Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:43

Dat jij dat vindt moet je vooral vinden maar ik ben het daar toch niet mee eens! ;)

Ik mag mijn mening houden, als een ander mij niet overtuigd krijgt. Dat je Gini of een ander die tegen is niet toespreekt vind ik dan ook erg bizar. :) Beetje jammer.

Graag ook je bij je eigen leest houden, jij weet niks over mijn omgeving dus please, miep daar dan ook niet over.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:45

felineepino schreef:
lady62 schreef:
Als ik een verwaarloost paard aantref broodmager en ellendig dan neem ik hem niet mee nee.
Ik spreek de eigenaar erop aan want die is en blijft de enige verantwoordelijke.
Ik zou kunnen aanbieden om mee te helpen een oplossing te zoeken maar laat niet de verantwoording op mij afschuiven zodat ik emotioneel bij paardje 50 kapot ben.

En voor zo'n paardje betalen geen haar op mijn hooft die erover denkt.

En dat verschilt natuurlijk per persoon. ;)

Hoeveel haar die heeft?

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:48

Haha nee, de een doet het op jouw manier, de ander haalt een verwaarloosd of broodmager paard het liefst per direct weg en haalt er voldoening uit er voor te betalen/zorgen. Vind jouw manier trouwens ook niet verkeerd, maar ik zou zelf de dierenbescherming bellen. Betrek ik het niet op mezelf maar word er waarschijnlijk wel wat aan gedaan.

Vind het jammer hoe veel mensen in dit topic hun eigen mening proberen op te dringen, laat elkaar gewoon in zijn waarde. Ik vind het top wat Laura wilt doen voor de paardjes, en de mensen die haar erbij helpen zijn mooi meegenomen. Zo niet, dan niet. Maar deel je mening en laat het daar lekker bij, de discussies over wie er wel en geen gelijk heeft..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:49

upendo schreef:
Dat jij dat vindt moet je vooral vinden maar ik ben het daar toch niet mee eens! ;)

Ik mag mijn mening houden, als een ander mij niet overtuigd krijgt. Dat je Gini of een ander die tegen is niet toespreekt vind ik dan ook erg bizar. :) Beetje jammer.

Graag ook je bij je eigen leest houden, jij weet niks over mijn omgeving dus please, miep daar dan ook niet over.

Waar spreek ik je tegen dan?. Ik heb mijn verhaal gedaan over hoe ik erover denk en als ik niet reageer op anderen dan is diegene waarschijnlijk gewoon zoals het hoort zijn of haar eigen mening aan het geven in een goed verhaal dus wie ben ik dan om daarop te reageren. Je zegt het zelf al, als iedereen alleen maar op jou reageert is dat waarschijnlijk om de manier waarop jezelf reageert. Als iemand namelijk gewoon netjes zegt hoe hij erover denkt en een goede discussie in stand houd dan hoef je niet te reageren dan kun je meepraten in een discussie zoals het heet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:51

Maar dat doen diegenen die voor zijn toch net zo goed?

Cavaletti, please, ik ben niet diegene die er een extreme mening aan overhoudt hoor. Afschuiven is zo easy. Net als zeggen dat iedereen mij aanspreekt op mijn discussievorm, maar dat heb ik maar weinig gezien hoor. ;)
Graag ontopic, ik heb wel wat beters te doen dan diep zuchten.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:53

Vind het jammer hoe veel mensen in dit topic hun eigen mening proberen op te dringen, laat elkaar gewoon in zijn waarde. Ik vind het top wat Laura wilt doen voor de paardjes, en de mensen die haar erbij helpen zijn mooi meegenomen. Zo niet, dan niet. Maar deel je mening en laat het daar lekker bij, de discussies over wie er wel en geen gelijk heeft..[/quote]

Het gelijk staat altijd in het midden denk ik.
Belangrijk is dat er mensen mee bezig zijn zodat het probleem onder de aandacht komt en er over word gepraat want anders is het wat niet weet wat niet deert.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:11

cavaletti schreef:
Ja je hebt gelijk als je op zo´n moment logisch kunt denken. Maar op het moment dat je voor een geval van echte verwaarlozing staat dan overheerst je emotie en gevoel en niet je logica. Ik denk dat als wij in een weide een echt treurig geval zien staan dat geen van ons beide deze laat staan. Je gaat voor een oplossing en of dat dan inslapen is of een tehuis dat maakt niet uit maar ik kan me niet voorstellen dat je er zo bij weg kunt lopen.

