chelle_dora schreef:Maar goed, bovenstaande is slechts mijn pessimistische, ongefundeerde, mening en visie op het product, en ik blijf bij mijn vast kortzichtige mening; ik breek liever m'n rug nog een keer dan dat ik tijdens een rare sprong van m'n pony zélf de riem los moet drukken als ik toch uit het zadel wil kunnen komen.
Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening.
Het is niet mijn bedoeling om iedereen ervan te overtuigen dat dit veiligheidssysteem geschikt is voor alle soorten ruiters. En er is ook niet gezegd dat het alle ongelukken gaat voorkomen. Het gaat waarschijnlijk wel een paar ongelukken helpen voorkomen omdat er ruiters zijn die zich beter zullen ontspannen en zelfverzekerder zullen rijden met het gebruik van de Pulliter. Het gaat ook wat ongelukkige valpartijen voorkomen als het paard opzij springt, plotseling stopt of plotseling 180 graden omdraait.
Ik ben me ervan bewust dat ik overkom alsof ik het product push. Geloof het of niet, voorlopig verdien ik er weinig aan. Ik vind het ook best spannend om mijn nek uit te steken voor dit in Spanje ontwikkelde systeem dat helemaal nieuw is in de Benelux. Ik was ook best overdonderd door de tegenstand die ik ondervond in de week voorafgaande aan de demo op 29 maart en heb me daarom tijdens de demo waarschijnlijk teveel op de vlakte gehouden. Toen gebeurde ook nog die val met het paard en had ik niet meer de ballen om het product nog verder te gaan pushen. Ik ben het dus met jullie eens dat ik onprofessioneel ben overgekomen. Het is ook niet mijn dagelijkse bezigheid om voor een groep mensen te gaan staan.
Als ik nog een keer een demo organiseer, zal ik zelf de Pulliter demonstreren en zorg ik in ieder geval dat ik een microfoon heb.
Ik hoorde zelf in oktober 2013 voor het eerst van dit systeem. Toen begin januari op verschillende websites artikelen over de Pulliter werden geplaatst (bokt.nl, horses.nl, dehoefslag.nl, bitmagazine) ben ik me er eens verder in gaan verdiepen en heb ik er eentje besteld.
Nadat ik er zelf mee ben gaan rijden en daarna tientallen ruiters ermee heb laten rijden raakte ik toch meer en meer overtuigd van het nut in bepaalde gevallen en voor bepaalde ruiters. Vooral het effect dat ruiters zich gemakkelijk en eerder ontspannen en zelfverzekerder gaan rijden, heeft een heel gunstig effect op het paard.
Aanstaande vrijdag breng ik een aantal Pulliter veiligheidsgordels naar een redactielid van bokt.nl
Nadat zij er mee hebben gereden, zal er hier op bokt.nl een recensie worden geplaatst.
wordt vervolgd dus en hopelijk is dat in jullie ogen een onpartijdige mening.