Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:51

Even snel naar het Z rijden is iets anders dan een paard Z starten voor het sportpredicaat door iemand die dat vaker gedaan heeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:58

denisesilver schreef:
Toch hoor je heel veel mensen praten over "even snel naar het Z rijden". Ik kan die link dan slecht leggen tussen te weinig goede ruiters, maar wel met een goede basis (want daar ging het me vooral om) naar het Z rijden.

Maar laten we erop houden dat ik me niet echt in dat wereldje begeef en vooral dus mensen erover hoor praten, maar het zelden met eigen ogen zie. Het ontbreekt mij aan dat inzicht.

Ik snap het niet helemaal geloof ik :o , wat zijn dat voor een mensen die dat zeggen en met welk doel zeggen ze dat?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Maar bedoelen jullie dan een groene merrie die echt niks kan even naar het Z rijden.
Of een merrie die een goede basis heeft gekregen, wat veulens heeft gehad en dan sport predikaat er op zetten?
Het tweede is met een kundige ruiter vrij makkelijk te doen als de merrie niet veel te lijden heeft gehad van de drachten en bevallingen, omdat je basis er al goed in zat, dan pak je ze eigenlijk zo wel weer op.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:08

Oh ik ken ze wel die met 6 maand onder het zadel Z liepen. En met een beetje talent haalden ze dan ook een wp.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Ja beide is mogelijk, zeker met een talentvol paard en dito karakter en handige ruiter.
Maar vroeg me gewoon af over welke van de 2 situaties we het hadden :')

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

Earth schreef:
Oh ik ken ze wel die met 6 maand onder het zadel Z liepen. En met een beetje talent haalden ze dan ook een wp.

Die was dan dus met 6 jaar pas zadelmak gemaakt? Dat gebeurt niet veel hoor, paarden worden toch vaak al eerder onder het zadel gebracht en dan weer weggezet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

Veronica2 schreef:
Earth schreef:

Die was dan dus met 6 jaar pas zadelmak gemaakt? Dat gebeurt niet veel hoor, paarden worden toch vaak al eerder onder het zadel gebracht en dan weer weggezet.

Ja had dan eerst veulens gehad, en dan konden ze met 6 direct naar het Z. :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Elisa2 schreef:
denisesilver schreef:
Toch hoor je heel veel mensen praten over "even snel naar het Z rijden". Ik kan die link dan slecht leggen tussen te weinig goede ruiters, maar wel met een goede basis (want daar ging het me vooral om) naar het Z rijden.

Maar laten we erop houden dat ik me niet echt in dat wereldje begeef en vooral dus mensen erover hoor praten, maar het zelden met eigen ogen zie. Het ontbreekt mij aan dat inzicht.

Ik snap het niet helemaal geloof ik :o , wat zijn dat voor een mensen die dat zeggen en met welk doel zeggen ze dat?

Onder andere fokkers voor het sportpredikaat, of handelaren die een paar k meer kunnen vragen als zo een paard Z heeft gelopen.

C_alsemgeest, zowel paarden die bijvoorbeeld ooit een IBOP hebben gelopen en verder vooral mee gefokt is, als paarden die wel gereden zijn, maar waarbij de basis niet klopt of die gewoon verder niet echt intensief gereden zijn.

Ik kan het niet voor me zien dat het zo makkelijk gaat als hoe ik het soms rond gestrooid hoor worden. Dus dat je én een paard hebt met talent, én een goede instelling, én die een correcte basis kent, én een ruiter die het eruit kan halen. Maar zoals ik zei, ik heb maar een beperkt inzicht in het wereldje.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Oh zo, nou even snel naar het Z rijden is natuurlijk niet heel moeilijk als je gewoon de oefeningen er in rijdt/ forceert..het zijn veelal profs die dat doen die zijn daar heel handig in. Ze kunnen prima winst lopen in bijv. het Z2 zonder een perfecte wissel bijv. Of mooi in een houding zonder enige losgelatenheid.

Een prof die voor zichzelf opleidt zou niet zo snel al die basis stappen gaan overslaan want dat keert altijd tegen ze later als ze verder komen. Dan is een goede basis dus veel belangrijker.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:05

Elisa2 schreef:
Oh zo, nou even snel naar het Z rijden is natuurlijk niet heel moeilijk als je gewoon de oefeningen er in rijdt/ forceert..het zijn veelal profs die dat doen die zijn daar heel handig in. Ze kunnen prima winst lopen in bijv. het Z2 zonder een perfecte wissel bijv. Of mooi in een houding zonder enige losgelatenheid.