En daarvoor dient dus een bedrijfsplan en goede bedrijfsvoering. En dan is het cirkeltje in mijn betoog rond.
Je stelt een plan op met antwoorden op vragen die ik al eerder in dit topic gesteld heb: welke paarden richten wij ons op en hoe pakken we dit aan? Wat is in dit geval het beste: adviseren of ingrijpen? Met welke organisaties werken we samen? Wat doen we bij een overtal? etc etc.
Dat is iets wat bv. WWF en Brooke WEL hebben en deze organisatie NIET.

I rest my case.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:33

upendo schreef:
Ohhh ja. Nu herken ik je!
Ik zal de discussie wat betreft dieren boven mensenlevens maar niet beginnen. :=

Dan snap ik dat je zo pro bent.

_O-

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:42

Ik vind trouwens wel dat sommige mensen erg overdreven/respectloos op meningenvan anderen reageren.

Even int algemeen
Prima als je het zielig vind, maar ga met respect om met andere mensen, ook als zij een amdere meningen hebben dan jij.
En als je het zo zielig vind, doe er dan zelf iets aan, en loop niet andere mensen af te kraken en af te snauwen omdat ze geen Donaties willen geven. Of het niet zo zielig vinden.

Het zou wel heel saai zijn als iedereen dezelfde mening zou hebben ;)

Ik vind dat we beter de problemen (dus de zielige paarden) in nederland moeten redden/helpem, en dan pas moeten kijken of we een amder.land kunnenhhelpen. :)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:03

upendo schreef:
]
Ja? Dus? Krimp dan in, dan heb je de toereikende middelen wel.
De oplossing is echt niet zo moeilijk als het lijkt soms.

Ik heb nu ook geen geld om een huisdier te nemen, al heb ik soms superveel medelijden met al die arme honden in het asiel die voorbij komen op facebook. Maakt dat dan dat ik maandelijks geld moet vragen aan mijn ouders en vrienden omdat IK dan een good feeling krijg omdat ik een dier uit een slechtere situatie heb gehaald? Ik hoop toch van niet?

Dit is nogmaals appels met peren vergelijken.
Een mens moet doen wat hij kan doen. En soms mag hij proberen nog meer te kunnen doen. Als dat dan niet lukt, soit. Maar dan heeft hij het toch geprobeerd? Waarom mag dat niet?
Laatst bijgewerkt door calippe op 21-02-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:04

Gini schreef:
Van het een komt het ander, wat je zegt. En voor je het weet groeit het je zo boven het hoofd dat wat je doet niet meer zomaar onder de noemer "goed" valt. Net zoals een vrouw hier in de buurt. Die had twee katten van haarzelf. Op een dag neemt ze twee zwerfkatten op. En voor je het wist stond ze bekend als kattenopvang. Eerst brachten ze haar nog zwerfkatten, maar al snel dumpte men ook gewone huiskatten waar men geen tijd en zin meer had bij haar. Want zij ving ze gratis op, bij een asiel moet je betalen. Op den duur had ze zoveel katten (ik heb nooit het exacte aantal geweten) dat het haar eigenlijk te veel werd. Maar stoppen of inbinden zou ze niet, want die arme katjes hadden haar nodig.
Weet je hoe het verhaal is afgelopen? De dierenbescherming heeft daar heel veel katten moeten weghalen omdat ze ze zelf verwaarloosde. Ongewild uiteraard, ze deed het uit naïef idealisme, maar daar hebben de katten geen boodschap aan. Kittens met niesziekte, volwassen katten met vlooien, ongecastreerde mannetjes, enz enz.

Niet alles wat goed bedoeld is, is goed. Of met een cliché "the road to hell is paved with good intentions."

Maar dat is niet aan de orde, en zover hoeft het helemaal niet te komen. Daar moet je niet bij voorbaat al van uit gaan want dat is niet fair.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:07

Upendo heeft het ook niet over dat Laura geen groot hart heeft etc.
Nee het gaat erom dat de stichting aan alle kanten lekt.

