[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:29

Maar als dit om doodzieke en verwaarloosde kinderen zou gaan waarbij niet ingegrepen wordt. Zouden jullie het dan ook gewoon zo laten?

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:32

MarlindeRooz schreef:
Maar als dit om doodzieke en verwaarloosde kinderen zou gaan waarbij niet ingegrepen wordt. Zouden jullie het dan ook gewoon zo laten?

Mensen en dieren kun je niet vergelijken. Daar geldt ook hele andere wetgeving en instanties voor.

Maar ook een kind zou ik niet stelen nee.

Overigens zeggen de meeste mensen in het topic niet dat je het erbij moet laten, maar dat dit niet de beste weg/oplossing is geweest.

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:35

beert schreef:
Ninx schreef:
Waar zijn nu alle mensen gebleven die vonden dat bezorgde mensen penny’s zijn?

Die zijn er nog. Punt is juist dat je bij de feiten moet blijven. Het eerste wat bekend werd, is dat de pony van 31 gejat werd en door de LID (?) terug werd gegeven onder het mom dat er geen sprake van verwaarlozing was. Dan is het niet aan ons om diefstal goed te praten.

Deze beelden laten een andere kant zien en je ziet ook dat de toon in het topic erdoor veranderd. Mensen kunnen hun mening namelijk ook bijstellen als er meer informatie is.

Jou opmerking komt op mij een beetje over alsof je gelijk wil hebben of wat bedoel je ermee dat je het zo zegt?


Mensen hebben hier zo laatdunkend gereageerd op mensen die vanaf het eerste moment twijfels hadden over de zorg die deze pony kreeg.
Waren allemaal Penny verhalen, en zij borstelden ook niet elke dag... waren zij nu ook dierenmishandelaars, etc.... het krijgt dan zo'n nare toon en iedereen die ook maar een beetje kritisch wil zijn (een mogelijke andere kant van het verhaal trachten te belichten) wordt direct afgeserveerd. Er is dan bijna geen sprake van een dialoog. Het gaat er dan echt niet netjes aan toe.
Dus ik had het topic ontstipt.

Misschien kunnen we ervan leren dat je niet zo stellig moet zijn en niet iedereen met een andere blik direct als groep de hoek in moet sturen.

Het pijnlijke is namelijk dat dit vaker gebeurt, mensen anderen gaan corrigeren als groep op weinig subtiele wijze. Je snoert daardoor mensen misschien wel de mond, maar veel ellende kan dus ook gewoon ongezien doorgaan.

Diefstal is misschien niet de beste weg, maar dieren trekken toch wel ernstig aan het kortste eind waar het gaat om bescherming. Vrijwel altijd komt iedereen er gewoon mee weg wanneer ze hun dieren verwaarlozen of mishandelen, dieren hebben in de wetgeving gewoon te weinig waarde.
Dat er na herhaaldelijk melden geen actie ondernomen wordt door instanties kan je best tot wanhoop drijven.... want wie kan dit nou met droge ogen blijven aankijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:44

DuoPenotti schreef:
Ninx schreef:
Waar zijn nu alle mensen gebleven die vonden dat bezorgde mensen penny’s zijn?

hier
En ik heb zelfs al gereageerd.
Dat durf ik best hoor.

Ik blijf diefstal afkeuren, dat ten eerste.
Ik denk dat het heel anders was gelopen als er eerst al eens foto's genomen waren vanuit die wei.
Meer dan een pony op 300 meter afstand.
Daar al duidelijk zijn vervilting, maar voornamelijk zijn hoeven en tanden.
Dat is al in beeld te brengen zonder diefstal.
Had daar al aangegeven, hier doet de inspectie niets aan.
Dan waren er al heel veel reacties gekomen en ik denk ook veel meldingen richting 144.

