Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessjes

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:51

Kelly

Blijf moed houden hé. Ik heb alle hoop in een goede afloop. Het moet gewoon. Geen enkele mens kan het toch over zijn hart krijgen om Queen bij jou weg te halen. Ik blijf voor je duimen en als het enigszins gaat wil ik zeker je rechtzaak bijwonen. Toi toi toi.
Verder nog veel plezier op de wedstrijden.

Groetjes tess

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:36

Ik heb gisteren nog een zoon van Larome gezien (dezelfde vader als Queen), dit paard was even springerig als Queen, en even gek in de blije zin van het woord, geen scheldnaam. Zelfs zijn bazinnnetje houdt evenveel van paarden als Kelly, moet toch lukken dat ze allebei zo hard op elkaar gelijken, de paarden en de eigenaars van karakter.
En mensen die durven zeggen dat we te emotioneel zijn, daar trekken wij ons geen moer van aan. Zonder paarden zijn wij geen ruiters, of amazone's en paarden blijven paarden.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:31

Toch een raar idee dat er zo dicht bij mijn thuis nog een larome staat. en ik vind het verschrikkelijk dat er sommige mensen zo harteloos zijn. kunnen ze het dan niet begrijpen dat er gevallen zijn waar dat het paard beter bij de mensen blijft waar hij is. Sommige mensen zijn uit op geld, niet op het paard. Het is mooi meegenomen als ze dat terug krijgen, maar vooral het geld! Daar is het vaak om te doen. ik wordt er gewoon ziek van als ik eraan denk. Als je niet emotioneel betrokken bent bij zoiets, is het een teken dat je niet van je paard houd. Anders ben je er toch kapot van als je je paard moet afgeven na (bij mij bijna 10jaar) een lange tijd. Ik weet dat wanneer ik Queen moet afgeven op 13 oktober, dat ik al mijn paarden verkoop. Want ze zeggen eerlijkheid duurt het langst, wel had ik niet eerlijk geweest en een vals papier had aangenomen van een paar fokkers die ze mij aanboden, dan was er al die heisa niet geweest. Sommige mensen weten niet dat ze een gestolen paard hebben en houden van die paarden met hart en ziel. Als ze dan plots aan uw deur staan om te zeggen dat je hem of haar moet terug geven, dan stort je wereld in. Dat kan ik je wel vertellen. Adri, trek je al die verwijten niet aan. Ik weet dat je het beste wil voor het paard. En dan pas de eigenaars. En zo hoort het ook. Zeker zoals jij een hart voor paarden en alle andere dieren hebt. Je blijft voor mij altijd een ster, de nr 1 van onze familie. En ik ben blij dat je er altijd voor ons bent

groetjes kelly

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:14

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:35

Hoi allemaal. ik weet niet of jullie interesse hebben maar ik er staan foto's van mijn paarden op internet. ik zal jullie even vertellen waar ze staan. Je gaat naar www.galop.be en daar kiezen jullie voor fotoreportages. Dan klikken jullie op de jumping KR molse ruiters 24/04/2005. Voor Queen moet je klikken op seniors 2 (de laatste uit de rij) en dan kun je klikken op de uren (ongeveer midden in de pagina. Daar kies je voor 10u23 de foto's die van 10u26 tot 10u27 zijn foto's van Queen. De uren staan onder de foto.
Mijn jong paard liep in de seniors A. Daar kies je voor 8u53. Ze staat rechts onder in de hoek de twee laatste foto's en op de volgende pagina staan er nog 3 De uren van dit paard zijn 9u01 tot 9u02.
Een paar foto's verer die je een bonte. Dat is Adzjano, het paardje van mijn zus. Dan hebben jullie haar ook eens gezien he. De uren hiervan zijn 9u07 tot 9u09. Al kun je niet echt naast een bonte heen kijken natuurlijk.
ik hoop dat sommige van jullie hier iets aan hebben. Jullie hebben mij al zoveel steun gegeven en het lijkt mij dan wel leuk dat jullie Queen ook nog eens zien op foto he.

