Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:48

Dat is al vaker gebeurt...

Eifelopfok

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:01

Goh..... dit werd er toen gezegd:
Wij kunnen je verzekeren dat First nooit meer als fokmerrie zal worden ingezet. De Stichting werkt met een adoptieprogramma, maar deze paarden zullen er voorlopig niet voor in aanmerking komen, omdat wij ze eerst hun verdiende rust willen bieden. Mochten wij First ooit klaar vinden voor adoptie, dan zal dit gaan volgens onze reguliere (en strenge) adoptieproces. Het paard blijft hierbij te allen tijde eigendom van de Stichting. Hopelijk hebben we je hiermee voldoende geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Stichting Paardenopvang Amsterdam

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:09

Eifelopfok schreef:
Goh..... dit werd er toen gezegd:
Wij kunnen je verzekeren dat First nooit meer als fokmerrie zal worden ingezet. De Stichting werkt met een adoptieprogramma, maar deze paarden zullen er voorlopig niet voor in aanmerking komen, omdat wij ze eerst hun verdiende rust willen bieden. Mochten wij First ooit klaar vinden voor adoptie, dan zal dit gaan volgens onze reguliere (en strenge) adoptieproces. Het paard blijft hierbij te allen tijde eigendom van de Stichting. Hopelijk hebben we je hiermee voldoende geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Stichting Paardenopvang Amsterdam

Mooie woorden om mensen aan het lijntje te houden en de paarden niet af te geven aan geïnteresseerden.
Het lijkt dat het (oud) bestuur van SPOA (waaronder mevr, Polman) de paarden vakkundig elkaar heeft toegeschoven.
Ga het allemaal voor de rechtbank maar bewijzen, oplichting misleiding valsheid in geschrifte diefstal.

Het komt uiteindelijk allemaal neer dat dit gaat over de rug van de paarden, ik kan er niet over uit dat paarden met deze problemen in te kleine stallen mochten worden gehuisvest en de lijst is lang.

Ik hoop dat iedereen die gedoneerd heeft of een andere belang aangifte heeft gedaan.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:47

Ragdollcat schreef:
Zolang er nog idioten zijn die erheen gaan om op ze te gaan rijden en dus betalen en meehelpen met het verzorgen............ dan blijft deze ellende bestaan................

Doneer niets, en ga er niet meer heen om mee te helpen en ga er niet betalen om ze te mogen rijden en te verzorgen of weet ik veel wat............dan is de pret heel snel afgelopen.

Want in dr eentje is het niet te doen en zonder geld is er geen bestaansrecht...

inderdaad

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:40

Vergeet niet dat de SPIN en de Dierenbescherming zelfs hebben meebetaald om deze paarden te kunnen kopen.slechte zaak dat deze beide partijen er ook niet meer op reageren.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:16

Ja dat klopt bekapping, dat was een gezamenlijk pact.
SPIN heeft geloof ik ook nog geholpen bij de relocatie.

Ze hebben een heel nieuwe definitie van het redden van paarden geïntroduceerd.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:59

Bekapping schreef:
Vergeet niet dat de SPIN en de Dierenbescherming zelfs hebben meebetaald om deze paarden te kunnen kopen.slechte zaak dat deze beide partijen er ook niet meer op reageren.

De SPIN had een kleine rol in deze aankoop, zij gingen voor andere paarden op deze veiling. De dierenbescherming Amsterdam heeft 2000 euro geschonken voor de eerste medische kosten van de drie paarden. Alleen is het bedrag grotendeels gebruikt om de paarden aan te schaffen.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:18

En vergeet omroep Piep niet.....
Maarja, ik geloof inderdaad dat er weinig te doen is tegen wat er gebeurd is. Anders was het toch al lang gedaan? Ben het ermee eens dat de beste remedie is om de boel te negeren en niet (mee) te helpen. Maarja dat is in het verleden ook op deze manier zo gegaan... Blijf het wel bizar vinden dat mensen die zogenaamd het belang van de paarden voorop stelden, eigenlijk nog veel erger zijn dan de mensen waar de paarden voor/van gered zijn.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:18

Misschien dat het eens in de openbaarheid moet wat de werkelijke reden van de sluiting was van de opvang, tekort aan donateurs hebben heel veel stichtingen. Dat de financiën niet de echte oorzaak waren, blijkt nu achteraf.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:25

Eifelopfok schreef:
En vergeet omroep Piep niet.....
Maarja, ik geloof inderdaad dat er weinig te doen is tegen wat er gebeurd is. Anders was het toch al lang gedaan? Ben het ermee eens dat de beste remedie is om de boel te negeren en niet (mee) te helpen. Maarja dat is in het verleden ook op deze manier zo gegaan... Blijf het wel bizar vinden dat mensen die zogenaamd het belang van de paarden voorop stelden, eigenlijk nog veel erger zijn dan de mensen waar de paarden voor/van gered zijn.

