Rollkur-ophef op Deense kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:13

Babootje schreef:
Voor speurneus:
chevax schreef:
Dit zal misschien verkeerd worden opgevat (maar zo is het niet bedoeld): zouden de Bokkers in dit topic (dus "pro" en "contra") die hun paard gewoon goed voor elkaar hebben foto's van kunnen laten zien? Dan is het misschien minder appelen met peren vergelijken?

Er zijn er namelijk een aantal die erg stellig anti LDR zijn, waarvan we de indruk hebben dat de LDR methode niet helemaal begrepen wordt. Waarbij dus werd gevraagd of zowel de bokkers die pro en anti LDR zijn en hun paard goed voor elkaar hebben daarvan eens iets willen laten zien.
Ik heb nu alleen nog foto's van bokkers gezien met een (genuanceerde) pro houding, maar nog niks gezien van de anti's.

Verkeerde discussie? Ik zie namelijk nergens "anti-LDR-activisten" in dit topic, uberhaupt gaat het daar hier niet over.
Dat sommige LDR en Rollkur hetzelfde vinden maakt het dat nog niet. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:18

Als met klassiek, schools Duits bedoeld wordt, dan zou de neus aan de loodlijn moeten, maar voor LDR is dit volgens mij een heel mooi voorbeeld en een heel fijn beeld.

Gini

Re: Rollkur-ophef op Deense kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:33

Die plaatjes van Cleo geven toch een heel ander beeld dan die in de openingspost. Dus anti-LDR? Zeer zeker niet. Anti-touwtrekkerij en tandenvijlerij, dat zeker wel!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:33

Babootje schreef:
Voor speurneus:
chevax schreef:
Dit zal misschien verkeerd worden opgevat (maar zo is het niet bedoeld): zouden de Bokkers in dit topic (dus "pro" en "contra") die hun paard gewoon goed voor elkaar hebben foto's van kunnen laten zien? Dan is het misschien minder appelen met peren vergelijken?

Er zijn er namelijk een aantal die erg stellig anti LDR zijn, waarvan we de indruk hebben dat de LDR methode niet helemaal begrepen wordt. Waarbij dus werd gevraagd of zowel de bokkers die pro en anti LDR zijn en hun paard goed voor elkaar hebben daarvan eens iets willen laten zien.
Ik heb nu alleen nog foto's van bokkers gezien met een (genuanceerde) pro houding, maar nog niks gezien van de anti's.

Air schreef:
Verkeerde discussie? Ik zie namelijk nergens "anti-LDR-activisten" in dit topic, uberhaupt gaat het daar hier niet over.
Dat sommige LDR en Rollkur hetzelfde vinden maakt het dat nog niet. ;)

Waar ligt voor jou de grens tussen LDR en rollkur? Want heel veel van de "verguisde" foto's zijn voor mij geen rollkur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:36

In mijn profiel staat een heel mooi rollkurhoudinkje (kon er niks aan doen, deed ie helemaal zelf :+ )

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:47

inderdaad wel een ander beeld maar zeker niet perfect

maaarrr het geeft een vriendelijker beeld als de bedoelde negatieve foto's...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:52

Ik ben ook geen perfecte ruiter, ben nog altijd een mens. Daarbij vind ik ook niet alle foto's LDR. Ik wissel graag af van ronder, naar langer, naar hoger en lager, als ze maar nageeflijk en gecontroleerd is.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:01

Zijn er serieus mensen die na aanleiding van de foto's nog steeds vinden dat 'iedereen zijn paard weleens in de mond trekt' ?? :wow:
Echt, ronduit belachelijk. Ik wens jullie (de mensen die dat vinden) veel succes met het trainen van jullie paarden.. :roll: >;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:03

Arc_En_Ciel schreef:
Zijn er serieus mensen die na aanleiding van de foto's nog steeds vinden dat 'iedereen zijn paard weleens in de mond trekt' ?? :wow:
Echt, ronduit belachelijk. Ik wens jullie (de mensen die dat vinden) veel succes met het trainen van jullie paarden.. :roll: >;)

Over welke foto's heb je het nu?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:04

CleovG schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Over welke foto's heb je het nu?

