PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:16

Ninx, het aardoppervlak is te klein en te beperkt bruikbaar om alle monden te voeden met plantaardig voedsel. De ruimte die door vee ingenomen wordt is niet zo groot, maar wel effectief en efficient waardoor het product betaalbaar blijft voor iedereen. Bovendien is voeding met plantjes te eenzijdig en daardoor ongezond. Het is onrealistisch en irreëel om te streven naar een wereld met alleen plantaardige voedingsproductie. Vergeet niet dat wij hier rijk zijn en alle keuzes kunnen maken die we willen, maar elders op de wereld moet men nog steeds op een houtje bijten en ik neem toch aan dat je dat niet bedoelt met plantaardig voeden??

Je opmerkingen over dikke billen en hangbuiken komt nogal agressief, gefrustreerd en wanhopig over. Geen idee wat je ermee wil bereiken, maar het is geen handige manier om je mening te delen en aan te laten komen. Je lijkt wel een milieuactivist.

rien10

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:17

Beetje off topic allemaal he?

Heeft iemand een idee of de PVDD ook wil gaan handhaven op alleenstaande paarden?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:18

Rien10, ze hebben geen autoriteit, dus nee. Het is campagnetaal onder het kopje veel geblaat, weinig wol.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:19

Tja, eigenlijk maken ze weinig waar he?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:23

rien10 schreef:
Tja, eigenlijk maken ze weinig waar he?

Als je er niet naar op zoek gaat niet nee :=
Maar het is toch wel heel toevallig dat sinds ze in de tweede kamer zitten elke gevestigde partij ineens een kopje dierenwelzijn in het programma op heeft :o

@Shaggy, een van de standpunten van de PvdD is dan ook dat vlees naar het 21% tarief moet :j en volgens mij zelfs dat dat extra geld ten goede moet komen aan het verbeteren van dierenwelzijn in de sector. Maarja, moet je mee aankomen bij het CDA/VVD :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:27

Dat ben ik met je eens. Een kritisch geluid is altijd goed.
Snoep en frisdrank valt ook onder het lage BTW tarief......

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:49

Maar dan moet het meer gezonde voedsel (denk aan brood, groente, fruit, maar ook bijvoorbeeld gezondere koeken) wat nu pokkeduur is ook omlaag qua prijs. Je moet het wel leuk en betaalbaar houden. Als mensen van het vlees af willen stappen moeten ze ook financieel gezien de kans krijgen om vega producten te kopen. Maar ik zou nooit helemaal van het vlees af willen want ik vind het lekker en het is in een bepaalde mate ook erg gezond.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:37

Shaggy09 schreef:
Maar dan moet het meer gezonde voedsel (denk aan brood, groente, fruit, maar ook bijvoorbeeld gezondere koeken) wat nu pokkeduur is ook omlaag qua prijs. Je moet het wel leuk en betaalbaar houden. Als mensen van het vlees af willen stappen moeten ze ook financieel gezien de kans krijgen om vega producten te kopen. Maar ik zou nooit helemaal van het vlees af willen want ik vind het lekker en het is in een bepaalde mate ook erg gezond.

Een mate van vlees is ook gezond. Veganisten zijn afhankelijk van voedingssupplementen. Ook niet echt een heel natuurlijke oplossing. Voor een compleet dieet is een mate van vlees noodzakelijk. Maar teveel is inderdaad niet gezond.

Het is in de natuur nu eenmaal eten en gegeten worden. Iedereen die anders beweert heeft naar mijn mening teveel naar Walt Disney films gekeken en is de realiteit uit het oog verloren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:08

Ik weet niet waar ik moet beginnen het gebrek aan info in te vullen.... het is teveel

Maar:
Dierlijk voedsel mag je eten en heb je niet nodig.
Veganisten kunnen niet louter gezond zijn en blijven door supplementen.
Er is meer oppervlak en water nodig voor vlees dan voor landbouw.
En ja, dan kun je wel iedereen voeden.

Dit is al tot in den treure uitgezocht en berekend en gewoon terug te vinden.

Maar wanneer het al voor zoveel ophef zorgt om een sociaal bewegingsdier te geven wat het nodig heeft (en verdient), dan hoeven we niet veel actie te verwachten mbt het verstandig omgaan met de aardbol.

Gefrustreerd? Nou en of!
Activist? Nee, maar goed idee!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:33

De universiteit van Maastricht heeft er onderzoek naar gedaan en de helft van de veganisten heeft een B12 tekort. Een universiteit heb ik meer vertrouwen in dan wat influencers met een Youtube kanaaltje verkondigen.

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... b12-tekort

Een B12 tekort kan hele nare gevolgen hebben.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:35

Ninx schreef:
Maar wanneer het al voor zoveel ophef zorgt om een sociaal bewegingsdier te geven wat het nodig heeft (en verdient), dan hoeven we niet veel actie te verwachten mbt het verstandig omgaan met de aardbol.

!

Maar die ophef is er helemaal niet, er is niemand in dit topic die gereageerd heeft met: Mijn paard staat de hele dag op zijn hok en komt er niet uit en ziet nooit een ander paard. Dus jouw reactie is onzin.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:12

Loretta schreef:
De universiteit van Maastricht heeft er onderzoek naar gedaan en de helft van de veganisten heeft een B12 tekort. Een universiteit heb ik meer vertrouwen in dan wat influencers met een Youtube kanaaltje verkondigen.

