EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:02

Het enige dat gal eventueel had kunnen doen is afgroeten, maaaaarrr.. Grote maar... Undercover kampt wel vaker met spanning en elke keer afgroeten helpt ook niet. Daarbij.. Hij moest de ring in, want er was al gebeld en een tweede daarbij... Werd de spanning ook nog eens net mooi afgevloeid toen dat schuim roze werd..de score ging van 65 weer richting de 75%. Hij had wellicht net op of nastbt podium kunnen staan.

Het is gewoon een heel vervelend incident en niks meer en niks minder dan vette pech. Imo heeft gal het juiste gedaan en de mensen die hier over zeiken zeiken toch wel omdat ze dat willen, omdat ze paarden hebben en een ander ook en die doet het net iets anders. Of ze hebben geen paarden, maar denken wel verstand te hebben. De mensen zonder paardenverstand (en dat erkennen aldan niet bewust) en die zaten te kijken luisteren naar t commentaar, nemen het aan en zappen weer verder. Die krijgen hier geen negatiefbeeld van, de mensen die dat denken te krijgen hadden t al omdat t voor hun een extra excuus is om 'gal' te spugen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:06

Sammie schreef:
Het enige dat gal eventueel had kunnen doen is afgroeten, maaaaarrr.. Grote maar... Undercover kampt wel vaker met spanning en elke keer afgroeten helpt ook niet. Daarbij.. Hij moest de ring in, want er was al gebeld en een tweede daarbij... Werd de spanning ook nog eens net mooi afgevloeid toen dat schuim roze werd..de score ging van 65 weer richting de 75%. Hij had wellicht net op of nastbt podium kunnen staan.

Het is gewoon een heel vervelend incident en niks meer en niks minder dan vette pech. Imo heeft gal het juiste gedaan en de mensen die hier over zeiken zeiken toch wel omdat ze dat willen, omdat ze paarden hebben en een ander ook en die doet het net iets anders. Of ze hebben geen paarden, maar denken wel verstand te hebben. De mensen zonder paardenverstand (en dat erkennen aldan niet bewust) en die zaten te kijken luisteren naar t commentaar, nemen het aan en zappen weer verder. Die krijgen hier geen negatiefbeeld van, de mensen die dat denken te krijgen hadden t al omdat t voor hun een extra excuus is om 'gal' te spugen.

:+ ;) :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:07

Wat heeft het paard 'bij de kop pakken' te maken met dressuur? Want zo reed hij dus rond en veel hier hebben respect voor hoe hij rond rijdt? Ja respect dat je op zo'n bom durft te gaan zitten, maar imo zou een perfecte proef losgelatenheid en ontspanning moeten laten zien. Dan hoeft een paard zich ook niet van de stress op de tong te bijten. Als het bloed daar al van is.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:09

Amandavd schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Laat de FEI op z'n minst een intern onderzoek starten waarom Totilas toch mocht starten en waarom er dat gedoe was tussen keurend dierenarts en de jury.
En laat ze dan de uitslag van dat onderzoek naar buiten brengen.

Dan laat je zien dat je de vele vraagtekens serieus neemt en ook kritisch durft te zijn naar je eigen organisatie.

Nu krijg ik een beetje het gevoel van een prinses op een troon die minderwaardig op het voetvolk (dus de niet-paarden mensen) neer kijkt.
Er wordt nog net geen neus opgehaald.

Jij zegt echt dingen die kant noch wal raken. Dus het FEI moet een onderzoek instellen zodat mensen die geen verstand van de paardensport hebben gerustgesteld worden?

Hoezo kant nog wal?
FEI is maar wat blij met alle kijkcijfers en interesse van buiten de sport. Anders zouden ze alle pers en tv camera's niet toelaten.
Dan kun je toch wel een beetje transparantie tonen en daarmee wellicht wat begrip kweken?

Anders zeg je feitelijk 'filmen, uitzenden en kop houden!'.