Ik durf hier te stellen dat de paarden bij de zorgboerderij een beter leven hadden dan dat ze nu hebben, nu 23 uur per dag op stal, pensionstal zonder weidegang. En al die aardige donateurs maar denken dat de paarden goed terecht gekomen zijn. :(

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:31

mallebabe schreef:
Misschien dat het eens in de openbaarheid moet wat de werkelijke reden van de sluiting was van de opvang, tekort aan donateurs hebben heel veel stichtingen. Dat de financiën niet de echte oorzaak waren, blijkt nu achteraf.

Stichting Paarden Opvang Amsterdam heeft gekozen om geld te besteden aan een uitbreiding van het aantal paarden, deze zelfs voor ruim 10.000 euro aan te kopen, plus btw, veilingkosten, transport, medische behandelingen loopt het bedrag voor deze paarden snel op van 15.000 tot waarschijnlijk het dubbele. Zonder deze uitgaven hadden de financiën van de Stichting er anders uitgezien.

Hoeveel paarden zijn er na de komst van de TM paarden nog opgevangen?

De reddingsactie opgezet door mevr. Polman en haar zoon heeft dus direct een link met de slechte financiën die snel daarna zijn ontstaan.
zaken die eigenlijk de Stichting behoorden zijn door de bestuursleden aan elkaar verkocht en uit de boedel van de Stichting naar privé overgeheveld. Ik heb geen inzicht in betalingen of hoe dit wettelijk is gedaan, ik spreek alleen mijn twijfel over of er serieus een poging tot redding van de Stichting is gedaan.
eerder in dit topic heeft secricible daar een flink stuk over geschreven zie pagina 1.

bekapping heeft veel geschreven, misschien is het eerlijk om te zeggen, veel vrijwilligers hebben zich heel hard ingezet, hebben een waardeloze tijd achter zich en zijn achter gelaten, in de koude gezet door een bestuur.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 05-10-15 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: naam aangepast

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:10

De bestuursleden hebben de paarden aan elkaar overgedaan voor het normale adoptiebedrag en dat is 300 euro.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:29

Schande voor de paardenwereld mevr. Polman en aanhang. -:(-
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 05-10-15 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: naam aangepast

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:03

Wedford (v. Redford) is overleden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:06

Wat jammer! Weet je ook de oorzaak?
Hopelijk heeft het dier nu rust..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:11

Bekapping schreef:
Wedford (v. Redford) is overleden.

Omg wat is er met hem gebeurd bekapping? Ik had zo met dit dier te doen.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:25

Ernstige hoefkatrol naar ik heb begrepen.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:18

Van het volgende bericht schrik ik ook weer héél erg,en ik snap er steeds minder van.
Mevr.Polman is de nieuwe hoefsmid bij Manege de Jong,zij bekapt de manegepaarden.
Kan dat nou zomaar?
Dat is toch niet goed voor de paarden,of ben ik nou gek?

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:39

Ja dat kan zomaar helaas. Iedereen kan zich nu (nog) hoefsmid noemen.Normaal duurt een opleiding tot hoefsmid ongeveer 4 jaar. Mevr. P zal misschien een cursusje gevolgd hebben en denkt nu hoefsmid te zijn.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:28

Bekapping schreef:
Van het volgende bericht schrik ik ook weer héél erg,en ik snap er steeds minder van.
Mevr.P is de nieuwe hoefsmid bij Manege de Jong,zij bekapt de manegepaarden.
Kan dat nou zomaar?

Bij de opvang zelf werden de paarde toendertijd gedaan door 12 jarige meisjes..weinig verschil toch

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:02

Zo blij dat ik m'n paardje daar heb weg kunnen krijgen!
Hoe is het mogelijk dat iemand gewoon op dezelfde voet elders verder kan gaan?Heel angstig wanneer iemand zonder enige opleiding denkt verstand te hebben van paarden, verstand te hebben van bekappen, verstand te hebben van diergeneeskundige zaken en zo de gezondheid van arme beesten in de waagschaal legt! Bah!

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:53

lastig schreef:
Bekapping schreef:
Mevr.Polman is de nieuwe hoefsmid bij Manege de Jong,zij bekapt de manegepaarden.
Kan dat nou zomaar?

Bij de opvang zelf werden de paarde toendertijd gedaan door 12 jarige meisjes..weinig verschil toch

Nu nog door meisjes, anders moet mevr. Polman het zelf doen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:18

Schandalig zeg, maar ja zolang er geld gegeven worden en er mensen heen gaan...........houdt het in stand.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:46

Ragdollcat schreef:
Schandalig zeg, maar ja zolang er geld gegeven worden en er mensen heen gaan...........houdt het in stand.

Die paardenmeisjes willen graag naar de paardjes, dat is logisch, maar helaas door hun hulp kan mevr. P doorgaan met haar praktijken, alleen kan en is ze helemaal niets. Het is wachten op het volgende slachtoffer, Kenzo misschien :(

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:35

Die paardenmeisjes mogen zelfs meebetalen aan de paarden van mevr Polman :(