En ik persoonlijk geef Upendo daar gelijk in. Ze denkt logisch na.
Soms moet je logisch nadenken, en niet alleen denken hoe zielig het is.

Zoals ik al zij, hier in nederland zijn genoeg zielige paarden, daar hoor ik niemand over?
En er is toch zo'n crisis in Nederland? waarom wel paarden in Spanje helpen maar niet in NL?

Zorg eerst maar eens dat die beesten in orde zijn, en help dan andere landen.

Nee, super veel geld doneren naar een land waar we geen verbetering zien, dat is logisch +:)+
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 21-02-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:07

lady62 schreef:
Als ik een verwaarloost paard aantref broodmager en ellendig dan neem ik hem niet mee nee.
Ik spreek de eigenaar erop aan want die is en blijft de enige verantwoordelijke.
Ik zou kunnen aanbieden om mee te helpen een oplossing te zoeken maar laat niet de verantwoording op mij afschuiven zodat ik emotioneel bij paardje 50 kapot ben.

En voor zo'n paardje betalen geen haar op mijn hooft die erover denkt.

Ik zou wel proberen de eigenaar te helpen, door hem te zeggen welk voer hij moet kopen en hoe hij het paard moet behandelen. Ik pak desnoods de riek en de kruiwagen om uit te mesten. Ik ben meer een doener dan een zijlijner.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:09

upendo schreef:
Nee hoor, je begint zelf toch over nutteloze donaties voor kindjes in ethiopie? Ik niet hoor. Maar die keer dat je me zo ernstig aanviel vergeet ik niet snel.

Dan weet ik wat ik aan je heb. :)

Het is in beide gevallen soms water naar de zee dragen, donaties voor kindjes uit ontwikkelingslanden, of donaties voor noodlijdende dieren. Het gebeurt allemaal uit empathie en idealisme, proberen de wereld te verbeteren, al is het maar voor een enkele ziel.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:12

Jadeleigh263 schreef:
Ik vind trouwens wel dat sommige mensen erg overdreven/respectloos op meningenvan anderen reageren.

Even int algemeen
Prima als je het zielig vind, maar ga met respect om met andere mensen, ook als zij een amdere meningen hebben dan jij.
En als je het zo zielig vind, doe er dan zelf iets aan, en loop niet andere mensen af te kraken en af te snauwen omdat ze geen Donaties willen geven. Of het niet zo zielig vinden.

Ik vind dat we beter de problemen (dus de zielige paarden) in nederland moeten redden/helpem, en dan pas moeten kijken of we een amder.land kunnenhhelpen. :)

Ik vind het evengoed respectloos als mensen doneren, of vragen om donaties, of zelfs iets actief doen om de dieren te helpen, om die onderuit te halen. Zij vechten wél ergens voor en op zich vind ik dat nog veel respectabeler dan langs de zijlijn passief schreeuwen dat ze het niet goed doen. Doe zelf dan eerst maar eens iets voordat je oordeelt. Oordelen is gemakkelijk, het gemakkelijkste wat er is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:13

Omdat het wel zo moet zijn dat je zelf in moet kunnen en durven zien dat je niet alles kan redden voor je je andere taak hebt afgerond.

Ik heb zelf met eigen ogen gezien hoe sommige paarden in andere werelddelen eraan toe zijn, maar als je alles wil redden, ga je uiteindelijk samen met je paarden ten onder omdat je teveel wil doen binnen een te korte tijd.

Ik vind de opzet van de stichting in de grondslag goed, begrijp me niet verkeerd als dat ondergesneeuwd was, maar ik denk dat het beter is om het voor nu klein te houden tot je gefixt hebt hoe je met het geld omgaat en als er een opbouwende lijn zit in de financiën.
Maak daar een beleidsplan voor.
Dus zorg ervoor dat de paarden die goed weg kunnen ook daadwerkelijk weg gaan.
Als ze te lang blijven, desnoods gratis, want elke mond om te voeden is er één, als er één weg in is er de mogelijkheid voor een ander.
En wees realistisch genoeg om te zien wanneer het niet gaat.
Bijvoorbeeld het paard met vergroeide benen. Misschien mag hij dan heel gelukkig OGEN (vermenselijken van gevoelens), de meeste paarden lopen door de pijn heen omdat het vluchtdieren zijn en ze anders ten onder gaan. Zoek daar een passende oplossing voor. In de eerste plaats ook een plek ergens anders, zoals bijvoorbeeld een bokker zoals Rocymax die daar de plek en tijd voor heeft. Als dat niet gaat, tsja, misschien dan inslapen.
Want inslapen is misschien nog wel de betere oplossing.

