Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:22

bruceandnoon schreef:
One in a million...
Ben er echt even helemaal goed ziek van...tranen biggelden hier over mijn wangen.
Wat heb ik genoten van dit fantastische paard, eeuwig zonde dat we hem niet zullen gaan zien in London volgend jaar.
;(

nee das eeuwig zonde maar een troost hij was snel weg

Gipsy_xx

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:31

Wat moet dat vreselijk zijn geweest voor Eric, het zou je maar overkomen.
Het klinkt misschien hard maar hij kon op geen betere plaats overlijden,
natuurlijk veel te vroeg en op een bizarre en heftige manier!

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:32

Wat vreselijk...

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:32

Wat afschuwelijk!! Super hoe iedereen in actie kwam, de groom die bij zn hoofd ging zitten, en de man die nog soort van probeerde te redden.. Heel emotioneel allemaal.. Ben het totaal niet eens met onderstaande quote:
RiderLiza schreef:
Heel heel erg. Het is te hopen dat deze horror beelden heel snel van internet verdwijnen, het is al erg genoeg dat het live op tv uitgezonden is. Vreselijk voor groom en Eric en heel het team, wat een drama.

Ik vind het juist prachtig die filmpjes, niet dat het gebeurd is natuurlijk! Maar je gaat je er zo heel erg betrokken voelen en dringt diep door hoe erg het is. Vind niet dat dat mensen onthouden moet worden! Vind het hoe gek het ook klinkt mooi om te zien..

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:33

Wat verschrikkelijk.

Sterkte aan iedereen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:48

Vroeg me trouwens ook af wat die schreeuw was?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:52

Hier zijn geen woorden voor... afschuwelijk

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:57

Veelste vroeg gegaan!

Gelukkig zeer snel gegaan en in de harnas!

Veel sterkte aan iedereen die het paard lief had!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:59

Alsof sterven in het harnas meerwaarde heeft voor zo'n dier. Ik begrijp die uitspraak eerlijk gezegd niet. Zo'n beest slaapt toch veel liever in zijn eigen weiland in, naar mijn idee.....

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:01

JessicaD88 schreef:
Vroeg me trouwens ook af wat die schreeuw was?

dat vroeg ik me dus ook af...

Anne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:07

Miracle_ schreef:
Alsof sterven in het harnas meerwaarde heeft voor zo'n dier. Ik begrijp die uitspraak eerlijk gezegd niet. Zo'n beest slaapt toch veel liever in zijn eigen weiland in, naar mijn idee.....

Ik geloof niet, dat een paard zo denkt als ie aan het overlijden is. Of het nou in een weiland is, in een box of op concours. Ze denken uberhaupt niet zo.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:08

Anne76 schreef:
Miracle_ schreef:

Ik geloof niet, dat een paard zo denkt als ie aan het overlijden is. Of het nou in een weiland is, in een box of op concours. Ze denken uberhaupt niet zo.

Nee dat geloof ik ook niet hoor, maar ik denk dat als ie het wel kon denken, hij het vast niet in het harnas had gewild.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:13

Ik weet nog goed dat ik hem supergoed vond vanwege zn aansprekende hoofdje... En omdat hij was goedgekeurd bij het NRPS...

Hickstead zal altijd dat paardje blijfen waar ik zo'n fan van was/ben... Ik zal hem nooit vergeten.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:48

Ongelovelijk... Wat een drama zeg en wat een gemis voor de sport!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:52

1 woord vreselijk. Ik hoop eigenlijk dat het arme paard niet lang geleden heeft.
Vreselijk ook voor de eigenaar..

Vond het filmpje ook best schokkend.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:01

JessicaD88 schreef:
Wat afschuwelijk!! Super hoe iedereen in actie kwam, de groom die bij zn hoofd ging zitten, en de man die nog soort van probeerde te redden.. Heel emotioneel allemaal.. Ben het totaal niet eens met onderstaande quote:
RiderLiza schreef:
Heel heel erg. Het is te hopen dat deze horror beelden heel snel van internet verdwijnen, het is al erg genoeg dat het live op tv uitgezonden is. Vreselijk voor groom en Eric en heel het team, wat een drama.