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... b12-tekort

Een B12 tekort kan hele nare gevolgen hebben.

Ook ik heb meer vertrouwen in de universiteit dan in een YouTube filmpje, waar ik dan weet geen vertrouwen in heb is een wetenschappelijk onderzoek dat geciteerd wordt dat niet terug is te vinden :o

Wat ironisch is in deze is dat de eerste hit dus ik krijg bij het zoeken van deze twee namen een onderzoek krijg dat een verband suggereert tussen zuivelproducten en eierstokkanker. :o

Als weer het dan toch hebben over "klakkeloos standpunten overnemen"...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:39

Misschien moet er maar een apart topic geopend worden over wel of niet vega.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:41

En de PvdD.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:43

MamAppelsap schreef:
En de PvdD.

De PVDD heeft gewoon met het topic te maken. Zij voeren namelijk campagne. Dat niet iedereen het eens is met elkaars meningen betekent niet dat het niet in het topic past.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:05

Shaggy09 schreef:

Hier heb ik persoonlijk van behoefte aan, aangezien er echt al tientallen topics over geweest zijn. Ik vind het gewoon vervelend dat er zomaar onjuiste feiten worden gestrooid en dan reageer ik daarop.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:59

Magrathea schreef:
Shaggy09 schreef:

Hier heb ik persoonlijk van behoefte aan, aangezien er echt al tientallen topics over geweest zijn. Ik vind het gewoon vervelend dat er zomaar onjuiste feiten worden gestrooid en dan reageer ik daarop.

Ja maar ook jij reageert wel vanuit de 'anti vlees eet' hoek. Tenminste zo laat je dat overkomen in dit topic en daardoor ontstaat er gewoon weer een discussie tussen de wel en niet veganisten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:04

In elk geval is er een verband tussen het eten van (rood) vlees en darmkanker. En dat komt uit de "normale"medische hoek, dat dat gezegd wordt. Overigens is dit ook offtopic, maar ik kon het niet laten het toch even te melden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:21

anjali schreef:
In elk geval is er een verband tussen het eten van (rood) vlees en darmkanker. En dat komt uit de "normale"medische hoek, dat dat gezegd wordt. Overigens is dit ook offtopic, maar ik kon het niet laten het toch even te melden.

Ja kijk en zo heeft iedereen iets te melden erover. Echt niet nodig gewoon.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:43

Grote hoeveelheden vlees is inderdaad slecht. Maar voor bepaalde voedingsstoffen zoals vitamine B12 zijn dierlijke producten toch een belangrijk onderdeel van de schijf van 5. Ik zie dan ook niet in wat er mis kan zijn met een matige vleesconsumptie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:57

Shaggy09 schreef:
Ja maar ook jij reageert wel vanuit de 'anti vlees eet' hoek. Tenminste zo laat je dat overkomen in dit topic en daardoor ontstaat er gewoon weer een discussie tussen de wel en niet veganisten.

Kijk maar in haar profiel ze is inderdaad anti vlees eten en heeft morele bezwaren tegen paardrijden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:07

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:

Kijk maar in haar profiel ze is inderdaad anti vlees eten en heeft morele bezwaren tegen paardrijden.

Die kan zich zo aansluiten bij PVDD

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:15

Vraag: Wanneer weet je dat een discussie beter ophoudt?
Antwoord: wanneer men op de man begint te spelen. Het is namelijk gemakkelijker om de persoon zelf in het belachelijke te trekken en zodoende trachten de tegenpartij ongeloofwaardig te maken, dan inhoudelijk te blijven reageren.

Voor wie daarin geïnteresseerd is, het fenomeen heet 'argumentum ad hominem'. Klik voor meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:19

Gini schreef:
Vraag: Wanneer weet je dat een discussie beter ophoudt?
Antwoord: wanneer men op de man begint te spelen. Het is namelijk gemakkelijker om de persoon zelf in het belachelijke te trekken en zodoende trachten de tegenpartij ongeloofwaardig te maken, dan inhoudelijk te blijven reageren.

Voor wie daarin geïnteresseerd is, het fenomeen heet 'argumentum ad hominem'. Klik voor meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Ik ben het hier eigenlijk mee eens, maar het is een discussie die eigenlijk niets te maken heeft met veganisme/vegetarisch/wel vleesetende en toch blijft er heen en weer gegooid worden met verwijten van beide partijen. Terwijl het gewoon hartstikke off topic is.
Daarna krijg je van die opmerkingen zoals 'ja ik wil geen discussie maar ik wil toch even mijn mening erdoor drukken'
Doe dat dan lekker in een apart topic.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:23

Shaggy09 schreef:
Loretta schreef:

Die kan zich zo aansluiten bij PVDD

Ach sinds ik gestopt ben (na 14 jaar) heb ik ook zo mijn redenen om er niet meer terug aan te beginnen, en dat heeft ook met morele kwesties te maken. ;) Kan jij mij ook even een politieke partij toewijzen?

Misschien kan je ook normaal over mensen spreken, die dit letterlijk gewoon kunnen lezen, 'die' is nu niet bepaald netjes. Misschien moet je in het algemeen gewoon niet zo overdreven persoonlijk worden.