Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:08

sarabande schreef:
Ayasha schreef:
Serieus? Ik heb Gribaldi anders een aardig piaffe probleem weten hebben waarna ie ineens niet meer op wedstrijd kwam.

Je was duidelijk niet aanwezig bij zijn afscheid

Nee maar de periode tussen wedstrijd en afscheid was behoorlijk lang als ik me niet vergis. ;) Showtje lopen is nog iets heel anders dan in de ring moeten presteren.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:13

Ayasha schreef:
sarabande schreef:
Serieus? Ik heb Gribaldi anders een aardig piaffe probleem weten hebben waarna ie ineens niet meer op wedstrijd kwam.

Je was duidelijk niet aanwezig bij zijn afscheid

Nee maar de periode tussen wedstrijd en afscheid was behoorlijk lang als ik me niet vergis. ;) Showtje lopen is nog iets heel anders dan in de ring moeten presteren.

Piaffe is piaffe wedstrijd of show en als hij een tijd niet meegeweest is is dat juist veel druk voor een sensibel paard maar goed we gaan erg off topic zo
btw mijn quotes zijn een beetje door elkaar gekomen
Laatst bijgewerkt door RM94 op 07-02-12 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:13

Prachtige, werkelijk wonderschone foto van MAR en Toot !
Een zeer pijnlijke geschiedenis wordt het zo langzamerhand met name door de tijdsdruk meen ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:15

Ayasha schreef:

Hij hoefde helemaal niet meer te presteren, alleen nog maar te dekken. Maar hij was niet makkelijk dat is bekend en alleen Ed kon die prestatie er uit halen.
Overigens is dit filmpje van MAR toch ook gewoon een showtje, het proefje lukte al niet en Toot is aanmerkelijk jonger dan zijn vader indertijd.

Ayasha
Blogger

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:17

Ik zeg ook niet dat dit filmpje goed is of wel soms? :D

Nee hij hoefde niet meer te presteren. Hoe oud was Gribaldi ook alweer toen ie stopte met wedstrijden? (dus niet zijn afscheid he, zijn laatste wedstrijd)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:21

Ayasha schreef:

Nee hij hoefde niet meer te presteren. Hoe oud was Gribaldi ook alweer toen ie stopte met wedstrijden? (dus niet zijn afscheid he, zijn laatste wedstrijd)

OFF TOPIC jij weet nooit van ophouden :+ 16 of 17 jaar geloof ik

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:24

Nou de familie Rath heeft in elk geval een vermelding in het records book: De duurste afgang aller tijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:25

RM94 schreef:
Ayasha schreef:

OFF TOPIC jij weet nooit van ophouden :+ 16 of 17 jaar geloof ik

Joh het was uit interesse, meer niet. Voor zover ik vind zal het idd 2006/2007 geweest zijn. Again, uit interesse en ja off topic maar had ie niet een lichte blessure oid ook waardoor ie een tijdje niet op wedstrijd kwam voor uiteindelijk beslist is dat ie afscheid ging nemen?

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:28

LoveMickey schreef:
Jeetje, Arme Totilas. Zo gespannen! Wat is er in vredesnaam gebeurt met het mooiste en beste paard van de wereld?? |(

Amen

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:31

doodzonde van zo'n machtig paard..
snel maar weer terug naar NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:33

wat zou totilas doen als inene edward gal erop zou stappen?

zoals ik het fimpje bekeek waren ze geen eenheid
en dat is denk ik de chemie voor succes!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:34

Te triest voor woorden!

Dat hij niet met Toot zo kan rijden als Edward, prima! Maar zelfs de basis krijgt hij er niet uit!
Dit wordt helemaal niets voor ruiter en paard... Allebei teleurgesteld, allebei not happy en allebei niet de eer die ze hadden kunnen hebben....

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:44

Zonde om Toot niet meer te zien schitteren als dat hij kon. Hoop echt dat de trainingsverandering met Sjef zal helpen voor alle partijen. Wat ik alleen jammer vind is dat er telkens wordt geroepen dat Toot terug moet naar Ed. Het is idd zonde dat deze 2 uit elkaar zijn gehaald maar dat is nu eenmaal gebeurd. Ik kan me indenken dat Ed er niet op zit te wachten hem terug te krijgen. En dat heeft niks te maken met het feit dat de afstemming wat werk zal hebben maar meer dat zijn tijd met Toot voorbij is. Hij is doorgegaan en timmert nu aan de weg met nieuwe toppers.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:53

Lovely schreef:
Zo, dat is nog eens een knap staaltje speculatie. Gribaldi wilde volgens mij helemaal niet meer lopen en Lingh was niet na te rijden.

Gribje heeft een dipje gehad maar dat waren slecht incidenten. Sport en dekdienst is fysiek en mentaal giga zwaar voor een paard, dat wordt enorm onderschat. Op zijn afscheid liep hij als nooit te voren

Je zou over Lingh en Toot ook kunnen zeggen dat ze pech hadden een ruiter te treffen met meer geld dan talent.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:27

Waves schreef:
wonderworst_ schreef:
Ohh dat mag je zeker constateren.. En ik zeg ook niet dat dit DE top is van dresuur rijden, ik zeg dat de beste man niet zonder reden zo ver is gekomen.. Dit is de manier van lopen van totilas die door training werd benadrukt.. Iets wat ze door middel vam doorfokken erin blijven houden.. Dat loopje met die zwaaiende beentje had toot al.. Tuurlijk is dat voor de show benadrukt, maar niet iets wat ed vanaf het begint er heeft ingestopt.. Of ben jij van mening van wel??