Stel dat het balletje niet was gaan rollen en men dacht, ik kan er niet tegen ik jat.
Had dan bij het eerste bericht van pony gestolen uit de wei die beelden al weer laten zien.
Dan was er geen mens die het woord penny meer zou noemen.
Hier werd eerder gezegd ze zouden bedreigingen gaan krijgen enz.
Ik zei toen al echt niet als het zo erg is.
Nou het is zo erg, nu de pony weg is, dus te laat, hebben ze eindelijk de beelden naar buiten gebracht.
En krijgen ze bedreigingen? Nee! Ik zie alleen maar mensen die achter ze staan.

Echt hele domme weg bewandeld.
Omroep brabant gaf steeds updates, had ze de echte updates toe gespeeld. Niet nu pas.
Heeft OB die beelden wel vanaf het begin, dan haal ze ook maar door de slijk, net als de instanties die hebben beweerd dat de pony oke was.


Het trieste is dat de inspectie er al meerdere keren is geweest en het dier niet verwaarloosd vond. En hier werd meerdere malen genoemd, dat als de inspectie dat zegt, dan is dat zo. Het geeft wel weer aan dat men daar weinig verstand van paarden heeft.
Ze hadden foto's op internet kunnen gooien, maar dan moet je wel een grote kennissenkring hebben om dat op de rit te krijgen. Ik weet niet of dat veel had uitgehaald.
Het dier is afhankelijk van dit soort instanties, maar die kijkt dus weg, zoals dus de meeste mensen weg kijken. En dan moet dat 31 jarige dier maar in zo veel ellende blijven staan.
Ja het bewandelde pad was niet handig, maar ik begrijp het wel. Voor de pony was het goed in deze.

Wat ik ook erg vind, is dat de media het zo in voordeel van de eigenaar heeft opgepakt, zonder eerst eens te checken wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:46

Ninx schreef:
Mensen hebben hier zo laatdunkend gereageerd op mensen die vanaf het eerste moment twijfels hadden over de zorg die deze pony kreeg.
Waren allemaal Penny verhalen, en zij borstelden ook niet elke dag... waren zij nu ook dierenmishandelaars, etc.... het krijgt dan zo'n nare toon en iedereen die ook maar een beetje kritisch wil zijn (een mogelijke andere kant van het verhaal trachten te belichten) wordt direct afgeserveerd. Er is dan bijna geen sprake van een dialoog. Het gaat er dan echt niet netjes aan toe.
Dus ik had het topic ontstipt.

Misschien kunnen we ervan leren dat je niet zo stellig moet zijn en niet iedereen met een andere blik direct als groep de hoek in moet sturen.

Het pijnlijke is namelijk dat dit vaker gebeurt, mensen anderen gaan corrigeren als groep op weinig subtiele wijze. Je snoert daardoor mensen misschien wel de mond, maar veel ellende kan dus ook gewoon ongezien doorgaan.

Diefstal is misschien niet de beste weg, maar dieren trekken toch wel ernstig aan het kortste eind waar het gaat om bescherming. Vrijwel altijd komt iedereen er gewoon mee weg wanneer ze hun dieren verwaarlozen of mishandelen, dieren hebben in de wetgeving gewoon te weinig waarde.
Dat er na herhaaldelijk melden geen actie ondernomen wordt door instanties kan je best tot wanhoop drijven.... want wie kan dit nou met droge ogen blijven aankijken?


Precies dat.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:51

Diefstal keur ik nog steeds niet goed, maar die pony ziet er idd belabberd uit op die foto's. Waarom hebben ze dit verhaal niet zelf naar de krant gestuurd inclusief beeldmateriaal ipv zich die pony toe te eigenen?

beert
Berichten: 2468
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:52

Het zou natuurlijk ook wel een beetje gek zijn als de media met dieven gaat praten :-). De media volgt hier de formele weg en dat is de inspectie en politie. Daarbij kwamen die foto's en filmpjes pas sinds gisteren naar buiten.