Of ze moeten hun wedstrijden voortaan besloten houden voor alleen paardensporters van een bepaald niveau, maar ik weet niet of het dan voor de sponsors nog zo interessant is :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:09

De Special was natuurlijk een brok spanning, en erg jammer. Maar de Grandprix van donderdag was echt prachtig gereden en erg ontspannen. Jammer dat hier alleen een slechte dag (door externe factoren) wordt aangehaald. Doet zowel ruiter, paard, als combinatie geen recht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:11

Sammie schreef:
Nou.. :') grappig.. Ik hoor hier nog niemand over kittel wiens paard zodanig in de staak ging omdat t tong over bit ging. Hij kon niet anders dan afgroeten..

Kittel heeft wel vaker aparte dingen met bitten... Ook bloed in de mond, blue tongue incident..en nu dit.
Tja,die zie ik ook liever niet in de ring.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:12

LBLGypsyCobs schreef:
Amandavd schreef:

Jij zegt echt dingen die kant noch wal raken. Dus het FEI moet een onderzoek instellen zodat mensen die geen verstand van de paardensport hebben gerustgesteld worden?

Hoezo kant nog wal?
FEI is maar wat blij met alle kijkcijfers en interesse van buiten de sport. Anders zouden ze alle pers en tv camera's niet toelaten.
Dan kun je toch wel een beetje transparantie tonen en daarmee wellicht wat begrip kweken?

Anders zeg je feitelijk 'filmen, uitzenden en kop houden!'.

Of ze moeten hun wedstrijden voortaan besloten houden voor alleen paardensporters van een bepaald niveau, maar ik weet niet of het dan voor de sponsors nog zo interessant is :)

Ik vraag mij echt af of je zelf wel door hebt wat je zegt.

LBLGypsyCobs

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:15

Hoe zie jij het dan Amandavd?

Iedereen die niet rijdt moet braaf kijken, maar mag niks zeggen?

Zie mijn reacties niet als een aanval naar jou hoor, ik probeer echt te begrijpen hoe jij het ziet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:16

Sammie, met jouw laatste alinea ben ik het helemaal eens !

Mensen zonder paarden, vragen mij weleens, danst jouw paard net als die paarden op TV.

Het zijn altijd dezelfde mensen met kritiek. Zij denken ook dat alleen hun methode van paarden houden en rijden zaligmakend is. Dat alleen zij van hun paarden houden.

Ik vind de trainingsfoto's ook niet prettig om te zien, maar paard is daar naar toe gewerkt. Ik kan ook mijn been niet in mijn nek leggen, maar een getrainde turner wel. Is het dan slecht? Ja als wij het doen wel met ons ongetrainde recreatiepaard.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 16-08-15 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:17

Als alle proeven perfect zouden zijn, zou men een serieus podium-probleem krijgen trouwens...

En natuurlijk zien we allemaal ontspannen paarden, maar soms lukt dat niet en dan is het voor het paard ook beter om het door die ervaring mee te nemen dan het gewoon te vermijden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:18

Jullie vinden er toch ook wat van, dan mag LBL dat toch ook? Ik kan me overigens meer vinden in haar mening. Dit heeft niets met dressuur zoals het bedoeld is te maken. En nee daar hoef je zelf heen GP voor te rijden, dat kun je namelijk zo ook wel zien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:18

LBLGypsyCobs schreef:
Hoe zie jij het dan Amandavd?

Iedereen die niet rijdt moet braaf kijken, maar mag niks zeggen?

Zie mijn reacties niet als een aanval naar jou hoor, ik probeer echt te begrijpen hoe jij het ziet.

Ik zou het heel goed begrijpen als je zou zeggen dat het FEI meer transparantie moet hebben in wanneer je wel of niet iemand uitbelt, en dat jury scores nooit zoveel mogen verschillen etc, maar jij zegt dat dat moet zodat we mensen die de sport niet begrijpen/kijken/kennen gerust kunnen stellen. Ik snap jouw redenaties niet zo goed.

