Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:25

Dovahkiin schreef:
Wel bijzonder dat de mensen die vroegen niet op de man te spelen, dit nu zelf ook doen :roll:
Je kunt hem ook een keer terug krijgen.

Bovendien ben ik oprecht van mening dat het bericht ongepast is. Het zaait angst en is, maar dit is mijn persoonlijke mening, deels onjuist. Er zal echt wel een of andere hogere macht ergens zijn, of marsmannetjes of moeder natuur. Echter het gehele gedoe omtrent de duivel en zonde, nee. Gewoon nee.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:27

Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen als ik met mijn geloof zou aankomen.En helaas zijn er ook vele zog.gelovigen die zelf ook zwaar zondigen.Dat is erg genoeg.Maar dat wil niet zeggen dat de 10 Geboden afgeschaft zijn,omdat men zich er niet aan houdt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:29

Zullen we godsdienst hier lekker buiten laten? Ik krijg daar echt enorme stekels van.
Net als Ailill volgens mij (top dat plaatje).
En laat mij buiten je tien geboden.

Inderdaad Jildau, dat mensen hun mening gedeeltelijk herzien of er tenminste over nadenken vind ik wel erg positief. Dat zie je niet vaak hier op bokt.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 30-07-18 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:31

anjali schreef:
Ik wist wel dat ik commentaar zou krijgen als ik met mijn geloof zou aankomen.En helaas zijn er ook vele zog.gelovigen die zelf ook zwaar zondigen.Dat is erg genoeg.Maar dat wil niet zeggen dat de 10 Geboden afgeschaft zijn,omdat men zich er niet aan houdt.

Het is niet zozeer dat je met je geloof aankomt (ieder het zijne) het is de manier waarop. Je kunt een prima onderbouwd stuk schrijven waarom je denkt dat je geloof relevant is. Maar het komt nu over alsof de mensen in dit topic die proberen de theoretische discussie te voeren over normen, waarden, moreel en proberen te zien waar de 'pijn' vandaan komt bij mensen, allemaal heidenen zijn.

En daarnaast denk ik dat je mensen die wel een probleem hebben (en eerlijk: ik denk dat het best een probleem is om je aangetrokken te voelen tot dieren) flink tekort doet door alles op erfzonde te gooien.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:32

anjali schreef:

Het is totaal off-topic. Mocht je over het geloof willen praten en discussiëren. Prima maar open daar zelf een topic over.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:49

Fortitude schreef:
Dafuq did I just read :')

ja, echt geen idee. Ben zo confused nu

anjali

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:25

@Vjestagirl: Er zijn ook heidense religies,en die hebben ook regels.Ik kan me mijn leven zonder God absoluut niet voorstellen. Omdat ik weet dat velen op Bokt anti-religieus zijn,houd ik me in het algemeen in om erover te praten.Dat heb ik bij dit topic in het begin ook gedaan,maar het begon in mijn ogen zodanig te ontsporen dat ik wel moest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:27

Ok hou nou dan maar op aub. Het helpt namelijk niet en voegt niks nuttigs toe aan de discussie.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:30

Ik ben toch wel benieuwd wat het nu precies is dat deze discussie zo zondig maakt.
Dat je de daad van die man als zodanig bestempeld kan ik mij nog wel in vinden, maar wat gaat er in deze discussie dan fout volgens jou?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:31

Ik zie hier niks ontsporen hoor? Er word hier gewoon een mooie onderhoudende discussie gevoerd, met een flink offtopic zijpad, maar ik zie echt geen rare uitingen of meningen verder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:33

Ailill schreef:
Dovahkiin schreef:
Wel bijzonder dat de mensen die vroegen niet op de man te spelen, dit nu zelf ook doen :roll:

Bovendien ben ik oprecht van mening dat het bericht ongepast is. Het zaait angst en is, maar dit is mijn persoonlijke mening, deels onjuist. Er zal echt wel een of andere hogere macht ergens zijn, of marsmannetjes of moeder natuur. Echter het gehele gedoe omtrent de duivel en zonde, nee. Gewoon nee.

