Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Het enige dat gal eventueel had kunnen doen is afgroeten, maaaaarrr.. Grote maar... Undercover kampt wel vaker met spanning en elke keer afgroeten helpt ook niet. Daarbij.. Hij moest de ring in, want er was al gebeld en een tweede daarbij... Werd de spanning ook nog eens net mooi afgevloeid toen dat schuim roze werd..de score ging van 65 weer richting de 75%. Hij had wellicht net op of nastbt podium kunnen staan.
Het is gewoon een heel vervelend incident en niks meer en niks minder dan vette pech. Imo heeft gal het juiste gedaan en de mensen die hier over zeiken zeiken toch wel omdat ze dat willen, omdat ze paarden hebben en een ander ook en die doet het net iets anders. Of ze hebben geen paarden, maar denken wel verstand te hebben. De mensen zonder paardenverstand (en dat erkennen aldan niet bewust) en die zaten te kijken luisteren naar t commentaar, nemen het aan en zappen weer verder. Die krijgen hier geen negatiefbeeld van, de mensen die dat denken te krijgen hadden t al omdat t voor hun een extra excuus is om 'gal' te spugen.
Amandavd schreef:LBLGypsyCobs schreef:Laat de FEI op z'n minst een intern onderzoek starten waarom Totilas toch mocht starten en waarom er dat gedoe was tussen keurend dierenarts en de jury.
En laat ze dan de uitslag van dat onderzoek naar buiten brengen.
Dan laat je zien dat je de vele vraagtekens serieus neemt en ook kritisch durft te zijn naar je eigen organisatie.
Nu krijg ik een beetje het gevoel van een prinses op een troon die minderwaardig op het voetvolk (dus de niet-paarden mensen) neer kijkt.
Er wordt nog net geen neus opgehaald.
Jij zegt echt dingen die kant noch wal raken. Dus het FEI moet een onderzoek instellen zodat mensen die geen verstand van de paardensport hebben gerustgesteld worden?
Sammie schreef:Nou..grappig.. Ik hoor hier nog niemand over kittel wiens paard zodanig in de staak ging omdat t tong over bit ging. Hij kon niet anders dan afgroeten..
LBLGypsyCobs schreef:Amandavd schreef:
Jij zegt echt dingen die kant noch wal raken. Dus het FEI moet een onderzoek instellen zodat mensen die geen verstand van de paardensport hebben gerustgesteld worden?
Hoezo kant nog wal?
FEI is maar wat blij met alle kijkcijfers en interesse van buiten de sport. Anders zouden ze alle pers en tv camera's niet toelaten.
Dan kun je toch wel een beetje transparantie tonen en daarmee wellicht wat begrip kweken?
Anders zeg je feitelijk 'filmen, uitzenden en kop houden!'.
Of ze moeten hun wedstrijden voortaan besloten houden voor alleen paardensporters van een bepaald niveau, maar ik weet niet of het dan voor de sponsors nog zo interessant is
LBLGypsyCobs schreef:Hoe zie jij het dan Amandavd?
Iedereen die niet rijdt moet braaf kijken, maar mag niks zeggen?
Zie mijn reacties niet als een aanval naar jou hoor, ik probeer echt te begrijpen hoe jij het ziet.
Starbreeze schreef:Wat heeft het paard 'bij de kop pakken' te maken met dressuur? Want zo reed hij dus rond en veel hier hebben respect voor hoe hij rond rijdt? Ja respect dat je op zo'n bom durft te gaan zitten, maar imo zou een perfecte proef losgelatenheid en ontspanning moeten laten zien. Dan hoeft een paard zich ook niet van de stress op de tong te bijten. Als het bloed daar al van is.
Starbreeze schreef:Je doet nogal wat aannames Tendance want ik beweer helemaal niks en al helemaal niet over hoe Edward zich voelt want dat weet ik niet. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik hem zo heb zien rondsturen.
Amandavd schreef:Ik denk juist niet dat het arrogant is maar slim. Je moet geen dingen gaan zeggen die nog niet duidelijk zijn of waar echte oplossingen of dingen voor zijn, daar maak je onrust mee. Ze kunnen zich beter achter de schermen bezig houden met de zaken die gaande zijn tot ze er eensgezind en duidelijk over kunnen zijn.
FriesWytske schreef:Wat een arrogantie bij de alternatievelingen. Denk dat de meesten die hier nu van alles zitten te beweren, niet eens op zo'n heet paard zouden kunnen rijden. Die waren er al lang afgesprongen. Plus als je goed hebt gezien bij Charlotte dan zag je dat het daar ook niet zo netjes uitzag. Donderdag was dat heel duidelijk zichtbaar. Die is misschien nog wel sterker in haar handen dan dat Edward gisteren was. En die is veel onrustiger in haar lijf. Ik zie veel liever Edward rijden, dan Charlotte.
LBLGypsyCobs schreef:Ik mag ook graag Formule 1 kijken en ondanks dat ik zelf geen coureur ben, durf ik daar ook m'n mening over te geven.
Maar de FIA (zeg maar de FEI van de autosport) geeft veel verklaringen en persconferenties.
Het is veel transparanter.
Niet dat het dan allemaal volgens het boekje gaat, maar das ook mens eigen natuurlijk.