Hoe je het wendt of keert, er zijn altijd mensen die denken ergens iets van te weten, terwijl ze dat niet doen. Er zijn zat mensen die denken dat ze weten hoe je moet voetballen maar zelf zo'n bal nog nooit aangeraakt hebben, daar moet je je niet mee bezig houden, laat die mensen maar lullen. Op het moment dat je daar aandacht aan gaat besteden gaat het helemaal fout.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:19

Starbreeze schreef:
Wat heeft het paard 'bij de kop pakken' te maken met dressuur? Want zo reed hij dus rond en veel hier hebben respect voor hoe hij rond rijdt? Ja respect dat je op zo'n bom durft te gaan zitten, maar imo zou een perfecte proef losgelatenheid en ontspanning moeten laten zien. Dan hoeft een paard zich ook niet van de stress op de tong te bijten. Als het bloed daar al van is.

Ik denk ook niet, dat jij Edward ook maar 1 keer zult horen zeggen, dat dit een perfecte proef was. Denk je dat hij lol had van die spanning ofzo?
Je doet net of hij dit een voorbeeld vindt van hoe de dressuursport moet zijn. Nou neem maar van mij aan, dat hij harder baalt dan wie ook!

Anoniem

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:21

Wat is Undercover toch een machtig beest en wat eeuwig zonde dat hij zoveel spanning opbouwde dat het misging. Arm dier, arme Edward.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:25

Je doet nogal wat aannames Tendance want ik beweer helemaal niks en al helemaal niet over hoe Edward zich voelt want dat weet ik niet. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik hem zo heb zien rondsturen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:25

Amandavd, juist omdat er mensen zijn die denken ergens van te weten, moet je dat zeker in deze tijd van de social media voor zijn door duidelijk en transparant naar buiten toe te zijn.

Iedereen heeft tegenwoordig een stem op internet en je zult nooit al die stemmen stil krijgen, das onmogelijk.

Maar ik vind het bijna stil zwijgen van de FEI op dit moment, maar ook op andere momenten in andere takken van de sport, bijna bij het arrogante af.

Op het moment dat je sport zo zichtbaar is en je niet zonder de media kunt, komen daar ook dit soort zaken bij, je zal soms dingen moeten uitleggen waar je helemaal geen zin in hebt of het nut van in ziet, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Ik mag ook graag Formule 1 kijken en ondanks dat ik zelf geen coureur ben, durf ik daar ook m'n mening over te geven.
Maar de FIA (zeg maar de FEI van de autosport) geeft veel verklaringen en persconferenties.

Het is veel transparanter.
Niet dat het dan allemaal volgens het boekje gaat, maar das ook mens eigen natuurlijk.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:27

Starbreeze schreef:
Je doet nogal wat aannames Tendance want ik beweer helemaal niks en al helemaal niet over hoe Edward zich voelt want dat weet ik niet. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik hem zo heb zien rondsturen.

Ik reageer op dat jij zegt dat een perfecte proef losgelatenheid en ontspanning moet zijn, maar er is toch ook niemand, die zegt dat dit een perfecte proef was.....
Verder doe ik geen aannames. Ik reageer op wat jij zegt.

En als je niet weet hoe hij zich nu voelt, dan vind ik dat heel vreemd.
Hij heeft een proef niet kunnen uitrijden, dat staat niet gelijk aan tevreden zijn hoor.
Ik kan niet snel voor iemands gevoel spreken, maar iedereen weet dat je hier niet blij mee bent.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 16-08-15 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:27

Ik denk juist niet dat het arrogant is maar slim. Je moet geen dingen gaan zeggen die nog niet duidelijk zijn of waar echte oplossingen of dingen voor zijn, daar maak je onrust mee. Ze kunnen zich beter achter de schermen bezig houden met de zaken die gaande zijn tot ze er eensgezind en duidelijk over kunnen zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:32

De FEI en juryleden geven gewoon iedere avond een persconferentie waar vragen gesteld kunnen worden!
Verder is daar geen extra tijd voor. Ik weet niet of mensen in de gaten hebben hoeveel tijd het kost om een amateurwedstrijd te organiseren, laat staan een EK.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:34

Amandavd schreef:
Ik denk juist niet dat het arrogant is maar slim. Je moet geen dingen gaan zeggen die nog niet duidelijk zijn of waar echte oplossingen of dingen voor zijn, daar maak je onrust mee. Ze kunnen zich beter achter de schermen bezig houden met de zaken die gaande zijn tot ze er eensgezind en duidelijk over kunnen zijn.