Hoezo zaait het angst :? Als je toch niet in de duivel gelooft ben je er toch ook niet bang voor? En of het onjuist of niet is komen we waarschijnlijk na onze dood pas achter :Y)

Je hoeft m.i. niet gelovig te zijn om te zien dat de duivel/het kwaad flink aan het werk is in de wereld. Het gaat er niet bepaald vredelievend aan toe ofzo. Dat is geen angst zaaien, dat is gewoon zo. Als je kijkt naar het nieuws dan is het één doffe ellende op de wereld. Of je dan gelooft of het door de zondeval komt of niet.

Dat gezegd hebbende en als ik er dan nog meer over nadenk vind ik seks met een paard nog het minst erge van alle nare dingen die er gebeuren op de aarde. Paard heeft er geen last van en heeft geen trauma dus die doe je er geen kwaad mee.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 30-07-18 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:34

anjali schreef:
@Vjestagirl: Er zijn ook heidense religies,en die hebben ook regels.Ik kan me mijn leven zonder God absoluut niet voorstellen. Omdat ik weet dat velen op Bokt anti-religieus zijn,houd ik me in het algemeen in om erover te praten.Dat heb ik bij dit topic in het begin ook gedaan,maar het begon in mijn ogen zodanig te ontsporen dat ik wel moest.

Ik heb juist het idee dat het topic terug aan het komen is van zijn ontsporing. Mensen kwamen een paar pagina's terug echt in gesprek met elkaar, ipv dat het "de een tegen de ander" was.

Ik denk nog steeds niet dat mensen anti religie zijn. Ik denk dat mensen alleen het lastig vinden om iets wat voor hen totaal geen relevantie heeft (de regels van een -voor hen- niet bestaande god) te passen binnen een onderwerp wat daar geen raakvlakken mee heeft. Als je bijvoorbeeld een topic zou hebben over het verval van de hedendaagse moraal, dan denk ik dat je veel relevanter bezig bent (want mensen leefden vroeger veel meer in angst voor de kerk etc). Maar in dit topic, waar we juist bezig zijn de huidige moraal tegen het daglicht te houden, hebben we niet zo veel met dingen als erfzonde. De vraag is namelijk niet waar dit gedrag vandaan komt, maar meer wat we er als maatschappij mee zouden moeten / kunnen en hoe het komt dat we het ene gedrag wel goedkeuren en het ander niet :).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:35

anjali schreef:

Nee je moest niet. Niet op deze manier...

Van mij mag je je hele leven rondom religie opbouwen. Doe wat je wil.

Maar de manier waarop jij het nu uit komt het op mij over alsof niet gelovigen geen fatsoen hebben. En ja dat schiet mij nu even in het verkeerde keelgat.

Wij weten om te beginnen niets over de religieuze opvattingen van deze Australiër

En...niemand heeft gezegt het ok te vinden dat iemand sex met dieren heeft.

Dus wat ontspoort er dan exact?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:36

Helemaal eens met die laatste zin van Vjestagirl. Af en toe eens kritisch kijken naar waar we nou helemaal mee bezig zijn en wat wel en niet kan volgens onze normen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:52

verootjoo schreef:
Ailill schreef:

Hoezo zaait het angst :? Als je toch niet in de duivel gelooft ben je er toch ook niet bang voor? En of het onjuist of niet is komen we waarschijnlijk na onze dood pas achter :Y)

Je hoeft m.i. niet gelovig te zijn om te zien dat de duivel/het kwaad flink aan het werk is in de wereld. Het gaat er niet bepaald vredelievend aan toe ofzo. Dat is geen angst zaaien, dat is gewoon zo. Als je kijkt naar het nieuws dan is het één doffe ellende op de wereld. Of je dan gelooft of het door de zondeval komt of niet.

