Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:33

Tja als verkopers hier op deze manier op duiken... Weet niet of je ook de uitvinder bent maar zo niet zou ik als producent niet blij zijn met deze manier van doen. Dat buiten beschouwing gelaten:

Heeft de pulliter ook een kussen of parachute in gebouwd?
Want indien niet kan de smak bij een vallend paard onmogelijk zachter zijn met pulliter, dan zonder, je gaat nl. Nog even snel naar de grond alleen zit je langer vast op je paard. Waardoor je later valt maar ook minder tijd hebt om bv door te rollen/ jezelf van het paard weg te duwen.

Eerlijk zou zijn. Om toe te geven dat het systeem voor veel mensen uitkomst jan bieden maar dat het niet onfeilbaar is. ( want dat is het niet.)

Ik zou het ook interessant vinden als de druk op de paardenrug eens gemeten werd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:42

Netje schreef:
Pardon ???? Dat is lekker opbouwend! Zegge en schrijven 2 mensen die er ook echt bij geweest zijn; de rest plaats - niet gehinderd door enig analytisch vermogen - een ongefundeerde mening. Ik zou zeggen
kom eens kijken en geef dan een oordeel..

Ook niet echt een vriendelijke reactie zeg, en dan wordt een ander het rellen verweten? :')

Ik oordeel zelf alleen op basis van de filmpjes en de werking zoals deze in het topic zijn geplaatst en omschreven, en ik probeer me dan in te denken hoe de Pulliter dan had gewerkt toen ik van mijn paard af viel, en op basis daarvan denk ik niet dat het een heel erg fijn product is om te gebruiken en het een vorm van schijnveiligheid biedt, en ik heb dan ook mijn twijfels bij het product.

Dat mag toch? Ook al ik dat blijkbaar een ongefundeerde mening; het is wel de mening van een ander en je zou die toch in zijn of haar waarde moeten laten?

En ik ben het er heus mee eens hoor, niet paardrijden is altijd nog veiliger, veilig op je bank blijven zitten in het hoekje van de kamer is het meest veilige wat je kan doen, maar dat betekent niet dat je met het paardrijden dan onnodig veel risico op moet zoeken.
Ik maak me zelf schuldig aan het niet rijden met veiligheidsbeugels, dat klopt :+

Wel zorg ik ervoor dat ik mijn laarzen en cap op heb, en indien ik zonder laarzen rijd, ervoor zorg dat mijn jeans ruim en strak! over mijn jodhpurs heenzitten en niet naar boven kunnen kruipen zodat dit 1 geheel vormt met mijn jodhpurs en er dus geen risico is dat deze kunnen blijven haken.

Maar goed, bovenstaande is slechts mijn pessimistische, ongefundeerde, mening en visie op het product, en ik blijf bij mijn vast kortzichtige mening; ik breek liever m'n rug nog een keer dan dat ik tijdens een rare sprong van m'n pony zélf de riem los moet drukken als ik toch uit het zadel wil kunnen komen.

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:59

chelle_dora schreef:
Maar goed, bovenstaande is slechts mijn pessimistische, ongefundeerde, mening en visie op het product, en ik blijf bij mijn vast kortzichtige mening; ik breek liever m'n rug nog een keer dan dat ik tijdens een rare sprong van m'n pony zélf de riem los moet drukken als ik toch uit het zadel wil kunnen komen.

Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening.

Het is niet mijn bedoeling om iedereen ervan te overtuigen dat dit veiligheidssysteem geschikt is voor alle soorten ruiters. En er is ook niet gezegd dat het alle ongelukken gaat voorkomen. Het gaat waarschijnlijk wel een paar ongelukken helpen voorkomen omdat er ruiters zijn die zich beter zullen ontspannen en zelfverzekerder zullen rijden met het gebruik van de Pulliter. Het gaat ook wat ongelukkige valpartijen voorkomen als het paard opzij springt, plotseling stopt of plotseling 180 graden omdraait.

Ik ben me ervan bewust dat ik overkom alsof ik het product push. Geloof het of niet, voorlopig verdien ik er weinig aan. Ik vind het ook best spannend om mijn nek uit te steken voor dit in Spanje ontwikkelde systeem dat helemaal nieuw is in de Benelux. Ik was ook best overdonderd door de tegenstand die ik ondervond in de week voorafgaande aan de demo op 29 maart en heb me daarom tijdens de demo waarschijnlijk teveel op de vlakte gehouden. Toen gebeurde ook nog die val met het paard en had ik niet meer de ballen om het product nog verder te gaan pushen. Ik ben het dus met jullie eens dat ik onprofessioneel ben overgekomen. Het is ook niet mijn dagelijkse bezigheid om voor een groep mensen te gaan staan.
Als ik nog een keer een demo organiseer, zal ik zelf de Pulliter demonstreren en zorg ik in ieder geval dat ik een microfoon heb.

