Hagen: Rath stelt rentree met Totilas een dagje uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:03

bruceandnoon schreef:
" Totilas-Code geknackt" :roll:

Is toch zo?
Duitsland was zo anti anti om de NL trainingswijze...
En wat doet de ruiter van hun toppaard nu zelf?

Ik heb nooit een hekel gehad aan Matthias, maar hij mag nu gezellig Anky gaan vergezellen onderaan mijn dressuurruiters lijst...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:06

Floor_x schreef:
bruceandnoon schreef:
" Totilas-Code geknackt" :roll:

Is toch zo?

Ik heb nooit een hekel gehad aan Matthias, maar hij mag nu gezellig Anky gaan vergezellen onderaan mijn dressuurruiters lijst...

nou, heb anky die LDR of rollkur hoe je het ook wil noemen zien toepassen, maar die paarden hadden echt niet zo veel verzet tegen de hand!!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:15

Romana01 schreef:
Floor_x schreef:
Is toch zo?

nou, heb anky die LDR of rollkur hoe je het ook wil noemen zien toepassen, maar die paarden hadden echt niet zo veel verzet tegen de hand!!

Nee tuurlijk niet, als ze verzet tonen krijgen ze een snijdende stang in de andere mondhoek die dat wel tegenhoudt.

Maar als je een paard 2 uur(!!) lang ZO traint ben je echt niet goed bij je hoofd. Dit is een paard onder training van Sjef Janssen trouwens.

Het is niet voor niks zo dat als je google'd op rollkur je alleen maar foto's van Anky tegenkomt.
Het is een trainingsmethode waar ik helemaal niks van moet hebben, bah. Als je alleen zo kan paardrijden, doe het dan niet.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:16

weet iemand hoelaat Deze combi morgen moet starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:20

Floor_x schreef:
Nee tuurlijk niet, als ze verzet tonen krijgen ze een snijdende stang in de andere mondhoek die dat wel tegenhoudt.

Maar als je een paard 2 uur(!!) lang ZO traint ben je echt niet goed bij je hoofd. Dit is een paard onder training van Sjef Janssen trouwens.

Het is niet voor niks zo dat als je google'd op rollkur je alleen maar foto's van Anky tegenkomt.
Het is een trainingsmethode waar ik helemaal niks van moet hebben, bah. Als je alleen zo kan paardrijden, doe het dan niet.

Als je dat filmpje linkt, zorg dan dat je de context goed hebt. Paard zn tong kwam tussen de 2 bitten in, Kittel had dit echter niet meteen door waardoor de tong blauw kon worden (en nee, we hebben het hier niet over uren maar luttele minuten. Toen hij het opmerkte haalde hij de tong tussen de bitten vandaan en was het probleem opgelost.

Los van wat ik vind van de foto's van Totilas van vandaag, is het wel handig om de juiste info te hebben als je oordeelt over bepaalde dingen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:24

Floor_x schreef:
Romana01 schreef:

ik zeg alleen wat ik heb waargenomen wat ZIJ deed. Ik ben eigenlijk altijd tegen de LDR, hyperflex, rollkur of welke naam je het beestje geeft, geweest, maar toen ik het haar zag 'gebruiken', zag het er niet uit als een gruweldaad met een doorgeslagen stang... Zie gruwelijker dingen in een manege voorbij komen... Zij hamerde er ook op dat het als afwisseling gebruikt moet worden, dus eventjes in die houding... Maar das haar kant van het verhaal en ik weet niet de kant van haar paard :)

Daarbij vind ik dat je uber houdt gestoord bent als je 2 uur traint... en dus ook wat Asyaa zegt

maar we gaan volgens mij helemaal off-topic

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:27

Loran_Nolen

Re: Hagen: Rath stelt rentree met Totilas een dagje uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:31

HOELAAT begint het MORGEN??
En waar staan de startlijsten (kan niets vinden nl).

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:33

MelanieB schreef:
Jeetje... moet dit nu echt?
Afbeelding
Allemaal zulke foto's -O- kan me niet voorstellen dat hier niks van gezegd is? Maakt niet uit of hij het zou zijn, of iemand anders, maar dit is niet echt fair voor het paard.

Het waren NIET allemaal dit soort foto's.
Je moet wél eerlijk blijven. :(

Het EFFECT van het rijden was uiteindelijk geweldig, daarover zijn we het wel eens. We hebben weer een losse Totilas gezien! Lang leek hij ongelukkig, maar vandaag (tijdens de proef) niet.
Hoe Totilas thuis bij Edward gereden is, in de trainingsuren zeg maar, daar zijn voor zover ik weet geen beelden van.
Laten we wel wezen, dat was óók in de Anky/Sjef stijl.
Volgens Nicole Werner.

