Ayasha schreef:Ach, de ene wil niet dat er aan de nederlandse top komt en de andere groep doet niets liever dan er mishandelaars van maken....
Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen.
De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar het jammere is dat we misschien wel nooit zullen weten wat het letsel is en waardoor het veroorzaakt is.
Niet om te wijzen of 'zie je nu wel' te roepen, maar gewoon om van te leren.
Dat bijvoorbeeld een KNHS of FEI eens zegt, laten we eens wat paardenkaken röntgenen, kijken wat we zien.
Heeft inderdaad elk rijpaard last van slijtage van een bit, is er dan verschil in slijtage bij het niveau en gebruikte bitten bij het paard.
Is er nog een trainingsmethode aan te verbinden.
En dan nog: is het wel echt zo normaal dat een dier dergelijke slijtage oploopt?
Er komt in deze zaak nu een hoger beroep en stel dat nu wel in voordeel van de eiser wordt beslist en die rapporten komen naar buiten.
Dan nog gaan mensen roepen van photoshop en leugens, zwartmakerij etc.
Oftewel, het moddergooien zal niet stoppen.
Maar als het de gemoederen dan toch bezig houdt: waarom niet iets nuttigs er mee doen?
Zullen we een topic starten en allemaal een röntgenfoto van de kaak van ons paard posten?
Beschrijving erbij, leeftijd, type bit, ras, niveau van africhting, manier van trainen.
Ik moet deze zomer toch nog naar Visdonk voor gebitscontrole, kan ik gelijk een foto laten maken.
Ik denk dat ik nog best zal schrikken, rij nu wel zonder bit, maar heb er daarvoor toch heel wat in gehad en was ook niet bepaald Koningin Loslaten, zeg maar...