Voor mijn gevoel zou de meest ideale situatie een stichting zijn tot maximaal 80/90 paarden en dat moet dynamisch zijn. Zorg ervoor dat de paarden die binnenkomt een toekomst hebben en door kunnen naar Nederland bijvoorbeeld. En dat hoeven echt niet puur prachtige PRE's te zijn, maar wel dieren die een toekomst hebben hier of op een betere plek in Spanje te zijn. Hoe cru het ook is, je moet keuzes kunnen en durven maken.
En dan mag het misschien zo zijn dat je zo'n dier bij de handelaar laat staan, maar als jij eerst kosten maakt om een dier aan te schaffen van een handelaar en vervolgens meteen in laat slapen.. Het is nobel, dat zeker en het is ook humaan, maar zo houd je het probleem wel in stand en is er veel geld verloren gegaan wat ook aan paarden gegund kunnen worden van bijvoorbeeld particulieren die inderdaad huilend aan die poort staan omdat ze het onderhoud niet meer kunnen betalen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:15

Jadeleigh263 schreef:
Upendo heeft het ook niet over dat Laura geen groot hart heeft etc.
Nee het gaat erom dat de stichting aan alle kanten lekt.

En ik persoonlijk geef Upendo daar gelijk in. Ze denkt logisch na.
Soms moet je logisch nadenken, en niet alleen denken hoe zielig het is.

Zoals ik al zij, hier in nederland zijn genoeg zielige paarden, daar hoor ik niemand over?
En er is toch zo'n crisis in Nederland? waarom wel paarden in Spanje helpen maar niet in NL?

Zorg eerst maar eens dat die beesten in orde zijn, en help dan andere landen.

Nee, super veel geld doneren naar een land waar we geen verbetering zien, dat is logisch +:)+

De paarden die hier zielig zijn kunnen in beslag worden genomen of er komt toezicht op. Zijn ze niet meer te helpen, kunnen ze altijd nog naar de slager.

Die mogelijkheden zijn er in Spanje niet, of ze zijn er beperkt.
Je kunt ook in het artikel lezen dat niet alle paarden naar de slager kunnen. En dan rest één alternatief: doodhongeren.
Dat zou mij ook raken en wanhopig maken, als ik daar niets aan kon veranderen.

En als iemand een goed bedrijfsplan voor deze stichting zou kunnen schrijven, dóe dat dan! maar ga niet aan de zijlijn veroordelen, zeg dan liever hoe ze het beter kunnen doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:16

calippe schreef:
Gini schreef:
Van het een komt het ander, wat je zegt. En voor je het weet groeit het je zo boven het hoofd dat wat je doet niet meer zomaar onder de noemer "goed" valt. Net zoals een vrouw hier in de buurt. Die had twee katten van haarzelf. Op een dag neemt ze twee zwerfkatten op. En voor je het wist stond ze bekend als kattenopvang. Eerst brachten ze haar nog zwerfkatten, maar al snel dumpte men ook gewone huiskatten waar men geen tijd en zin meer had bij haar. Want zij ving ze gratis op, bij een asiel moet je betalen. Op den duur had ze zoveel katten (ik heb nooit het exacte aantal geweten) dat het haar eigenlijk te veel werd. Maar stoppen of inbinden zou ze niet, want die arme katjes hadden haar nodig.
Weet je hoe het verhaal is afgelopen? De dierenbescherming heeft daar heel veel katten moeten weghalen omdat ze ze zelf verwaarloosde. Ongewild uiteraard, ze deed het uit naïef idealisme, maar daar hebben de katten geen boodschap aan. Kittens met niesziekte, volwassen katten met vlooien, ongecastreerde mannetjes, enz enz.