Nee, dat had ie al. Maar ik vind het vreemd dat het zo hoog gewaardeerd wordt. En ik vind het vreemd dat Rath zich vertoont met zoveel protest van het paard. Het past beiden niet bij dressuur zoals dressuur ooit bedoeld was. Ik hoop dat Totilas na zijn volgende onvermijdelijke blessure gewoon lekker in de wei gezet wordt.

Tuurlijk, 15 miljoen maar lekker op de wei zetten :+

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:35

SabM schreef:
.. Toot en Rath zullen er samen uit moeten komen... ze zijn aan elkaar gebonden door diverse redenen. Ik kan me voorstellen dat Rath niet laat afweten nu. Hij is teveel al op zijn nummer gezet door Toot. Ook hij toont karakter door te blijven proberen en niet op te geven.

En Rath is 14 jaar jonger dan EG, dus nog hoop tijd voor zich om zich te ontwikkelen.
Hoe ver was EG in GP 14 jaar geleden?
:?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:49

Kan ie ook niet! Hij rijdt als een lompe boer zonder gevoel. Dat gaat gewoon nooit wat worden. En natuurlijk rijden wij niet zo hoog, maar met zoveel training begeleiding en zulke paarden komen wij daar ook wel. Nee, het kan mij niet bekoren.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

wake_up schreef:
ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

Ben bang dat ik hier ook weer een lading negatieve reacties op terug krijg, maar dat moet dan maar. :+
volgens mij ben ik een van de weinigen nog hier die het MAR gunt, en hoop dat die twee wat beter op elkaar ingespeeld zijn. Bij sommige combinaties duurt het gewoon wat langer, vind het jammer dat zoveel mensen meteen weer begint te roepen dat de ruiter absoluut niet kan rijden..

er zijn ook heel veel andere reacties, van mensen die het MAR zeker wel gunnen maar die ook eerlijk durven te zien dat deze combinatie simpelweg geen klik en chemie uitstraalt :n

Tuurlijk kan MAR wel rijden, want ook al krijgt hij bij wijze van spreken paarden onder zijn kont die alles al kennen, het kost nog steeds ervaring en rijkunst van de ruiter om op dit niveau te kunnen presteren.

Ik was redelijk positief over deze combinatie de eerste paar keer dat zij startten, maar na een jaar van bijna geen prestaties en zo in de ring komen, ja dat brengt natuurlijk veel oproer..En terecht, want het is gewoon duidelijk te zien dat ze niet samenwerken, en het verbetert gewoon niet in die 18 minuten film :n
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-02-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

anais96

jirina schreef:
wake_up schreef:
ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

Ben bang dat ik hier ook weer een lading negatieve reacties op terug krijg, maar dat moet dan maar. :+
volgens mij ben ik een van de weinigen nog hier die het MAR gunt, en hoop dat die twee wat beter op elkaar ingespeeld zijn. Bij sommige combinaties duurt het gewoon wat langer, vind het jammer dat zoveel mensen meteen weer begint te roepen dat de ruiter absoluut niet kan rijden..

*\o/* :j

Mooi verwoord! Ben het helemaal met je eens!
Hoop dat hierdoor een aantal bokkers hun mening bijstellen of iig eens na gaan denken over wat ze hebben gezegd ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:52

Hoop houden kan altijd ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:53

Maar vind het belachelijk dat een aantal hier proberen hun mening op te leggen aan anderen. Prima dat je vind dat Rath kan rijden en dat je t knap vind wat ie doet, het meerendeel vindt van niet. Leg je daar dan bij neer met je afwijkende mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:54

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:55

wake_up schreef:

Mooi verwoord! Ben het helemaal met je eens!
Hoop dat hierdoor een aantal bokkers hun mening bijstellen of iig eens na gaan denken over wat ze hebben gezegd ;)[/quote]

nee hoor ,het wordt m best gegund, daar gaat t wat mij betreft niet om. maar een waanzinnig duur paard uit een geweldig scorende combinatie kopen [of je t eens bent met de manier van rijden daargelaten] om vervolgens wereldwijd tegen de pers te gaan lopen bleren en blaten dat ze het wel even gaan verbeteren, voor de prestaties uit dure merchandising op de markt brengen, en er vervolgens zo een rommeltje van te maken.. vin ik een beetje dom :') en zelf wel lachwekkend. maar bovenal zielig voor toot edward en matthias [want der arme junge tut was der mutti ihm sagt, glaube ich]
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-02-12 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:55

jirina schreef:
SabM schreef:
.. Toot en Rath zullen er samen uit moeten komen... ze zijn aan elkaar gebonden door diverse redenen. Ik kan me voorstellen dat Rath niet laat afweten nu. Hij is teveel al op zijn nummer gezet door Toot. Ook hij toont karakter door te blijven proberen en niet op te geven.

En Rath is 14 jaar jonger dan EG, dus nog hoop tijd voor zich om zich te ontwikkelen.
Hoe ver was EG in GP 14 jaar geleden?
:?

Ed reed 25 jaar geleden al beter en zonder dat hij door zijn stiefmoeder klaargestoomde dure paarden onder zijn kont kreeg

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:56

JessicaD88 schreef:
Maar vind het belachelijk dat een aantal hier proberen hun mening op te leggen aan anderen. Prima dat je vind dat Rath kan rijden en dat je t knap vind wat ie doet, het meerendeel vindt van niet. Leg je daar dan bij neer met je afwijkende mening.

_/-\o_ _/-\o_

Gewoon elkaars meningen respecteren en niet als Matthias 'aanhangers' proberen de Gal 'aanhangers' te bekeren 8-) Voor je mening uitkomen is prima, maar het is niet zo zwart wit dat de een goed is en de ander niet. etc etc