Babootje schreef:Zaak is dus geschikt. Voor een rechter zijn dit soort zaken best lastig, maar geloof me in dit soort zaken wordt er -zo mogelijk- echt wel een rechter op gezet die bekend is met hippische zaken. Ooit zelf een keer aan de hand gehad in een miskoop. Eigenlijk had ik (g)een poot om op te staan qua bewijslast, maar het zaakje stonk zo overduidelijk dat de rechter (die duidelijk wel verstand had van paarden(zaken) besloot dat de zaak moest worden geschikt).
Ik kies ook geen partij (ik ken ze ook beide niet) en ik denk ook best dat er meer paarden rondlopen met een botwoekering op de kaak (door S&T gebruik) dan wij met zn allen denken. Het niveau en het feit dat het paard U2 niet meer presteert (mogelijk vanwege de schade in zn kaak, maar dat moet natuurlijk dan ook nog eens aangetoond) maakt de aandacht hiervoor m.i. wel goed.
elke rechter zal liever een schikking zien. Bij een schikking is er nl. een overeenkomst tussen beide partijen en geen gerechtelijke uitspraak door de rechter. Het is mooi dat je alle wijsheid bij de rechter neerlegt maar niet nodig.