Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:29

ja Sarabande, dat is zeker een foto om een beetje emotionioneel van te worden. En ook een beetje stil eigenlijk...

Whoknows

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:30

ik bedoel emotioneel

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:30

Inderdaad, geen enkel paard is helemaal gelijk!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:00

Wat een prachtige foto van Edward en Totilas :) Dat doet je toch wat ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:05

Active schreef:
F_Orumster schreef:
[
Ieder ander ruiter zou eerst goed hebben getraind en elkaar afgetast voor met grote bombarie in de ring te verschijnen.

Hij moet niets, hij mag dat helemaal zelf weten.

Ik vind dat MAR zelf geen bobarie heeft gemaakt.. Dat heeft PS wel voor hem gedaan..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:19

nine1987 schreef:
Ik vind dat MAR zelf geen bobarie heeft gemaakt.. Dat heeft PS wel voor hem gedaan..

Hij heeft wel degelijk overal aan mee gedaan en de arrogantie gehad om te zeggen dat HIJ goud zou halen. Hij is 27 zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:26

Hebben die Duitsers nu ook al oranje shirtjes?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:27

Lovely schreef:
Hebben die Duitsers nu ook al oranje shirtjes?

Lekker belangrijk he :O , het zal eigenlijk wel een soort rood zijn, het is geen super foto maar een sfeer foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:31

Misschien zien jullie wel wat teveel in die foto. Voor Edward is het misschien wel emotioneel, maar als die emoties hem in de weg zitten dan heeft hij dat vooral aan zichzelf te danken. Totilas zal er niet zoveel bij gevoeld hebben in elk geval. Paarden kennen nu eenmaal een heleboel van de menselijke emoties niet, waaronder die van liefde.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:37

Lovely schreef:
Misschien zien jullie wel wat teveel in die foto. Voor Edward is het misschien wel emotioneel, maar als die emoties hem in de weg zitten dan heeft hij dat vooral aan zichzelf te danken. Totilas zal er niet zoveel bij gevoeld hebben in elk geval. Paarden kennen nu eenmaal een heleboel van de menselijke emoties niet, waaronder die van liefde.

Paarden kennen wel degelijk aanhankelijkheid, wie dat ontkent zal problemen hebben met de omgang met paarden

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:38

vickylover schreef:
sarabande schreef:
Het stuk komt uit Arnd zijn tenen en geeft eigenlijk weer wat veel mensen voelen.

Om nog even te laten zien wat Ed voor Toot voelt, deze foto die op een plek waar weinig mensen konden komen genomen is
Ik wordt daar best emotioneel van

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6626_n.jpg

prachtige foto :(:)
vraag me af wat totilas denkt :o

Toot denkt: Wat heb je een lekker bosje bloemen bij. Jummie /3

Ik vind dat er fel overgereageerd wordt op de hele Rath, Totilas, Gal soap. Hoe Arnd dat artikel schrijft. Precies alsof we over een geval van verwaarlozing bezig zijn.
Jezus dan zijn onze paarden toch echt wel hoopjes ellende hoor. :(:)
Dat Rath en Totilas (nog) geen combinatie zijn is duidelijk. Dat Edward er veel meer kon uitrijden is duidelijk.
Misschien dat Rath er nooit mee zal presteren zoals Edward dat heeft gedaan.

Iedereen mist het sprookje van de fenominale zwarte hengst. De held. Een paard wil geen held zijn... Het is gewoon jammer voor ons, het publiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:00

sarabande schreef:
Lovely schreef:

Paarden kennen wel degelijk aanhankelijkheid, wie dat ontkent zal problemen hebben met de omgang met paarden

Als je rekent op de aanhankelijk van je paard, dan heb je zeker een probleem in de omgang. Het werkt bij paarden nu eenmaal anders dan bij mensen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:19

@chocobesnier; natuurlijk weten we dat allemaal al wel. En tav het artikel; leuk om te lezen is het in ieder geval niet...

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:40

Vind het een heel raar stuk van Arnd. Heel suggestief.
Laatst bijgewerkt door Active op 25-08-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:42

sarabande schreef:
Het stuk komt uit Arnd zijn tenen en geeft eigenlijk weer wat veel mensen voelen.

Om nog even te laten zien wat Ed voor Toot voelt, deze foto die op een plek waar weinig mensen konden komen genomen is
Ik wordt daar best emotioneel van
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6626_n.jpg

Tranen in m'n ogen, even een groet aan een oude vriend. Prachtig...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 00:35

Ja Arnd beschrijft het precies zoals het is en zoals iedereen die zijn ogen opendoet kan zien dat het zo is!Denk zelfs dat Totilas niet eens bij de OS aan de start komt wanneer hij onder MAR en PS blijft,echt eeuwig zonde!

Wat Totilas en Edward samen hadden was een betovering en dat kan niemand meer evenaren,denk dat Totilas zich net zo voelt als Edward,paarden zijn gevoelig zat daarvoor.

Wat betreft dat linker voorbeen was zeer goed te zien en erg storend!

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 00:57

Paddenpad schreef:
Ja Arnd beschrijft het precies zoals het is en zoals iedereen die zijn ogen opendoet kan zien dat het zo is!Denk zelfs dat Totilas niet eens bij de OS aan de start komt wanneer hij onder MAR en PS blijft,echt eeuwig zonde!

Wat Totilas en Edward samen hadden was een betovering en dat kan niemand meer evenaren,denk dat Totilas zich net zo voelt als Edward,paarden zijn gevoelig zat daarvoor.