De eerste serie foto's :)

passion13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:21

De foto`s van CleovG ziet eruit alsof ze heel gecontroleerd. rijd ziet er goed uit.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:34

CleovG vind het er heel netjes uitzien.
Maar vind t geen rollkur, maar een nette gecontroleerde LDR

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:31

Leuk om de reacties te lezen over mijn foto's!

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:50

speurneusc schreef:
inderdaad wel een ander beeld maar zeker niet perfect

maaarrr het geeft een vriendelijker beeld als de bedoelde negatieve foto's...

Dus jij wil zeggen dat jij de perfecte ruiter? Of iemand weet die een perfect beeld geeft.
Dan wil ik wel eens foto`s van jou zien hoe je traint. Of van diegene die jij zo perfect vind.

CleovG Ik vind het er super goed uit zien. Ik ben het helemaal eens met maralyn. Het ziet er netjes en gecontroleerd uit.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:01

CleoVG :
jou foto's vind ik dan toch wel wat anders, dit is maar een klein stukje doorgesteld, maar niet een cm of 30. ( maar daar vind ik ook de grens LDR of rollkur. ) dit is geen rollkur, maar wat sommigen voor LDR door laten gaan vind ik rollkur.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:35

ik vind niet iemand perfect, maar om deze foto als tegenhanger te plaatsen hoe het wel moet....

vandaar dat ik al vroeg met welke bedoeling deze foto's geplaatst werden... om een ander beeld te laten zien

nou ok.. prima een ander beeld is het inderdaad, heb ik er ook op geantwoord..

in andere foto topics waar iemand foto's plaatst om trots zijn paardje te laten zien aleen maar met trotse bedoelingen is het negatieve commentaar het eerste wat er geplaatst wordt.... nu zie ik daar weinig van.. als deze foto's in een ander topic stonden waren er genoeg punten om op te schieten door iedereen

vind dat beetje wrang eigenlijk...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:36

speurneus, ik denk dat je dit topic niet zo goed snapt. Foto's zijn niet zozeer geplaatst "om te laten zien hoe het wel moet" maar om te laten zien hoe iemand zelf thuis rijdt.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:38

speurneusc schreef:
ik vind niet iemand perfect, maar om deze foto als tegenhanger te plaatsen hoe het wel moet....

vandaar dat ik al vroeg met welke bedoeling deze foto's geplaatst werden... om een ander beeld te laten zien

nou ok.. prima een ander beeld is het inderdaad, heb ik er ook op geantwoord..

in andere foto topics waar iemand foto's plaatst om trots zijn paardje te laten zien aleen maar met trotse bedoelingen is het negatieve commentaar het eerste wat er geplaatst wordt.... nu zie ik daar weinig van.. als deze foto's in een ander topic stonden waren er genoeg punten om op te schieten door iedereen

vind dat beetje wrang eigenlijk...

Ze worden niet als tegenhanger geplaatst. Er waren mensen die foto's wilde zien van bokkers die hun paard fijn voor elkaar hebben en de daar bijbehorende manier van losrijden. Ik aangezien ik mijn paard toch best aardig voor elkaar heb, heb ik ze geplaatst.

Vrijwel al deze foto's hebben ook in andere topics gestaan die ik geplaatst heb, dus RITP en HAW, en ook daar kwam er geen commentaar, dus je aanname klopt niet.

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:47

Die foto`s waren ook niet bedoeld als tegen hanger. Maar volgens mij meer om te laten zien dat het ook kan zonder je paard met zijn kin op zijn borst af te dwingen. Dat geeft niet alleen een vriendelijker beeld.
het lijkt mij ook vriendelijker voor het paard.

En waarom zou ze niet trots zijn. Ze rijd toch goed. natuurlijk rijd ze niet perfect. maar wie doet dat wel? Ik ben zelf ook trots op mezelf en m`n paard als mijn paard en ik een fijne training hebben gehad. Is dat verkeerd ik denk zelf van niet.