En het is ook net welke journalist je hebt. Als zo iemand niks met paarden heeft, dan zullen ze ook niet snel kritische vragen stellen en meer inspelen op emotie van de oude eigenaar. Dat praat het niet meteen goed, maar zo werkt het vaak wel.

DuoPenotti

Berichten: 30583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:18

Mindin
Ja ik ging er ook vanuit dat de inspectie vooraf, daarna in die 2 weken wel verstand er van zou hebben. En daarop heb ik idd mijn mening gebaseerd.
Een pony met wat verwilderd haar schrik ik niet van. En dat was de info die wij hadden.

Ik denk echt dat als dit voor de diefstal op social media was geplaatst Dat heel snel duizenden keren gedeeld zou zijn.
Met wellicht een uitkomst dat het dier nu niet terug was bij de eigenaar.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:27

Ninx schreef:
Mensen hebben hier zo laatdunkend gereageerd op mensen die vanaf het eerste moment twijfels hadden over de zorg die deze pony kreeg.
Waren allemaal Penny verhalen, en zij borstelden ook niet elke dag... waren zij nu ook dierenmishandelaars, etc.... het krijgt dan zo'n nare toon en iedereen die ook maar een beetje kritisch wil zijn (een mogelijke andere kant van het verhaal trachten te belichten) wordt direct afgeserveerd. Er is dan bijna geen sprake van een dialoog. Het gaat er dan echt niet netjes aan toe.
Dus ik had het topic ontstipt.

Voor míj geldt het volgende:
- volgens de berichten zou het dier meegenomen zijn omdat de dieven vonden dat de pony verwaarloosd was omdat ie een slechte en vervilte vacht had en alleen stond
- volgens de eigenaar waren dierenarts en LID (?) van mening dat er prima voor het dier gezorgd werd.

Op basis van die informatie en die foto zeg ik ook: waar bemoeien ze zich mee?

De discussie die kwam ging over vervilte vachten en alleen staan en of dat voldoende zou zijn om een pony te jatten (zeker als DA en LID aangegeven hebben dat er geen sprake is van verwaarlozing).

Áls toen bekend was dart de pony grijs zou staan van de luizen en vreselijk slechte tanden en pijnlijke hoeven, dan was er nooit een discussie geweest over of niet elke dag borstelen mishandeling zou zijn.

Ninx schreef:
Misschien kunnen we ervan leren dat je niet zo stellig moet zijn en niet iedereen met een andere blik direct als groep de hoek in moet sturen.

Het pijnlijke is namelijk dat dit vaker gebeurt, mensen anderen gaan corrigeren als groep op weinig subtiele wijze. Je snoert daardoor mensen misschien wel de mond, maar veel ellende kan dus ook gewoon ongezien doorgaan.

Diefstal is misschien niet de beste weg, maar dieren trekken toch wel ernstig aan het kortste eind waar het gaat om bescherming. Vrijwel altijd komt iedereen er gewoon mee weg wanneer ze hun dieren verwaarlozen of mishandelen, dieren hebben in de wetgeving gewoon te weinig waarde.
Dat er na herhaaldelijk melden geen actie ondernomen wordt door instanties kan je best tot wanhoop drijven.... want wie kan dit nou met droge ogen blijven aankijken?


Wat we er van moeten leren in mijn ogen: dat info van beide zijden gedeeld zou moeten worden. De dieven hadden ook de info snel kunnen delen zonder de pony weg te halen. Een krant kan uitstekend iets publiceren van "een bron die anoniem wenst te blijven" maar die de foto's en de filmpjes aanlevert.

Dan was de discussie ánders geweest. Hoe het kan dat DA en LID vinden dat hier niks aan de hand is.

Overigens, ik ben nog steeds tegen die diefstal, het had anders gekund. Ik ben wel blij dat die dieven iets voor de pony wensten te doen.
En ben enorm geschokt dat de eigenaar, die duidelijk verstand van zaken heeft (gehad?) niet heeft opgemerkt dat het zo slecht gesteld was met dit dier.