Een prof die voor zichzelf opleidt zou niet zo snel al die basis stappen gaan overslaan want dat keert altijd tegen ze later als ze verder komen. Dan is een goede basis dus veel belangrijker.

Voor een ruiter/amazone die al tig paarden in het Z en hoger hebben gereden is het ook veel makkelijker. Die leren ze alle oefeningen in één keer goed aan in vergelijking met een amateur die het zelf ook nog moet leren. Ook hebben ze veel beter hun eigen basis op orde. Die weten exact hoe/wat ze doen en dat scheelt natuurlijk heel veel tijd.

Dat ze volledig de afstemming hebben om in een halfjaar subtop te rijden is natuurlijk andere koek, maar een Z proef met een normaal gebouwd en werkwillig paard zou dan wel moeten kunnen.

Er gaan meerdere wegen naar Rome, maar die in één rechte lijn is natuurlijk verreweg het snelste. Ikzelf heb als amazone een slecht richtingsgevoel kan ik je vermelden. Ben meer van de toeristische route _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:08

Hahaha, kan ook leuk zijn!

Klopt wel wat je zegt hoor, toch vind ik bij veel van die ff snel Z gestartte paarden de basis niet best.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

Elisa2 schreef:
Hahaha, kan ook leuk zijn!

Klopt wel wat je zegt hoor, toch vind ik bij veel van die ff snel Z gestartte paarden de basis niet best.

Als de navigatie weer eens zegt "probeer om te draaien" kan ik dat af en toe wel eens jammer vinden hoor :+

Ligt er maar net aan wie het doet. De ene prof is de andere niet. Er zijn er ook genoeg in het Z die er een paar jaar over gedaan hebben en waarvan de basis nog steeds niet zo best is (helaas). Dan zie ik toch echt liever die prof met dat nog net wat groenige paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Ja daar ben ik het wel mee eens, het ligt er heel erg aan wie het doet. Ook qua profs, die ene zal meer aandacht hebben voor een goede basis dan de ander. Zal ook afhangen van de rijstijl denk ik.

Hahaha probeer om te draaien..ik zie dit voor me. :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

Uh , Glock ?

Ik ben wel benieuwd wat voor paard(en) HP nu uit gaat brengen. En of de Glock paarden echt de wei op gaan en gecastreerd worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

Getup schreef:
Uh , Glock ?

Ik ben wel benieuwd wat voor paard(en) HP nu uit gaat brengen. En of de Glock paarden echt de wei op gaan en gecastreerd worden.

Nou, je zou toch denken dat het financieel slimmer is om die sportpaarden te verkopen voor een klap geld.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

Getup schreef:
Uh , Glock ?

My toto is van hem en zijn partner werd vanmiddag tijdens de nationale Grand prix gezegd door de omroeper op het CHIO Rotterdam

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

denisesilver schreef:
Getup schreef:
Uh , Glock ?

Nou, je zou toch denken dat het financieel slimmer is om die sportpaarden te verkopen voor een klap geld.

Ach, die mensen hebben zo veel geld. Als zij blij wordt van een stel supermooie paarden in de wei, helemaal goed.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Maar het werd toch in NL verkocht, omdat het teveel geld kostte? Althans, dat ging te ronde

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

denisesilver schreef:
Maar het werd toch in NL verkocht, omdat het teveel geld kostte? Althans, dat ging te ronde

Ja, dat zeggen ze. Geen idee, ik ben niet op de hoogte van Glock's financiën :D.

Ik kan me ook maar zo voorstellen dat het een mooi excuus was om van de boel af te komen. Het contract zou sowieso binnenkort aflopen, dacht ik.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Ja, dat kan natuurlijk ook. Je kan zeggen dat ze niet de beste PR waren, maar Glock is een wapenfabrikant, dus ik denk niet dat het ze aan hun achterste oxideert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Ik denk het eigenlijk wel. Ik bedoel, Edward rijdt al heel lang geen wedstrijden meer, stofte z'n jas af voor de OS, en verdween weer, waar sponsor je dan voor?

HP rijdt dan weer wel, maar komt niet even fijn mee met de huidige ontwikkelingen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Op een gegeven moment komt er ook gewoon een nieuwe generatie. Dat was met Anky ook zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Ik denk dat ze te laat mee gingen met de ontwikkelingen. Ik vermoed een soort bedrijfsblindheid. Denken dat je het fantastisch doet op jouw manier en te weinig ‘naar buiten’ kijken en meegaan met de ontwikkelingen.