Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Hebben jullie allemaal een donatie gedaan, een paard geadopteerd, of zijn jullie persoonlijk allemaal gedupeerd?
Ik begrijp deze heksenjacht niet zo. Ik zie ook niet waarom hulp geaccepteerd MOET worden, overal inzage in MOET komen, waarom ze op iedere mail en app MOETEN reageren?
Misschien beschikken jullie over heel veel tijd. Maar wanneer ik zoveel paarden zou moeten verzorgen, dan bleef er niet veel tijd over voor het eindeloos beantwoorden van prietpraat en speculaties.
Alhoewel ik van het grootste belang vind dat stichtingen welke werken met donaties hun werk eerlijk doen, vermoed ik tegelijkertijd dat een partij als deze (die toch behoorlijk in de kijker is) volledige openheid van zaken geeft aan de partijen die het aangaat.
Het zou toch jammer dat mensen de moed verliezen dit werk te doen door eindeloos gezeik en alle paarden op straat staan.
Ik heb al vaak topics voorbij zien komen waarin iedereen vindt dat deze mensen alles verkeerd doen, er lijkt bijna bewust gezocht te worden naar IETS waar men over kan zeuren.
Wat is dat toch in mensen? Niet alleen deze mensen hebben daar last van, maar heb ook andere weldoeners keer op keer doorgezaagd zien worden. Het is eigenlijk nooit goed....
Ik zou je kennis, expertise en je tijd (dat hebben enkelen hier in overvloed) inzetten voor deze paarden en je klaagzang omzetten in actieve hulp.
_Kyraaa schreef:Ik vind het kwalijk wat je hier schrijft. Ik voel me wel aangevallen op de manier waar hier gecommuniceerd wordt en er gedaan wordt alsof ik een connectie met PzB zou hebben. Zo krijg je de verhalen ook de wereld in. Ik ken de stichting enkel van hun berichten op Facebook en de berichten over hen hier op Bokt. Persoonlijk heb ik ze nooit ontmoet omdat het adoptieproces voor mij sowieso een no go is. Daarentegen juich ik de stichting wel toe dat zij wel elk paard een tweede kans willen bieden. Dat zouden meer moeten doen vind ik. Maar ik zal voortaan mijn mening voor mij houden, ik voel mij hier niet prettig.
Ninx schreef:Hebben jullie allemaal een donatie gedaan, een paard geadopteerd, of zijn jullie persoonlijk allemaal gedupeerd?
Ik begrijp deze heksenjacht niet zo. Ik zie ook niet waarom hulp geaccepteerd MOET worden, overal inzage in MOET komen, waarom ze op iedere mail en app MOETEN reageren?.
[***] schreef:Ninx schreef:Hebben jullie allemaal een donatie gedaan, een paard geadopteerd, of zijn jullie persoonlijk allemaal gedupeerd?
Ik begrijp deze heksenjacht niet zo. Ik zie ook niet waarom hulp geaccepteerd MOET worden, overal inzage in MOET komen, waarom ze op iedere mail en app MOETEN reageren?
Misschien beschikken jullie over heel veel tijd. Maar wanneer ik zoveel paarden zou moeten verzorgen, dan bleef er niet veel tijd over voor het eindeloos beantwoorden van prietpraat en speculaties.
Alhoewel ik van het grootste belang vind dat stichtingen welke werken met donaties hun werk eerlijk doen, vermoed ik tegelijkertijd dat een partij als deze (die toch behoorlijk in de kijker is) volledige openheid van zaken geeft aan de partijen die het aangaat.
Het zou toch jammer dat mensen de moed verliezen dit werk te doen door eindeloos gezeik en alle paarden op straat staan.
Ik heb al vaak topics voorbij zien komen waarin iedereen vindt dat deze mensen alles verkeerd doen, er lijkt bijna bewust gezocht te worden naar IETS waar men over kan zeuren.