Vele groetjes, kelly en Queen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:31

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:02

hoi. ik denk wel dat ze redenlijk naar te witte kant gaat, al denkt de dierenarts dat ze niet veel lichter meer wordt door de donkere manen en staart die ze heeft. We zullen zien. Queen heeft weeral gewonnen vandaag in de hoogste klasse. In de namiddag had ze wat last van de warmte (of ik) en had ik 2 fouten. Maar er waren er maar 2 volledig foutloos gebleven dus zal ik maar niet klagen. Ik ben zo blij dat ik mijn Queen elke keer kan meenemen. Ze doet het zo graag he. Ze blijft haar telkens er volledig voor geven. Tja, en die bonte, dat is het lievelingetje van mijn zus. Al zijn ze in de voormiddag beide ten val gekomen, in de namiddag werd ze knap 9e met een foutloze rit. Gelukkig is de wame dag voorbij! Ben er moe van geworden. Groetjes

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:08

Hoi allemaal. Het is weer een rare dag vandaag voor mij. Het is vandaag juist een jaar geleden dat ik Queen voor mijn 21e verjaardag heb gekregen. toen wist ik nog dat Queen voor altijd bij mij zou blijven, dat weet ik nu niet meer zo zeker. Ik moet nog altijd afwachten tot in oktober. Hopelijk loopt het goed af en kan ik vandaag over een jaar zeggen dat ik ze al Twee jaar heb. Ik heb ze natuurlijk al veel langer he, maar de dag dat ik 21 werd, mocht ik ermee doen wat ik wou! Agelopen weekend werd Queen nog 5e in het kampioenschap voor amazones met 100 starters. Ze doet zo erg haar best he! En ze staat op dit moment nog eens als 2e beste paard op van heel de kempische regionale. Daar krijgen we punten op onze prestaties. Ik ben er wel heel trots op! Groetjes kelly

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:31

Fijn dat het zo goed gaat met jullie.
Ik hoop echt dat Queen bij jou mag blijven, jullie horen gewoon bij elkaar!

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:11

Hoi allemaal. Ik was afgelopen weekend 5de met mijn Queentje. Ze had er echt weer zin in. Ook heb ik net de tussenstand gezien van de kempische regionale. Queen is voorlopig het 2e beste paard van de kempische (dit wordt berekent door punten die we krijgen als we prijs rijden) en bij ons in de club is er ook zo een klassement. Daar staan we eerste met een heel aantal punten los! Hopelijk mag dat zo blijven. Ik hoop het althans. Echt waar.
En voor sommige, gewoon ter informatie, adri is samen met mieke en nog andere (weet niet juist wie nog allemaal) maandag avond naar VTM geweest. Ze hebben daar ook gesproken om ergens een reportage op tv te krijgen. Het was niet zo voor direct, maar wie weet na de zomer programmas. Ik ga voor jullie allemaal duimen dat het lukt!
Ik ga nu maar eens trainen. Groetjes kelly en Queen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:58

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:34

Hallo Jokari, We blijven vechten voor Kelly en Queen. Zelfs Kelly was heel blij met je berichtje, op dit ogenblik zijn we volop bezig met mensen te benaderen om de paardendiefstallen harder aan te pakken, maar in sommige gevallen loopt het echt de spuitgaten uit.
morgen moet Queen als 27 en 26 binnen, op de jumping.
Vind het erg voor jou, dat je op dit ogenblik niet kan rijden. In Lubbeek is er een heel goede manege, is zelf gelauwerd om zijn prachtige en eerlijke paardenwerk. Ik denk dat in Lubbeek alleen goede mensen wonen. Wat betreft je poesje, ik heb hier 15 gevonden poezen, en die eten ook alleen maar wat zij willen, geen merknamen van goedkope supermarkten, neen dat is niet goed genoeg voor hun. Kelly heeft ook een poes en een hond, zodus buiten paarden, zijn wij echt dierenvrienden.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:22

