Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Tja, eigenlijk maken ze weinig waar he?
Shaggy09 schreef:Maar dan moet het meer gezonde voedsel (denk aan brood, groente, fruit, maar ook bijvoorbeeld gezondere koeken) wat nu pokkeduur is ook omlaag qua prijs. Je moet het wel leuk en betaalbaar houden. Als mensen van het vlees af willen stappen moeten ze ook financieel gezien de kans krijgen om vega producten te kopen. Maar ik zou nooit helemaal van het vlees af willen want ik vind het lekker en het is in een bepaalde mate ook erg gezond.
Ninx schreef:Maar wanneer het al voor zoveel ophef zorgt om een sociaal bewegingsdier te geven wat het nodig heeft (en verdient), dan hoeven we niet veel actie te verwachten mbt het verstandig omgaan met de aardbol.
!
Loretta schreef:De universiteit van Maastricht heeft er onderzoek naar gedaan en de helft van de veganisten heeft een B12 tekort. Een universiteit heb ik meer vertrouwen in dan wat influencers met een Youtube kanaaltje verkondigen.
https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... b12-tekort
Een B12 tekort kan hele nare gevolgen hebben.
Magrathea schreef:Shaggy09 schreef:Misschien moet er maar een apart topic geopend worden over wel of niet vega.
Hier heb ik persoonlijk van behoefte aan, aangezien er echt al tientallen topics over geweest zijn. Ik vind het gewoon vervelend dat er zomaar onjuiste feiten worden gestrooid en dan reageer ik daarop.
anjali schreef:In elk geval is er een verband tussen het eten van (rood) vlees en darmkanker. En dat komt uit de "normale"medische hoek, dat dat gezegd wordt. Overigens is dit ook offtopic, maar ik kon het niet laten het toch even te melden.
Shaggy09 schreef:Ja maar ook jij reageert wel vanuit de 'anti vlees eet' hoek. Tenminste zo laat je dat overkomen in dit topic en daardoor ontstaat er gewoon weer een discussie tussen de wel en niet veganisten.
Loretta schreef:Shaggy09 schreef:Ja maar ook jij reageert wel vanuit de 'anti vlees eet' hoek. Tenminste zo laat je dat overkomen in dit topic en daardoor ontstaat er gewoon weer een discussie tussen de wel en niet veganisten.
Kijk maar in haar profiel ze is inderdaad anti vlees eten en heeft morele bezwaren tegen paardrijden.
Gini schreef:Vraag: Wanneer weet je dat een discussie beter ophoudt?
Antwoord: wanneer men op de man begint te spelen. Het is namelijk gemakkelijker om de persoon zelf in het belachelijke te trekken en zodoende trachten de tegenpartij ongeloofwaardig te maken, dan inhoudelijk te blijven reageren.
Voor wie daarin geïnteresseerd is, het fenomeen heet 'argumentum ad hominem'. Klik voor meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Shaggy09 schreef:Loretta schreef:
Kijk maar in haar profiel ze is inderdaad anti vlees eten en heeft morele bezwaren tegen paardrijden.
Die kan zich zo aansluiten bij PVDD