Ik ben benieuwd of deze nieuwe stroom aan info betekent dat er nogmaals controles gaan plaatsvinden en/ of de pony alsnog naar een andere eigenaar zal gaan.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:36

dakplaat schreef:
Poekkie schreef:
Deze man zouden ze eigelijk alle dieren in beslag moeten nemen (ongeacht hun toestand) en levenslang verbod om ook nog dieren te houden.


Grappig dat je pagina's terug nog zo oreerde dat de rechter beslist over straffen :+


Ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt.


Yup dus ik hoop dat dit de straf is die hij opgelegd krijgt. Is iets anders dan zelf actie nemen en ze maar op eigen houtje aan de schandpaal proberen te nagelen he.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:40

elnienjo schreef:
Diefstal keur ik nog steeds niet goed, maar die pony ziet er idd belabberd uit op die foto's. Waarom hebben ze dit verhaal niet zelf naar de krant gestuurd inclusief beeldmateriaal ipv zich die pony toe te eigenen?


Omdat in iemands wei lopen en die persoon zijn eigendom en dieren met locatie ongevraagd op sociale media zetten misschien ook strafbare feiten kunnen zijn? Word je daar nog eens voor aangeklaagd ook misschien?
Idem met degene die zei dat de tanden zo maar op de foto moeten, dat gaat niet zonder in de wei te komen.

speurneusc

Berichten: 5449
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:44

vind ze nog niet wijs, pony stelen is een misdaad, om welke reden dan ook!

En wie zet een pony met luizen en andere enge beestjes bij zijn paard? luizen heb je er echt niet af in deze maten met scheren en keer wassen.

Wonden? wonden kunnen ook van het scheren zijn ontstaan en daarna juist zijn gaan jeuken.

Gebit... toon mij een pony van 31 met perfect gebit nog?

bekappen... pony staat op land, dus slijten doen ze niet, kan me voorstellen dat dat niet elke 6 wk. gebeurt en zo overdreven lang zijn ze nou ook nog niet, heeft maar 1 bekap beurt gemist, geen 20 of meer.

vind het zwaar overtrokken, pluk willekeurig een oude shet uit een landje net na de winter dan is er altijd wel opmerkingen over slechte verzorging etc. te maken.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:48

Nou ik heb de foto's en filmpjes gezien op Facebook, imo is deze pony terecht weggehaald. Ik keur diefstal niet goed maar hij zag er niet uit. Hoeven veel te lang en omgekruld, dat is niet van een gemiste bekapbeurt. Cushing vacht en jeuk van de luizen en weet ik wat nog allemaal meer met open wonden. Leek aarsmaden te hebben en daar wonden van het schuren van de achterhand. Gebit niet oke, maar dat kan idd met de leeftijd te maken hebben.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:49

speurneusc schreef:
vind ze nog niet wijs, pony stelen is een misdaad, om welke reden dan ook!

En wie zet een pony met luizen en andere enge beestjes bij zijn paard? luizen heb je er echt niet af in deze maten met scheren en keer wassen.

Wonden? wonden kunnen ook van het scheren zijn ontstaan en daarna juist zijn gaan jeuken.

Gebit... toon mij een pony van 31 met perfect gebit nog?

bekappen... pony staat op land, dus slijten doen ze niet, kan me voorstellen dat dat niet elke 6 wk. gebeurt en zo overdreven lang zijn ze nou ook nog niet, heeft maar 1 bekap beurt gemist, geen 20 of meer.

vind het zwaar overtrokken, pluk willekeurig een oude shet uit een landje net na de winter dan is er altijd wel opmerkingen over slechte verzorging etc. te maken.


Wow... kijk die tanden... helemaal overgroeid vanonder waardoor het dier niet meer kan eten.

