Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ja het ligt aan de ernst af..en als het heel ernstig is dan geeft dat wellicht aanleiding om ook op andere prof stallen te gaan kijken en het geeft ook een prikkel aan hen af dat ze niet meer wegkomen met dit soort methoden.
fransje23 schreef:
Citaat:Daarnaast hebben vijf onafhankelijke experts aan de omroep bevestigd dat er sprake is van rollkür, een methode die in Denemarken verboden is. Onder deze experts een voormalig bondscoach en dierenarts, die beiden unaniem zeiden dat de beelden in strijd zijn met dierenwelzijn.
prompter schreef:Zweepstriemen, bloed in de mond en spoorwonden die met schoenpoets worden gemaskeerd niet echt een exces?!?! Ik heb daar toch een iets andere mening over
_San87_ schreef:@Babootje, ik ben wel benieuwd welke context bloed in de monden door ongenezen wonden acceptabel maakt? Of welke context striemen van zweepgebruik acceptabel maakt.
Als er in die maand dat de mol er was, deze misstanden zijn geconstateerd, hoef ik niet meer te weten, eigenlijk. Dan gaat er gewoon serieus wat mis.
Rollkur is door experts vastgesteld n.a.v. de beelden.
Ik vind het vooral schokkend dat je deze zaken probeert goed te praten. Waarom is dat?
princequillo schreef:Sowieso is zijn filosofie dat paarden grote en gevaarlijke dieren zijn en dus maar met de harde hand aangepakt moeten worden problematisch, imo. Totaal geen goed beeld voor de sport. Wat mij betreft zouden stallen sowieso gecontroleerd mogen worden maar, het lijkt mij lastig om dat zo in te zetten dat de controleurs dan ook daadwerkelijk verstand van paarden hebben en dus niet op basis van vooroordelend gevoel oordelen. .
prompter schreef:Zweepstriemen, bloed in de mond en spoorwonden die met schoenpoets worden gemaskeerd niet echt een exces?!?! Ik heb daar toch een iets andere mening over
princequillo schreef:Die context is hier niet van toepassing, die quote staat op de vorige pagina. Hij vergelijkt paarden met o.a. (politie)honden. Paarden kunnen gevaarlijk zijn ja en op je hoede zijn is altijd goed, dat is wat anders dan dat je ze op hun plaats moet zetten “want het zijn grote gevaarlijke dieren”.
Citaat:Volgens de Deense krant getuigde Andreas dat sommige paarden nu eenmaal ‘wild’ zijn en ‘getemd’ moeten worden. Zijn vergelijking: ”Het is als een hond die zo nu en dan bijt. Je moet de paarden meteen op hun plek zetten want anders zijn het grote en gevaarlijke dieren. Maar niemand doet de paarden pijn.”