Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:12

Ach, misschien dat deze ook wel doorgaat naar Anne. Wie zal het zeggen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:17

Ik kan Janne wel volgen. Ik denk t zelfde...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:35

[***] schreef:
Ik reken nergens meer op
Maar snap de lol van het trainen niet als je nooit meer gaat starten
Dus wie weet

Anky heeft nooit gezegd niet meer te gaan starten...

Ik vind het juist in een tijd van heel wat hectisch getrappel in de Nederlandse dressuurwereld, dit een ultiem voorbeeld. Geen wedstrijddruk, gewoon lekker rijden. Want dát is wat belangrijk is.
Hoop dat vele ruiters daar eens een voorbeeld aan gaan nemen.

denisesilver schreef:
Ach, misschien dat deze ook wel doorgaat naar Anne. Wie zal het zeggen

Guardian werd eerder toch ook door een andere amazone gereden bij Anky? Was het niet Kirsten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:16

Alsof dat dier staat te sippen op stal omdat ie niet de hele wereld over gesleept wordt.

Eigenaar verdiend blijkbaar voldoende aan 'm zonder starten. Anders stond ie daar al lang niet meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:28

Ayasha schreef:
Alsof dat dier staat te sippen op stal omdat ie niet de hele wereld over gesleept wordt.

Eigenaar verdiend blijkbaar voldoende aan 'm zonder starten. Anders stond ie daar al lang niet meer.

Of eigenaar staat er ook zo in en ziet een gelukkig paard...

Maar die kans acht ik vrij klein.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:31

Dat kan ook... In een ideale wereld zou dat voorop staan. :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:33

Citaat:
Anky heeft alles gewonnen wat er te winnen valt
Dan snap ik dat ze een andere discipline kiest of lekker buiten gaat rijden, maar niet dat ze van een paard met veel potentie alleen korte filmpjes schiet. Ik ging starten of ik gunde hem aan een ander die dat wel doet

Dus als je geen wedstrijden rijd moet je maar je paard verkopen.

Wat een bullsh*t.
Ze vind paardrijden gewon leuk en blijkbaar ook zonder wedstrijden...laat haar lekker.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:42

[***] schreef:
Ik reken nergens meer op
Maar snap de lol van het trainen niet als je nooit meer gaat starten
Dus wie weet

Oef ja dat is jammer die houding. Ik begrijp dat je ambitieus bent hoor, dat je niet gewoon wat wil sloffen en buitenrijden, maar het betekent vooral dat je niet kan zonder bevestiging/faam van buitenaf. Ik wil ook niet zomaar wat doen, ben best 'ambitieus' en denk wel na over het rijden, maar ik haal meer genoegen uit wat ik en mijn trainer zien als harmonieus rijden dan wat de juryleden zien, zeker op een 'lager niveau' waar de vorm van je cirkel belangrijk is. En daarmee bedoel ik niet dat de top verkeerd rijdt hoor, het is geen aanval op de wedstrijdsport, maar je kan zelf rekening houden met beperkingen van paard en ruiter.

Ik zie absoluut het nut van wedstrijden, maar ik vind het toch heel jammer als het zonder niet meer leuk is. Ben heel blij om te zien dat ook ruiters als Anky zoveel plezier halen uit het dagelijkse werk zonder meteen een wedstrijddoel te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:44

Ja maar Sinne we hebben het hier over Anky niet over jou?!

Cowgirl: het is niet haar paard, ze zou hem in de sport uitbrengen voor de eigenaar. Genoeg berichten van terug te zoeken in de jaren dat hij al bij haar staat. Ik had hem allang opgehaald Anky of niet en ergens anders neergezet

Het is een goedgekeurde dekhengst waar mensen in het verleden dekgeld voor betaald hebben en zodoende ook geïnvesteerd hebben in zijn nafok. Het is dus geen wonder dat veel mensen een terugkeer in de sport zouden kunnen waarderen. Maar gezien de leeftijd van de hengst wordt dat wel steeds onwaarschijnlijker als hij nu niet een keer gestart wordt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:50

[***] schreef:

Cowgirl: het is niet haar paard, ze zou hem in de sport uitbrengen voor de eigenaar. Genoeg berichten van terug te zoeken in de jaren dat hij al bij haar staat. Ik had hem allang opgehaald Anky of niet en ergens anders neergezet

Het is een goedgekeurde dekhengst waar mensen in het verleden dekgeld voor betaald hebben en zodoende ook geïnvesteerd hebben in zijn nafok. Het is dus geen wonder dat veel mensen een terugkeer in de sport zouden kunnen waarderen. Maar gezien de leeftijd van de hengst wordt dat wel steeds onwaarschijnlijker als hij nu niet een keer gestart wordt

jij ja...maar die eigenaar denkt er blijkbaar anders over. Die vind het misschien wel prima zo.

En misschien stond er wel een wedstrijd op de planning maar ja iets met een of ander virus wat de wereld overgaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:50

[***] schreef:

In wiens belang spreek jij nu dan?