Hoeven zijn echt veel langer dan een beurt gemist, zeg gerust minstens 6 maanden niet gedaan.

En na het scheren heb je niet zo snel wondes dat de maden er uit kruipen, dat duurt wel even want die beestjes gedijen niet in verse wonden.

En elke oude shet uit een landje mag vol luizen zitten?


Als mensen zoals jij rondlopen bij die inspectie begrijp ik dat er nog veel zwaar dierenleed zomaar er door komt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:52

speurneusc schreef:
vind ze nog niet wijs, pony stelen is een misdaad, om welke reden dan ook!

En wie zet een pony met luizen en andere enge beestjes bij zijn paard? luizen heb je er echt niet af in deze maten met scheren en keer wassen.

Wonden? wonden kunnen ook van het scheren zijn ontstaan en daarna juist zijn gaan jeuken.

Gebit... toon mij een pony van 31 met perfect gebit nog?

bekappen... pony staat op land, dus slijten doen ze niet, kan me voorstellen dat dat niet elke 6 wk. gebeurt en zo overdreven lang zijn ze nou ook nog niet, heeft maar 1 bekap beurt gemist, geen 20 of meer.

vind het zwaar overtrokken, pluk willekeurig een oude shet uit een landje net na de winter dan is er altijd wel opmerkingen over slechte verzorging etc. te maken.

Serieus joh? Dan kan je jou als paardenhouder toch niet meer serieus nemen? Wat triest dat je het allemaal maar mee vind vallen. Ik heb hier enkele malen gehoord, dat ze de mensen die het dier gestolen hebben niet op stal willen hebben, nou ik zou eerder mensen met een instelling als jou weigeren. Triest..

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:30

speurneusc schreef:
vind ze nog niet wijs, pony stelen is een misdaad, om welke reden dan ook!

En wie zet een pony met luizen en andere enge beestjes bij zijn paard? luizen heb je er echt niet af in deze maten met scheren en keer wassen.

Wonden? wonden kunnen ook van het scheren zijn ontstaan en daarna juist zijn gaan jeuken.

Gebit... toon mij een pony van 31 met perfect gebit nog?

bekappen... pony staat op land, dus slijten doen ze niet, kan me voorstellen dat dat niet elke 6 wk. gebeurt en zo overdreven lang zijn ze nou ook nog niet, heeft maar 1 bekap beurt gemist, geen 20 of meer.

vind het zwaar overtrokken, pluk willekeurig een oude shet uit een landje net na de winter dan is er altijd wel opmerkingen over slechte verzorging etc. te maken.


Heb jij allw foto's en filmpjes wel gezien?
Nee, dit is niet zwaar overtrokken. Pony zag er echt heel slecht uit, dat had niets meer met ouderdom kwalen te maken.

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:33

Poekkie schreef:
speurneusc schreef:
vind ze nog niet wijs, pony stelen is een misdaad, om welke reden dan ook!

En wie zet een pony met luizen en andere enge beestjes bij zijn paard? luizen heb je er echt niet af in deze maten met scheren en keer wassen.

Wonden? wonden kunnen ook van het scheren zijn ontstaan en daarna juist zijn gaan jeuken.

Gebit... toon mij een pony van 31 met perfect gebit nog?

bekappen... pony staat op land, dus slijten doen ze niet, kan me voorstellen dat dat niet elke 6 wk. gebeurt en zo overdreven lang zijn ze nou ook nog niet, heeft maar 1 bekap beurt gemist, geen 20 of meer.

vind het zwaar overtrokken, pluk willekeurig een oude shet uit een landje net na de winter dan is er altijd wel opmerkingen over slechte verzorging etc. te maken.


Wow... kijk die tanden... helemaal overgroeid vanonder waardoor het dier niet meer kan eten.

Hoeven zijn echt veel langer dan een beurt gemist, zeg gerust minstens 6 maanden niet gedaan.