Wat is dat toch in mensen? Niet alleen deze mensen hebben daar last van, maar heb ook andere weldoeners keer op keer doorgezaagd zien worden. Het is eigenlijk nooit goed....
Ik zou je kennis, expertise en je tijd (dat hebben enkelen hier in overvloed) inzetten voor deze paarden en je klaagzang omzetten in actieve hulp.
Ik heb gedoneerd en ik heb hulp bij uitmesten aangeboden. Gratis uiteraard. Deze hulp hebben ze afgeslagen omdat ik te jong was (23 als ik me niet vergis) en omdat ik niet vaak genoeg kon (ik had nog niet aangegeven hoe vaak ik kon maar mijn plan was 2-3x per week). Ik neem aan dat ze dus meer dan genoeg tijd hebben want ze hebben ook geen hulp nodig bij het uitmesten
Ninx schreef:Het voelt zo vreemd dat ik hier steeds opnieuw lees dat deze stichting van alles MOET....
Maar als ik morgen een hamster-opvang-stichting opstart ben ik al bijna bang voor dit soort toestanden, overal op MOETEN reageren, alles MOETEN weerleggen, alles op een bepaalde manier MOETEN doen, overal inzage in MOETEN geven, alles MOETEN uitleggen.... hemeltje lief
_Kyraaa schreef:Ik begrijp heel goed dat er om transparantie wordt gevraagd. Vandaar dat ik zeg dat er meer helderheid zou komen als diegene die heeft deelgenomen aan het gesprek zijn/haar uitslag zou delen. Daar ben ik het helemaal mee eens.
De enige reden waarom ik een reactie plaatste is dat ik mij verbaas over de hoeveel mensen die het schijnbaar “beter weten”. Het zou mooi zijn als zij hun kennis/talent gebruiken om te helpen en er een positieve draai aan te geven i.p.v. alle negativiteit die hier wordt gedeeld. Maar wellicht is dit het verkeerde forum aangezien ik nu ook aangevallen word en dit zeker niet mijn intentie is.
fokfanaat schreef:Ninx schreef:Hebben jullie allemaal een donatie gedaan, een paard geadopteerd, of zijn jullie persoonlijk allemaal gedupeerd?
Ik begrijp deze heksenjacht niet zo. Ik zie ook niet waarom hulp geaccepteerd MOET worden, overal inzage in MOET komen, waarom ze op iedere mail en app MOETEN reageren?.
Ik heb er niets van gevolgd, maar lijkt me toch dat als er oplichters actief zijn in "onze" sector het goed is dat dit uitgezocht wordt.
laten we zorgen dat er geen mensen gedupeerd worden en geen mensen rijk over de rug van sneue dieren.
Als het allemaal wel zuivere koffie is, hebben ze niets te verbergen lijkt me.
Ninx schreef:[***] schreef:
Ik heb gedoneerd en ik heb hulp bij uitmesten aangeboden. Gratis uiteraard. Deze hulp hebben ze afgeslagen omdat ik te jong was (23 als ik me niet vergis) en omdat ik niet vaak genoeg kon (ik had nog niet aangegeven hoe vaak ik kon maar mijn plan was 2-3x per week). Ik neem aan dat ze dus meer dan genoeg tijd hebben want ze hebben ook geen hulp nodig bij het uitmesten
Alhoewel het fideel is dat je dit aanbied, verplicht het mensen tot niets natuurlijk.
Vergeet ook niet dat dit soort plekken als een magneet werken, daar komen zoveel mensen op af. Dat mensen dan selectief zijn is ze goed recht. Dat zegt niets over jou, maar wel dat veel mensen graag hulp aantrekken van mensen die ze kennen en/of uit direct/ indirecte kring.
Het voelt zo vreemd dat ik hier steeds opnieuw lees dat deze stichting van alles MOET....