Niet alles wat goed bedoeld is, is goed. Of met een cliché "the road to hell is paved with good intentions."

Maar dat is niet aan de orde, en zover hoeft het helemaal niet te komen. Daar moet je niet bij voorbaat al van uit gaan want dat is niet fair.

Je begeeft je bij voorbaat gewoon op glad ijs als je uitgaat van donaties van mensen.
Wat als de crisis nou een stel werkeloos maakt die allemaal 50 euro per maand inlegden door dat stukje reclame op de site?

Dan heb je straks 110 paarden opgevangen en dan mis je geld voor het onderhoud van 10 van die dieren. En dan?

Ik snap dat er donaties nodig zijn, maar je moet, mocht het nodig zijn, wel je eigen hachje kunnen redden als stichting zijnde. Als dat is door wat 'ruimte' te houden binnen de donaties die binnenkomen en door de hoeveelheid dieren die je opvangt, dan hoor je mij niet.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:17

calippe schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Even int algemeen

Ik vind het evengoed respectloos als mensen doneren, of vragen om donaties, of zelfs iets actief doen om de dieren te helpen, om die onderuit te halen. Zij vechten wél ergens voor en op zich vind ik dat nog veel respectabeler dan langs de zijlijn passief schreeuwen dat ze het niet goed doen. Doe zelf dan eerst maar eens iets voordat je oordeelt. Oordelen is gemakkelijk, het gemakkelijkste wat er is.

Ik heb toch zo mijn mening ;)

Ja, leuk dat ze paarden helpen, maar doe iets aan je organisatie, en vraag hulp aan de lokale bevolking.
Die weten wss meer over hoe het gaat in dat land etc.

Nee, ze houden een bord voor hun kop en dat is het.
Ik heb zelf geld gedoneerd, en ik vind dat mijn geld zo goed als verdwenen is.

En als donateur, pik ik dat niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:18

calippe schreef:
En als iemand een goed bedrijfsplan voor deze stichting zou kunnen schrijven, dóe dat dan! maar ga niet aan de zijlijn veroordelen, zeg dan liever hoe ze het beter kunnen doen.

Dit moet in samenspraak met de eigenaar van de organisatie. Jeetje, ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zo licht over gaan. Alsof je even een dagje achter een word-documentje zit en huppakee, je kan zomaar voor ieder bedrijf even een plan in elkaar fiksen. Dit doe je niet zomaar. Dat is een beroep he, professionals worden daarvoor betaald, ik heb daarvoor gestudeerd. Dat is niet zoiets als breien.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:19

calippe schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Even int algemeen

Dus jij vindt dat ik nergens voor vecht?
Dat ik het niet eens ben met deze stichting en daarom mijn mening geef wil niet zeggen dat ik mij voor andere dingen wel inzet..

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:20

upendo schreef:
Omdat het wel zo moet zijn dat je zelf in moet kunnen en durven zien dat je niet alles kan redden voor je je andere taak hebt afgerond.

Klopt absoluut. Maar soms is dat moeilijk en moet je door een mentaal proces om dat los te kunnen laten. En als het al lukt, maar je wordt dan vervolgens er rechtstreeks weer mee geconfronteerd, moet je weer door de strijd.
Ik weet dat, want ik ervaar dat zelf zo.

upendo schreef:
Ik heb zelf met eigen ogen gezien hoe sommige paarden in andere werelddelen eraan toe zijn, maar als je alles wil redden, ga je uiteindelijk samen met je paarden ten onder omdat je teveel wil doen binnen een te korte tijd.

Je hebt wederom gelijk, maar ik denk dat jij daar al beter mee om kunt gaan dan ik.
upendo schreef:
Ik vind de opzet van de stichting in de grondslag goed, begrijp me niet verkeerd als dat ondergesneeuwd was, maar ik denk dat het beter is om het voor nu klein te houden tot je gefixt hebt hoe je met het geld omgaat en als er een opbouwende lijn zit in de financiën.
Maak daar een beleidsplan voor.
Dus zorg ervoor dat de paarden die goed weg kunnen ook daadwerkelijk weg gaan.
Als ze te lang blijven, desnoods gratis, want elke mond om te voeden is er één, als er één weg in is er de mogelijkheid voor een ander.