Er zijn veel ontspannende stapmomenten geweest tijdens het losrijden in Hagen, lees ik toch. +:)+

En het resultaat: het is knap om een paard van zo 'in-de-krul' naar opgericht te rijden, en door het lijf.

"Allemaal zulke foto's" zoals je zegt - dat is niet waar.
Er waren meer foto's. Waarom noem je die niet? :(

Laat ik wel even nog melden dat ik NIET blij ben met de LDR zoals getoond. :n
Ik ben wél blij met wat ik op youtube gezien heb van de proef van vandaag.. :j

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 21:34

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:40

dank je wel!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:57

Ergens is het te zot voor woorden: Rath krijgt Toot te rijden, bakt er niets van en krijgt heel Nederland over zich heen.
Hij zoekt hulp bij iemand die Toot vroeger heeft getraind, krijgt wat aanwijzingen om knoppen te vinden, leert ze te bedienen, heeft daar resultaten mee en krijgt heel Nederland over zich heen.
Wat hij ook doet, hij kan het niemand naar zijn zin maken?
Voor Toot alleen maar fijn als een ruiter bereid is zich zo in een trainingsmethode te verdiepen waar het dier wel bij vaart. Toot wordt er duidelijk gelukkiger van. Dat is toch alleen maar mooi?

En wat heel Nederland betreft: Rath kan het ons toch niet naar de zin maken. Wat hij ook doet, hij lijkt allemaal verkeerd?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:59

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:59

Cassidy schreef:
Ergens is het te zot voor woorden: Rath krijgt Toot te rijden, bakt er niets van en krijgt heel Nederland over zich heen.
Hij zoekt hulp bij iemand die Toot vroeger heeft getraind, krijgt wat aanwijzingen om knoppen te vinden, leert ze te bedienen, heeft daar resultaten mee en krijgt heel Nederland over zich heen.
Wat hij ook doet, hij kan het niemand naar zijn zin maken?
Voor Toot alleen maar fijn als een ruiter bereid is zich zo in een trainingsmethode te verdiepen waar het dier wel bij vaart. Toot wordt er duidelijk gelukkiger van. Dat is toch alleen maar mooi?

En wat heel Nederland betreft: Rath kan het ons toch niet naar de zin maken. Wat hij ook doet, hij lijkt allemaal verkeerd?

dan vraag ik me toch echt af hoe jij dit weet... Matthias heeft misschien een andere rij stijl nu, maar je weet niet of totilas daar gelukkiger van wordt, hij doet het beter in de ring maar gelukkig? No one knows en dat kan ik ook niet zien aan een proefje van 8 min.

Misschien ben ik nou heel flauw, maar ik vind dat je daar niet van kan spreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:22

Charlotte en Valegro staande ovatie. *\o/*

88.022% *\o/*

Wat vind ik het jammer dat zij niet in de kur start, had Valegro graag tegen Totilas zien strijden in de kur. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:28

Was echt mooi en super knap gereden :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:30

Wuis schreef:
Charlotte en Valegro staande ovatie. *\o/*

88.022% *\o/*

Wat vind ik het jammer dat zij niet in de kur start, had Valegro graag tegen Totilas zien strijden in de kur. :)

Telt dit nu eigenlijk ook als nieuw wereldrecord, omdat hier de olympische special wordt gereden?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:44

Jaaa het is een wereldrecord!!! :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:54

En imo ook verdiend!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:59

Zeker weten! En dan te bedenken dat Charlotte een jaar geleden pas haar eerste GP reed.. Echt ongelofelijk! :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:00

hebben jullie er een filmpje van ik weet niet waar ik kan kijken sorry.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:13

Bomba schreef:
Zeker weten! En dan te bedenken dat Charlotte een jaar geleden pas haar eerste GP reed.. Echt ongelofelijk! :D

Ja misschien met Valegro, maar ze reed voor Valegro ook GP met een ander paard.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:17

vur schreef:
Bomba schreef:

Ja misschien met Valegro, maar ze reed voor Valegro ook GP met een ander paard.

Nee hoor, Valegro was haar eerste GP paard. In maart of april 2011 maakte ze haar GP-debuut. Daarna heeft ze een paar keer GP gestart met Fernandez.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:17

Is bij jullie het beeld ook zo vreselijk haperig? :(

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:23

ja in het begin wel maar heb hem even opnieuw gedaan en nu is het oke