Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:28

Ik probeer mensen voor een miskoop te behoeden...?
Dat jij het paard wilt kopen omdat je het kent is iets heel anders dan iemand die hier een foto ziet en uit medelijden gaat bieden zonder ook maar iets van het paard af te weten. Mensen horen het woord veiling en denken een koopje te scoren terwijl ze niet eens weten wat een normale prijs is voor zo'n paard.
Ik verbaas me er al over dat de meesten hier niet eens de bokbenigheid van de vos opvalt, terwijl de meesten hier toch paardenmensen zijn.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-01-14 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:30

anneliesdj schreef:
Dat jij het paard wilt kopen omdat je het kent is iets heel anders dan iemand die hier een foto ziet en uit medelijden gaat bieden zonder ook maar iets van het paard af te weten.
Ik verbaas me er al over dat de meesten hier niet eens de bokbenigheid van de vos opvalt, terwijl de meesten hier toch paardenmensen zijn.

over welke vos heb je het nu? er staan er wel meer op ;)

anneliesdj

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:31

Als je ze bekeken hebt weet je over welke ik het heb ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:33

Die is inderdaad overduidelijk bokbenig. Ik krijg er zere knieën van als ik ernaar kijk :').

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:39

Ik heb het nog nooit zo erg gezien en dan zie ik hier mensen vragen stellen wat er mis is met het paard, waarom die voor zo weinig weg gaat, dat die wel 20000 op gaat brengen enz.
Ja dan zie ik over een paar weken alweer topic's verschijnen over watvoor rommel bva verkoopt.
Scheelt dat de gemiddelde bokker (hopelijk) niet zoveel geld te besteden heeft :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:41

anneliesdj schreef:
Ik heb het nog nooit zo erg gezien en dan zie ik hier mensen vragen stellen wat er mis is met het paard, waarom die voor zo weinig weg gaat, dat die wel 20000 op gaat brengen enz.
Ja dan zie ik over een paar weken alweer topic's verschijnen over watvoor rommel bva verkoopt.
Scheelt dat de gemiddelde bokker (hopelijk) niet zoveel geld te besteden heeft :P

Dat is dan hun eigen knullige fout, als ik niks met Doortje gehad had was ik voor Frits gegaan. Daar zal vast ook een addertje onder het gras zijn maar dat moet ik dan toch zelf weten. Ik zie het overigens wel bij ieder paard hoor, daar niet van.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:41

Ja ik heb ze bekeken, maar dat betekend niet dat ik niet mag vragen over welke vos jij het hebt of wel?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:46

anneliesdj schreef:
Als je ze bekeken hebt weet je over welke ik het heb ;)

Die heeft overigens ook een vreselijk leesbaar rapport erbij zitten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:47

anneliesdj schreef:
Dat jij het paard wilt kopen omdat je het kent is iets heel anders dan iemand die hier een foto ziet en uit medelijden gaat bieden zonder ook maar iets van het paard af te weten. Mensen horen het woord veiling en denken een koopje te scoren terwijl ze niet eens weten wat een normale prijs is voor zo'n paard.

En nog een kleine toevoeging van mij: vergeet de BTW en veilingkosten niet!
Wat je biedt is een kaal bod, maar daar komen nog deze kosten bij! :list:
Er zijn alleen kijkdagen, dus je kan niets uitproberen qua rijden.
Dus bezint eer ge begint! -:)

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:48

Citaat:
Dat is dan hun eigen knullige fout, als ik niks met Doortje gehad had was ik voor Frits gegaan.

Blijf maar bij Doortje, ik ontferm me wel over Frits hihi *\o/*

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:50

Ik snap anneliesdj wel, dit is wachten op topics over miskopen en dat ze belazerd zijn...zo goedkoop is het uiteindelijk niet. Krijgt er waarschijnlijk nog flinks da rekeningen bovenop, en verdriet.. een aantal dieren hadden ze in mijn ogen al niet eens meer aan moeten bieden maar ze naar rusthuis beckers moeten brengen. Erge is dat door alle betrokkenheid zulke dingen in stand gehouden wordrm want er is aan te verdienen, mensen kopen zielige dieren, en zo eindigen veel dieren niet op plek waar ze misschien wel beter af zijn.... de slacht

Uitzonderingen daar gelaten maar heb al vanalles lang zien komen..Kromme benen, verbrijzelde.knie, kissingspines, peesblessures, hartafwijking, ernstige mok, kromme benen, niet of moeilijk te.rijden.. en lijst wordt steeds langer, triest hoor

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:51

MandyIndah schreef:
Citaat:
Dat is dan hun eigen knullige fout, als ik niks met Doortje gehad had was ik voor Frits gegaan.

