russel schreef:Aangezien er genoeg te doen is geweest over trainingsmethoden bij de top, verbaast het ineens iedereen dat het nu weer eens fout is gegaan.
Dat vind ik nu pas hypocriet! .
Dat is de consequentie als het elastiek er uit is, ik ben het daar helemaal mee eens.
Vaak is het daaronder nog een slag erger, kopiegedrag zonder de echte kennis en begeleiding.
Ik ben mij er terdege van bewust dat de eigenaar niet alles weet zoals rijder en trainster (MK).
Wat ik mij echter afvraag: is er nooit gesproken over het hoe en wat ingeval van blessure of bij een ander probleem? MK rijdt gedurende ongeveer 10 jaar een paard zonder dat er afspraken zijn gemaakt?
Suelza, het gaat mij niet zo zeer om de vergelijking, het gaat mij erom dat er een hoop dingen zijn die kunnen gebeuren, misschien ook wel gebeurd zijn. Voor een aantal zaken kan je je verzekeren, de meeste andere moet je samen oplossen. Vaak worden vooraf afspraken gemaakt, en ingeval van veelvuldig verblijf in het buitenland kan ik mij niet onttrekken aan de veronderstelling dat er afspraken over U2 zijn gemaakt. Een stal heeft ook een behoorlijk aantal regels en afspraken.
Citaat:
Het (door)rijden met een gebroken kaak kan alleen al op basis van nalatigheid (niet opgemerkt, wel doorgereden en schade aanzienlijk verergert) op conto van een trainer worden bijgeschreven. Want het wordt de trainer toch wel geacht de gezondheid van het paard goed in de gaten te houden en niet door te rijden met dusdanig letsel.
Dat zijn heel veel aannames. Ook is het denk ik wel heel makkelijk om de trainer / coach over van alles verantwoordelijk te maken. Ik blijf een rijder een behoorlijke mate van eigen verantwoordelijkheid geven, evenals de eigenaar van het paard.
Net zoals jij roept, kan je niet bij de eigenaar neerleggen kan je niet alles bij iemand die een box verhuurt neerleggen. Zeker niet als je een eigen rijder meebrengt.
Het feit dat Imke in het zadel van U2 heeft gezeten is niet meer dan een momentopname.
de keren dat TB naar U2 & MK heeft gekeken zijn ook moment opnames, je moet wel heel goed in de kristallenbol kunnen kijken om alles voor te zijn.
Nalatigheid, mishandeling, dat betekend bewijzen! niet aannemelijk maken maar bewijs.
Het bewijs, een auto (paard U2) staat in de garage (stal AB). toen de auto werd gestald zat er geen deuk in, nu wel. De garage heeft niet genoeg toezicht gehouden en is verantwoordelijk. Dit is wel heel kort door de bocht.
Toch lijkt dat de insteek, kort door de bocht, procederen maar.
Ik heb geen inzage in het bewijs noch de aanklacht. Maar bij een aanklacht als deze geld (gelukkig) een bewijslast! Een foto van de kaak zonder de precieze wijze waarop dit is ontstaan, zonder de details van de afspraken tussen de partijen, en reageren op wat betrokkenen in de media plaatsen is niet objectief, maar speculatie. vinden dat .... (iedereen mag alles vinden, maar er is geen onderbouwing, niet met de afspraken die we niet kennen, niet met het recht )
Ik vind dat topsport offers vraagt, mens & dier. De sportbonden zullen verwijzen naar de reglementen. maar er zullen altijd dingen gebeuren om de kans op winst en roem te vergroten over de rug van het paard.