Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Gert heeft bergen werk...mede doordat veel ruiters een paard kopen wat veel te hoog gegrepen is.
bruintje123 schreef:Wie zegt dat die bij J.a. Jonkies waren die nog nooit geprobeerd waren?
Misschien heb ik daar overheen gelezen.
Joscelyn schreef:pol013 schreef:Over entourage: ik ervaar zelf juist dat een paard in een drukke entourage juist minder gefocuste is op alle losse kleine dingen dan op een kleinere rustigere locatie.
En waarom is een bos vol bomen niet beangstigend?. Terwijl een paard van een plantje ook wel eens weg springt.
Miscchien is die hal helemaal niet zo eng. Zijn wij vooral bang voor de reactie van het paard omdat we er misschien niet goed mee om kunnen gaan.......
Dit dus. Iedereen zegt: Ik vind het niet kunnen in zo'n drukke plek... Maar een paard vind misschien de kat langs de rand van de binnenbak tien keer zo eng als klappende mensen. Misschien die ruisende bomen langs de buitenbak waar verder nooit iemand komt. .
Bonita_Bon schreef:Joscelyn schreef:
Dit dus. Iedereen zegt: Ik vind het niet kunnen in zo'n drukke plek... Maar een paard vind misschien de kat langs de rand van de binnenbak tien keer zo eng als klappende mensen. Misschien die ruisende bomen langs de buitenbak waar verder nooit iemand komt. .
goed, dan stel ik het zo, waar is jouw paard kalmer en kan hij zich concentreren? In je eigen bak of bij jumping Amsterdam? I rest my case.
Bonita_Bon schreef:Joscelyn schreef:
goed, dan stel ik het zo, waar is jouw paard kalmer en kan hij zich concentreren? In je eigen bak of bij jumping Amsterdam? I rest my case.
gekvanfleur schreef:geerke schreef:Gert heeft bergen werk...mede doordat veel ruiters een paard kopen wat veel te hoog gegrepen is.
Daar heb ik echt geen moeite mee, een eerste klas rotbok gaat zo naar gert.
Maar ene jonkie zo voor de leeuwen werpen...hou toch op..echt geen stijl vind ik dat..en dan nog zeggen dat je zo'n dier niet overdonderd. Ik vind het knap.
Bonita_Bon schreef:bruintje123 schreef:Wie zegt dat die bij J.a. Jonkies waren die nog nooit geprobeerd waren?
In elk geval 1 was 3 jaar en was enkele weken geleden uit het koppel gehaald. En ik ben het ermee eens, Gert is fantastisch in wat hij kan, maar deze hele setting bevalt mij niet. Jong, angstig dier zo gebruiken voor de faam.
Bonita_Bon schreef:bruintje123 schreef:Wie zegt dat die bij J.a. Jonkies waren die nog nooit geprobeerd waren?
In elk geval 1 was 3 jaar en was enkele weken geleden uit het koppel gehaald. En ik ben het ermee eens, Gert is fantastisch in wat hij kan, maar deze hele setting bevalt mij niet. Jong, angstig dier zo gebruiken voor de faam.
Dancie schreef:Wat een onzin. Gert heeft verstand en geeft de paarden vaak de tijd. Kijk wat filmpjes en demonstratie's en je zult gaan snappen dat hij zich richt op paardengedrag.
Gert doet wat weinig mens mens doet. Erop gaan met een halstertje om te respecteren dat ze vlchten voor een bit. Hij durft ze te laten vluchten zolang hij maar een rem heeft.
Ik zeg je eerlijk! Ik zie dit liever dan een 3 jarig paard op en top ruiter erop wat hem constant belemmert in zijn doen en laten! Door hem vooral even met het bit op de feiten te zetten.
Yvank_ schreef:Tja is stress in rare omgeving niet ook een stukje opvoeding en gewenning?
Yvank_ schreef:Tja is stress in rare omgeving niet ook een stukje opvoeding en gewenning? Mijn haflinger bijvoorbeeld is als 2 jarige al naar de wereldtentoonstelling geweest waar 1000en paarden komen enorme enoutrage alle paarden in een enorme tent een week lang..
Die leerde van zulke dingen zoveel dat het haar echt niks uitmaaktehoe gekker hoe beter, alle toeters en bellen eraan maakte dr 0,0 uit.
Zo zullen er veel meer paarden zijn die van begin af aan mee zijn geweest naar enorme conoursen/keuringen.
angelawwijk schreef:is hier ook maar iemand die gelooft dat zon sessie van 1x15 minuten er voor zorgt dat de volgende dag de eigenaar er zo mee weg rijd?
als Gert het een aantal keren effectief door kan pakken oke.... maar 1x15 minuten zorgt alleen maar voor 15 minuten entertaining van het publiek en niet voor een daarna zadelmak en ingereden paard.
Bonita_Bon schreef:Dit dus. Iedereen zegt: Ik vind het niet kunnen in zo'n drukke plek... Maar een paard vind misschien de kat langs de rand van de binnenbak tien keer zo eng als klappende mensen. Misschien die ruisende bomen langs de buitenbak waar verder nooit iemand komt. .
_Elke schreef:Ik vind het ten eerste echt heel knap zoals hij blijft zitten maar het is niet het goede podium. Niet de goede plek.
Hij is echt wel een vakman maar kom op, doe dit thuis in rust en kalmte en niet met 5000k mensen eromheen..
Ik zou mijn paard er niet voor aanmelden al zou hem wel het laten doen maar dan gewoon bij hem op stal.