Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enjoymyhorse schreef:De betreffende ballon kwam niet over bos, water, snelweg of wat dan ook.
Alleen over weiden en akkers waar genoeg landwegen waren om te kunnen volgen voor een auto.
Het landen op je erf is toegestaan.
Maar de volgauto plus mensen moeten toestemming vragen.
En ik begreep dat we zeikerds genoemd werden, nou deze zeikerd laat geen volgauto toe.
De mensen die ballon varen zo leuk vinden mogen zelf zien hoe ze het land uit komen met alle rommel die ze er ook in gezet hebben. Hoort er dan ook bij.
En de weidepoort is op slot dus dat word lekker tillen.
Bubblewrap schreef:En door welke berichten/sfeer uit het andere topic heeft je dit doen besluiten? Gewoon nieuwschierigheid, geen aanval.
Mbt schade, ik zag voor België het volgende stappenplan:
http://paarden.vlaanderen/nl/faq/veilig ... eringen/39
Als Nederlander zou ik het registratienummer van de ballon (vaak PH-'nog3letters') doorgeven aan de KNVvL bij overlast of schade.
KBBV is Belgisch, KNVvL Nederlands..
Citaat:De onrechtmatigheid van het ongeval is onder meer gelegen in het schenden van een veiligheidsnorm. Het landen van de heteluchtballon op het naburige perceel is een directe schending van de veiligheidsnorm zoals bepaald in artikel 11 lid 2 van het Besluit inrichting en gebruik niet aangewezen luchtvaartterreinen. Voorts is sprake van het schenden van hetgeen in het maatschappelijk verkeer betamelijk is. [gedaagde] heeft immers een gevaarlijke situatie in het leven geroepen door met een heteluchtballon te landen in de nabijheid van een paard ([het paard]), terwijl hij als ervaren ballonpiloot had kunnen en moeten weten dat paarden daarvan ernstig kunnen schrikken en zich daardoor bij het vluchten kunnen verwonden. Het onrechtmatig handelen kan [gedaagde], gezien de geldende voorschrif¬ten en zijn ervaring als ballonpiloot, worden toegerekend.
Citaat:Ik heb totaal geen moeite met de ballonnen waar ik geen last van hebt.
damian23 schreef:Ja,meerdere keren zelfs. De eerste keer was dat toen ons paard gewond was geraakt toen er een luchtballon laag over de stal vloog (paard was tegen de wand gevlogen). Ik was netjes te woord gestaan en de schade zou worden vergoed. Ze zouden er rekening mee houden en ons erf als gevoelig op een kaart zetten.
De tweede keer heb ik ook nog contact gehad met de ballonvaarders (Die zelf ook was geschrokken toen hij bijna in de toppen van de windsingel hing en ik de brandblaren op mijn handen had staan omdat.mijm paard er van door ging). Ook toen had men alle begrip en ik mocht een keertje met ze mee.
Helaas heeft bellen met de verdere geen enkele zin. Dus heb ik een klacht ingediend bij de PBN. En weer werd er beterschap beloofd. We zouden weer op die kaart komen en ze zouden de ballonvaarder aanspreken.
En nog steeds hebben we overlast van te laag overvliegende ballon En
Dus ja, ik heb alleen maar slechte ervaringen. Vandaar mijn reactie dat het van mij verboden mag worden.
Met de toon is niks mis. Ik vraag gewoon om informatie. Maar blijkbaar weet GustxBill het blijkbaar ook niet. Anders reageer je niet zo vinnig.
Welke voorstellen worden er dan gedaan? Wellicht heb ik er overheen gelezen.