FlyAway schreef:Wat ik absoluut niet begrijp is waarom ajockeydream en Barcelano zo ontzettend tégen het oefenen boven militaire oefenterreinen, de noordzee en in het buitenland zijn.
Ik ben dan wel niet 1 van de genoemde bokkers en ik ben niet tegen het oefenen boven genoemde gebieden, maar ik wil me toch wel aan een uitleg wagen.
Boven de Noordzee oefenen zal vast ook wel gedaan worden (aanname, maar volgens mij wel een zekere aanname). Echter kan men boven een zee moeilijk het laag vliegen boven land oefenen (geen aanname, feit). Daarom dat er ook boven land geoefend moet worden.
Militaire oefenterreinen. Een laagvlieggebied is een geclassificeerd gebied. Het is een gebied waar het toegelaten is om laag te vliegen. Waarom dan uitwijken naar een andere plek wanneer je perfect legaal bezig bent.
In het buitenland. In het buitenland dichtbij heb je ook dichtbevolkte gebieden met paardenstallen. Dat is dus gewoon de kwestie verplaatsen. Verplaatsen naar een ander land. Wanneer je met buitenland, het verre buitenland bedoelt met desolate gebieden, dan zijn er twee redenen waarom dit niet voldoende is. Geld, voor iedere oefening naar het verre buitenland vliegen is een ontzettend kostenplaatje. En net zoals het geval is met de zee, kun je vliegen boven bebouwd gebied niet oefenen in een desolaat gebied.
Een piloot moet alles kunnen oefenen. Boven zee en boven land, boven dichte bevolking en boven desolaat gebied,... Een gat in de opleiding van de piloot kan levensgevaarlijk zijn.