hoi allemaal.
Queen heeft gisteren weer maar eens laten zien dat ze graag springt. Ze heeft afgelopen week blijkbaar een blijn gehad in haar hoef. Dat zagen we toen papa haar te vrijdag aan het beslagen was. Geen dag heeft ze gemankt! En gisteren werd ze 's morgens weer 5e. In de namiddag wou ze echt wel winnen. Ze draaide boven de hindernissen van de barrage, draaide overal knap tussendoor. Alles ging vlotjes tot op de laatste waar we een pechbalk kregen. Ze had hem maar lichtjes aangeraakt maar hij rolde toch uit de lepels. Het publiek leefde erg met ons mee. Bij iedereen kwam er heel luid een OH das jammer uit! En toch kregen we nog een aplaus! Ze had er echt zin in! Ze kwam niet de ring in als springpaard. Ze kwam binnen als rodeopaard! En hoe meer rodeo ze doet, hoe meer zin ze heeft en hoe beter ze springt! Als ik er nu nog aan terug denk, gaan de haren op mijn rus nog steeds rechtstaan! Iedereen kwam zeggen dat ze het jammer voor mij vonden en dat ze vonden dat we het echt goed hadden gedaan! Queen is echt een paard dat alles voor mij doet! Dat heeft ze mij gisteren weer maar eens laten zien en voelen. Ik hou van je mijn Queen! Voor altijd

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:38

Hoi allemaal. Ik ben gisteren namiddag 2e geworden met Queen. Ze ging echt weer heel goed! Ook al was het zo warm buiten! Ik ben helemaal verbrand omdat ik tussen mijn proeven een short had aangedaan! Amai ik zie eruit! In de voormiddag had ik een beetje pech! Ik had verruit de snelste tijd, maar kreeg 1 echte pech balk! Maar iedereen kwam zeggen dat Queen super ging en dat ze blij waren dat Queen nog bij mij was. Omdat we samen hoorden!!! Mijn vriend Dries was er ook bij om mij te helpen. En hij zei zelfs dat het goed was! Al is hij altijd wel een beetje kritisch omdat hij een goede dressuurruiter is! Het is echt fijn dat hij me komt helpen als hij zelf geen wedstrijd heeft! Dan zijn we de hele dag samen en ondertussen helpt hij mij geel goed! Zo ik ga jullie laten. XXX kelly en Queen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:05

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:14

daar heb ik jammer genoeg geen geld voor! ik zou het wel willen daar niet van. Maar of we daar dan nog goed genoeg voor zijn??? Dat betwijfel ik. Op ons niveau doen we het wel netjes. Maar dat is maar 1.20m en als het GP is dan is het 1.30m maar ja internationaal is nog wel iets hoger en moeilijker. Ooit hoop ik da kans eens te krijgen om zo eens 1keer te mogen meedoen aan zo een wedstrijd! We zullen wel zien. Ik ben vooral blij dat het nu heel goed gaat met haar. (en even terloops, ik had de vrachtwagen zondag fijn onder de bomen gezet en haar plaats gegeven van 4paarden zondat ze lekker veel plaats had op de camion, ze was toch maar alleen mee op wedstrijd) Dressuur ligt mij wat minder. Wel thuis natuurlijk, maar niet op wedstrijd. Mijn vriend doet dat al en dat vind ik meer als genoeg! Zo heb ik toch ook een beetje mijn prive trainer he. hihi.
Groetjs kelly en Queen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:25

Zo alle 18 pagina's door gespit...
uitgaande van hetgeen hier geschreven is wil ik toch graag hetvolgende kwijt...

Ik kan de fokkers begrijpen, helemaal en ook hun gedachtengang, hetzij door derden beschreven, vwb de acties. die zij hebben ondernomen...
Weet 1 van jullie welke band zij hadden met het paard, voor het gestolen werd???
Er al eens aan gedacht dat ze die hoge som eisen om de huidige verzorger/'eigenaar' bang te maken zodat ze wel met het dier over de brug komen?

En Queen geen meerwaarde voor de fokkerij vanwege dat bokbeentje... waarom heeft de huidige verzorger/'eigenaar' het stamboek gevraagd om de papieren?

De fokkers worden hier min of meer neergezet als boemensen, terwijl niemand ze persoonlijk kent (en ik ook niet).

