Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:25

mooie score!Het is ze beiden gegunt hoor! :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:25

Ik dacht dat die comeback der nooit zou komen en was zeer sceptisch en misschien hebben ze bewust wat langer erover gedaan om eerst alles onder controle te hebben nu.
Vind het heel netjes gereden moet ik eerlijk toegeven.
Totilas oogt erg ontspannen en goed in zijn vel.
Maar wat moet die rath een druk voelen, het begin is gemaakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:29

Cayenne schreef:
[ Video ]

Klopt het dat er geen geluid bij zit?

bedankt voor het uitleg over de kinketting en de stand van de stang. Maar wat ik me dan afvraag: als die stang zo plat ligt, is dit dan niet net zo onprettig als wanneer je deze met de hand strak trekt? Hoewel, je zal zeker minder druk hebben maar krijgt de stang op deze manier dan geen onprettige ligging in de mond, of maakt dit weinig uit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:29

Er zit volgens mij wel geluid bij, maar de video is nog niet klaar met het verwerken ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:30

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:
[ Video ]

Klopt het dat er geen geluid bij zit?

bedankt voor het uitleg over de kinketting en de stand van de stang. Maar wat ik me dan afvraag: als die stang zo plat ligt, is dit dan niet net zo onprettig als wanneer je deze met de hand strak trekt? Hoewel, je zal zeker minder druk hebben maar krijgt de stang op deze manier dan geen onprettige ligging in de mond, of maakt dit weinig uit?

prettig is in de wei lopen....dit paard is aan het werk,werk is vaak niet prettig,geldt ook voor mensen trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:37

Dit filmpje is wel vanuit een gunstige positie gefilmd en vrij duidelijk.
Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:39

Even niet over Totilas, maar wel hetzelfde concours... wat gebeurde er bij Mirelle van Kemenade? Die staat zo laag? (heb ik niet meer zien rijden maar ze staat onder mensen van wie ik de proef wel gezien heb, en die proeven vielen niet mee :o )

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:41

geerke schreef:
Jolien87 schreef:

prettig is in de wei lopen....dit paard is aan het werk,werk is vaak niet prettig,geldt ook voor mensen trouwens.

Ik zeg ook niet voor niets 'NET zo onprettig' ;)
Daarnaast, ik vond Totilas nu niet een bepaald onprettige uitdrukking hebben.
Sterker nog, ik vond het er heel goed uitzien voor een rentree. Jammer van de fouten in de wissels en de pirouette, er is nog genoeg om bijgeschaafd te worden maar ze zijn weer in de ring geweest en met een mooie score. Volgens mij had Rath dit niet durven hopen na alle kritiek. Een terecht applaus naderhand.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:43

Jolien78, de stang hoort in principe bij een aangenomen teugel 45 graden te zijn in de hoek met de mondspleet. Hoe losser de kinketting hoe groter die hoek wordt. Hoe meer druk op de stangteugel hoe meer druk op de mond en achter de oren, door de hefboomwerking. Met een losse kinketting, en daardoor een horizontale stang komt de tongboog ook meer naar voren/beneden, in het geval dat het een stang met tongboog betreft natuurlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:44

Alleen dan mis je dus de druk als ik het goed begrijp?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:51

Dan kan je minder druk hebben, maar dat zie je meer aan de hand van de ruiter en de teugel, je kan natuurlijk met een losse kinketting ook behoorlijk druk zetten, zoals hier ergens die foto staat met de open mond van Totilas. Op dat moment, en dat is misschien maar even een moment, is er heel veel druk, en gaat de mond op die manier open. Dat zie je ook aan de hals op dat moment, totaal even niet nageeflijk in de kaak. Daarom wordt door veel ruiters de neusriem dan weer aangesnoerd zodat het paard minder makkelijk de mond open kan doen. Niet dat dat hier het geval zou zijn hoor. En ik denk ook niet dat dat de manier is, maar het gebeurt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:06

Zojuist het filmpje van de hoefslag en heel eerlijk ben ik nog steeds niet overtuigd. Was blij Toot weer te kunnen zien (zeker omdat ik gisteren nogal sceptisch was over het weer af kunnen zeggen van de rentree) en had me voorgenomen er met een open mind in te gaan helaas liep ik al vast met mn goede voornemen toen hij precies voor de camera even zijn beenhulpen ging afstellen. Vond Toot ook niet helemaal lekker lopen en op de een of andere manier had ik het gevoel naar een heel ander paard te kijken.

Had echt gehoopt dat Rath's stap om bij Sjef te gaan trainen vruchten af zou werpen want idd ondanks mijn mening dat Ed en Toot nooit uit elkaar gehaald hadden mogen worden is er wel het verlangen omTotilas weer te zien schitteren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:09

Ik blijf het een prachtig paard vinden! Vooral ook die kop na de proef echt zo rondkijken van; hebben jullie me wel allemaal gezien?
Ik vind die onderbenen wel erg heen en weer vliegen af en toe of ligt dat aan mij (ben geen dressuurruiter)?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:09

Dat gevoel heb ik ook easygoing. Daarbij vind ik Rath ook niet mooi op zijn paard zitten. Het is altijd net of hij een bochel heeft, met zijn kin richting zijn borst en die holle rug. Als de inwerking maar goed is, dat is het belangrijkste, maar toch..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:10

sallandval schreef:
Ik blijf het een prachtig paard vinden! Vooral ook die kop na de proef echt zo rondkijken van; hebben jullie me wel allemaal gezien?
Ik vind die onderbenen wel erg heen en weer vliegen af en toe of ligt dat aan mij (ben geen dressuurruiter)?

dat zijn vaak hulpen voor de wissels :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:14

Mousmous schreef:
Dat gevoel heb ik ook easygoing. Daarbij vind ik Rath ook niet mooi op zijn paard zitten. Het is altijd net of hij een bochel heeft, met zijn kin richting zijn borst en die holle rug. Als de inwerking maar goed is, dat is het belangrijkste, maar toch..