Ik vind het juist prachtig die filmpjes, niet dat het gebeurd is natuurlijk! Maar je gaat je er zo heel erg betrokken voelen en dringt diep door hoe erg het is. Vind niet dat dat mensen onthouden moet worden! Vind het hoe gek het ook klinkt mooi om te zien..

Ik ben het met riderliza eens. Ik vind het luguber dat die filmpjes op inet overal rondzwerven. Je gaat je er betrokken door voelen? Ik vind dat jij en ik ons helemaal niet zo betrokken bij hoeven voelen, dit is iets intiems voor zijn ruiter en grooms. Niet voor onbekenden van het hele stel..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:10

Dit staat nu op de facebook pagina van Eric:
Éric Lamaze
This is this Facebook Page Administrator writing. John and Donti Flieschhacker(co-owners of Hickstead) are going to Florida to be with Eric when he arrives home. John said they have a horse that Eric really really likes. Their daughter Ashley had the horse in Europe this summer, the horse is in Florida now and will be waiting for Eric to take over and start triaining as soon as Eric is ready. Eric will have the support of all his friends in his time of sorry.

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:38

ik heb t vanmorgen op het nieuws gezien en het waren schokkende beelden , de tranen biggelden op mijn wangen. Echt zonde van zo'n paard. Sterkte toegewenst voor de betrokkenen |(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:43

Het is zelfs zo'n nieuws dat het hier in België het sportnieuws heeft gehaald met beelden en al. ;( Vind het verschrikkelijk dat de sport en de fokkerij zo'n goed paard verliezen. Als ruiter wil je het niet meemaken en als eigenaar heb je liever dat het dier op een andere manier naar de eeuwige groene prairie gaat. Ik hoop dat Eric en de mede-eigenaars van Hickstead enkele mooie nakomelingen hebben lopen van hem zodat Hickstead in hen voortleeft en dan duimen dat ze ook in de voetsporen van hun vader kunnen lopen. :) Helaas leert het verleden dat zo'n dingen nog wel eens gebeuren. Zo is de hengst Grannus ook voor de ogen van het publiek in elkaar gezakt en gestorven. Zo heb ik ook een ruiter gekend waarvan het paard op een bijna identieke manier als Hickstead stierf. Ook net het parcours beëindigd paard zakte in elkaar in de paddock waar ze aan het uitstappen waren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:51

Wat sonde van weer een prachtig paard die te vroeg is gegaan! Op RTL kwam het op het nieuws en ik vind het terecht, en respectvol dat ze de rest van de wedstrijd hebben gestaakt! Komt er een onderzoek dat men weet? Of het inderdaad een hartaanval is geweest ?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:56

wat vreselijk om dat filmpje te zien

je zach toen ook toen dat paard viel dat de eigenaar zijn hart ook even stilstondt

rust zacht lieve hickstead Y;(
Laatst bijgewerkt door HxSunlight op 07-11-11 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 08:56

ahh zo zielig ik heb dat filmpje gezien hoe dat paard viel en de ruiter eraf glee zo zielig....l. |( :n

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:00

Rust zacht topper |(
Sterkte voor iedereen die om dit bijzonder, mooie en gewelige paard hebben geleefd. :(:)
Vreselijk om zo je dier te verliezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:09

Net de verklaring van de FEI gezien en de minuut stilte die door de ruiters, organisatie en het publiek werd gehouden.
Heel indrukwekkend... kippenvel.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:11

Echt een shock in paardenwereld. Was gisteren trending toppic op Twitter e.d.
Was net ook op het rtl-journaal.

Jammer dat hij geen afscheid zal krijgen en pensioen in de wei. Het filmpje vind ik niet schokkend, ben blij dat hij niet lang heeft geleden. Doet natuurlijk niets af aan het feit dat het ontzettend jammer is voor paard en iedereen die erbij betrokken is, dat hij op deze wijze is overleden op nog zo'n leeftijd..