Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KellyC schreef:hoi, de reden waarom ik de papieren wou is omdat ik graag een Niet om er mee in de fokkerij te gaan!
Heike schreef:xKatleentjex schreef:
[...] "Kelly is zot van paarden. We kochten Queen destijds voor haar 12de verjaardag. Queen was toen 2.5 jaar oud", herinnert moeder Rosette zich. "In mei, toen Kelly haar 21ste verjaardag vierde, hebben we het paard definitief aan haar geschonken. Ze mocht ermee doen wat ze wou". [i]Kelly besloot met Queen te gaan kweken. "Maar zonder een stamboom heeft kweken weinig zin" weet Kelly. Daarom ging ze fanatiek op zoek naar de officiële papieren van Queen. ... ... ...
KellyC schreef:En deze duitse mensen zijn in mijn ogen helemaal niet de boemensen, maar evenzeer een slachtoffer als ik. En ik ga zeker niet beweren dat zij niet van haar hebben gehouden in die 2jaar dat ze haar hebben gehad! Want ik ben ervan overtuigd dat ze van haar hebben gehouden. Maar als je dan je paard terug vind, dan ging ik toch wel eens meer kijken naar mijn paard als hij of 10min van mijn deur zou staan!
KellyC schreef:Ik was de dag na de inbeslagname geopereerd! ik mocht niks! maar ik was er wel, alle dagen.
KellyC schreef:Eerst moest er iemand meekomen, want ik kon niet met de auto rijden. En met gips zat ik op Queen, omdat niemand daar met haar kon rijden. Daarna heb ik zelf mijn gips afgedaan om toch maar alledagen daar te kunnen zijn! Maar ik was er wel! En het stoort mij enorm dat zij er niet alledagen waren!
of bijna alle dagen op zijn minst!
KellyC schreef:Geen enkele keer heb ik hen horen zeggen, wat is er eigenlijk met haar in al die tijd gebeurd. Of heb ik ze horen vragen achter hun 2e paardje dat samen met Queen in de tijd gestolen is. ze hadden toch wel eens kunnen vragen of we zo geen paard in de wei hadden zien lopen. Maar nee, ze vroegen er nog niet eens naar!
KellyC schreef:Ik hoop echt dat Queen bij mij mag blijven! En ik begrijp deze mensen echt wel! Maar ik vind het echt erg dat ze alleen maar over geld praten, en nog nooit hebben gevraagd, hoe is het nu met Queen? Zou ze gelukkig zijn? Nee, het enige wat ze mij hebben verweten is dat ik wist dat ze gestolen was, dat ze mager was, slecht op de been was, slecht gespierd was enz.
KellyC schreef:Wel dan win je geen krachtproef waar ze foutloos over 2m uitspringt! Want dat doet Queen voor mij! Ze vertrouwd mij! Waar Queen in beslag stond, hebben ze haar willen rijden! Wel ze lagen er sneller af als dat ze erop zaten, en ze zijn kunnen gaan lopen voor haar! Ik kreeg toen telefoon van de mensen waar ze stond of ik aub mijn paard uit de stal kon komen halen en effe buiten wou laten! Zij konden het niet!
Een band geef je echt niet zomaar op! Ik weet hoe erg Queen getreurd heeft in kinrooi! Al waren de stallen daar vele chiquer als bij ons thuis! De mensen daar wilden haar echt wel goed verzorgen, maar je moet aan het paard kunnen komen natuurlijk!
Oona schreef:Horsies en Alane,
Dat verhaal staat hier in de omgekeerde versie op bokt, namelijk Tess haar verhaal. Ik heb mij duizenden keren in haar plaats gesteld en voelde mij er verschrikkelijk bij. Ik kan mij dus zeker inleven in de andere partij hun gevoelens.
Maar (dat vinden tess en ik toch) , je moet altijd naar het paardje zelf kijken. Queen heeft daar tot haar 2 jaar gestaan, de voorbije 9 jaar heeft ze bij Kelly gestaan. Wat denk je dat Queen wil? Ik denk dat ze in haar vertrouwde stalletje wil blijven en dan bedoel ik niet dat van 9 jaar geleden. Dat is zij al lang vergeten.
Oona schreef:Die mensen zijn fokkers. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet om hun paarden geven. Maar meestal draait het wel om opbrengen en niet om een emotionele band die ze met het paard hebben.
Oona schreef:Het is volgens mij gewoon niet te vergelijken...één van de vele veulens die daar op je wei lopen verdwijnt, of je oogappel, het paard waar je jaren mee gewerkt hebt en waar heel je hart naartoe gaat moeten afgeven...
Oona schreef:Het blijft natuurlijk erg voor die fokkers daar niet van, maar ik vraag mij af... stel dat ze Queen terug krijgen. Zal ze daar blijven staan tot het eind harer dagen? Of wordt ze gauw verkocht en lekker veel pingping. Of je kan er natuurlijk elk jaar een veulen uithalen, nog meer kassa.
Oona schreef:Dit kan je natuurlijk niet echt weten, da's een gissing, maar als ze emotioneel aan dat paard gehecht zijn, waarom komen ze haar dan niet bezoeken? Ik zit met heel veel vragen omtrent deze mensen, miss onterecht, maar ik steun in elk geval Kelly. Queen hoort gewoon bij haar.
Oona schreef:Alane, proficiat met je shet; hoe oud is hij/zij? Misschien blijkt wel binnen x aantal jaar dat hij gestolen bleek te zijn. Ga je hem dan afgeven?
Oona schreef:Ik had mijn paard al 5 jaar en kende hem al 6 jaar toen ik het vernam dat hij gestolen bleek te zijn. Voor mij is dit onmogelijk om afscheid te nemen, ondanks dat ik weet dat het unfair is t.o. Tess.
Er is altijd een verliezer in zo'n zaak, maar dan met je daar toch het beste van maken en de mensen niet den duvel aan doen.
Oona schreef:Die duitsers hadden misschien een voorstel kunnen doen. Bijvoorbeeld, Queen mag blijven als we een veulen uit haar mogen fokken. Dan kon Kelly nog beslissen of ze dat wou en je kan later nog altijd naar de rechtbank.