Als Kelly in haar recht staat en het paard haar eigendom is, kan een ieder zijn gestolen paard wel op de buik schrijven na verloop van tijd......

en dit is puur afgaande op hetgeen hier geschreven is... iedere zaak als deze is er 1 teveel...maar bij iedere zaak zitten tonnen vol met emoties van beide partijen... en ieder verhaal heeft 2 kanten en soms wel meer....

Ik hoop dat er voor beide partijen een oplossing komt, waar beide mee kunnen leven en omgaan en niemand de verliezer is....

Een goed registratie en identificatie systeem kan daar zeker in bijdragen.... en dit paard was geregistreerd maar de identificatie helaas onvoldoende.... Dit verhaal zou daarom voor de duitse stamboeken een leer moeten zijn om toch hun leden over te halen dat de ster niet de mercedes maakt maar de auto zelf....

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:48

hoi, de reden waarom ik de papieren wou is omdat ik graag een Niet om er mee in de fokkerij te gaan! En deze duitse mensen zijn in mijn ogen helemaal niet de boemensen, maar evenzeer een slachtoffer als ik. En ik ga zeker niet beweren dat zij niet van haar hebben gehouden in die 2jaar dat ze haar hebben gehad! Want ik ben ervan overtuigd dat ze van haar hebben gehouden. Maar als je dan je paard terug vind, dan ging ik toch wel eens meer kijken naar mijn paard als hij of 10min van mijn deur zou staan!

Ik was de dag na de inbeslagname geopereerd! ik mocht niks! maar ik was er wel, alle dagen. Eerst moest er iemand meekomen, want ik kon niet met de auto rijden. En met gips zat ik op Queen, omdat niemand daar met haar kon rijden. Daarna heb ik zelf mijn gips afgedaan om toch maar alledagen daar te kunnen zijn! Maar ik was er wel! En het stoort mij enorm dat zij er niet alledagen waren!
of bijna alle dagen op zijn minst!

Geen enkele keer heb ik hen horen zeggen, wat is er eigenlijk met haar in al die tijd gebeurd. Of heb ik ze horen vragen achter hun 2e paardje dat samen met Queen in de tijd gestolen is. ze hadden toch wel eens kunnen vragen of we zo geen paard in de wei hadden zien lopen. Maar nee, ze vroegen er nog niet eens naar!

Ik hoop echt dat Queen bij mij mag blijven! En ik begrijp deze mensen echt wel! Maar ik vind het echt erg dat ze alleen maar over geld praten, en nog nooit hebben gevraagd, hoe is het nu met Queen? Zou ze gelukkig zijn? Nee, het enige wat ze mij hebben verweten is dat ik wist dat ze gestolen was, dat ze mager was, slecht op de been was, slecht gespierd was enz. Wel dan win je geen krachtproef waar ze foutloos over 2m uitspringt! Want dat doet Queen voor mij! Ze vertrouwd mij! Waar Queen in beslag stond, hebben ze haar willen rijden! Wel ze lagen er sneller af als dat ze erop zaten, en ze zijn kunnen gaan lopen voor haar! Ik kreeg toen telefoon van de mensen waar ze stond of ik aub mijn paard uit de stal kon komen halen en effe buiten wou laten! Zij konden het niet!
Een band geef je echt niet zomaar op! Ik weet hoe erg Queen getreurd heeft in kinrooi! Al waren de stallen daar vele chiquer als bij ons thuis! De mensen daar wilden haar echt wel goed verzorgen, maar je moet aan het paard kunnen komen natuurlijk!

Vriendelijke groetjes, kelly en Queen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:54

KellyC schreef:
hoi, de reden waarom ik de papieren wou is omdat ik graag een Niet om er mee in de fokkerij te gaan!

Heike schreef:
xKatleentjex schreef:

[...] "Kelly is zot van paarden. We kochten Queen destijds voor haar 12de verjaardag. Queen was toen 2.5 jaar oud", herinnert moeder Rosette zich. "In mei, toen Kelly haar 21ste verjaardag vierde, hebben we het paard definitief aan haar geschonken. Ze mocht ermee doen wat ze wou". [i]Kelly besloot met Queen te gaan kweken. "Maar zonder een stamboom heeft kweken weinig zin" weet Kelly
. Daarom ging ze fanatiek op zoek naar de officiële papieren van Queen. ... ... ...