Want tenzij je de eigenaar bent, lijkt het me niet echt relevant wat je nu allemaal zegt...
Van gedachten veranderen is toch hartstikke menselijk? En aangezien hij daar nog steeds gaat, is het kennelijk (voor ons als buitenstaanders) gewoon allemaal in prima overleg. Paard lijkt het naar z'n zin te hebben en krijgt de tijd, en Anky heeft er plezier aan. Prachtig toch?

Een terugkeer in de sport waarderen is wat anders dan de lol van trainen zonder starten niet begrijpen. Ik denk dat er (nu) maar weinig mensen in Nederland zijn die Anky NIET in de ring terug willen zien. Met welk paard dan ook.
Maar het leuke is dat geen een van ons allen daar ook maar iets over te zeggen heeft. Het is allemaal tussen Anky en de eigenaar van BB.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:52

Waar zou ze hem nu dan moeten starten eigenlijk?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:53

Tieneke schreef:

We All Ride.org :Y)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:12

[***] schreef:

Nou nee, jij hebt het over de hengst, niet over Anky en waar ze lol aan heeft :D sorry maar je bent over iets anders bezig dan mij.

Daarbij vind ik niet dat de mensen die sperma hebben gekocht daar iets in te zeggen hebben. Je koopt geen aandelen in die hengst, je neemt een veulen uit de hengst zoals hij op dat moment is en je gaat akkoord met die prijs of niet. Er wordt geen contract opgesteld over de toekomst en gelukkig maar.

Daarnaast vind ik het zo'n dooddoener dat mensen altijd zo roepen dat het zonde is als een goed paard niet gereden/uitgebracht wordt. So what? Als het dier maar gelukkig is denk ik dan. Van verloren potentieel lig ik niet wakker, het gemiddelde sportpaard is heel getalenteerd en de meeste daarvan doen rondjes rond de kerk. En wat dan met al die fokmerries met ongelooflijke bloedlijnen die niet gereden worden?

Ik vind dat een rare manier van denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:16

Ik niet

Als het om hoe gelukkig het dier is gaat dan zou hij vast blijer zijn in de wei met soortgenoten ipv als sportpaard
Een fokmerrie heeft wat dat betreft een leven dat heel dicht bij de natuurlijke behoeftes van een paard staat

Maar het is idd duidelijk dat jullie het niet snappen :wave:

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:23

[***] schreef:
Ik niet

Als het om hoe gelukkig het dier is gaat dan zou hij vast blijer zijn in de wei met soortgenoten ipv als sportpaard
Een fokmerrie heeft wat dat betreft een leven dat heel dicht bij de natuurlijke behoeftes van een paard staat

Maar het is idd duidelijk dat jullie het niet snappen :wave:

Het is eigenlijk heel raar hoe serieus je wordt in een discussie over Anky :+ een beetje vijandig zelfs.

We zeggen maar gewoon hoe wij het zien hoor.

Ik ben het ermee eens dat paarden op de weide in het algemeen blij zijn, dat sterkt mijn punt net.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:50

Tieneke schreef:

Ja goh, beetje flauw :Y) . BB staat daar al een aantal jaren op stal.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:30

Wat een fijn filmpje weer! Hij lijkt steeds sterker te worden en ik kan genieten van deze momentopname's. *\o/* Heb ook smakelijk gegrinnikt om de personen hier die doen alsof ze ook maar íets te bepalen hebben over het doen en laten van Anky en haar overeenkomst met de eigenaar van deze hengst. Die het paard heel zeker niet onder haar zadel zou laten als het verloop niet naar wens zou zijn. Echt waar bemoeien jullie je mee. :')

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:48

_San87_ schreef:
Ik vind t gewoon heel zonde dat zo'n goede hengst stilletjes van t toneel lijkt te verdwijnen...

Ik vind het ook gruwelijk zonde, maar er zijn zo veel hele goede paarden die het B niet uitkomen omdat ze bij ruiters komen die nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden. Of merries uit zeer waardevolle lijnen die nooit een veulen zullen krijgen. Deze loopt dan nog lekker z'n rondje met Anky dus wat is er nou eigenlijk precies zonde aan? Ik denk dat het gemiddelde paard internationale wedstrijden kan missen als kiespijn.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:12

Ben bij dit soort topics altijd benieuwd of anky zelf ook meeleest. Ze is in ieder geval slim genoeg om niet te reageren, voorkomt een hoop spam (fans en minder positieve) op haar bokt account.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:14

Ik denk dat Anky meer dan genoeg andere dingen te doen heeft eerlijk gezegd, en dat ze zich (terecht) niet bezig houdt met grootste speculatie-forum in Nederland...

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:35

Waar maken mensen zich druk om? Als ze hem niet wil starten, misschien zonde maar haar/eigenaars keuze. Als ze hem wel wil starten ook prima toch?

Als een goed paard terecht komt bij een echte B ruiter (net als ik |( ) maar paard loopt zijn rondje, gaat lekker t bos in denk ik echt niet dat hij minder gelukkig is omdat hij eigenlijk meer kan.