Ik hoorde zelf in oktober 2013 voor het eerst van dit systeem. Toen begin januari op verschillende websites artikelen over de Pulliter werden geplaatst (bokt.nl, horses.nl, dehoefslag.nl, bitmagazine) ben ik me er eens verder in gaan verdiepen en heb ik er eentje besteld.
Nadat ik er zelf mee ben gaan rijden en daarna tientallen ruiters ermee heb laten rijden raakte ik toch meer en meer overtuigd van het nut in bepaalde gevallen en voor bepaalde ruiters. Vooral het effect dat ruiters zich gemakkelijk en eerder ontspannen en zelfverzekerder gaan rijden, heeft een heel gunstig effect op het paard.

Aanstaande vrijdag breng ik een aantal Pulliter veiligheidsgordels naar een redactielid van bokt.nl
Nadat zij er mee hebben gereden, zal er hier op bokt.nl een recensie worden geplaatst.

wordt vervolgd dus en hopelijk is dat in jullie ogen een onpartijdige mening.

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:06

Ayasha schreef:
Tja als verkopers hier op deze manier op duiken... Weet niet of je ook de uitvinder bent maar zo niet zou ik als producent niet blij zijn met deze manier van doen. Dat buiten beschouwing gelaten:

Ik zou het ook interessant vinden als de druk op de paardenrug eens gemeten werd. :)

De uitvinder en tevens producent was op de demodag op 29 maart met zijn vrouw aanwezig.

Na 5 jaar van onderzoek is het huidige model ontwikkeld. De ontwikkelaar heeft van mij en van de meneer die Pulliters in België verkoopt (en ook op de demodag op 29 maart aanwezig was) al een aantal verbetersuggesties ontvangen. Zo wordt er op dit moment een versie ontwikkeld zonder het frame dat onder het zadel zit en er zijn ook al gesprekken met een zadelproducent om een zadel te ontwikkelen waarin de gordel is geïntegreerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:07

is het mogelijk om deze gordel eens op een soort drukmetend dek te leggen sj33k?
Puur uit interesse omdat ik bv tegen gehouden zou worden door oa de "vraag" in welke mate dit de drukverdeling op de paardenrug beïnvloed.

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:10

Ayasha schreef:
is het mogelijk om deze gordel eens op een soort drukmetend dek te leggen sj33k?
Puur uit interesse omdat ik bv tegen gehouden zou worden door oa de "vraag" in welke mate dit de drukverdeling op de paardenrug beïnvloed.

Ja daar sta ik voor open. Ik weet zo 1-2-3 alleen niet hoe ik dat op korte termijn kan realiseren. Heb jij toevallig een suggestie?

edit: ik heb even gegoogled en zie al wat mogelijkheden.

Ayasha
Blogger

Re: Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:14

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:49

sj33k schreef:
We wilden eigenlijk laten zien dat je met dit systeem normale bewegingsvrijheid hebt als ruiter. De ruiter die voor ons de demo reed, wilde ook laten zien dat je niet verder naast je paard kan komen dan dat zij demonstreerde. Ze wilde daarmee laten zien dat de Pulliter je in het zadel houdt. Daar is de val niet door veroorzaakt, dat gebeurde in stilstand omdat ze haar paard teveel tegenhield waardoor het paard omhoog kwam.

Een volgende demo neem ik mijn Fries (hersteld momenteel van een verstapping) mee en zal ik zelf rijden en via een microfoon een toelichting geven.

De berichten over rellen, het zogezegd negeren van positieve comments en andere onzin negeer ik even.

sj33k, bedankt voor de toelichting. Ik had inderdaad begrepen dat de val van het paard en het rondgalopperen niet met elkaar in verband stonden. Wel fijn dat je de bedoeling en achtergrond er toch even bij vermeldt. Dat verklaart wel meer achter de eigenlijke bedoeling en insteek van de demo.

Ik hoop dat de volgende demo met je eigen paardje wat beter verloopt. Misschien zijn de reacties van kijkers dan ook wat positiever.
Verder vind ik je wel open reageren en dat vind ik met een dergelijk onderwerp wel erg fijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:32

Ik zou graag komen kijken dus ben benieuwd naar demo's in de buurt!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:24

Ladyson schreef:
Ik zou graag komen kijken dus ben benieuwd naar demo's in de buurt!

zover ik het weet komen er nieuwe domo's binnenkort.