KellyC schreef:
En deze duitse mensen zijn in mijn ogen helemaal niet de boemensen, maar evenzeer een slachtoffer als ik. En ik ga zeker niet beweren dat zij niet van haar hebben gehouden in die 2jaar dat ze haar hebben gehad! Want ik ben ervan overtuigd dat ze van haar hebben gehouden. Maar als je dan je paard terug vind, dan ging ik toch wel eens meer kijken naar mijn paard als hij of 10min van mijn deur zou staan!

Je kent die mensen niet en toch veroordeel je ze op hun gedrag..... Je kent hun omstandigheden niet en hun middelen....

KellyC schreef:
Ik was de dag na de inbeslagname geopereerd! ik mocht niks! maar ik was er wel, alle dagen.

Jij bent geopereerd... konden hun dat weten???? En net zo min kan jij weten wat de reden of oorzaak is van hun weg blijven...

KellyC schreef:
Eerst moest er iemand meekomen, want ik kon niet met de auto rijden. En met gips zat ik op Queen, omdat niemand daar met haar kon rijden. Daarna heb ik zelf mijn gips afgedaan om toch maar alledagen daar te kunnen zijn! Maar ik was er wel! En het stoort mij enorm dat zij er niet alledagen waren!
of bijna alle dagen op zijn minst!

Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen tegen over mij of anderen... en nogmaals weet en ken jij hun reden niet, oordeel er dan ook niet over..

KellyC schreef:
Geen enkele keer heb ik hen horen zeggen, wat is er eigenlijk met haar in al die tijd gebeurd. Of heb ik ze horen vragen achter hun 2e paardje dat samen met Queen in de tijd gestolen is. ze hadden toch wel eens kunnen vragen of we zo geen paard in de wei hadden zien lopen. Maar nee, ze vroegen er nog niet eens naar!

Waarom zouden die mensen met jou ruggespraak moeten houden over wat ze doen of laten om hun andere paard terug te vinden?

KellyC schreef:
Ik hoop echt dat Queen bij mij mag blijven! En ik begrijp deze mensen echt wel! Maar ik vind het echt erg dat ze alleen maar over geld praten, en nog nooit hebben gevraagd, hoe is het nu met Queen? Zou ze gelukkig zijn? Nee, het enige wat ze mij hebben verweten is dat ik wist dat ze gestolen was, dat ze mager was, slecht op de been was, slecht gespierd was enz.

Heb je ooit een woord met die mensen persoonlijk gewisseld?
Er al eens aangedacht dat hun advocaat het hun afraad om met jou te praten lopende de rechtzaak?

KellyC schreef:
Wel dan win je geen krachtproef waar ze foutloos over 2m uitspringt! Want dat doet Queen voor mij! Ze vertrouwd mij! Waar Queen in beslag stond, hebben ze haar willen rijden! Wel ze lagen er sneller af als dat ze erop zaten, en ze zijn kunnen gaan lopen voor haar! Ik kreeg toen telefoon van de mensen waar ze stond of ik aub mijn paard uit de stal kon komen halen en effe buiten wou laten! Zij konden het niet!
Een band geef je echt niet zomaar op! Ik weet hoe erg Queen getreurd heeft in kinrooi! Al waren de stallen daar vele chiquer als bij ons thuis! De mensen daar wilden haar echt wel goed verzorgen, maar je moet aan het paard kunnen komen natuurlijk!

Ik geef alleen mijn mening over hetgeen er in dit topic is geschreven... ik heb geen standpunt ingenomen over waar het paard moet blijven....

Aan de ene kant dan een vreemde stal daar in Kinrooi... paard wil niet eten en toch proberen te rijden... en dan ook nog een paard wat in beslag is genomen met alle gevolgen vandien......
Ik vind je verhaal door de blz heen wat tegenstrijdig, en dat is wederom mijn mening over hetgeen ik opmaak en lees over wat jij en anderen schreven....