En na het scheren heb je niet zo snel wondes dat de maden er uit kruipen, dat duurt wel even want die beestjes gedijen niet in verse wonden.

En elke oude shet uit een landje mag vol luizen zitten?


Als mensen zoals jij rondlopen bij die inspectie begrijp ik dat er nog veel zwaar dierenleed zomaar er door komt -O-

Na 6 maanden niet bekappen zijn hoeven ook nog niet zo lang en opgekruld.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:52

Die kerel had het over artrose, maar het zou me niks verbazen als het dier gewoon regelmatig hoefbevangen heeft gestaan en daardoor ‘wat slechter liep’.
Ik sta er van te kijken dat er mensen zijn die dit normale hoeven vinden :=

speurneusc

Berichten: 5449
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:36

zoek eens op luis in de berichten... hoeveel pony's en paarden hebben er geen luis en wordt er gevraagd wat er tegen te doen..... allemaal mishandelaars dus volgens velen

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:40

Goed gezegd, er wordt gevraagd wat je er tegen kunt doen = er wordt actie ondernomen.

Deze shet zou enkel wat los haar hebben. En daardoor was actie nemen niet nodig. Als ik het filmpje goed gezien heb, zag het dier grijs van de luizen. Dat is niét omdat ie een week voor de diefstal luizen heeft gekregen en er een week niks gedaan is. Dan moet dat al ietsjes langer gespeeld hebben.

Wat ik dan weer wel vreemd vind, is dat het dier geen bloedarmoede had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:52

speurneusc schreef:
zoek eens op luis in de berichten... hoeveel pony's en paarden hebben er geen luis en wordt er gevraagd wat er tegen te doen..... allemaal mishandelaars dus volgens velen


Wat trek jij toch rare conclusies.
Als je paard luis heeft en je behandeld dat, dan is er toch niets aan de hand?
Pas als je je paard laat rondlopen met luis en daar helemaal niets mee doet, dan zie ik dat zeker als vorm van mishandeling idd. Zo een dier is van de eigenaar afhankelijk en als jij als eigenaar je dier niet verzorgt, dan ben je het dier niet waardig, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:53

Rocamor schreef:
Goed gezegd, er wordt gevraagd wat je er tegen kunt doen = er wordt actie ondernomen.

Deze shet zou enkel wat los haar hebben. En daardoor was actie nemen niet nodig. Als ik het filmpje goed gezien heb, zag het dier grijs van de luizen. Dat is niét omdat ie een week voor de diefstal luizen heeft gekregen en er een week niks gedaan is. Dan moet dat al ietsjes langer gespeeld hebben.

Wat ik dan weer wel vreemd vind, is dat het dier geen bloedarmoede had.


Misschien had ie dat wel hoor, maar is het niet genoemd. Ik denk niet dat alle kaarten al open en bloot op tafel liggen.

senna21

Berichten: 11997
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:57

elnienjo schreef:
Diefstal keur ik nog steeds niet goed, maar die pony ziet er idd belabberd uit op die foto's. Waarom hebben ze dit verhaal niet zelf naar de krant gestuurd inclusief beeldmateriaal ipv zich die pony toe te eigenen?

Dit dus.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:03

speurneusc schreef:
zoek eens op luis in de berichten... hoeveel pony's en paarden hebben er geen luis en wordt er gevraagd wat er tegen te doen..... allemaal mishandelaars dus volgens velen


Precies... er wordt gevraagd wat ertegen te doen.
Luizen kan iedereen gebeuren.
Maar bewust een pony met een zware luizeninfectie laten lopen zonder behandeling is idd verwaarlozing.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:16

speurneusc schreef:
zoek eens op luis in de berichten... hoeveel pony's en paarden hebben er geen luis en wordt er gevraagd wat er tegen te doen..... allemaal mishandelaars dus volgens velen

Ook wonden met wormen er in en omgekrulde hoeven? :')