Daar heb je ook weer gelijk in. Als je de kosten naast elkaar legt, en die lopen alleen maar op hoe langer je een paard houdt dat je niet kunt verkopen. Daar hoef je geen boekhouder voor te zijn. Het is de reden waarom ik zelf afgelopen jaren geen veulens gefokt heb. Maar dit jaar ga ik het weer doen, en ik kan het dan ook áánhouden.

upendo schreef:
En wees realistisch genoeg om te zien wanneer het niet gaat.
Bijvoorbeeld het paard met vergroeide benen. Misschien mag hij dan heel gelukkig OGEN (vermenselijken van gevoelens), de meeste paarden lopen door de pijn heen omdat het vluchtdieren zijn en ze anders ten onder gaan. Zoek daar een passende oplossing voor. In de eerste plaats ook een plek ergens anders, zoals bijvoorbeeld een bokker zoals Rocymax die daar de plek en tijd voor heeft. Als dat niet gaat, tsja, misschien dan inslapen.
Want inslapen is misschien nog wel de betere oplossing.

Het is heel hard. Maar ook hierin ben ik het met je eens. Voor dat ene paard komt een ander paard in plaats dat meer kans heeft, en waarbij je sneller uit de kosten kunt komen.
upendo schreef:
Voor mijn gevoel zou de meest ideale situatie een stichting zijn tot maximaal 80/90 paarden en dat moet dynamisch zijn. Zorg ervoor dat de paarden die binnenkomt een toekomst hebben en door kunnen naar Nederland bijvoorbeeld. En dat hoeven echt niet puur prachtige PRE's te zijn, maar wel dieren die een toekomst hebben hier of op een betere plek in Spanje te zijn. Hoe cru het ook is, je moet keuzes kunnen en durven maken.
En dan mag het misschien zo zijn dat je zo'n dier bij de handelaar laat staan, maar als jij eerst kosten maakt om een dier aan te schaffen van een handelaar en vervolgens meteen in laat slapen.. Het is nobel, dat zeker en het is ook humaan, maar zo houd je het probleem wel in stand en is er veel geld verloren gegaan wat ook aan paarden gegund kunnen worden van bijvoorbeeld particulieren die inderdaad huilend aan die poort staan omdat ze het onderhoud niet meer kunnen betalen.

Goed geargumenteerd.

Nu heb ik niets meer in te brengen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:23

Gini schreef:
Dit moet in samenspraak met de eigenaar van de organisatie. Jeetje, ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zo licht over gaan. Alsof je even een dagje achter een word-documentje zit en huppakee, je kan zomaar voor ieder bedrijf even een plan in elkaar fiksen. Dit doe je niet zomaar. Dat is een beroep he, professionals worden daarvoor betaald, ik heb daarvoor gestudeerd. Dat is niet zoiets als breien.

Weet ik! Ik zou het niet kunnen!
Maar ......... jij hebt er voor gestudeerd....
Kun jij dit niet eens aanbieden voor die stichting om dat gratis voor ze te doen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:24

Haha bedankt. :)

Ik heb wel het beste voor met zo'n soort stichting hoor. Neem dat van me aan. Ik vind het afschuwelijk om paarden te zien lijden en dat zou ook voorkomen moeten worden.
Maar wat naar mijn mening het beste zou zijn is als ze soms wat remming zouden krijgen. Onder dwang of vrijwillig. Als het dreigt om je boven het hoofd te groeien moet je realistisch zijn en terugdringen naar een niveau waarop jij wel realistisch bezig kan zijn.

Het is goed werk wat je doet, maar als het werk je boven het hoofd stijgt moet je dat in kunnen zien en daarop kunnen anticiperen. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:25

calippe schreef:
Gini schreef:

Weet ik! Ik zou het niet kunnen!
Maar ......... jij hebt er voor gestudeerd....
Kun jij dit niet eens aanbieden voor die stichting om dat gratis voor ze te doen?

Wat Gini volgens mij probeert te zeggen is dat je dat beleidsplan wel kunt maken, maar dat er dan ook mensen moeten zijn die zich daaraan moeten kunnen houden. En misschien zijn ze daar op dat moment nog niet rationeel genoeg voor.