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:14

Alane,

Ik begrijp niet dat jij zo kunt reageren.. Heb jij zelf een paard? Zo ja, hoe lang al?
Ik vind dat elly al heel vriendelijk blijft over de fokkers uit duitsland, chapeau van haar. Maar als ze nooit eens naar het paard zelf vragen, ik zou ook mijn bedenkingen hebben.
Ik weet niet of je het verhaal van Tess en mij hebt gelezen (zoek anders eens bij 'paardenpraat' titel: help mee paardendiefstal tegen te gaan'.
Ik ben eigenaar van Tess haar gestolen paard. Mijn verstand zegt ook dat het juiste zou zijn, paard terug geven. Sorry, maar ik heb ook een hart en dat gaat gewoon niet. GELUKKIG vraagt Tess WEL naar Little joe (vroeger Kid) . En zij vindt het belangrijker dat Little Joe gelukkig is en het goed heeft. Ze mag dan ook zoveel bij hem komen als ze wil. Eigenlijk deel ik hem zo wat met haar.

Maar waar het op neer komt is dat ik Kelly heel goed begrijp en dat het voor haar een hel moet zijn. Ik zou denken dat elke paardenliefhebber zich wel in haar plaats kan stellen..niet dus.

Jij noemt dat mensen veroordelen voor je ze ontmoet hebt...Als die mensen jou meteen een proces aandoen, wat doen zij dan??

Groetjes Oona

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:23

oona,
ik heb sinds vanochtend 1 shetje.... Clown

En wederom veroordelen zonder iemand te kennen puur om een eerlijke mening, mijn eigen mening.

jij hebt jouw mening....

Die mensen hebben voor hun de beste weg gekozen, nl via de rechtbank... want Kelly zou het dier niet vrijwillig afstaan.
Die fokkers volgen de rechtgang volgens het boekje... en zo doet iedereen het op zijn/haar eigen manier.

Kan geen enkele paardenliefhebber zich dan dan in de plaats en positie kan stellen van de fokkers, die bestolen zijn ?

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:39

Wat Alane zegt is dat een verhaal altijd twee kanten heeft en wat dat betreft ben ik het helemaal met haar eens. Stel nou dat iemand de andere kant van het verhaal op bokt had gezet dan krijg je dus waarschijnlijk iets in de geest van:
9 jaar geleden is mijn lieve paardje gestolen en ik heb haar al die tijd ontzettend gemist. Nou hebben we haar eindelijk teruggevonden maar het is niet zeker of we haar terug krijgen!?!? In oktober is er een rechtzaak en ik hoop toch zo dat ze dan eindelijk weer in haar oude vertrouwde stalletje kom te staan. Help me duimen. Oh ik kan het me bijna niet voorstellen maar misschien dat ik mijn meisje nu eindelijk weer terug ga zien.

Nou hoe zouden jullie dan reageren??

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er in dit soort gevallen altijd alleen maar verliezers zijn Kelly omdat ze misschien haar paardje kwijt raakt en de fokkers omdat ze hun paardje al jaren kwijt zijn.

Dus ja help mee paardediefstal tegen te gaan (goed initiatief Oona)

en voor Kelly: Ik hoop dat er een oplossing komt waar jullie beide vrede mee kunnen hebben want het is gewoon een rotsituatie.
Veel sterkte ermee.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:38

Horsies en Alane,

Dat verhaal staat hier in de omgekeerde versie op bokt, namelijk Tess haar verhaal. Ik heb mij duizenden keren in haar plaats gesteld en voelde mij er verschrikkelijk bij. Ik kan mij dus zeker inleven in de andere partij hun gevoelens.

Maar (dat vinden tess en ik toch) , je moet altijd naar het paardje zelf kijken. Queen heeft daar tot haar 2 jaar gestaan, de voorbije 9 jaar heeft ze bij Kelly gestaan. Wat denk je dat Queen wil? Ik denk dat ze in haar vertrouwde stalletje wil blijven en dan bedoel ik niet dat van 9 jaar geleden. Dat is zij al lang vergeten.

