat je zegt blijkbaar. Als jouw conclusie is dat toppaarden zich blijkbaar niet meer aan de FEI regels moeten houden omdat ze geen loshangend hoofd hebben, dan impliceer je daarmee dat andere paarden zich wel aan de FEI regels moeten houden omdat ze een loshangend hoofd hebben en dat die regels dus op dat idee gebaseerd zijn. Waar haal je in vredesnaam zulke onzin vandaan?
De FEI regels gelden voor het eindresultaat van de training en dat beoordelen de juryleden. Al jarenlang beoordelen zij dat de mensen die op de LDR manier trainen het beste eindresultaat hebben en dat is niet voor niets!horseyfries schreef:Paarden hebben geen loshangend hoofd, ze bestaan immers uit meer dan alleen maar losse botjes? Dat hoofd is niet alleen door huid, maar ook door ligamenten, buigers, strekkers enz. aan alle kanten verbonden met de rest van het lichaam. Deze werken altijd! Het is dus complete onzin om te zeggen dat een paard geen spierspanning heeft als het hoofd voor de loodlijn is omdat de strekkers dan iets meer werk doen dan de buigers. In geen enkele positie is het hoofd compleet vrijhangend zonder enige invloed van spieren en zoals ik al eerder zei: de opmerking over rijtechnische ontspanning is niet hetzelfde als totale spierontspanning want bij totale spierontspanning zou het paard door de benen gaan....![]()
Over complete onzin gesproken.
Jij kan ook bijv je arm helemaal ontspannen laten hangen, zonder dat je door je benen zakt. Ook die zit met meer dan een botverbinding aan de rest van het lijf. Om je arm los langs je lijf te laten hangen heb je géén vormspanning nodig. Zelfde geldt voor 't paardenhoofd.
Hoe meer je doorgaat om dit soort onzinnige stellingen te verdedigen, hoe meer onzin je verkoopt. Je kunt toch een arm die los naar beneden valt en alleen aan het vel al los zou blijven hangen recht naar beneden niet vergelijken met een paard in oprichting? Als jouw opmerking hier nog zou kloppen dan had er dus niemand meer pinnen nodig om een skelet op te zetten want volgens jouw blijft die hals vanzelf rechtop staan en dat hoofd vanzelf voor de loodlijn staan??
Geef nou maar gewoon toe dat deze theorie van jou kant noch wal slaat want als je deze inhoudelijke discussie zo doorzet komt het steeds meer over alsof jij een afstammeling bent van één van de mensen die volhield dat de aarde plat was lang nadat er mensen de wereld rond waren geweest......horseyfries schreef:Wie durft hier trouwens de inhoudelijke discussie niet aan? Ik heb al verscheidene keren inhoudelijke vragen gesteld over waar je je ineens je conclusies vandaan haalt maar krijg dan geen antwoord. Staat dat niet in dat boek over mokken van je? Misschien eens Hindelooper aardewerk openslaan, daar zou het ook in kunnen staan?
Vragen waar iemand iets vandaan heeft, is geen inhoudelijke vraag. Waarom zou je willen weten waar ik het vandaan heb? Kijken of dat misschien iemand is waar je het al dan niet mee eens zou moeten zijn of zo?
Met een inhoudelijke vraag ga je in op de inhoud
Daar waar je dat enigzins hebt gedaan, heb ik daar antwoord op gegeven.
horseyfries schreef:Rij je op de juiste manier je paard LDR dan merk je op den duur dat deze blokkades verdwijnen en krijg je het geweldige gevoel dat je een volkomen eenheid bent met je paard.
horseyfries schreef:Vraag: heb jij al ooit zo ver doorgetraind op LDR bij een goede trainer dat je het verschil kunt weten?
Elskevree schreef:Naar aanleiding daarvan streef ik ernaar mijn paarden voor de loodlijn te trainen.
Elskevree schreef:horseyfries schreef:Vraag: heb jij al ooit zo ver doorgetraind op LDR bij een goede trainer dat je het verschil kunt weten?
Ik weet niet zeker of dit voor mij bedoeld is... Als het voor mij is bedoeld, heb je het dan over de trainingsmethode of over het zicht?
Ik heb nog nooit op een paard gereden wat correct LDR is getraind. Wel op paarden die LDR op de voorhand lopen. Mijn paarden train ik puur klassiek omdat die trainingsmethode mij het meeste aanspreekt.
In elk beter boek over (paarden)gedrag staat beschreven hoe het zicht van een paard in elkaar steekt. Naar aanleiding daarvan streef ik ernaar mijn paarden voor de loodlijn te trainen.
Groetjes Elske