Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Margee schreef:Maar dat is toch ook ergens wel logisch? Je gaat toch voor zo'n opname geen 100 km rijden!!??
Alle opnames zijn in scene gezet op tv hoor. En inhuren doen ze natuurlijk zo min mogelijk, kost geld.
Je zag wel heel duidelijk dat zij het paard niet gekocht had. Ze was er totaal niet blij mee en had HAKKEN aan!!!
Dan gedoe met al die extra supplementen is wel irritant, alsof gewoon goed voer bij geen enkel paard voldoende is.
KoudbloedKim schreef:Ik hoorde het trouwens via Facebook en heb er geen problemen mee hoor, maar horen ze daar geen toestemming voor te vragen officieel?
KoudbloedKim schreef:Ah oke, ik heb er ook geen problemen mee hoor, vind het wel grappig.

elenaMM77 schreef:KoudbloedKim schreef:Ik hoorde het trouwens via Facebook en heb er geen problemen mee hoor, maar horen ze daar geen toestemming voor te vragen officieel?
niet voor filmpjes van youtube, dat is een social medium dat je zelf kunt beschermen door ze op afgeschermd te zetten.. als je ze openbaar zet zijn ze dus eigenlijk overal voor te gebruiken. wel moet gemeld worden of duidelijk zijn dat de gebruiker het materiaal gebruikt en het dus geen eigen beelden zijn..
in dit geval wordt gewoon gemeld dat het paardenfilmpjes zijn die van youtube komen, dus niet ingestuurd en/of zelf gemaakt.. volgens mij zijn ze daarmee voldoende afgedekt.
als je 'gebruikt' wordt maar dat niet wilt hebben, zijn ze volgens mij wel verplicht om het te verwijderen asap als het ergens is vastgelegd. bij 'uitgezonden' valt er verder weinig aan te doen, ze zijn dan ook verder niets verschuldigd volgens mij
Femke schreef:Ik hoorde van iemand anders ook al dat ze zonder toestemming een foto van iemand in het programma gebruikt hadden.
Dus helaas lijken ze zich weinig aan te trekken van hun plichten of de wet.

Benfan schreef:Ik heb gisteren toevallig een afl zitten kijken.. maar wat verschrikkelijk zinloos is dit programma. Ik zie niemand tot de knieen in de modder om zijn paard uit de wei te halen. Geen realistisch beeld voor de 'normale' ruiter. Tuurlijk is het leuk om bijzondere locaties te zien als het gaat om dure stallen.. maar de normale ruiter (waar er echt wel meer van zijn) is het absoluut een zinloos half uur tv.
En afl 1, waarbij de paarden makelaar ziet wegrijden .. piano handen en paard heftig achter de loodlijn.. kneep gewoon mijn billen samen toen ik dit zag. We zouden eigenlijk met bokt zelf wat moeten doen. Een youtube serie waarin 'de bokkers' naar vore komen.

MissYvette4u schreef: