Brrr krijg meteen kippenvel van dit verhaal, aangezien wij in afgelopen december alweer een jaar geleden hetzelfde hebben meegemaakt. Vriend van ons had een autoongeluk gehad en heeft ook lang in coma gelegen. Was 24 toen dit gebeurde en gelukkig mocht hij dus ook naar Tilburg. Lange revalidatie en nu nog steeds. Veel veranderd ook door hersenbeschadiging maar geloof het of niet, hij kan nu weer stukken lopen met de driepoot! En woont inmiddels weer op zichzelf in een benedenwoning. Het kan dus zeker! Ik kan het meisje niet maar wil haar toch even toezeggen dat ze dus zeker moet doorzetten! Heel veel sterkte ook voor de Fam. En vrienden ik weet hoe het is en zal Zeker aan jullie denken!
Oh en even als tip aangezien ik zie dat er mensen zijn die haar kennen, wij hebben destijds iedere dag in een schrift geschreven als we er waren gewoon over hoe het was bv. Dit zodat hij dit naderhand terug kon lezen en ook kon zien wie er geweest waren, dit is achteraf erg goed geweest en vooral voor hem naderhand ook fijn om terug te lezen hoe de dagen gegaan zijn, mischien dus voor jullie ook iets om te doen, mocht dit nu nog niet gebeuren! Gr.
Jee inderdaad, ben ook heel benieuwd, hopelijk gaat het allemaal voorspoedig, en is ze aan het revalideren of iets.
SuzanH
Geplaatst: 25-05-13 19:34
Zover ik weet, alles positief. Ze Is al paar dagen thuis geweest maar geloof wel nu weer in het ziekenhuis. En geloof dat ze nog niet heeft gepraat. Dit heb ik een tijdje geleden via via gehoord.
Is dat normaal dat je een tijdje niks kan zeggen, en dat dat geleidelijk terug komt?
SuzanH
Geplaatst: 25-05-13 19:44
Zover ik heb gehoord kan dat heel normaal zijn dat het praten een tijdje weer duurt. Ik weet niet hoe het in haar stadium is of het dan ook 'normaal' is.. Bijv, nog een verlamd spiertje in het gezicht die bij moet trekken.
Hoop echt dat ze langzaam maar zeker steeds verder zal herstellen, maar wat zal dit alles zwaar zijn voor haar en haar familie en vrienden.
YvonneV
Geplaatst: 27-05-13 22:53
Na hersenletsel kunnen functies van beschadigde hersencellen overgenomen worden door andere hersencellen. Dit kan wel een jaar duren. Er kan nu dus nog heel weinig gezegd worden over het uiteindelijke herstel.
Toevoeging op de poster boven mij. Alles wat na een jaar niet hersteld is, is er een grote kans dat het ook niet meer te gerstellen is. En dus blijvend..
Lekker positief zeg! met die instelling heb je hier niks te zoeken. Ze is nog jong en de doktoren waren er snel bij. Altijd optimistisch blijven is wel zo prettig voor de vrienden en familie.
Om nou te zeggen dat iemand met een realistische instelling hier niets te zoeken heeft gaat een beetje ver. Ze zal nooit meer volledig herstellen maar laten we hopen dat ze heel functioneel wordt omdat haar hersenen die onbeschadigd zijn de functie van de rest overnemen.