Die mensen zijn fokkers. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet om hun paarden geven. Maar meestal draait het wel om opbrengen en niet om een emotionele band die ze met het paard hebben. Het is volgens mij gewoon niet te vergelijken...één van de vele veulens die daar op je wei lopen verdwijnt, of je oogappel, het paard waar je jaren mee gewerkt hebt en waar heel je hart naartoe gaat moeten afgeven...
Het blijft natuurlijk erg voor die fokkers daar niet van, maar ik vraag mij af... stel dat ze Queen terug krijgen. Zal ze daar blijven staan tot het eind harer dagen? Of wordt ze gauw verkocht en lekker veel pingping. Of je kan er natuurlijk elk jaar een veulen uithalen, nog meer kassa.
Dit kan je natuurlijk niet echt weten, da's een gissing, maar als ze emotioneel aan dat paard gehecht zijn, waarom komen ze haar dan niet bezoeken? Ik zit met heel veel vragen omtrent deze mensen, miss onterecht, maar ik steun in elk geval Kelly. Queen hoort gewoon bij haar.

Alane, proficiat met je shet; hoe oud is hij/zij? Misschien blijkt wel binnen x aantal jaar dat hij gestolen bleek te zijn. Ga je hem dan afgeven?
Ik had mijn paard al 5 jaar en kende hem al 6 jaar toen ik het vernam dat hij gestolen bleek te zijn. Voor mij is dit onmogelijk om afscheid te nemen, ondanks dat ik weet dat het unfair is t.o. Tess.
Er is altijd een verliezer in zo'n zaak, maar dan met je daar toch het beste van maken en de mensen niet den duvel aan doen.

Die duitsers hadden misschien een voorstel kunnen doen. Bijvoorbeeld, Queen mag blijven als we een veulen uit haar mogen fokken. Dan kon Kelly nog beslissen of ze dat wou en je kan later nog altijd naar de rechtbank.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:58

Oona schreef:
Horsies en Alane,

Dat verhaal staat hier in de omgekeerde versie op bokt, namelijk Tess haar verhaal. Ik heb mij duizenden keren in haar plaats gesteld en voelde mij er verschrikkelijk bij. Ik kan mij dus zeker inleven in de andere partij hun gevoelens.

Maar (dat vinden tess en ik toch) , je moet altijd naar het paardje zelf kijken. Queen heeft daar tot haar 2 jaar gestaan, de voorbije 9 jaar heeft ze bij Kelly gestaan. Wat denk je dat Queen wil? Ik denk dat ze in haar vertrouwde stalletje wil blijven en dan bedoel ik niet dat van 9 jaar geleden. Dat is zij al lang vergeten.

Als ze de stal vergeten is waar ze 9 jaar geleden nog heeft gestaan... dan zal ze deze ook kunnen vergeten waar ze nu staat....

Oona schreef:
Die mensen zijn fokkers. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet om hun paarden geven. Maar meestal draait het wel om opbrengen en niet om een emotionele band die ze met het paard hebben.

Ken jij die mensen?
Ik ben ook fokker en denk je dat ik geen emotionele band heb met mijn dieren?

Oona schreef:
Het is volgens mij gewoon niet te vergelijken...één van de vele veulens die daar op je wei lopen verdwijnt, of je oogappel, het paard waar je jaren mee gewerkt hebt en waar heel je hart naartoe gaat moeten afgeven...

Moet je die fokkers voorstellen... 1 maand uitgekeken naar dit veulen, zorgvuldig gepland en afgewogen, 2 jaar lang haar gekoesterd en mischien wel een carriere uitgestippeld en dan opeens wordt ze uit de weide geplukt.... droom in 1000-den stukjes. Dan vinden ze haar terug en dan moeten na 9 jaar maar gewoon alsjebleift zeggen???????

Oona schreef:
Het blijft natuurlijk erg voor die fokkers daar niet van, maar ik vraag mij af... stel dat ze Queen terug krijgen. Zal ze daar blijven staan tot het eind harer dagen? Of wordt ze gauw verkocht en lekker veel pingping. Of je kan er natuurlijk elk jaar een veulen uithalen, nog meer kassa.