Dat ben ik absoluut met je eens, je moet geen informatie naar buiten brengen als deze nog niet compleet is.
Maar laat in ieder geval officieel weten dat dergelijke incidenten in onderzoek zijn en dat er zo spoedig mogelijk een verklaring komt.

Ondertussen maken ze wel de juryleden voor de OS van 2016 bekend, dat is gewoon slechte timing.
Ze zitten nog midden in dit EK, waar nog genoeg over te zeggen valt.
Het geeft mij het gevoel of ze de schouders ophalen en alvast de champagne voor het volgende feestje open trekken.

Eerst Aken afhandelen, onderzoeken of er zaken beter kunnen, rapport opmaken en publiceren.
Het is vast niet waar zo'n organisatie op zit te wachten, maar ik vrees dat het er bij hoort in deze tijd.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:35

Wat een arrogantie bij de alternatievelingen. Denk dat de meesten die hier nu van alles zitten te beweren, niet eens op zo'n heet paard zouden kunnen rijden. Die waren er al lang afgesprongen. Plus als je goed hebt gezien bij Charlotte dan zag je dat het daar ook niet zo netjes uitzag. Donderdag was dat heel duidelijk zichtbaar. Die is misschien nog wel sterker in haar handen dan dat Edward gisteren was. En die is veel onrustiger in haar lijf. Ik zie veel liever Edward rijden, dan Charlotte.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:37

Dat komt omdat hele andere personen zich bezighouden met de OS dan met het EK.
De FEI heeft een grote organisatie met daarbinnen net als in de meeste bedrijven voor verschillende taken verschillende poppetjes.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:38

Ben het helemaal met je eens FriesWytske.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:39

FriesWytske schreef:
Wat een arrogantie bij de alternatievelingen. Denk dat de meesten die hier nu van alles zitten te beweren, niet eens op zo'n heet paard zouden kunnen rijden. Die waren er al lang afgesprongen. Plus als je goed hebt gezien bij Charlotte dan zag je dat het daar ook niet zo netjes uitzag. Donderdag was dat heel duidelijk zichtbaar. Die is misschien nog wel sterker in haar handen dan dat Edward gisteren was. En die is veel onrustiger in haar lijf. Ik zie veel liever Edward rijden, dan Charlotte.

Wat ik van Charlotte zag donderdag was inderdaad niet waarvoor ik haar graag wilde zien rijden.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:41

LBLGypsyCobs schreef:
Ik mag ook graag Formule 1 kijken en ondanks dat ik zelf geen coureur ben, durf ik daar ook m'n mening over te geven.
Maar de FIA (zeg maar de FEI van de autosport) geeft veel verklaringen en persconferenties.

Het is veel transparanter.
Niet dat het dan allemaal volgens het boekje gaat, maar das ook mens eigen natuurlijk.

Nu je daar toch over begint, in de Formule 1 zijn momenteel allemaal regeltjes waar de coureurs helemaal niet blij mee zijn. Coureurs willen gewoon racen en niet bezig zijn met brandstof sparen.
Publiek wil brullende motoren, maar Opa Bernie is de "grote man" die bepaald wat wel of niet kan.
Zolang hij dik betaald wordt door Rusland en verschillende olie producerende landen, kan het hem geen reet schelen wat een coureurs of het publiek wil!
Geld speelt overal een te grote rol waardoor de sportieve prestatie op de achtergrond belandt.