Blijf maar bij Doortje, ik ontferm me wel over Frits hihi *\o/*

Als het zou lukken doen we een after foto shoot oke? :P

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:52

Nou kim ik ga voor je duimen hoor!

Ik vind Oquedo zeker een prima paard zoals hij omschreven is door een medebokker, maar ik vind het te ver weg om een bod te doen. Misschien heeft een van de vorige eigenaren nog wat info over zijn toemalige gezondheid/gebreken, voor eventuele geintresseerden hier?

Ik vind wel dat we een beetje leuk tegen elkaar moeten blijven doen. Er zullen altijd mensen zijn die een krakkemikkeg paard een leuke oude dag willen bezorgen en ook altijd anderen die denken dat die mensen niet goed bij hun hoofd zijn omdat het volgens hen zonde van het geld is. Maar iedereen beleeft op een andere manier plezier aan een paard dus laten we elkaar dat gunnen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:55

Heeft een paard dat kei rot is plezier? Ik vraag het me af.. maar he je bent dan wel een "redder"

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:56

_San87_ schreef:
Die is inderdaad overduidelijk bokbenig. Ik krijg er zere knieën van als ik ernaar kijk :').

en die zuigt ook nog lucht.. ik krijg er ook zere knieeen van na het zien van die foto van die vos.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:56

Zag op FB dat de partij voor de dieren een plan aan het maken is om op de paarden (zoals doortje) te bieden om de prijzen in ieder geval boven de slachtprijs te krijgen.. (En als ze een 'winnend' bod hebben, zijn er ook mensen met plekjes voor de paarden)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:57

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:59

Heb de persoon uit het nieuwsbericht op Facebook dus zie steeds de meest recente updates!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:01

Typisch verhaaltje van de pvdd.. Slachtprijs van 400 euro? Als ik zo de berichten hier op bokt lees is de slachtprijs in NL eerder de helft.
En een beginnende paardeneigenaar een trekpaard met chronische mok aanraden, leuk..

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:02

Merell123 schreef:
Zag op FB dat de partij voor de dieren een plan aan het maken is om op de paarden (zoals doortje) te bieden om de prijzen in ieder geval boven de slachtprijs te krijgen.. (En als ze een 'winnend' bod hebben, zijn er ook mensen met plekjes voor de paarden)

Er zijn inderdaad mensen bezig voor donatie's bij elkaar te krijgen voor de niet verkochte paarden.

Maar let op!!
De biedingen zijn in totaal 37% excl. de geboden prijs wat je hebt gedaan.
Dus reken erop dat je iets meer kwijt bent dan je hebt geboden.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:03

En ik denk ook dat sommigen daar beter af zijn.. Maar goed..

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:04

Citaat:
Als het zou lukken doen we een after foto shoot oke? :P

Haha doen we!! Ik hoop t van harte!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:15

vencedor schreef:
Heeft een paard dat kei rot is plezier? Ik vraag het me af.. maar he je bent dan wel een "redder"

Joh, ik heb hier een paard staan met ernstige kissing spines (echt een rug zoals je nog nooit gezien hebt) en had nog vele andere klachten (oa hoefzweren dikke knieen). Heb hem opgehaald als recreatiepaard, nooit opgezeten vanwege zijn rug. Osteopaat erbij en het dier is altijd vrolijk (behalve als een ander paard een borstelbeurt krijgt en hij niet). Staat heerlijk te genieten als ik hem poets (Zelfs het eten blijft staan dan) rent zo af en toe nog als een dolle door de wei...paard is dus ook keirot, maar ja...hij heeft plezier! (en staat ook zonder ijzers nooit meer hoefzweren, en geen dikke knieen meer)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:21

Mijn hoop is vergaan, en twijfel of ik uberhaupt nog moet bieden nu ik hoor wat de PVDD van plan is. :n Schandalig, hoe gaat dat gezegde? Met de ziel onder de arm?

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:37

Zielepoten, krakkemikkige paarden, carkassen, beter af bij de slacht?????? Waar gaat dit in vredesnaam over.. zoveel negativiteit. En maar afkraken.. Het is al triest genoeg dat t zo moet lopen!! Oordeel pas als je zelf de paarden met eigen ogen gezien hebt.... ik neem aan dat alle bokkers hier reageren met hetzelfde doel. Onze liefde voor paarden en deze paarden evt een fijn tehuis kunnen bieden. Je kent de paarden niet, noch de doeleinden van de geinteresseerden. Natuurlijk kun je op marktplaats, op handelsstallen, paardenmarkten ook genoeg 'Zielepoten' kopen, en ook goede. Als deze paardjes al eens geholpen worden, ben ik iig al blij mee. En heel de paardenwereld redden gaat toch niet.
Een ieder moet toch voor zichzelf beslissen of het een paard met een bemerking wil aanschaffen en hoeveel geld men ervoor overheeft.