Tuurlijk zijn die mensen alleen maar uit op geld... die mensen hebben geen emoties, geen gevoel..... Die hadden dat dierr ook gewoon kunnen laten ontvoeren (bij wijze van spreken) maar nee zij verkiezen de rechtsgang en willen dat legaal oplossen.... en maken die kosten allemaal alleen maar voor de winst... Hadden ze het paard ook aan kunnen bieden aan Kelly voor een X-bedrag en af kunnen zien van rechtzaken...

Oona schreef:
Dit kan je natuurlijk niet echt weten, da's een gissing, maar als ze emotioneel aan dat paard gehecht zijn, waarom komen ze haar dan niet bezoeken? Ik zit met heel veel vragen omtrent deze mensen, miss onterecht, maar ik steun in elk geval Kelly. Queen hoort gewoon bij haar.

Ik ken Kelly ook niet en kan ook alleen maar gissen.... mischien zijn die verhalen die ze hier verteld allemaal verzonnen verhalen... die van het ongeluk, die van dat treuren op stal...

Ik ga uit van hetgeen hier geschreven is... en ik ben van mening dat de fokkers hier beschreven worden als op geldbeluste emotieloze boemannen zonder gevoel die alleen maar handelen vanuit egoistisch oogpunt...

Oona schreef:
Alane, proficiat met je shet; hoe oud is hij/zij? Misschien blijkt wel binnen x aantal jaar dat hij gestolen bleek te zijn. Ga je hem dan afgeven?

Dat was een grapje.... Knipoog
Iemand die hier een pony claimt als zijnde gestolen die liegt dat die barst Haha!

Oona schreef:
Ik had mijn paard al 5 jaar en kende hem al 6 jaar toen ik het vernam dat hij gestolen bleek te zijn. Voor mij is dit onmogelijk om afscheid te nemen, ondanks dat ik weet dat het unfair is t.o. Tess.
Er is altijd een verliezer in zo'n zaak, maar dan met je daar toch het beste van maken en de mensen niet den duvel aan doen.

En omdat jij dat dier al 6 jaar kende kun je het claimen als de jouwe??? en zijn emoties meer waard dan die van de eigenaar????
Ik wil er niet mee zeggen dat ik anders gehandeld zou hebben... of dat jij of Tess gelijk/ongelijk hebben...
Maar in mijn beleving is dan de bestole 2 keer bestolen/verdriet aangedaan... die keer dat het paard daar niet meer stond en als het terug gevonden wordt...
8 jaar geleden is en hond weggelopen/verdwenen van mij... een hond die voor mijn zoontje veel waarde had... het dier is nooit terug gevonden ondanks tatoo in de oren... na verloop van tijd heb ik gezegd dat het mij niet meer om het terug krijgen ging van de hond maar om te weten hoe of wat... en dat heb ik nog steeds. Mijn zoontje was toen 2 en is er nog niet helemaal overheen en heeft het af en toe over nog over Dancer... Dus ja ik ken de andere kant.....

Oona schreef:
Die duitsers hadden misschien een voorstel kunnen doen. Bijvoorbeeld, Queen mag blijven als we een veulen uit haar mogen fokken. Dan kon Kelly nog beslissen of ze dat wou en je kan later nog altijd naar de rechtbank.

Een voorstel doen over hun eigen paard????
Nee dat konden die mensen in principe niet... die fokkers kennen/kenden Kelly niet, hoe groot was de kans dat het paard in het niets zou verdwijnen na zo'n voorstel?

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:14

@Oona: Ook ik vind dat je de fokkers van Nederland tekort doet.
De meeste fokkers fokken puur voor de hobby en mogen al blij zijn als ze er bij de verkoop van hun veulen geen geld bij hoeven te leggen. Verder is het officieel natuurlijk nog steeds hun paard. Ik heb medelijden met Kelly want ik kan me voorstellen dat het voor haar heel erg is dat ze haar paardje na zo'n tijd af zou moeten staan maar ik geef de fokker groot gelijk dat hij een gestolen dier probeert terug te krijgen