Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:31

Muziekkeuze vond ik ook beetje goedkoop. Verder viel me op dat Totilas nogal eens zijn hoofd schuin hield/ naar rechts hapte. Gaandeweg in de proef vond ik het minder worden. Al met al zijn ze op de goede weg. Deze hoge punten vond ik het dan weer net niet waard

Cryssie

Ik vind het ook veel te veel!!!!

_lautje_

Was echt minder dan gisteren. Score vind ik compleet onbegrijpelijk.

ubimone

vond de kur ook niet bijzonder.... Rath zit helemaal mee te duwen met zijn lichaam in de series om de 2. Kan me idd ook niet herinneren dat Toot zo zwiepte met zijn staart bij Edward... Vind het ook niet echt een fijn en ontspannen beeld als ik eerlijk ben. Zoals we dat van edward gewend waren....
Zijn laatste changement was ook overkruist daardoor moest hij eerder gaan draven....

zonnetje1903

Ik heb net ook even zitten kijken maar 88% vind ik nu wel weer erg overdreven!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:32

balen als je net achter totilas moet, en dan ook nog met een gribaldi :))

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

VinandoW schreef:
Doe normaal!!! Wat een score! 88 procent

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jeeeeeeeeeeetje, sorry hoor, maar als dat 88% is........ Ik schaam me dood voor de dressuursport op dit moment, ******** Niet te geloven.....

Ja jongens, kom maar op, trek die teugels maar even aan, beentjes even onbenullig hoog optillen en 15 miljoen voor je paard betalen en we hebben een winnende kur....

Diep diep diep triest... (En ja, ik gun het ze wel, maar niet zo...)

kimberley12

Ik vond de kur persoonlijk niet mooi...Vond Kristina beter rijden, en Rath te hoog gepunt...

MelanieB

Vond het een best nette proef, maar de punten zijn echt overdreven veel :n

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:33

als je vergelijkt met die andere duitse, is 88% niet zo gek, die had ruim 83% met heel wat meer foutjes, ze punten gewoon wat hoog

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:34

nuka schreef:
als je vergelijkt met die andere duitse, is 88% niet zo gek, die had ruim 83% met heel wat meer foutjes, ze punten gewoon wat hoog

Wát hoog? := Het is wel echt overdreven hoog :+

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:34

Stond het hoofd van Toot al scheef op zijn lichaam?

Ben wel blij dat het zoveel beter gaat dan een paar maanden geleden

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:35

nuka schreef:

Dat wordt gewoon de Olympische kampioen...de rest heeft straks het nakijken.. :+

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:35

Weet niet wie van jullie de andere combi's allemaal heeft zien rijden (ik wel), en dan staken ze er toch echt boven uit hoor. Bij het merendeel waren de piaffe's slecht, overgangen rommelig, pirouettes te groot, niet zitten e.d.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:37

dat wat er nu aan het rijden is wordt het zeker niet :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:37

aslo schreef:
Weet niet wie van jullie de andere combi's allemaal heeft zien rijden (ik wel), en dan staken ze er toch echt boven uit hoor. Bij het merendeel waren de piaffe's slecht, overgangen rommelig, pirouettes te groot, niet zitten e.d.

De discussie moet niet gaan over de volgorde, maar over het percentage. Dat de rest minder rijdt, is geen excuus om voor deze proef, vol met oneffenheden en zelfs grove fouten, 88% te geven!

Ik schaam me voor de dressuursport op dit moment!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:37

aslo schreef:

En dan hebben we het nog niet over al die bokt-ruiters. :(:)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:38

ceasario schreef:
nuka schreef:

Dat wordt gewoon de Olympische kampioen...de rest heeft straks het nakijken.. :+

Totilas gaat gewoon winnen op de OS, dat weet iedereen nu al toch ?

Persoonlijk vond ik dus echt de scores niet terecht, ik ben dan geen Olympisch ruiter, maar ik snap gewoon echt niet hoe je met dit beeld een 88% kunt krijgen... Vond het gisteren harmonieuzer eruit zien als vandaag, maar misschien ben ik gewoon gek 8)7

F_Orumster

Ik was gisteren ook enthousiaster inderdaad.

ceasario schreef:
aslo schreef:

En dan hebben we het nog niet over al die bokt-ruiters. :(:)

Daarom mag de top nog wel de top blijven en dus ook de lat hoog leggen.

nuka

aslo schreef:

heb ze niet allemaal gezien, wel een paar, ben het met je eens, waren best veel foutjes, en totilas had weinig foutjes, en als 1 van de weinige vond ik de muziek wel grappig, hou ik meer van dan die fanfare zooi van net, vind ik zo blij klinken, maar ieder zijn smaak :))

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:39

nuka schreef:
dat wat er nu aan het rijden is wordt het zeker niet :D

Nee die had er nogal wat kippenpassen bij zitten

aslo

Maar als de rest wat echt stukken minder laat zien al 78 % krijgt, tja dan sta ik er niet van te kijken dat MAR er met 88% vandoor gaat. Temeer omdat Desperados ook vrij hoog gepunt was en MAR gewoon net iets beter (vond ik).

xmarliez

lucybakker schreef:
Wat een gezeik weer over de LDR methode. Als een paard daar lichamelijk niet aan toen is accepteerd hij dat echt niet hoor! Vinden jullie de turnsters welke in een spagaat gaan liggen en zichzelf dubbel moeten vouwen om lenig te worden en dus topsport moeten leveren ook kindermishandeling?? Ik vind het fijn om te zien dat Rath en Totilas elkaar eindelijk begrijpen. Totilas oogt als een happy athlete en wat voelt het fijn om een lenig paard onder je reet te hebben welke je alle kanten op kunt buigen.....

Dan ken jij overduidelijk de turnsport niet goed. Die mensen worden net als paarden gedwongen met alle mogelijke attributen om een oefeningen uit te voeren. Als een kind niet in de spagaat kan, dan ga je toch gewoon op het kind zitten? En zo is het ook met paarden, ze worden metaal gedwongen tot dit soort kunstjes.

Het zou om Totilas in dit filmpje moeten gaan maar die andere ruiters, wat een nivo.. werkelijk waar. Die piaffe, passage en traversale.. echt ongelofelijk hoe die gereden worden. Compleet van voor tegen gehouden, totaal geen goede takt, tempo ligt veel te hoog en er staat veel te veel druk op de hand, de terugwerkende hand is overduidelijk aanwezig. Ik snap niet dat dit is wat wij willen zien in de wedstrijdsport. Van harmonie is totaal geen sprake.

Katyatje

Ze staken er misschien wel bovenuit (kan niet oordelen want heb de anderen niet gezien), maar 88% voor zo'n proef? Dat is wel heel gek...