Had ie met gal ook al. En ja, gal had Totilas zo in de houtgreep dat het er erg spectaculair uitzag. Maar de druk, de spanning enz die heeft blijkbaar niemand ooit gezien door die roze bril. Om het verbeten gezicht van gal niet te vergeten.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 01:04

Active schreef:
Paddenpad schreef:

Had ie met gal ook al. En ja, gal had Totilas zo in de houtgreep dat het er erg spectaculair uitzag. Maar de druk, de spanning enz die heeft blijkbaar niemand ooit gezien door die roze bril. Om het verbeten gezicht van gal niet te vergeten.

Nou als je denkt dat ik kijk door een roze bril,dan zou ik zeggen kijk jij uberhaupt wel en misschien heb je wel een bril nodig,je ziet dingen die er niet zijn,en ziet dingen niet die er wel zijn!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 06:21

Adil schreef:
Tafje schreef:
Hmm.. net een interessant bericht gelezen van Arnd Bronkhorst " De tragiek van Totilas" ... Krijg meteen een ander beeld van MAT. Ruzie met z'n vader, niet meer willen starten op zondag, volop trainen op rustdag, huid van Toot kapot geprikt.. Lees en oordeel zelf:

http://www.horses.nl/dressuur/artikelen ... an-totilas

Pfoeh, dat is niet niks....

suw..hij moest er duidelijk vanaf........maar het is heel pittig

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:28

Tafje schreef:
@chocobesnier; natuurlijk weten we dat allemaal al wel. En tav het artikel; leuk om te lezen is het in ieder geval niet...

Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het jammer is voor het publiek.
Vind het een heel subjectief artikel.
Als je vind dat het onprofessioneel is om ruzie te maken met je vader in het openbaar dan is dit artikel het op zijn minst.
En omdat iedereen het spektakel mist van Edward met Toti wordt Totilas nu vermenselijkt tot en met. Juist alsof T himself in zijn stal ligt te dromen van Edward en een spectaculaire kür.

En inderdaad er wordt nu overdreven met een roze bril gekeken naar de tijd van Edward en Totilas.
Herinnerd zich iemand de proef van Gal met Totilas waar ook zo'n heisa rond was, omdat hij de hengst te kort in de hals zou rijden?
En dat er teveel voorbeengezwaai zou zijn en geen achterhandgebruik? En ga maar door...

Ik weet ook wel dat het niet dezelfde mensen zijn die reageren, maar het gaat om het algemeen gevoel dat er rond wordt gecreëerd.
Het doet me denken aan een heel succesvolle zakenman die in de goot beland na een verkeerde investering -sfeer.

Terwijl Rath toch echt niet slecht heeft gepresteerd.

rietuhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:46

Hele mooie foto van Edward en Toot!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:58

Zeker een hele mooie foto.

Zelf denk ik dat Totilas steeds verder achteruit gaat bij Rath. Maar misschien heb ik ongelijk, we zullen zien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:01

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:20

ChocoBesnier schreef:
Vind het een heel subjectief artikel. Als je vind dat het onprofessioneel is om ruzie te maken met je vader in het openbaar dan is dit artikel het op zijn minst.
En omdat iedereen het spektakel mist van Edward met Toti wordt Totilas nu vermenselijkt tot en met. Juist alsof T himself in zijn stal ligt te dromen van Edward en een spectaculaire kür.

En inderdaad er wordt nu overdreven met een roze bril gekeken naar de tijd van Edward en Totilas.
Herinnerd zich iemand de proef van Gal met Totilas waar ook zo'n heisa rond was, omdat hij de hengst te kort in de hals zou rijden?
En dat er teveel voorbeengezwaai zou zijn en geen achterhandgebruik? En ga maar door...

Ik weet ook wel dat het niet dezelfde mensen zijn die reageren, maar het gaat om het algemeen gevoel dat er rond wordt gecreëerd.
Het doet me denken aan een heel succesvolle zakenman die in de goot beland na een verkeerde investering -sfeer.

Het betreft hier geen artikel maar een column. Dat hoeft dus niet objectief te zijn omdat het o.a. een mening van de schrijver is. En de discussie gaat niet over Ed en Toot in het verleden maar over het nu; MAR & Toot. En dat hij niet slecht heeft gepresteerd daar zijn de meningen dus over verdeeld en doet nu eigenlijk ook niet meer ter zake. Vraag is wat hij gaat doen; verder trainen of (tijdelijk) het bijltje er bij neergooien en zijn andere paarden rijden (incl. bretton woods).

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:43

Tafje schreef:
ChocoBesnier schreef:
Vind het een heel subjectief artikel. Als je vind dat het onprofessioneel is om ruzie te maken met je vader in het openbaar dan is dit artikel het op zijn minst.

Het betreft hier geen artikel maar een column. Dat hoeft dus niet objectief te zijn omdat het o.a. een mening van de schrijver is. En de discussie gaat niet over Ed en Toot in het verleden maar over het nu; MAR & Toot. En dat hij niet slecht heeft gepresteerd daar zijn de meningen dus over verdeeld en doet nu eigenlijk ook niet meer ter zake. Vraag is wat hij gaat doen; verder trainen of (tijdelijk) het bijltje er bij neergooien en zijn andere paarden rijden (incl. bretton woods).

Column dan. Eigen mening ook goed. Maar de manier waarop vind ik onprofessioneel.
De discussie is inderdaad over MAR en T, maar constant in vergelijking gesteld met EG en T. Anders zou er ook geen discussie zijn.
En hij heeft slecht gepresteerd als je het terug vergelijkt met Edward. Vraag mij echt af wie het beter zou gedaan hebben (behalve Edward) na 9 maanden.
Wat hij zal doen hangt af van Schockemöhle. En dat zal hoogstwaarschijnlijk doortrainen zijn...
Als dat een goed plan is of niet. De tijd zal het uitwijzen.