Dat gezegd hebbende en als ik er dan nog meer over nadenk vind ik seks met een paard nog het minst erge van alle nare dingen die er gebeuren op de aarde. Paard heeft er geen last van en heeft geen trauma dus die doe je er geen kwaad mee.
Ik ben d'r ook niet bang voor. Maar je moest eens weten hoeveel mensen er in angst leven, niet weg kunnen vanwege wat voor omstandigheid dan ook en allemaal uit naam van God en de duivel. Nee, ben daar echt heel zwaar allergisch voor. Er is al meer dan genoeg leed en ellende op de wereld, dan hoeft die onzin d'r niet nog eens bij te komen. Vanuit welk geloof dan ook, gewoon geen angst verspreiden.

Het laatste deel ben ik met je eens.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:23

Mijn partner is een goed voorbeeld daarvan, streng gelovige opvoeding gehad.
Resultaat; heeft angstaanvallen, iriele gedachten, bv. dat hij dood gaat als hij op zondag met de auto weg gaat, dat de duivel ‘spreekt’als het onweert, dat hij kanker in zijn hoofd krijgt van oordopjes met muziek..
En ga zo maar door.
En hij vervolgens een ongeluk krijgt waarbij zijn beste vriend overlijd en je dan op zijn begrafenis van de dominee moet aanhoren dat het de zonde is en de straf van God om iedereen te waarschuwen wat hen wel niet te wachten staat.
Terwijl het zo een goed mens is.
Daar gaan je haren van overeind staan.
Het kan ook met liefde en overtuiging
Laatst bijgewerkt door Clasical op 30-07-18 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:24

Gaat hier echt nog over het onderwerp....

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:49

Vjestagirl schreef:
anjali schreef:

Het is niet zozeer dat je met je geloof aankomt (ieder het zijne) het is de manier waarop. Je kunt een prima onderbouwd stuk schrijven waarom je denkt dat je geloof relevant is. Maar het komt nu over alsof de mensen in dit topic die proberen de theoretische discussie te voeren over normen, waarden, moreel en proberen te zien waar de 'pijn' vandaan komt bij mensen, allemaal heidenen zijn.

En daarnaast denk ik dat je mensen die wel een probleem hebben (en eerlijk: ik denk dat het best een probleem is om je aangetrokken te voelen tot dieren) flink tekort doet door alles op erfzonde te gooien.

Als je maar hard genoeg bidt vergeeft God alles toch?

Ik vind het een zeer interessante discussie, het komt niet vaak voor dat mensen het eens worden. Jammer dat er slecht gelezen wordt, maar dat hou je altijd.

Vraag me ook sterk af of een paard eraan lijdt. En of de mensen die nu moord en brand schreeuwen hun paard nooit een tik met de zweep hebben gegeven. En oh: ik zeg niet dat ik het goedkeur.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:08

Wel grappig dat er eerst een hoop reacties kwamen dat we terug on topic moesten gaan (ondanks dat er al niet meer echt gereageerd werd), en het nu vervolgens terug over een geheel ander onderwerp gaat wat er nog minder mee te maken heeft.. _O-

Maar goed, ik denk niet dat je geloof gaat kunnen vertellen of het paard er last van heeft. Of het niet mag van je god is een andere zaak.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:10

Staat ergens in Leviticus als ik het goed heb. Stenigen is geloof ik de straf

Al gold dat alleen voor vrouwen meen ik me zo te herinneren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:58

Qimm schreef:
Staat ergens in Leviticus als ik het goed heb. Stenigen is geloof ik de straf

Al gold dat alleen voor vrouwen meen ik me zo te herinneren.

Nope :D
Citaat:
Lev. 20:15 Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden; het dier zal men afmaken.
Lev. 20:16 Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe, de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:09

Bible said kill! Weten we dat ook weer :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:12

Vjestagirl schreef:

Vind het wel wat ver gaan om het paard ook af te maken. Alsof die erom gevraagd heeft. Ohja paard van het artikel wel natuurlijk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:15

Jildau schreef:
Vjestagirl schreef:

Vind het wel wat ver gaan om het paard ook af te maken. Alsof die erom gevraagd heeft. Ohja paard van het artikel wel natuurlijk. :D

Och, volgens sommige geloven wordt je ook gestenigd als je als vrouw verkracht wordt. Dus zo gek vind ik het niet. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:19

Moet het paard dan zelfmoord plegen, want je mocht toch niet moorden volgens die tien geboden?