Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denisesilver schreef:Toch hoor je heel veel mensen praten over "even snel naar het Z rijden". Ik kan die link dan slecht leggen tussen te weinig goede ruiters, maar wel met een goede basis (want daar ging het me vooral om) naar het Z rijden.
Maar laten we erop houden dat ik me niet echt in dat wereldje begeef en vooral dus mensen erover hoor praten, maar het zelden met eigen ogen zie. Het ontbreekt mij aan dat inzicht.
Veronica2 schreef:Earth schreef:Oh ik ken ze wel die met 6 maand onder het zadel Z liepen. En met een beetje talent haalden ze dan ook een wp.
Die was dan dus met 6 jaar pas zadelmak gemaakt? Dat gebeurt niet veel hoor, paarden worden toch vaak al eerder onder het zadel gebracht en dan weer weggezet.
Elisa2 schreef:denisesilver schreef:Toch hoor je heel veel mensen praten over "even snel naar het Z rijden". Ik kan die link dan slecht leggen tussen te weinig goede ruiters, maar wel met een goede basis (want daar ging het me vooral om) naar het Z rijden.
Maar laten we erop houden dat ik me niet echt in dat wereldje begeef en vooral dus mensen erover hoor praten, maar het zelden met eigen ogen zie. Het ontbreekt mij aan dat inzicht.
Ik snap het niet helemaal geloof ik, wat zijn dat voor een mensen die dat zeggen en met welk doel zeggen ze dat?
Elisa2 schreef:Oh zo, nou even snel naar het Z rijden is natuurlijk niet heel moeilijk als je gewoon de oefeningen er in rijdt/ forceert..het zijn veelal profs die dat doen die zijn daar heel handig in. Ze kunnen prima winst lopen in bijv. het Z2 zonder een perfecte wissel bijv. Of mooi in een houding zonder enige losgelatenheid.
Een prof die voor zichzelf opleidt zou niet zo snel al die basis stappen gaan overslaan want dat keert altijd tegen ze later als ze verder komen. Dan is een goede basis dus veel belangrijker.
Elisa2 schreef:Hahaha, kan ook leuk zijn!
Klopt wel wat je zegt hoor, toch vind ik bij veel van die ff snel Z gestartte paarden de basis niet best.
denisesilver schreef:Getup schreef:Uh , Glock ?
Ik ben wel benieuwd wat voor paard(en) HP nu uit gaat brengen. En of de Glock paarden echt de wei op gaan en gecastreerd worden.
Nou, je zou toch denken dat het financieel slimmer is om die sportpaarden te verkopen voor een klap geld.
denisesilver schreef:Maar het werd toch in NL verkocht, omdat het teveel geld kostte? Althans, dat ging te ronde