Maar als ik morgen een hamster-opvang-stichting opstart ben ik al bijna bang voor dit soort toestanden, overal op MOETEN reageren, alles MOETEN weerleggen, alles op een bepaalde manier MOETEN doen, overal inzage in MOETEN geven, alles MOETEN uitleggen.... hemeltje lief
Ninx schreef:Het voelt zo vreemd dat ik hier steeds opnieuw lees dat deze stichting van alles MOET....
Ninx schreef:Vergeet ook niet dat dit soort plekken als een magneet werken, daar komen zoveel mensen op af. Dat mensen dan selectief zijn is ze goed recht. Dat zegt niets over jou, maar wel dat veel mensen graag hulp aantrekken van mensen die ze kennen en/of uit direct/ indirecte kring.
_lauraaa_ schreef:@ ninx: Deze hele discusse gaat niet om hoe er gereden wordt en wie er rondloopt om te helpen. Dat zal mij een worst wezen. Deze discussie gaat er omdat er geen openheid van zaken wordt gegeven wat er gedaan wordt met het geld van de donateurs en het geld dat ze ontvangen van de adoptiepaarden.
_lauraaa_ schreef:Als ANBI stichting MOETEN ze wel hun financiële gegevens op hun website plaatsen. Dit hadden ze moeten doen voor 1 juli. Dat hebben ze niet gedaan.
idylle schreef:Art_Ificious schreef:Kyraaa wil je dan ook zeggen tegen Henk dat hij eindelijk eens antwoord op mijn mail of whatsapp berichten?
Ik wacht al sinds de 23e op reactie.
Sinds hij verder wil onderhandelen via mail is het radiostilte geworden... Ook niet professioneel als je het mij vraagt.
Kun je hem niet gewoon appen dat als je voor bijvoorbeeld 30 juli niks gehoord hebt van hem dat je er vanuit gaat dat hij akkoord is met het euthanaseren van je paard en dat er voor die datum een afspraak staan om het uit te laten voeren? (Datum natuurlijk even als voorbeeld)
assie schreef:_lauraaa_ schreef:Als ANBI stichting MOETEN ze wel hun financiële gegevens op hun website plaatsen. Dit hadden ze moeten doen voor 1 juli. Dat hebben ze niet gedaan.
Maar er mag gewoon 4 maanden uitstel worden aangevraagd. Die periode is nog niet verstreken. Dus het is niet terecht om te roepen dat ze niet aan de verplichting hebben voldaan.
Paardenfann4 schreef:Misschien hebben ze voor de stalling en B&B wel een aparte BV opgericht. Ik vind het zelf erg jammer dat elke vorm van, maar iets van kritiek of een vraag direct verwijderd wordt. Als je meld dat cushing toch echt wel wat meer inhoudt dan alleen op de suikers letten, dan is het bericht direct foetsie. Dit is naar mijn idee misleiding, iemand die zich er niet in verdiept heeft geen idee wat die ziekte inhoud en zit voor 3500 (of 4500) met een ziek paard opgescheept. Dan ben je als organisatie voor zielige paarden niet echt goed bezig.
Art_Ificious schreef:idylle schreef:....
Kun je hem niet gewoon appen dat als je voor bijvoorbeeld 30 juli niks gehoord hebt van hem dat je er vanuit gaat dat hij akkoord is met het euthanaseren van je paard en dat er voor die datum een afspraak staan om het uit te laten voeren? (Datum natuurlijk even als voorbeeld)
Heb ik gedaan... Als ik eind van deze week niks hoor beslis ik uiteindelijk zelf. En dan zonder verder onderzoek en zonder verslag van dierenarts.
_lauraaa_ schreef:@ ninx: Deze hele discusse gaat niet om hoe er gereden wordt en wie er rondloopt om te helpen. Dat zal mij een worst wezen. Deze discussie gaat er omdat er geen openheid van zaken wordt gegeven wat er gedaan wordt met het geld van de donateurs en het geld dat ze ontvangen van de adoptiepaarden.