En Gal heeft een stoelzit, en Jantje z'n onderbenen hangen los en Pietje heeft een kromme duim... geef nu toch eens gewoon allemaal toe dat dit er gewoon goed uitziet zonder al dat negativisme...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:14

@mousmous blij dat ik dus niet de enigste ben

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:16

s0173957 schreef:
Mousmous schreef:

En Gal heeft een stoelzit, en Jantje z'n onderbenen hangen los en Pietje heeft een kromme duim... geef nu toch eens gewoon allemaal toe dat dit er gewoon goed uitziet zonder al dat negativisme...

Hoe kunnen we nou toegeven dat het er goed uitziet als dat niet zo is?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:19

Ik hoef helemaal niets toe te geven, dat is complete onzin. En ik ben zeker niet blind voor de stoelzit van Edward Gal en dan vergeet jij zelfs zijn tenen die naar buiten steken. Ik zeg toch ook dat de inwerking het belangrijkste is. Maar ik vind het bij MAR ietwat storend en ik heb alle recht dat te vinden. Net zo goed als anderen niets negatiefs hebben. Maar ja, zelfs de juryleden zaten niet op een lijn dus waarom zouden wij hier wel op een lijn zitten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:22

anneliesdj schreef:
[ Afbeelding ]
Kijk zo kan het ook!

Dat losrijfilmpje op de vorige pagina vind ik wel heel vriendelijk ogen dus het zal vast meevallen.
Ben benieuwd naar de proef zelf.

Anneliesdj, dat is Dominique Mohimont met Zephyr, hartstikke kundige ruiter maar die heeft in de proef ook gewoon de teugels op maat hoor :+

http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... inique.jpg

http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... nique2.jpg

http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... nique3.jpg

Vind het zo'n onzin dat sommige bokkers hier alles kunnen zien van een moment opname 8)7

Super knappe comeback! Ziet er ontspannen uit :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:23

Ik vind het voornaamste van vandaag, dat ik eindelijk eens een blije MAR en een blij paard gezien heb, het wordt een combinatie. De rest komt wel. Ik heb toch wel wat bekende ruiters en bekende paarden gezien waarvan ik dacht: stap maar af, want het is hem echt niet vandaag.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:25

CK88 schreef:
anneliesdj schreef:
[ Afbeelding ]
Kijk zo kan het ook!

Dat losrijfilmpje op de vorige pagina vind ik wel heel vriendelijk ogen dus het zal vast meevallen.
Ben benieuwd naar de proef zelf.

Anneliesdj, dat is Dominique Mohimont met Zephyr, hartstikke kundige ruiter maar die heeft in de proef ook gewoon de teugels op maat hoor :+

Vind het zo'n onzin dat sommige bokkers hier alles kunnen zien van een moment opname 8)7

Ik heb geen idee wie het is en hoe ze normaal rijd.
Maar wat ik ervan zie rijd ze hier de proef ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:26

Citaat:

Ik heb geen idee wie het is en hoe ze normaal rijd.
Maar wat ik ervan zie rijd ze hier de proef ;)[/quote]

Met peesbeschermers om?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:28

Ik heb ondertussen het filmpje van bit gezien, de rest is voor later.
Ik vind het ok, maar niet wauw. Ik mis totilas waar totilas totilas om was...
Ok z'n passage en piaffe waren wel netjes, maar dat is iets dat dit paard goed kan.
In de eerste wissels vond ik m erg kort in z'n nek worden en zijn galopappuyementen naar links in de zigzag, waar ging dat naar toe? :=
Die paar schoonheidsfoutjes kan ik nog mee leven, maar het gehele plaatje heb ik een "hmmmmm...ik weet het niet" gevoel bij...
Nee, ik ben niet overtuigd. MAR rijdt er mee weg, maar een combinatie?
Ik vind totilas over het algemeen ook zo'n sippe uitdrukking hebben, weet niet waar het aan ligt, maar ik heb er geen "happy atlete" gevoel bij...

Na 2? 3? Ohnee, wacht, bijna 4 jaar toch? Zou je toch op z'n minst verwachten dat je een klik hebt he. Maar die is er niet. Ik vind ze gewoon niet bij elkaar passen. Om nog maar over het "fijne" horizontale stanggebruik te zwijgen...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:30

easygoing schreef:
s0173957 schreef:

Hoe kunnen we nou toegeven dat het er goed uitziet als dat niet zo is?

Nu zou ik graag eens foto's van jouw rijkunsten willen zien. Als je op hem al commentaar hebt moet jij geen fototopics kijken op bokt of naar de manege gaan. Dit ziet er toch écht gewoon goed uit na zo'n lange tijd hoor, bedenk je even wat voor druk hij had.